miron1947 Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 de ce in locul tiristorilor care sunteza fazele nu s-ar putea folosi de ex,un tiristor,conectat intre plusul puntii si plusul bateriei,si care sa conduca doar atunci cand tensiunea pe baterie scade,sub 13.5V deExista si varianta aceasta, aici este o schema cu 2 faze, dar se poate extinde la 3, cu inca un tiristor si o infasurare pe transformator.[attachment=0]Regulator.jpg[/attachment] Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 O situatie 2 efecte: la regulatorul shunt la intrarea in scurt a tiristorului se reduce tensiunea prin suntarea bobinajului pe cand la regulatorul serie tensiunea creste la scurtcircuitarea tiristorului. Se pare ca se ia in calcul notatia "made in china" la alegerea modului de protectie al acumulatorului. Daca s-ar folosi regulatorul serie ar trabui adaugat o siguranta fuzibila, o dioda si inca un tiristor montat intre plus si minus, cu un zenner de 15V pe poarta care sa cupleze la depasirea tensiunii, in cazul scurtcircuitarii tiristorului serie, astfel intrerupand legatura acumulatorului cu alternatorul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Tiristoare nu se folosesc dupa punte deoarece solicita si puntea(care tebuie supradimensionata) si trebuie folosit un tiristor GTO supradimensionat pt evacuarea caldurii.Shuntul serie prezinta dezavantajul generarii unor campuri magnetice,probleme de autooscilatie,etc.La turatia minima sant 17Vca masurati, la 120W sarcina(candelabru cu 3becuri de 40W). Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 O situatie 2 efecte: la regulatorul shunt la intrarea in scurt a tiristorului se reduce tensiunea prin suntarea bobinajului pe cand la regulatorul serie tensiunea creste la scurtcircuitarea tiristorului. Se pare ca se ia in calcul notatia "made in china" la alegerea modului de protectie al acumulatorului. Daca s-ar folosi regulatorul serie ar trabui adaugat o siguranta fuzibila, o dioda si inca un tiristor montat intre plus si minus, cu un zenner de 15V pe poarta care sa cupleze la depasirea tensiunii, in cazul scurtcircuitarii tiristorului serie, astfel intrerupand legatura acumulatorului cu alternatorul.Pai problema supraincarcarii baterie poata apare si la regulatotul sunt..daca tiristorii nu mai sunt comandati,defectandu-se circuitul ce-i comanda,generatorul debiteaza puterea maxima direct pe baterie..Nu e o situatie ipotetica,multi au avut problema asta..Sunt de acord ca scurtcircuitarea tiristorului la regulatorul serie duce la supraincarcarea bateriei,dar sa nu uitam ca tiristorul lucreaza mult mai lejer in cazul asta..Sunt de acord cu necesitatea unei protectii electronice la scurtcircuitarea tiristorului,dar un tiristor de 50-60A,n-ar avea moarte ( un generator de 300w,la 15V,debiteaza max 20A,)In plus disiparea termica in cazul acesta este direct proportionala cu consumul motocicletei (de multe ori,foarte mic,max 100 W sa zicem,pe cand la regulatorul paralel generatorul debiteaza cat poate,chiar si atunci cand n-ar fi nevoie..)Oricum multumesc de pareri..si astept si alte critici.. Link spre comentariu
florincccc Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Un comentariu legat de schema cu LM2575/2576HV plus MOS. Intre puntea de diode si sursa as intercala un circuit care sa limiteze tensiunea pe la 30-40v si as fi mai linistit la turatii ridicate ca nu ajunge tensiunea mai mult decat ii place LM-ului. O schema aici: Prima schema Use a TL431 shunt regulator to limit high ac input voltage. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 de ce in locul tiristorilor care sunteza fazele nu s-ar putea folosi de ex,un tiristor,conectat intre plusul puntii si plusul bateriei,si care sa conduca doar atunci cand tensiunea pe baterie scade,sub 13.5V deExista si varianta aceasta, aici este o schema cu 2 faze, dar se poate extinde la 3, cu inca un tiristor si o infasurare pe transformator.[attachment=0]Regulator.jpg[/attachment]Da,schema e ingenioasa,e un redresor dubla alternanta,cu priza mediana,ce foloseste tiristori in loc de diode..Avantajul e simplitatea,dezavantajul pe care il vad eu e limitarea puterii la jumatate a generatorului,deoarece alternanta negativa si pe o bobina si pe cealalta se pierde.. Oricum e un pas inainte..comparativ cu suntarea generatorului Daca mai ai ceva detalii despre schema respectiva,ti-as fi recunoscator Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Daca mai ai ceva detalii despre schema respectivaSchema este simpla, dar datele transformatorului si frecventa de oscilatie, care ar fi fost utile, nu le am.Dar frecventa minima se poate deduce din turatia generatorului x numarul infasurarilor, iar transformatorul, s-ar putea dimensiona experimental. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Daca mai ai ceva detalii despre schema respectivaSchema este simpla, dar datele transformatorului si frecventa de oscilatie, care ar fi fost utile, nu le am.Pacat,oricum e o sursa de inspiratie..Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 @florinccccLa 2575 i-am dat + si de pe accu,in final numai MOS-ul a fost la HV; in timpul testelor,tensiunea maxima nu a depasit 30V,poate 40 dar varianta 2576HV e dat la60V input/3A. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 @pisica matacheTransformatorul ala de impulsuri se poate inlocui cu un optocuplor,daca ai nevoie de o sch testata,i-ti trimit una verificata personal,la turatie mica(relanti,oras-semafoare,cozi,...) da tensiunea presetata si odata cu cresterea turatiei(afara,viteze mari si constante) scade.Se poate folosi la orice are alternator cu magneti.[attachment=0]untitledA31.pdf[/attachment] Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Transformatorul ala de impulsuri .Realizeaza si reactia pozitiva pentru oscilator, nu doar de impulsuri de comanda. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Pina dioda zener e de acord,nu oscileaza nimeni...am o sch asemanatoare: [attachment=0]regulator de motomorini.pdf[/attachment] . Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Pina dioda zener e de acord,nu oscileaza nimeniOscileaza(deci conduc tiristoarele), pana tensiunea ajunge la valoarea prestabilita(cand deschide zenerul) si prin saturarea lui Q1, blocheaza Q2(oscilatorul). Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 26, 2010 Partajează Postat Decembrie 26, 2010 Cand este actionat alternatorul chiar si la de relenti sant 17V,cand nu este actionat se pot produce oscilatii ca sant la fel de interesante precum operatia de dezapezire vara,la asta ma refeream cu 'nu oscileaz nimeni'.Am ajuns la concluzia ca stabilizarea prin metode clasice(shunt,paralel sau serie) nu e eficienta si nici sanatoasa- forteaza infasurarile(practic nu se ard,se intrerup) si magnetul(demagnetizare). Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 26, 2010 Partajează Postat Decembrie 26, 2010 Schema pe care vreau s-o incerc.... Un tiristor conectat intre punte si baterie si comandat de un comparator,printr-un optocuplor. Cand tensiunea pe baterie e mai mica de 14V,comparatorul comanda ledul optocuplorului,care deschide tiristorul.. Cand tensiunea depaseste 14V,comparatorul basculeaza,intrerupand comanda tiristorului.. Problema pe care trebuie s-o rezolv...comanda portii Cea mai simpla metoda ar fi alimentarea portii cu un curent obtinut din tensiunea anodica..(care tensiune poate varia intre 16-20V,sa zicem,la turatia minima a generatorului si aprox 100-120V la turatia maxima ),dar nu stiu ce generator de curent constant as putea folosi,care sa asigure un curent de 50mA,sa zicem,sa poata lucra si la tensiunea maxima,unde puterea disipata poate ajunge la 5-6W ,dar sa poata asigura si curentul de amorsare la o tensiune mica,unde caderea de tensiune intre anodul si catodul tiristorului ar fi max 5-6V.. Daca as primi ceva sugestii as fi recunoscator.. O alta varianta ,mai complicata ar fi folosirea unui transformator separator,care in secundar sa poata debita curentul necesar portii... In cazul acesta alimentarea portii ar fi mult mai simpla,dar e nevoie de un convertor alimentat cu 12V, In plus gasesc un optocuplor a carui tranzistor poate comanda 50mA ? Multumesc anticipat pt orice sfat.. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum