pinky Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 Masoara consumul pe iesirea din 7805. Nu ai zis ce tensiune ai pe intrarea lui 7805. Masoara acesti 2 parametrii si mai vedem. Link spre comentariu
fratello Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 ...eventual inainte de intrarea in UA7805 pune o rezistenta de 220-470 ohmi @ 2-3 W. Link spre comentariu
Vizitator ionutz4u92 Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 La intrarea lu 7805 am 16 V iar pe iesire variaza intre 4,8 - 5 V. Am remediat "temporar" problema cu incalzitul dupa ce am deconectat masa de la iluminarea ecranului. Am inlocuit microcontrolerul, dar problema cu linia in partea de sus persista. Am mai masurat si tensiunea de iesire unde se conecteaza letconul si am doar 8 V daca va ajuta cu ceva asta. Acum am o dilema: eu am conectat lcd-ul dupa cum era inscriptionat pe el de la 1 la 16 cu pinii de pe placa. Cand rotesc de potentiometru ar trebui sa se regleze luminozitatea sau contrastul caracterelor? Ca la mine se regleaza contrastul si luminozitatea ramane aceeasi. Link spre comentariu
dinozoff Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 La intrarea lu 7805 am 16 V iar pe iesire variaza intre 4,8 - 5 V. Am remediat "temporar" problema cu incalzitul dupa ce am deconectat masa de la iluminarea ecranului. Am inlocuit microcontrolerul, dar problema cu linia in partea de sus persista. Am mai masurat si tensiunea de iesire unde se conecteaza letconul si am doar 8 V daca va ajuta cu ceva asta. Acum am o dilema: eu am conectat lcd-ul dupa cum era inscriptionat pe el de la 1 la 16 cu pinii de pe placa. Cand rotesc de potentiometru ar trebui sa se regleze luminozitatea sau contrastul caracterelor? Ca la mine se regleaza contrastul si luminozitatea ramane aceeasi. Categoric, numai contrastul. Luminozitatea se regleza numai din rezistenta serie de pe pinul 15 sau 16 al LCD.In ceeace priveste incalzirea, atentie mare la traseele afisajului catre bareta. Sunt foarte apropiate si este posibil sa fie un scurt pe acolo. Ce fel de cablaj ai? Pune o poza daca poti. Daca e cablajul GEOMAR, vezi ca sunt vreo doua trasee apropiate exact la pinii (capetele) semireglabilului de contrast. La mine un capat facea scurt cu exact o linie de comanda display (cu linia D5). Liniile D4la D7 sunt f importante pt ca sunt singurele active. Mai conteaza in rest E (Enable) si RS (REGISTER SELECT) iar restul sunt la masa si cu doua exceptii, si la 5v (A-pin 15 si VDD-pin 2). Pentru contrast, eu am obtinut bune rezultate cu o rezistenta de 2k7 conectata intre pinul de contrast (cred ca pinul 3 - codificat V0 al afisajului) si GND. Asta numai la afisajele albastru cu alb (la altele nu am incercat). Oricum, tensiunea pe pinul de contrast este de 0 (zero V) la contrast maxim. Optim este de 0,6-0,7 v, deci poti sa pui si o dioda in conductie directa cu K la GND, A la pinul de contrast si o rezistenta de 1k de la A la +5v. Din cauza scurtului, care apare pe un pin al microcontrolerului, toata functionarea acestuia este perturbata. Curentul la pinii de iesire e limitat intern (la 10-20 mA parca) si microcontrolerul nu pateste nimic. Deci revezi f atent cu o lupa cablajul LINGA BARETA AFISOR si nu schimba integratul, ca nu ai de ce. El se arde la spravoltare (ATENTIE, inainte sa pui integratul in soclu, intotdeauna verifica tensiunea la iesirea 7805, iar daca e de 5v, atunci pune si integratul) sau la conectarea inversa a tensiunii de alimentare. Am citit posturile tale anterioare si tesfatuiesc sa folosesti chiar atmega8L-8PU, pt ca merge excelent in aceasta aplicatie (oscilator intern la 1Mhz). MEGA 8-16 PU merge pina la 16 MHz sau cu overclock peste aceasta valoare. Deci pastreaza-l pentru altceva unde chiar e nevoie (gen USBASP de ex.). Reiterez recomandarea de mai sus. Nu ai probleme cu microcontrolerul, ci cu conexiunile la LCD. Integratul oscileaza intern aproape imediat ce este alimentat, deci circuitul lucreaza. Dau mai jos corespondenta pini LCD (care conteaza) la pini MEGA8. RS----14 E----16 D4----6 D5----11 D6----12 D7----13 Spor la treaba. Statia de lipit este excelenta si o sa-ti dea mari satisfactii. Link spre comentariu
FlorinNTh Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 Salutare,Am finalizat si eu statia de lipit, multumesc tuturor.Exista varianta de hex nepersonalizat? Daca da va rog frumos sa ma ajutati.Multumesc. Link spre comentariu
FlorinNTh Postat Aprilie 7, 2014 Partajează Postat Aprilie 7, 2014 Am rezolvat, am modificat fisierul bas original. Atasez hex-ul, la mine merge perfect. Notes; stergeti terminatia .txt Statie_de_lipit_atmega_LCD.hex.txt Link spre comentariu
Vizitator Gogu1121 Postat Aprilie 7, 2014 Partajează Postat Aprilie 7, 2014 Salut!Imi puteti da si mie o lista cu toate componentele necesare pentru a face o statie de lipit?Multumesc! Link spre comentariu
The_Reaper Postat Aprilie 7, 2014 Partajează Postat Aprilie 7, 2014 Le poti scoate usor din schema componentele. Link spre comentariu
Vizitator Gogu1121 Postat Aprilie 7, 2014 Partajează Postat Aprilie 7, 2014 Le poti scoate usor din schema componentele.Am vazut mai multe scheme aici,as vrea pe cea care o considera cei care au incercat mai buna. Link spre comentariu
GeoMar Postat Aprilie 7, 2014 Partajează Postat Aprilie 7, 2014 Am vazut mai multe scheme aici,as vrea pe cea care o considera cei care au incercat mai buna.Dupa cate stiu eu, topicul este pentru Statia de Lipit de aici http://www.kamilszkutnik.pl/cyfrowa-stacja-lutownicza/Despre lista pieselor ... se pot scoate valorile de pe schema, vorba coleguli @The_Reaper. Link spre comentariu
FlorinNTh Postat Aprilie 9, 2014 Partajează Postat Aprilie 9, 2014 Salutare, Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat/informatie; Am finalizat statia, functioneaza cat de cat acceptabil insa ma deranjeaza un aspect, la o temperatura de 330-350 grade, varful letconului topeste cam greu fludorul, la 2-3 mm mai sus topirea fludorului este ok, daca maresc temperatura la 380-400 grade functioneaza bine, adica fludorul este topit foarte bine la varf. Am un letcon model VELLEMAN VTSSC40N/SP Link. Astazi l-am testat pe astatie velleman si functioneaza ok, functionarea este ok si pe statia wolf. Am testat hex-ul postat de GeoMar si pe cel original, aceeasi problema. R9 este de 1M si R10 10k. Atasez si o fotografie, cam neclara insa nu am momentan cu ce sa fac poze de calitate. Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator ionutz4u92 Postat Aprilie 10, 2014 Partajează Postat Aprilie 10, 2014 Cred ca problema nu este de la cablaj, ci de la microcontroler sau de la lcd. Am pus pe o placuta de test microcontrolerul si lcd-ul si am conectat pinii exact cum a spus colegul mai sus, dar acea linie ramane. Cand alimentez lcd-ul, fara sa il conectez la microcontroler, linia aceea nu dispare asa ca incep sa cred ca lcd-ul este defect. Daca este vreun coleg binevoitor caruia sa ii trimit placa si cu lcd-ul pe care sa le testeze pe o statie deja functionala astept pm. Fac cinste icon_jook Momentan nu pot urca poze cu placa dar voi reveni cu poze imediat cum voi avea posibilitatea. Link spre comentariu
dinozoff Postat Aprilie 13, 2014 Partajează Postat Aprilie 13, 2014 Cred ca este LCD-ul dus. Controlerul LCD este foarte sensibil la supratensiuni (se duce chiar si la 5,5-5,6V). O ALIMENTARE INVERSA MAI II POATE FI FATALA. Pe placa LCD sunt 2 controlere, daca tin eu bine minte (unul la comenzi, adica pini care il comanda pe cel principal. De obicei se duce cel de pe comenzi, iar cel principal scapa. Daca scapa amindoua, ceva tot se duce si in timp, dinspre un capat (la mine cel din stanga a fost) apare intai o pata de culoarea cifrelor/literelor care se tot lateste pana ajunge sa ocupe tot ecranul. Oricum il face nelizibil. Sfatul meu e sa il schimbi, pt ca, la 15 lei bucata (la colegul VCDEC, care vinde marfa de buna calitate- NU CHINA ) nu e o avere. Verifica inainte tensiunea de alimentare sa nu ai niste salturi la pornire (sa fie intre 4,8 si maxim 5,2 V dupa 7805) Link spre comentariu
trinitty Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Salutare tuturor, Dupa eforturi sustinute am reusit si eu finalizarea acestei minunate statii, bineinteles cu mult ajutor din partea unor useri deosebiti ca "rosmarin" sau "geomar" si nu numai. Practic cel mai mult a durat perioada de documentare, in care am incercat sa inteleg ce am de facut pt. a finaliza acest proiect. Pentru a veni in sprijinul altor useri incepatori mai putin priceputi, cam ca mine si care isi doresc sa realizeze o astfel de statie postez aici o arhiva cu toate insemnarile (posturi adunate de la useri care au finalizat-o), sfaturile primite si o multime de poze (de mare ajutor pt. incepatori, cel putin pt. mine au fost o calauza de nepretuit). In final doresc sa multumesc tuturor celor care prin munca, pasiune si un urias efort colectiv au facut posibila o astfel de realizare. Arhiva, aici: http://rapidshare.com/share/73AAB139FC7 ... D41CE7724B Cateva poze cu proiectul finalizat. Link spre comentariu
rosmarin Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Va adresez felicitari din toata inima.Aceasta realizare dovedeste pasiunea dvs pentru electronica, sau mai bine spus pentru activitatea "hobbystica' pe care o avem fiecare dintre noi, indiferent de pregatirea de specialitate.Rampa de lansare a fost construita, testata si pusa in valoare.Pe cand o sursa de tensiune stabilizata 0-30v, 0,002-3A?Puteti conta pe sprijinul nostru ,oricand aveti nevoie. Chiar si cu componente rog sa nu va scape din vedere.IN TREACAT: Dl. trinitty este de profesie medic si spune mult aceasta realizare, a statiei digitale cu ATMEGA8. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum