Letcon Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 Incet incet te apropii de adevar Poti sa mai adaugi pe cablaj,ca oricum ai loc destul, rezistenta si condensatorul de pe iesire ca in schemele de pe prima pagina(10ohmi,220n).Mai pui si niste sigurante pe alimentari...si aduni cablajul ca nu are rost sa faci o placa mare si sa pui 10 piese pe ea.La trasee ar fi bine sa foloseste unghiuri de 45grade,traseul ala de masa poti sa-l faci mai finut,eventual faci un punct mai mare din care duci trasee la ce ai nevoie...Legat de semireglabil,parca zicea si un coleg ca a pus 1k ca sa poata regla montajul...ps:vad ca a raspuns remus68 intre timp... Link spre comentariu
mihaiu16 Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 sa fie pe 1K intre pinu din mijloc si ala care se inseriaza cu rezistoru de 680R sau ala de 1K? Link spre comentariu
remus68 Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 As insista asupra aspectului de a utiliza o foaie cu patratele. La desenarea cablajului ar trebui sa tii cont de rastrul (distanta) dintre terminalele componentelor si de dimensiunile fizice reale ale componentelor care le vei utiliza (lungime, diametru); de exemplu, una va fi distanta dintre terminalele unui condensator electrolitic cu terminalele dispuse axial (care se monteaza culcat) si alta in cazul celor cu terminalele dispuse pe aceeasi parte (care se monteaza in picioare). Diferente sint si in cazul rezistentelor in functie de tipul constructiv si puterea disipata.Pentru semireglabil: intre pinul din mijloc (cursor) si capatul spre rezistenta de 1K sa fie zero ohmi si maxim spre rezistenta de 680R. Link spre comentariu
mihaiu16 Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 Ahaa:D mss gaurile leam pozitionat bn ca am luat componentele si leam pus pe foaie si am lasat semne unde vin pini:D si or sa intre perfect pe cablaj:D acu tre sa al desenez pe cablaju propriuzis si sa al gauresc..da asta o so fac maine ca acu sant prea obosit sa mai fac asa ceva si me frica ca o sa incurc trase pe acolo:))) Link spre comentariu
mihaiu16 Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 Incet incet te apropii de adevar Poti sa mai adaugi pe cablaj,ca oricum ai loc destul, rezistenta si condensatorul de pe iesire ca in schemele de pe prima pagina(10ohmi,220n).Mai pui si niste sigurante pe alimentari...si aduni cablajul ca nu are rost sa faci o placa mare si sa pui 10 piese pe ea.La trasee ar fi bine sa foloseste unghiuri de 45grade,traseul ala de masa poti sa-l faci mai finut,eventual faci un punct mai mare din care duci trasee la ce ai nevoie...Legat de semireglabil,parca zicea si un coleg ca a pus 1k ca sa poata regla montajul...ps:vad ca a raspuns remus68 intre timp...O sa.l fac cum trebuie, ai sa vezi da asta se va intampla cel mai probabil maine;)) vreau sa iasa ceva(sper sa iasa ceva) ca nuprea mai am chef sa arunc inca 60-70lei pe tranzistoare arse:)) Link spre comentariu
remus68 Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 Inainte de a desena cablajul pe placa, verifica atent corectitudinea traseelor; la fel sa procedezi dupa ce desenezi cu markerul pe placa. Link spre comentariu
mihaiu16 Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 Am reusit in dimineata asta sa pun cablajul in oglinda si sa fac traseele care dupa mn ar fi venit la 90grade, sa le pun la 45grade Ce parere aveti Edit: Am reprezentat si cum vin componentele si am facut niste mici retusuri Link spre comentariu
Letcon Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 Uita-te acolo si grupeaza mai bine piesele,si restrange dimensiunea la cablaj.Si baga sigurante pe alimentare...si foloseste foia de matematica daca vrei sa nu iasa o tiganie(mai mica sau mai mare) Mai asculta si ce zic altii,nu fa numa' de capu' tau. Edit:Altii fac televizoare pe o placa de dimensiune aia Fa cum am zis ca nu te incurca daca faci un cablaj mic,grupat... Pe placa aia faci 4 module daca vrei,deci daca reusesti 2 esti mester Link spre comentariu
mihaiu16 Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 L.am desenat deja..uite cu arata. Am pus si sigurante pe alimentare Edit: Osa incerc sa strang GND-ul ala cum mi-ai aratat u .. "Edit:Altii fac televizoare pe o placa de dimensiune aia Fa cum am zis ca nu te incurca daca faci un cablaj mic,grupat..." Da asta cam asa e da me imi comvine mai mult sa faca cablaju mai mare ca, cand al desenez cu markeru sa nu lipesc trasee din greseala..asa las mai mult loc si stau linistit Edit: Am facut pe placa aia asa mare ca nu am mai avut niji chef sa o tai mai mica:)))) Link spre comentariu
mihaiu16 Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 "Pe placa aia faci 4 module daca vrei,deci daca reusesti 2 esti mester " S.ar putea sa reusesc sa bag 2 pe placa aia fac prima varianta de cablaj ca aia cam jumate de placa ami lua Oricum acu e prea tarziu ca am dat gaurile deja... Edit: Spal acu cablaju si al dau cu marker si dupa la corodat si vedem ce iese ...sper sa nu mi se stearga markeru.. Acum am bagat cablaju la corodat Link spre comentariu
Den Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 Daca e marker permanent nu se sterge .Dar fii cu ochii pe el totusi.. Cu timpul poate ajungi sa folosesti si tu programe gen eagle cadsoft Link spre comentariu
flores72 Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 Asa arata cablajul original. Adevarul este ca e un pic diferit de al tau , nu? http://i45.tinypic.com/33dcvo3.jpg Pentru un montaj stereo. Link spre comentariu
mihaiu16 Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 Ala e facut de fabrica...pe placa adevarata nu dasta luata de la frati nostri chinejii..am incercat o data sa fac cu metoda ai sa pui toneru pe o foaie groasa si apoi sa pui foaia pe placa si sa apesi cu fieru de calcat la temp maxima..da nu iesit toneru dupa foaie pe placa de cablaj nustu...probabil nu am imprimanta buna "Daca e marker permanent nu se sterge .Dar fii cu ochii pe el totusi.. " Markeru e bun ca am mai facut cablaje cu el da nustu o data mi.sa sters ..poate nu am degresat eu bn atunci acu vad ca rezista bn uite o poza.. Link spre comentariu
Marian Postat Mai 20, 2012 Partajează Postat Mai 20, 2012 Ai crede ca o data cu trecerea timpului o anumita sectiune de forum ( in speta aceasta despre amplificatoare ) evolueaza, sau cel putin ar trebui sa evolueze, asta teoretic, practic insa se bate apa in piua cu subiecte ce tin de un pachet minim de cunostinte despre electronica de baza, ori desi disponibilitatea celor care incearca sa ajute este admirabila, totusi discutiile de fata isi au locul la sectiunea incepatorilor, schema e veche si depasita si progresul nu vine in urma repetitiilor pe topologii invechite si spun asta spre binele acestei sectiuni al carui nivel scade constant din pacate...In alta ordine de idei as face unele observatii legate de niste afirmatii pe care le-am gasit a fi sa zicem nepotrivite avand in vedere ca pot induce in eroare pe cei mai putin experimentati, prima ar fi afirmatia lui zal cum ca metoda polarizarii etajului final prin inserierea unui ampermetru in alimentarea finalului de pe ramura pozitiva ar fi una depasita si valabila doar la amplifurile pe lampi, ceea ce nu este asa, pentru ce polarizam etajul final? pentru a evita distorsiunile de crossover, ce sunt acestea? sunt distorsiunile cauzate de trecerea finalilor din stadiul de conductie in blocare, este trecerea prin punctul zero care fara un curent minim permanent prin finali ar introduce distorsiuni destul de mari, tocmai de aceea i se spune reglarea curentului de mers in gol in finali, implicit aceasta chestiune impune o anumita tensiune BE la finali asadar ambele referinte descriu acelasi aspect ( tensiunea de polarizare finali-bias; curent de mers in gol finali ), si fie ca se masoara tensiunea be la finali fie cea de pe bornele rezistoarelor de putere ( daca acestea exista ) fie ca se masoara consumul in gol al amplificatorului si se tine cont ded consumul individual al fiecarui etaj in parte si se alege un total potrivit, este acelasi lucru, este curentul permanent prin finali care ajuta la minimalizarea distorsiunilor de crossover.Referitor la condensatorul de aproximativ 100p de pe bc la VAS, acesta realizeaza o bucla de reactie negativa locala cu scopul liniarizarii stagiului respectiv, valoarea sa nu este totusi atat de arbitrara deoarece daca este prea mic liniarizarea va fi ineficienţa dacă însă e prea mare atunci diferentialul va trebui să livreze un curent mai mare, 100p este de obicei suficient. Dacă diferentialul şi VAS sunt bine proiectate atunci acesti condensatori nu mai sunt necesari si la driveri/prefinali. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum