Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Releu regulator pt generatoare trifazice cu magnet permanent


Vizitator tyc

Postări Recomandate

Vizitator pisica matache

Problema(mica) cu blocarea tiristorilor e fireasca,oricum frecventa e marisoara si case solve cu blocarea;spiturile de tensiune e adevarata problema...la inceput are sarcina bateria si se rezolva,dupa un timp bateria se incarca si e un regim de mers in gol.Bateria nu stiu cum gestioneaza pulsurile scurte ca rejuvenatoarele tocmai asa lucra- cu pulsuri scurte de tensiune.

Pana la urma diferenta de tensiune datorata cresterii curentului n-ar fi o problema...daca reglez releul la 13,5V cu bateria incarcata si fara sarcina ,(desi in mod normal un consum minim de cativa amperi tot exista,cat consuma CDI-ul ),cu sarcina maxima (200-300W) o crestere de pana la un volt,(tensiunea crescand pana la max 14,5V ) n-ar fi o problema...incarcarea bateriei facandu-se in conditii normale;in plus foarte rar se intampla la o motocicleta sa folosesti maximul de putere ce poate fi debitata de generator..Oricum mai am de facut teste,strungul nu-l mai pot folosi ..(am reusit sa-i ard motorul,tot facand teste cu releul..) ,asa ca va trebui sa trec direct la motocicleta,daca vremea imi va permiteOff topicDaca cineva are idee unde as putea gasi un motor de 300W,sau mai mare,la 220V ,cu statorul magnetic ,m-ar scoate din beleaua cu strungul
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 90
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    8

  • The Stressmaker

    7

  • gica70

    3

  • florincccc

    1

Am sa te-ajut eu, cred ca-ti trebuie un motor sincron, monofazat 220V, fara excitatie (rotor cu magneti), 300W sau mai mult, turatie? (nr. de perechi de poli).Sa nu te superi pe mine, dar cred ca descrierea mea (daca e corecta!) sa te ajute sa gasesti mai repede ce-ti doresti. Sanatate.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Am sa te-ajut eu, cred ca-ti trebuie un motor sincron, monofazat 220V, fara excitatie (rotor cu magneti), 300W sau mai mult, turatie? (nr. de perechi de poli).Sa nu te superi pe mine, dar cred ca descrierea mea (daca e corecta!) sa te ajute sa gasesti mai repede ce-ti doresti. Sanatate.

E doar vina mea ca am fost putin confuz...Ma refeream la motorul strungului,care mi s-a ars, motor de curent continuu,cu statorul facut cu magneti permanenti,rotorul cu 16 poli..220V,300W,3800RPMMotorul se aseamana constructiv cu motoarele de stergatoare,sau ventilatoare electrice auto.
Link spre comentariu

Am sa te-ajut eu, cred ca-ti trebuie un motor sincron, monofazat 220V, fara excitatie (rotor cu magneti), 300W sau mai mult, turatie? (nr. de perechi de poli).Sa nu te superi pe mine, dar cred ca descrierea mea (daca e corecta!) sa te ajute sa gasesti mai repede ce-ti doresti. Sanatate.

E doar vina mea ca am fost putin confuz...Ma refeream la motorul strungului,care mi s-a ars, motor de curent continuu,cu statorul facut cu magneti permanenti,rotorul cu 16 poli..220V,300W,3800RPMMotorul se aseamana constructiv cu motoarele de stergatoare,sau ventilatoare electrice auto.
salutare!! daca crezi ca iti foloseste am eu un motor nui chiar cum cauti tu dar poate il poti adapta....am un motor gen cum is la masinile de gaurit cu acumulatori dar mai mare mult mai mare si merge la 24V turatie mare cred ca ajunge la 18000rpm are ax de 6mm parca..
Link spre comentariu
Vizitator tyc

La 13,5 nu e ok,o sa ai probleme dupa parcusuri in oras,pe timp indelungat(naveta).La motocicleta pot aparea situatii in care consumul e 0; de ex la vale cu aprinderea taiata,in frana de motor - bateria e incarcata(presupun ca urci dealul ala cu motor) -avem cel putin o bobina in gol si "eu curentul cel indus todeauna m-am opus cauzei ce ma produs...pa ECU/pa CDI ,pa tiristor,pa motociclist(numai daca e un la picioare)...exact nu stiu ce tensiune apare ,dar puterea e de 200W de unde rezulta un curent suficient sa crape ceva.Diodele zener au deriva termica,dupa catalog in jur de 5V deriva e 0; acesta e un motiv care ma determinat sa folosesc LM431.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

La 13,5 nu e ok,o sa ai probleme dupa parcusuri in oras,pe timp indelungat(naveta).La motocicleta pot aparea situatii in care consumul e 0; de ex la vale cu aprinderea taiata,in frana de motor - bateria e incarcata(presupun ca urci dealul ala cu motor) -avem cel putin o bobina in gol si "eu curentul cel indus todeauna m-am opus cauzei ce ma produs...pa ECU/pa CDI ,pa tiristor,pa motociclist(numai daca e un la picioare)...exact nu stiu ce tensiune apare ,dar puterea e de 200W de unde rezulta un curent suficient sa crape ceva.Diodele zener au deriva termica,dupa catalog in jur de 5V deriva e 0; acesta e un motiv care ma determinat sa folosesc LM431.

Mi-e teama ca nu m-am facut bine inteles..Tensiunea pe bateria incarcata si fara consum..(exemplul tau,frana de motor si aprinderea taiata..) este minima,sa zicem 13,5V conductia tiristorilor va fi minima,ei conducand un timp foarte scurtDe unde puterea de 200W ?Am impresia ca faci o confuzie..in schema de fata tiristorii nu sunt in paralel cu generatorul,ca la schema clasica,ci sunt INSERIATI intre generator si baterie..Schema este similara multor redresoare de incarcare a bateriilor,la care reglarea curentului de incarcare se face prin modificarea timpului de conductie a tiristorului conectat intre puntea redresoare si baterie,cu ajutorul unui oscilator de relaxare construit cu un TUJ .Cresterea tensiunii pe baterie apare doar atunci cand curentul consumat creste (aprinzand de exemplu farul )De aceea spuneam ca o crestere de maxim un volt nu ar fi totusi o problema...(14,5V) situatie care ar apare doar la un maxim de putere consumata de instalatia motorului .Singurul zener care apare in schema ,nu foloseste releului propriuzis,ci face parte din circuitul de protectie realizat cu tiristorul T4,care protejeaza electronica motocicletei si bateria la o crestere accidentala de tensiune (de ex 15-16V)Avand in vedere ca la primul puls de tensiune ce va depasi tensiunea stabilita cu P1,tiristorul se va deschide arzand siguranta S1,decupland astfel releul de baterie,nu cred ca e importanta o mica deriva de tensiune datorata zenerului.
Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Nu puterea pe tiristoare...puterea generatorului,putere care se reflecta asupra elementelor din acel sistem.Vrei sa faci un redresor cu iesire in doua trepte?

Generatorul are la o anumita turatie,o anumita tensiune.Din aceasta tensiune se obtine curentul necesar incarcarii bateriei,functie de cat timp sunt deschisi tiristorii din puntea semicomandataAstfel curentul debitat poate fi maxim daca tiristorii sunt deschisi permanent,comportandu-se ca simple diode redresoare,sau poate fi zero,daca ei sunt blocati (nu primesc curent de amorsare in poarta)Astfel modificandu-se timpul de conductie al tiristorilor,se poate regla curentul dat de generator de la zero ,la maxim.Simplificand tiristorii ar putea fi comparati cu o rezistenta variabila de la zero la infinit conectata intre generator si baterie,comandata de etajul comparator,astfel incat sa poata fi mentinuta o tensiune fixa pe baterieDaca la releul clasic tiristorii puneau la masa unele alternante,la acest releu tiristorii lasa sa treaca spre baterie unele alternante si blocandu-le pe celelalte
Link spre comentariu
Vizitator tyc

La proiectarea unui dispozitiv de acest gen se iau in calcul valorile maximale,regimul tranzitoriu e problema-cand tiristori se deschid,la bornele bobinei apare o tensiune de autoinductie care interfereaza cu campul magnetic produs de inductor.Aceasta tensiune e de sens opus celei generate si determina motorul termic sa dea rateuri(unghiul de avans-ECU stie ca la turatia respectiva unghiul de avans este n,dar nu ia in calcul si intarzierea datorata generatorului). Din aceste considerente,generatorul trebuie sa aiba un consumator la borne tot timpul.Probabil ca cate o rezistenta+dioda la masa ,in punctele R,S,T(ABC) rezolva problema.Valoarea rezistentei e problematica,dioda se alege dupa curentul limitat de R. Am vazut pe undeva un tabel de comparatie intre cele doua tipuri de regulatoare: serie si paralel.

Link spre comentariu

Nu apar probleme deoarece un alternator este tot o sarcina mecanica din punctul de vedere al motorului. La reglaj constant de putere va scadea turatia la fel ca orice alta sarcina mecanica. Singura problema este tensiunea ridicata care trebuie comandata (in jur de 80V).

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Turatia nu scade deoarece motorul are motorul are zeci de kW,iar generatorul sute de W.Apare o incetinire instantanee a rotatiei(un hop) pe care ECU nu stie sa-l gestioneze si practic se traduce printr-un rateu observabil la turatie mica (~3000rpm).Poate daca schimb calitatea benzinei nu o sa mai apara,am incercat cu CO95.Tensiunea masurata,pe 150W sarcina, e de 110V.Generatorul debiteaza tensiunea maxima la turatia maxima si mai aveam,in momentul masuratorii,inca 1000rpm pana la maxim.[attachment=0]bec.jpg[/attachment]

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Turatia nu scade deoarece motorul are motorul are zeci de kW,iar generatorul sute de W.Apare o incetinire instantanee a rotatiei(un hop) pe care ECU nu stie sa-l gestioneze si practic se traduce printr-un rateu observabil la turatie mica (~3000rpm).Poate daca schimb calitatea benzinei nu o sa mai apara,am incercat cu CO95.Tensiunea masurata,pe 150W sarcina, e de 110V.Generatorul debiteaza tensiunea maxima la turatia maxima si mai aveam,in momentul masuratorii,inca 1000rpm pana la maxim.[attachment=0]bec.jpg[/attachment]

Nu inteleg de ce ar apare acel hop,mai ales avand in vedere diferenta mare intre puterea motorului si puterea generatorului..de aproximativ o suta de ori mai mare..O masuratoare corecta a puterii generatorului,cred eu,ar fi trebuit facuta la 14-15V,nu la 110v..avand in vedere diferenta de curent la cele doua tensiuni,la aceeasi putere.In primul caz,la un curent de 1,3A,caderea de tensiune pe rezistenta bobinelor din stator,e neglijabila,pe cand la 15V,la un curent de 10A,puterea pierduta pe rezistenta bobinelor,e de aproape 10 ori mai mare.. altfel spus la turatia unde ai avut 150W,la 110V...la o tensiune de 15V vei avea o putere mai mica.Oricum urmeaza sa testez releul direct pe motor,dar deocamdata astept sa primesc diodele de 20A la 200V,pe care le-am comandat.La testele pe care le-am facut cu alternatorul de Dacia si strungul,am folosit diode de 30A la 40V,care cu siguranta n-ar rezista pe motocicleta (la turatia maxima,am in jur de 90V,fara sarcina )La aceste teste,asa cum am mai spus,singura problema aparuta a fost cresterea tensiunii la bornele batriei cu cca 0,5V la o crestere a puterii consumate de cca 100WFara sarcina insa,tensiunea pe baterie era practic aceeasi,pana pe la 40V,mai mult nu scotea alternatorul datorita turatiei maxime a srungului..2500RPMDaca pe motor voi obtine aceleasi rezultate,eu unul as fi multumit.
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Teoria ca teoria,da' practica...pe motor e un pic diferit,important e sa-ti pastrezi calmul si sa judeci la rece ce se intimpla.Eventual daca notezi toate datele(tensiuni,curenti si ce se mai intimpla),seara la calculator poti deslusi ce nu a mers cum ai calculat.Si de ce.Acel 'hop' apare datorita ECU,care stie ca avansul e constant pt turatia respectiva,dar cum orice actiune(shuntarea bobinelor) are o reactiune,apare un camp magnetic perturbator.Sant curios de primele teste pe motor,cel putin alea statice;oricum cu alea sa incepi,sau ai chef de impins motorul?

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Teoria ca teoria,da' practica...pe motor e un pic diferit,important e sa-ti pastrezi calmul si sa judeci la rece ce se intimpla.Sant curios de primele teste pe motor,cel putin alea statice;oricum cu alea sa incepi,sau ai chef de impins motorul?

Aici ai perfecta dreptate...si eu astept primele teste,dar deocamdata nu -mi vine coletul cu piese...
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări