Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ECU auto cu probleme


Vizitator jammin

Postări Recomandate

Vizitator jammin

In primul rand salutare tuturor, sunt incepator si sper ca am nimerit sectiunea care trebuie.

Mi s-a stricat masina (Astra H Z16XEP 2004) si dupa mai multe diagnoze am constatat ca e stricat ECU. Dupa ce am fost pe la mai multi depanatori de ECU, doar unul a vrut sa se uite sub capac si mi-a spus ca ar fi dus procesorul. Nefiind convins de ce mi-a spus meseriasul, am fost la un tip, de data asta un electronist care s-a apucat de masurat prin ECU si mi-a gasit un tranzistor in scurt. L-am dat jos ca era si carbonizat (s-a sfarmat la deslipire) si cautand pe net alt tranzistor am constat ca nu reusim sa gasim. Masurand pe acolo a gasit si o rezistenta care era dusa.

Baiatul care s-a ocupat de ECU m-a sfatui sa fac un post pe forum in speranta ca voi afla ce tranzistor era in acel loc(mentionez ca e identic cu cel de langa) sau macar un echivalent. Noi am facut niste poze pe care le postez mai jos in speranta ca vor fi in deajuns de necesare pentru a afla un raspuns bun.

Masuratorile le-am facut cu un multimetru fara sonde :d

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • The Stressmaker

    4

Pare sa fie un mosfet de genul FW342. Capsula este "DPAK Power MOSFET" sau TO-252. Pare sa fie original de la ON Semiconductor dupa marcaj. Ceva de citit (Eng) : http://www.electro-tech-online.com/data ... arking.pdf . Daca de la tranzistor traseul duce la integratul de mai jos atunci sigur este un mosfet. Cauta datasheet-ul acelui integrat si vezi la pinul respectiv ce parametri are. apoi cauta un mosfet care sa se incadreze in acei parametri si sa aiba amperajul suficient pentru sarcina comandata. Marcajul 342 este legat de model iar 7256 pare sa fie un cod pentru data fabricatiei. Cred ca am identificat de ce sunt legate asa acele mos-uri, arunca o privire aici unde gasesti ceva asemanator folosit pentru ambele sensuri ale curentului cu rol de protectie http://www.renesas.com/products/discret ... notepc.jsp , http://www.eetimes.com/design/automotiv ... geNumber=3 .

Poate te ajuta punctele acestea de plecare.

Link spre comentariu

Uite-te la pagina 27 la acel mos din stabilizatorul din dreapta pozei sus, pare sa fie mos-ul cu functia pe care o cauti. Este legat de pinul 17 pe care l-ai identificat ca fiind intre integrat si mos-uri. Pare sa fie un stabilizator pentru alimentarea acelui integrat. In medalion ai rezistorul acela (cel de pe deget) si daca poti sa scrii ce cifre sunt pe el. Acela determina polarizarea mos-ului (dupa parerea mea valoarea se situeaza intre 100 ohm si 10kohm).

Link spre comentariu
Vizitator jammin

cel care mi-a dat jos si rezistorul ala de il tin eu pe deget zice ca tine minte ca scria pe el 4r2 sau 2r4, scrisul s-a sters de la aer cald :| oricum muncesc 24/24 la cautari pe net dupa o piesa care sa se potriveasca numai ca eu in electronica is incepator care nu a inceput inca :nas:

Link spre comentariu

Daca scria cu acel "r" atunci este o rezistenta de 4,2 sau 2,4 ohm (Eng) http://www.marsport.org.uk/smd/res.htm . Personal, valoarea rezistentei pare foarte mica in comparatie cu cea necesara unui stabilizator cu mosfet. Daca era scris 472 (sau 274) era mai apropiat de ideea de stabilizator fiind o valoare de 4,7 kohm. Verifica si celalalt tranzistor daca duce la acelasi integrat. Incearca sa faci o schema la cele doua tranzistoare ca sa ai o idee despre constructia alimentarii cu cele doua tranzistoare. Mai recomand sa incepi sa faci un mic simulator in care sa poti testa ecu folosind schema masinii pentru a stii unde sa adaugi senzorii la mufa si pentru a lucra in casa si nu aplecat peste auto.

O ultima idee este sa scoti tranzistorul bun, cu grija sa nu il supraincalzesti, si sa-l masori pentru a avea siguranta ca este un mosfet si ce tip este (Eng) http://www.tpub.com/content/neets/14193 ... 193_65.htm . In acest caz poti pune orice tranzistor, asemanator cu cel pe care l-ai scos, de tipul pe care l-ai identificat (canal P, canal N, mosfet), la un amperaj de 6-10A.

Link spre comentariu

Par sa fie intr-un montaj anti-paralel pentru a permite circulatia curentului electric in ambele sensuri. Ai grija cu tranzistorul acela pentru ca are o dioda pe el care sunteaza celalalt tranzistor care este in opozitie pe el, anulandu-i partial functionalitatea. Montajul darlington se foloseste in principal la tranzistori bjt (clasici npn sau pnp), din ce cunosc.O sursa de tranzistori mos cu canal n sau p sunt placile de baza de calculatoare, unde gasesti tranzistori mult mai puternici in aceasta capsula si fara dioda interna antiparalel. Trebuie sa-i masori inainte sa te convingi ca acea dioda nu exista.

Link spre comentariu
Vizitator jammin

am pus un power mosfet care rezista la 60v si 55A si s-a parlit! din ce am vazut eu ca se folosesc in constructii de automobile, acesti tranzistori trebuie sa reziste la curenti foarte mari, de peste 50A. uite aici un link cu tranzistori folositi in constructia masinilor http://www.infineon.com/dgdl/Automotive_Mosfet-2010-BR.pdf?folderId=db3a304412b407950112b426db703ad9&fileId=db3a30432313ff5e01233d322cd11714

Link spre comentariu
Vizitator jammin

iar acesta este un pdf cu tranzistori si integrate utilizate in constructia ECU-urilor, la fel vad tranzistorii au caracteristici ai curentilor mai mari de 50A. daca cineva care se pricepe la diagrame din astea electrice si reuseste sa faca asemanare cu ce am eu pe placa si are ceva idei cred ca problema ar fi rezolvata! http://www.infineon.com/dgdl/AP+MotorDrives+Brochure.pdf?folderId=db3a304312bae05f0112bd749c09001e&fileId=db3a30431936bc4b01193e1a730e53b0&location=Search.AP_MotorDrives_Brochure.pdf

 

tin sa mentionez ca sunt foarte placute aceste doua pdf-uri, le-am rasfoit la greu, numai ca m-am cam uitat ca patrza in calendar :nas:

Link spre comentariu
Vizitator uly

A pornit masina? Sau incerci un calculator de la dezmembrari? Sa nu prajesti altceva ce ar putea comanda acei tranzistori sau ceva din partea de comanda a acestora.....LE: poti sa dezlipesti si al doilea tranzistor si sa-i vezi terminalele, respectiv tipul, pnp/npn, poate dada ceshimbi unul e bine sa-i schimbi pe amandoi pentru ca daca lucreaza in tandem e bine sa fie identici....imi e greu sa cred ca acel tranzistor nou pe care-l pui e identic la caracteristici cu celalalt....Succese...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări