Vizitator tyc Postat Ianuarie 16, 2011 Partajează Postat Ianuarie 16, 2011 Ce diode o sa folosesti?Eu am folosit diodele din punti si sant ok,pretul rezultat e de 5RON/dioda 100A/1000V si le-am gasit la magazinul din colt.[attachment=0]DSCF0317-4.JPG[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 16, 2011 Partajează Postat Ianuarie 16, 2011 Am comandat diode Schottky de 20A la 200V (MBR20200CT ),si tiritori de 25A la 800V..2N6509Am preferat diodele astea din cauza dimensiunilor,capsula to220,ca si tiristorii;vreau sa fac releul cat mai compact,in plus caderea pe o astfel de dioda,e mai mica ca la o redresoare obisnuita,(am masurat caderea de tensiune pe cateva diode din puntile auto romanesti,si am gasit la 10A,peste un volt,pe cand la o dioda Schottky,putin peste 0,5 volti..deci puterea disipata,respectiv incalzirea releului e mai mica...o putere disipata mai mica rezulta la schema folosita de mine si din faptul ca foloseste doar trei diode,fata de schema clasica care foloseste 6 diode In plus diodele alese lucreaza la frecventa mult mai mare decat o punte redresoare obisnuitaE drept ca pretul e ceva mai mare ..6-7 lei diodaPentru teste am folosit tiristori BT152,la numai 20A,care au rezistat la toate abuzurile...(tiristori pe care am masurat,in conductie o cadere de tnsiune de cca un volt,la 10A..cam ca la o dioda redresoare obisnuita...) pe cand diodele folosite de 30A la 40V,recuperate din cateva surse..au crapat din cauza tensiunii inverse mici suportate,banuiesc,caci curentul nu l-am depasit... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 16, 2011 Partajează Postat Ianuarie 16, 2011 Accu cred ca atenueaza RMS si trebuie avut in calcul numai curentul continuu(IT(AV)); folosesc TYN640 http://www.st.com/stonline/products/lit ... tyn640.pdf care corespunde cerintelor,cel putin pana in prezent. BT152 se incalzesc de poti fierbe apa ,iar punerea in paralel a tiristoarelor e complicata. La sch cu 6 diode,puterea disipata se compune din: Ufd*I*6 + 2,5V *I*6 , 2,5V e diferenta de tensiune intre Uredresor si Ubaterie,diferenta care scade pe masura ce bateria se incarca,ajungand la 0.Diodele ating temperatura tiristoarelor pt ca sant pe aceelasi radiator. Daca montajul va fi compact,cupleaza-l termic strans cu cadrul,in cazul de fata cadrul se comporta ca un radiator infinit. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 8, 2011 Partajează Postat Februarie 8, 2011 Acum in legatura cu releele de incarcare,ai idee,cele originale,au aceeasi configuratie a etajului de putere,(ma refer la puntea redresoare si tiristorii incorporati,ca cele home made),eu tot am cautat,dar nu am gasit nici-o schema (doar scheme bloc )Ma intereseaza daca s-ar putea verifica diodele redresoare si tiristorii intr-un releu original,folosindu-ma doar de firele existente ,pentru masuratori..La cele home made,cum e cel pus de tine pe forumul rusesc,si restul de scheme pe care eu le-am vazut,existand aceasta posibilitate,toate terminalele diodelor,cat si anozii si catozii tiristorilor,fiind accesibile din exterior,prin firele releului.. Relee de incarcare originale au aceasi sch bloc fiind adaptate pt modelul de generator,ca putere;un generator de 450W va folosi tiristori de 40A,unul de 300W tiristori de 25A,unul de ... .Un releul poate fi verificat direct(daca sti sch interna) sau indirect(prin comparatie).Presupunand ca documentatia complecta nu e accesibila,se masoara rezistenta dintre faza S si minus,T -,R -, intre - si + si se compara cu masuratorile facute pe un releu functional.Valorile exacte sant date in manualul service al motocicletei.Diagonala 155mm. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 8, 2011 Partajează Postat Februarie 8, 2011 Relee de incarcare originale au aceasi sch bloc fiind adaptate pt modelul de generator,ca putere;un generator de 450W va folosi tiristori de 40A,unul de 300W tiristori de 25A,unul de ... .Un releul poate fi verificat direct(daca sti sch interna) sau indirect(prin comparatie).Presupunand ca documentatia complecta nu e accesibila,se masoara rezistenta dintre faza S si minus,T -,R -, intre - si + si se compara cu masuratorile facute pe un releu functional.Valorile exacte sant date in manualul service al motocicletei.Diagonala 155mm.Din pacate,nu am gasit pe nicaieri ,nici macar o schema detaliata,a unui releu original,doar scheme bloc si nu stiu,daca toti producatorii folosesc aceeasi configurare,a etajului de putereTie iti da in manual rezistentele la conexiunile releului ?Daca da,le poti pune aici,mi-ar fi foarte utile.. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 8, 2011 Partajează Postat Februarie 8, 2011 [attachment=0]9.jpg[/attachment]Yelow fazaRed/white +Green - Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 8, 2011 Partajează Postat Februarie 8, 2011 [attachment=0]9.jpg[/attachment]Yelow fazaRed/white +Green -Multumesc!Se pare ca cel putin Honda,foloseste aceeasi configurare. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 9, 2011 Partajează Postat Februarie 9, 2011 Ceeasi si pt codul culorilor la fire:de ex verde e masa. Link spre comentariu
Vizitator ShMan Postat Iulie 9, 2011 Partajează Postat Iulie 9, 2011 Salut tuturor,Am ajuns pe aici pe forum datorita problemelor de incarcare de la motorul meu.Nu am apucat sa verific cauza exact, dar mai mult ca sigur ca am nevoie de un releu de incarcare nou.Asta fiind decisa, am hotarat sa imi construiesc eu unul decat sa cumpar.Am vazut solutiile constructive care le-ati propus (si eu am impresia ca s-ar potrivi mai bine un regulator cu sunt serie, eliminand stresul pentru generator, dezavantajele regimurilor tranzitorii in schimb nu le-am inteles complet) si am vrut sa intreb daca ati facut si teste cumva cu montajul?Toate bune,Cristi. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Iulie 9, 2011 Partajează Postat Iulie 9, 2011 Schema cu punte semicomandata postata aici,a fost testata practic si functioneaza.Dificultatea realizarii practice consta in oscilatorul ce comanda deschiderea tiristorilor;in functie de tiristorii folositi,e nevoie de cateva modificari ale valorilor componentelor.E nevoie de ceva experienta si putina rabdare pentru a pune in functiune acest releu. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 9, 2011 Partajează Postat Iulie 9, 2011 Sch clasica,cu shunt e ok pt generator deoarece asa e prevazut sa functioneze; regulatoarele moderne ( cu MOSFET) folosesc IR1167 si sant serie,nu shunt.Mosfeti sant celalat brat al puntii redresoare si sant comandati numai pe semialternanta corespunzatoare,cu un factor de umplere corespunzator obtinerii tensiunii dorite (14,2V) sau ON/OFF. Link spre comentariu
Vizitator ShMan Postat Iulie 10, 2011 Partajează Postat Iulie 10, 2011 M-am gandit si la un releu cu MOS-uri, si am cautat mai multe info.Din ce am citit releul cu MOS poate fi si de tip sunt paralel, ramura dioda-tiristor din releul clasic cu sunt paralel, fiind inlocuita cu un MOS (dioda sa interna drena-sursa fiind parte din punte si tranzistorul propriu-zis preluand rolul de a sunta excesul). Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Iulie 10, 2011 Partajează Postat Iulie 10, 2011 Singurul avantaj al MOS-ului,la schema clasica,ar fi puterea disipata mai mica decat in cazul unui tiristor;dioda interna nu cred ca poate fi folosita ca redresoare ,nu cred ca rezista la cel putin 10-15 amperi.Altfel spus,nu pot fi substituite 3 diode din puntea redresoare,cu diodele interne din MOS-uri.MOS-ul ar fi foarte util intr-o punte semicomandata,sau chiar dupa punte,intercalat intre punte si baterie,lucrand in comutatie...nu am intalnit insa nici-o schema de acest gen . Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Iulie 10, 2011 Partajează Postat Iulie 10, 2011 Sch clasica,cu shunt e ok pt generator deoarece asa e prevazut sa functioneze; regulatoarele moderne ( cu MOSFET) folosesc IR1167 si sant serie,nu shunt.Mosfeti sant celalat brat al puntii redresoare si sant comandati numai pe semialternanta corespunzatoare,cu un factor de umplere corespunzator obtinerii tensiunii dorite (14,2V) sau ON/OFF.Ai o schema cu asa ceva? Link spre comentariu
Vizitator ShMan Postat Iulie 11, 2011 Partajează Postat Iulie 11, 2011 Pt ideea de inlocuire a tiristorilor cu MOS: http://www.tme.eu/dok/03_tranzystory_i_ ... 42n20d.pdf Am citit ca intr-adevar cei ce si-au montat relee, bazate pe solutia asta ar functiona mai "la rece", sa zic asa. Eu am vazut ceva scheme cu integratul de mai sus si punte integral formata din MOS-uri, cred ca apare ca rezultat la un search pe google la "active rectification". Mi se par in schimb mai complexe, si deci nu e nici o idee despre cat de fiabil ar fi un asemenea montaj. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum