pusu Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 Foarte frumoasa lucrare! Oare zici la misto, vorbesti de soba? Stii ce bine merge, e urata ca nu e vopsita inca, teava are fi 300, perete de 15mm si lungime 2,5m si consuma f. putine lemne. E la a doua iarna. No trage o teava din aia, prin sufragerie sa vezi cum arata. Nu mai bine maresti tirajul la cos, si faci o lucrare ca oamenii cu cap?De acord ca nu poti trage o teava de asta la vedere, prin sufragerie dar tragi una cu aspect estetic sau o poti masca pe traseul peretelui iar apoi o conectezi cu un racord flexibil din aluminiu... Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 Conteaza ca-i urata? nu. Conteaza sa-si faca treaba si gazele sa iasa calde pe cos nu fierbinti, si sa ai tirajul corespunzator si o priza de aer care sa nu plimbe aerul rece prin toata casa. Asta conteaza.Daca la teava aia ii pui "zorzoane" o poti pune si in sufragerie. Asta ca estetica. Dar tot la fel o sa faca caldura. Eu raman la parerea mea ca o tubulatura de ventilatie etansa de la usa (priza de aer) si pana la soba construita ca un tavan fals de rigips si facut astfel izolatia termica ca sa nu faca condens pe el sau in el. Priza de iesire sa fie in dreptul sobei si fluxul de aer sa incojoare soba pentru a nu face condens de la aerul rece care iese langa soba. Asa nu se plimba aerul de unde se extrage pana la soba racind camerele prin care trece. Va fi incalzit local doar de soba calda. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 ................................................De acord!!! Link spre comentariu
pusu Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 ... o priza de aer care sa nu plimbe aerul rece prin toata casa. Asta conteaza....Asa nu se plimba aerul de unde se extrage pana la soba racind camerele prin care trece. Va fi incalzit local doar de soba calda.Exact si la obiect. Numai ca orice priza de aer va face condens, daca observati in pozele mele, teava de admisie a aerului de afara, are o panta spre exteiorul peretelui a.i. condensul interior se scurge afara. Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 Incearca si metoda propusa de mine.Cu teava bagata direct nu ai un control al arderii in functie de tiraj.In locul pe unde intra teava in soba faci un reglaj de admisie.De la exterior spre interior:-grila aerisire;-teava pvc prin perete;-la iesire un cot/90grade orientat in jos;-prelungire teava in jos 40-50cm;-prelungirea vine cufundata intr-un vas de plastic,gen galeata dar mai ingusta,cam dublul diametrului tevii de admisie ;Valorile nu sunt batute in cuie,se adapteaza in functie de necesitate.Important este sa prinde-ti ideea.Pentru mascare se poate folosi ceva gen grilaj din lemn,cum era la moda candva pentru mascarea caloriferelor. Link spre comentariu
pusu Postat Ianuarie 12, 2013 Partajează Postat Ianuarie 12, 2013 Incearca si metoda propusa de mine.Cu teava bagata direct nu ai un control al arderii in functie de tiraj.In locul pe unde intra teava in soba faci un reglaj de admisie.uite ce am spus aici viewtopic.php?f=246&t=69867#p1181669 privind reglarea admisiei de aer Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 12, 2013 Partajează Postat Ianuarie 12, 2013 Ai inteles,dar nu chiar tot.Si organismul tau trebuie sa pape ceva aer proaspat. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Nu recomand teava de admisie bagata direct in cenusar din doua motive. Primul este ca, in cazul aparitiei presiunii la priza de aer de la la teava de admisie (este posibila situatia daca apar vartejuri de aer intre cladiri) toata cenusa se imprastie ori in soba si aruncata pe cos(cazul fericit) ori in camera prin cenusar sau usa pentru combustibil sau neetanseitatile acesteia (cazul defavorabil in care o parte din gazele de ardere sau jarul sunt imprastiate de asemenea). Al doilea caz este reprezentat de depresiunea la priza de aer de la admisie caz in care exista riscul sa se "traga" gaze din soba si sa apara un caz asemanator cu cel de sus plus topirea tevii de admisie.Metoda cu priza de aer in camera are un mic avantaj (cu dezavantajele enumerate mai sus). Avantajul este existenta unui "rezervor buffer" reprezentat de volumul camerei care preia cresterile sau descresterile bruste de presiune care apar din cauza diferentelor de presiune intre priza de aer si cos plus tiraj. Asa, socurile de presiune sunt "amortizare" cu atat mai mult cu cat volumul camerei este mai mare. Condensul care apare la iesirea aerului din teava de admisie este usor de compensat pentru ca acesta apare pe suprafata "lovita" direct de acest flux de aer (mentiunea cu cotul de teava bagat in galeata din raspunsul precedent). Compensarea diferentelor de presiune se face exact ca la centralele cu tiraj fortat, tubulatura coaxiala (sau cos dublu). Aerisirea camerei se face constant prin difuziune, cu atat mai repede cu cat distanta intre priza de aer si soba este mai mare, dar mult mai incet decat la varianta cu absorbtie clasica prin neetanseitatile geamului si usii si de aceea dureaza mai mult un "schimb de aer".PS: se pot redimensiona imaginile? Link spre comentariu
pusu Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 ... plus topirea tevii de admisie... PS: se pot redimensiona imaginile? Teava de admisie la mine e din teva de fier de fi89. Si eu zic ca combinatia teva de fum interioara unei tevi de admisie (cea de fum sa fie mai lunga cu cca cca 1metru)+ ventilator evident, e cea mai buna solutie.Redimensiona imaginile mele doriti? Mai am o soba, tot la servici, la care faci focul la parter si incalzeste la et.1 ptr a elimina orice urma de fum. Daca vrea cineva sa-i fac vreo poza s-o vada... Dar poze numai cu tel ca ap foto a cazut de foarte sus si-i gata :cry: Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Poti sa pui orice,daca este facut s-au utilizat de tine. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 14, 2013 Partajează Postat Ianuarie 14, 2013 Am şters toate mesajele cu certuri. Vă rog discutaţi tehnic, fără atacuri la persoană. Vă invit să citiţi regulamentul forumului: http://elforum.info/viewtopic.php?f=94&t=2390 3.7 -Nu aduceti jigniri membrilor forumului(sub NICI O FORMA). Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 14, 2013 Partajează Postat Ianuarie 14, 2013 Un cos mare (atat inalt, cat si cu un diametru corespunzator, si care mentine temperatura gazelor) este doar benefic pentru soba/centrala/semineu. Dar pentru ca acestea sa functioneze corespunzator, este nevoie si de un aport de aer proaspat, necesar arderii. Degeaba avem una fara alta.1 kg de lemne uscate (15-20% umiditate) are nevoie ~0.6 kg aer (undeva la 0.4-0.7 mc in functie de temperatura aerului) pentru o ardere completa.Cum spuneam, in cazul meu, chiar daca am lasat spatiu intre usa si prag de 2 cm, tot nu erau suficienti arderii. Dar odata ce am tras conducte de aer in fiecare camera, nu am mai avut aceasta problema (ulterior am renuntat la sobe, dar conductele vreau sa le folosesc pentru ventilare cu recuperare de caldura).Iar despre cos, in fata casei am un vecin care are centrala de vreo 3 ani. De 3 ani tot adauga cate 1-2 randuri de caramida la cos si tot nu a ajuns la nivelul coamei casei. Se vaita ca are un consum de 10 tone de lemne/4 luni de iarna incalzind undeva la 50 MP. Iar eu ma vait ca nu pot tine un geam sau o usa deschisa nici 10 secunde din cauza fumului (bine ca am "ventilatia" care trage din spatele casei mele). Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 15, 2013 Partajează Postat Martie 15, 2013 Situatia la mine:Initial socru-miu a utilizat un arzator cu aer insuflat, cu combustibil lichid. Demisolul avea 2 ferestre de cam 0,75 mp, inchise cu cate 2 ochiuri de geam, realizate din cornier.De obicei, un ochi era lasat intredeschis, pentru ventilatie, insa cand era ger, le inchidea "de tot".Cand s-a considerat ca motorina e prea scumpa, s-a trecut la un cazan pe lemne (cu tiraj natural).Am ales aceasta solutie intr-o prima faza atat din cauza pretului dublu al cazanului cu gazeificare,cat si a imposibilitatii de a introduce "mastodontul" pe usa, insa nu mi-a parut rau, in cazanul clasic pot arde si caiciucuri, in timp ce cel cu gazeificare e mult mai pretentios!Chestia e ca in momentul in care geamurile erau inchise (atentie, nu erau cu cheder!),focul in cazan "murea"!! Similar cu unii de pe acest forum, am fost anuntat ca "s-a infundat cosul", in conditiile in care cu o saptamana inainte functiona ok. Persoana care a facut aceasta presupunere nefiind prea dotatacu cunostinte tehnice si si mai putin cu simt practic (mie mi-ar fi jena sa se spuna ca nevasta-measchimba sigurantele!!!) (asta era socru-miu, ca sa fie clar!), nu m-am bazat prea mult pe afirmatiilelui. La fata locului, i-am demonstrat ca focul arde bine-mersi dar cu geamul deschis...Hornul e drept si destul de larg; prin usita de la baza, introducand o oglinda pot vedea lumina la celalalt capat, verificand astfel "infundarea"...Argumentul taranesc ca "da' inainte cum mergea"? "scapase" faptul ca arzatorul dinainte beneficiade aportul unui ventilator zdravan care asigura debit suficient pentru ardere, similar cu colegii nostri care "uita" ca aerul, gazele, fumul care ies pe cos, trebuie sa intre pe undeva, undeva-ul ala erau spatiile pe langa cercevelele si pe sub usile "clasice"....Mi se pare inteligenta ideea de a recupera cat mai mult din caldura gazelor spre cos (cu rezolvareaproblemei condensului, care e "naspa" din cauza funinginii inerente) si preincalzirea aerului de aport,insa pentru cladirile existente e o problema de dus tubulatura...Sanatate! Link spre comentariu
blazeu Postat Iulie 3, 2013 Partajează Postat Iulie 3, 2013 Desi nu suntem in sezon, am recitit toate postarile acestui subiect.As mai adauga, pentru linistea celor care isi vor instala (dar mai intai sparge si repara peretii) acea (acele) prize de aer:Condensul apare NUMAI LA RACIREA aerului (gazelor)(de exemplu a gazelor care IES pe horn). La incalzire (prin amestecarea inevitabila cu o parte a aerului din camera), NU veti avea condens! Fenomenul e similar cu situatia din caminul hidroforului: acum, in pamant fiind mai rece decat afara, in special pe tevile pe unde trece apa pompata din fantana - si pe corpul hidroforului! - condensul broboneste-siroieste. Iarna, in pamant e mai cald decat afara, si totul e USCAT!!!PS In locatia descrisa de postarea anterioara s-au montat geamuri din profile de aluminiu, cu chedere de cauciuc; totusi fereastra camerei unde e cazanul nu se inchide (deocamdata prin instructiuni imperative, urmeaza o mica automatizare care va opri arzatorul pe gaz montat acum, pe cale tehnica (electric)).In casa mai exista sobe functionale in camere, oarecum mai comode, in orice caz mai economice in situatia in care doar lui socru-miu ii e "frig" si se pune problema incalzirii locale. Ferestrele sunt pe cheder ("termopane" cu omniprezentul profil PVC), insa usile interioare inca sunt clasice, cu "luft"-uri generoase pe contur... Link spre comentariu
Taraxacus Postat Iulie 14, 2013 Partajează Postat Iulie 14, 2013 Nu are nici o treaba cu termopanele, aveti funingine la greu in cos, trebuie sa scoateti o caramida deasupra sobei si sa curatati manual cosul, pe vara a plouat, si funinginea a curs in cotul acela, e practic dop acolo.De unde credeti ca stiu... :cry:daaaa, si dopul dispare cand se deschide usa sau geamul....Arderea lemnului in soba produce vacuum in incapere si daca nu intra aer de afara atunci echilibrarea presiunii se face tragand invers aerul, de pe cos in casa. Daca ai sobe si termopane trebuie sa tii un geam sau o usa deschisa sau sa ai un tub de aductiune a aerului la gura sobei sau jos la usitza pt curatarea cenusei. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum