Vizitator bullangelo Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Nu ma refeream la tine ci la bullangelo care dorea modificarea unui traf de sudura. Cred ca e greu, e normal sa fie asa, dar nici bateria nu e usoara, in plus, nu toti doresc demontarea ei. Acei roboti cu acumulatori ajuta numai daca ar mai fi nevoie de un pic mai mult, nu se compara cu o scula ce debiteaza continuu 1,5kW. Exista o mica chichita aici: robotul nu trebuie sa porneasca din prima, ci lasat pe baterie cateva zeci de secunde inaintea pornirii. Eu doresc sa realizez o sursa stabilizata la 12-14v avant un curent max dat de traf ..(ex.130A) Am o noua intrebare care ma macina de mult timp m-am gandit sa utilizez alti tranzistori care au un coeficient ridicat putere/pret si anume irf2204pbf. Intrebarea suna asa : cine imi spune care este curentul maxim suportat de acest tranzistor. In datasheet spun ca are 330w in carcasa TO 220AB 40V si 150A la 100grade. Daca gandim un experiment " logic spun eu " piciorusele nu pot suporta un asemenea curent.. ? corect? Astept opinii. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Corect...dar tu n-ai fost atent la conditiile pt cei 150A...Nu degeaba sunt atatea informatii in datahseet Calculated continuous current based on maximum allowablejunction temperature. Package limitation current is 75A.Sa nu mai zic ca numai chinezii se iau dupa valorile maxime. Link spre comentariu
em2006 Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Cauta sa citesti si sa intelegi totul despre SOA. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Terminalele au sub 1mmp, garantez ca se topesc si curg la 150A. Nu spera la mai mult de 15-20A continuu pentru o capsula TO220. Chiar si asa, trebuie sa bucsezi gaurile terminalelor de putere. Cositorul are rezistivitatea otelului, adica rea. Poate un maxim de 10A pentru o lipitura clasica pe cablaj, cu o buna bucata de terminal indoit peste traseu. Resursele de curent avantajeaza insa in cazuri extreme, exceptionale.Exista tranzistoare in capsula semitrans sau isotop pentru ce doresti. Sau poti folosi mai multe in paralel. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Nu curg,pusca. La peste 63A se folosesc prinderile cu surub. Foloseste o rezistenta de balast,pt a aduce tensiunea la o valoare cu 5V mai mare de necesar si dupa stabilizeaz-o. Link spre comentariu
DORFU Postat Februarie 20, 2012 Partajează Postat Februarie 20, 2012 Nu vad de ce sa nu mearga punerea in paralel a mai multor surse in comutatie,important este ca ele sa aiba aceeasi tensiune de iesire si cind spun asta ma refer la fix 12Vcc si nu una 12,05V si alta12,1Vcc,oricum ele vor lucra pe limitare de curent asta sa fie clar ,si ar trebui pusa o dioda de tensiune si curent ceva mai mare pe iesire in paralel montata invers pentru fenomenul de autoinductie generat de demaror.Cred ca este realizabila ideea daca sursa nu se declupleaza la intensitatea maxima ,pastreza curentul de iesire si îi scade tensiunea.Oricum eu rămîn la ideea unui robot care poate sa duca intre 70-120A fara probleme la o tensiune de 12,5Vcc in gol iar in sarcina sa aiba cel putin 10,5Vcc-11Vcc la acest curent,altfel nu este robot este cu totul altceva,ideea cu bateria este buna daca ai una venita moca,dar sa iei una de bistrita cu 300 de roni pentru doi ani nu merita investitia,sa nu mai vorbin de varta ,sau alte marci,eu am servici baterii de 180A care stau in tampon pentru pornirea unui grup electrogen de 200KVA si nu tin mai mult de 3 ani indiferent de marca,iar grupul porneste automat cind cade reteaua,asta insemnind o medie de 3 porniri pe lună.M-am tot uitat pe net dupa aparate de sudură in comutatie si am vazut la rusi un aparat de sudura cu electrod de 2,5mm bagat intr-o sursa de calculator,eu cred ca se poate face un robot de pornire tot intr-o sursa,am pornit unul sa vad cind am timp sa-l finalizez am gasit si o schema la 13,5 V /70A.Am acasa un robot clasic facut de 10 ani si merge greu cit o baterie de 60A,iar la servici la polul nord al României unul greu cît una de 80A l-am pus pe passat din 2000 baterie moarta,nu cupla bendixu si nu sa intîmplat nimic cu partea electronica pentru ca nu a depasit tensiunea de 14,5 Vcc pe baterie am dat la automat si a plecat fara drept de apel,daca as merge pe ideea bateriilor mi-ar mai trebui doua una pentru nevastamea sa porneasca golful cind este frig si eu sunt la servici si una pentru mine sa pornesc passatul eventual să o car cu mine 170km pîna la servici si inca 170km pîna acasa,nu tine braila asa.Așa cum am spus mai sus nu sustin sus si tare ca aceasta este solutia ceea mai buna ,dar vorbesc din practica si din cea ce eu am patit si am aplicat,fiecare face ce vrea si ia o decizie care îi convine mai mult,important este ca sa iti poti rezolva problema in timp cit mai scurt fara să-ți distrugi automobilul. Link spre comentariu
Vizitator bullangelo Postat Februarie 21, 2012 Partajează Postat Februarie 21, 2012 Cauta sa citesti si sa intelegi totul despre SOA.Acum am inteles. Terminalele au sub 1mmp, garantez ca se topesc si curg la 150A. Nu spera la mai mult de 15-20A continuu pentru o capsula TO220. Chiar si asa, trebuie sa bucsezi gaurile terminalelor de putere. Cositorul are rezistivitatea otelului, adica rea. Poate un maxim de 10A pentru o lipitura clasica pe cablaj, cu o buna bucata de terminal indoit peste traseu ...Tranzistoarele nu vor fi montate pe cablaj, voi incerca sa dimensionez firele corespunzator.In final dupa multe cautari m-am oprit la IRF2204PBF (la 20V ele ajung la max 16A) 4.4lei bucMultumesc pentru raspunsuri tuturor, nu am timp prea curand dar o sa incep testele si o sa revin cu rezultatele finale. Link spre comentariu
DORFU Postat Februarie 22, 2012 Partajează Postat Februarie 22, 2012 Am vazut o astfel de sursa dar facuta in comutatie serie cu toruri de ferita si comandata cu sg 3524 sau sg3525 cu doua mosuri in paralel de la 48 Vcc la 30Vcc si nicidecum cu rezistenta in serie,la curentul acela ai nevoie de cel putin doua toruri marii si vre-o sase mosuri,plus o baterie zdravana de condensatori electrolitici,un traf de retea care sa acoata 18-20Vcc redresat si nefiltrat pe care trebuie filtrat tot asa cu o baterie de condensatori,plus diode patru buc.de 200A in comutatie, o punte de diode de 150A pe trafu de retea.Sursa de care iti spuneam era de 2,5 KW,in schimb am vazut alta tot la aceeasi putere facuta de pe 400Vca in comutatie cu alt randament de 92% mult mai mica si cu costuri mai mici mai fiabila ,parerea mea este ca te complici in mod sigur iar costurile sunt mult mai mari si randamentul mult mai mic,volumul mult mai mare iar daca se duce elementul regulator creste periculos de mult tensiunea de iesire si faci zob masina distrugi,modulele electronice ale masinii.Trebuie facut un robot care sa te ajute nu sa-ti distruga masina,iar daca electromotorul este cu probleme ,punind un robot foarte puternic la curenti foarte mari musca din peri si din colector sau iti poate distruge rotorul,un 70-80A daca duce te ajuta dimineata cind este foarte frig sa pornesti,cu conditia sa nu ai alte probleme,passatul meu a pornit la a treia cheie la -16 grade fara robot cu doua buji arse,un coleg d-al meu s-a chinuit o ora cu robotul pus pe el la servici ia mai dat si curent de la un golf 4 cu motorul pornit si asa a pornit la -16 grade ,un Santa Fee cu motor de 2000 CRDTI,pe cind eu am pornit passatul cu acel robot cu bateria moarta la prima cheie.Am vazut electromotor de dacie prastie care cu baterie noua nu invirtea de loc,l-am dat jos i-am schimbat periile,bucsele,si i-am cositorit rotorul la colector cu zinc folosit la instalatiile de tevi de cupru,merge brici.Cum am mai spus fiecare cum doreste dar ginditiva la ceva fiabil cu posibilitati de defectiune cit mai mici si luati serios in calcul ce se poate defecta la masina daca se defecteaza robotul,sau care sunt urmarile.Robotul meu de acasa este mai slabut nu am decit 12Vcc in gol si diode sunt de 50A si nu le-am ars inca,ideal ar fi sa ai unul care sa scoata 14Vcc undeava la 100A dar acei 14 Vcc sa nu fie o valoare efectiva sa fie pur continuu ceea ce poti optine numai cu o sursa in comutatie la aceste puteri,daca alti au facut aparate de sudura in comutatie poate reusim si noi un robot in comutatie cu transfer direct eu cred ca cu 4 miezuri identice de sursa de calculator se poate face asa ceva,studiez si eu aceasta problema, am modificat una dupa o schema din revista conex si am reusit sa scot la 13,8V 20A,dintro sursa AT. Link spre comentariu
Vizitator bullangelo Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 ...Robotul meu de acasa este mai slabut nu am decit 12Vcc in gol si diode sunt de 50A si nu le-am ars inca,ideal ar fi sa ai unul care sa scoata 14Vcc undeava la 100A dar acei 14 Vcc sa nu fie o valoare efectiva sa fie pur continuu ceea ce poti optine numai cu o sursa in comutatie la aceste puteri,daca alti au facut aparate de sudura in comutatie poate reusim si noi un robot in comutatie cu transfer direct eu cred ca cu 4 miezuri identice de sursa de calculator se poate face asa ceva,studiez si eu aceasta problema, am modificat una dupa o schema din revista conex si am reusit sa scot la 13,8V 20A,dintro sursa AT.Ceva rezultate din cercetare?Credeti ca se poate reusi o astfel de sursa in comutatie cu mizuri "uzuale" ?Eu nu detin osciloscop si stiu ca este "vital" in surse cu comutatie. Link spre comentariu
DORFU Postat Martie 5, 2012 Partajează Postat Martie 5, 2012 Fara osciloscop esti mort ,ai nevoie de unul neaparat si unul sa stie 10Mhz cel putin,se poate obtine cu patru miezuri de sursa de calculator,edt33,sau vezi ca vinde cineva la sectiunea vinzari DjLeko are edt59 sau un edt65 cu asa ceva te poti juca daca iti convine pretul,iar caracteristicile lor sunt date de catre vinzator prin paginile de net cu adresele respective,in alte discuti date despre spre surse in comutatie gasesti la inceputul acestei sectiunii unde sunt date si formulele de calcul ai toate datele despre miez,si formulele respective astfel poti sa calculezi puterea obtinuta de pe acel miez si nu uita si de caderile de tensiune pe dioda si sirma din secundar,pe bobina de fazare si vezi cu cit mai ramane din ce poate miezul.studiaza putin si vezi si ce varianta alegi,cu mosuri,cu igbd,cu bipolare,half bridge,full bridge,difera ,la curentul acela ai nevoie de o dioda la cel putin 200A si 200V sau 400V ,si ar fi buna si o punte de masura sa-i masori inductanta eu zic ca ar trebui sa ai o inductanta intre 8,2 si 11,2 mH in primar,prima data il bobinezi de proba faci masuratorile de inductanta,dupa calculele si vezi ce-ti da,ia o foaie de hirtie si noteaza formulele pe care le gasesti,undeva pe la 35-45 khz in functie de schema pe care o alegi.Puterea pe care o scoti este data de volumul feritei,iar daca vrei sa o folosesti intr-o plaja mai mare ale tensiuni de alimentare atunci ai nevoie de inductanta mai mare,vezi de nivelul inductiei B se ia undeva la 170mT din cite am citit in discutiile de pe forum si se vede in caracteristica miezului in functie de frecventa si temperatura.Nu am timp acuma dar ma gindesc la una de mult si m-am cam lamurit cu ele am modificat una de calculator si la 13,8V am scos 20A,dupa o revista Conex pe care nu o mai gasesc,am rebobinat trasformatorul primarul cit a fost originalul si in secundar am dat 8 spire,pentru 12V ,il bagi si-l fierbi in apa dupa ce desfaci banda de pe miez,iar dupa ce clocoteste un pic il scoti rapid si prinzi cu doua cirpe de miezuri si tragi sa se desfaca daca nu vor il mai fierbi,cauta o sursa atx cu tl 494 fara placa suplimentara una la kg care sa aiba si radiatoare si miez,gasesti second hand la 20 ron cite vrei sau una defecta cu 5ron si te apuci de lucru sunt scheme pe net de surse de calculator modificate,scoti partea de 3,3V,5V,si schimbi si diodele pui diode pe 60Vsa nu ai probleme cu virfurile de tensiune,iar bobina de fazare daca ai ripluri mari pe iesire pui un osciloscop cind sursa are un consumator mai mare un bec de 12V 55w si o ajustezi din mers pui mai iei din spire pina obti ce vrei,eu asa am reusit am bobinato pe o jumatate de miez de traf de lini ,tot am facut-o cum spunea in revista si nu iesea nici cum m-am inervat si am ajustato din mers ,a contat si un sfert de spira.Din pacate sursele in comutatie sunt atipice nu poti sa le faci ca pe cele clasice ,fiecare sunt unice ca model dar odata reusit poti sa-l faci in mai multe exemplare,si fiecare te necajeste un pic.Incepe prin a modifica o sursa de calculator si pune niste tranzitoare de cel putin 80 W la 600V si vezi ce iese apoi te poti apuca si de altceva.O alta idee ar fi sa iei trei surse de calculator identice pe care modificindule sa folosesti numai partea de 5V care este teapana,sunt surse care stiu 30A de pe 5V,cobori tensiunea la 4,8V si le legi in serie dar ai grija sa nu se atinga carcasele intre ele au minusul la masa,poti folosii 6 sau 9 ,modifici protectia de curent pe limitare de curent si nu pe decluplarea sursei cind se depaseste curentul maxim cum este ea in original.Oricum 30-35A la 14,4V iti ajung pentru o incarcare rapida a bateriei ca sa poti da la automat plus ca te ajuta si cei 30A.Am inceput ceva pe trei miezuri de tv cu tiristoare dar nu am timp de ea sper la vara sa am timp ma maninca rau de tot si ma gindesc si la miezurile de mai sus cred ca iau ceva din amindoua,daca reusesc dau datele si la alti,fac si niste poze plus ca aceste miezuri ai avantajele ca le sti cararcteristicile si au si carcasa. Link spre comentariu
Vizitator bullangelo Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Fara osciloscop ... Vad ca aveti un pic de experiena in domeniu, se poate folosi un controller SG3525 si IRF (dupa parerea mea sunt componente ieftine) Eu personal nu mai am nevoie de un robot am rebobinat acel transformator la 11v si se descurca ok. Daca doriti si vad ca aveti cunostintele necesare haideti sa elaboram o schema si sa incercam creearea unei astfel de surse o vom lasa aici pe forum ca oricine sa poata avea acces la ea . Eu va pot sta la dispozitie cu componentele electronice (mai mult nu dispun, ma refer la experienta si aparatura). Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 o schema este aici,800w,,,,,,,,,,,,,,,,,,viewtopic.php?f=41&t=7596&start=1005 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 cautand cu totul altceva am gasit detalierea realizarii unei surse de 1kw http://w5jgv.com/hv-ps1/ Link spre comentariu
DORFU Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Sunt surse construite si cu irfe-uri si cu sg 3525 ,nu asta este problema ce controler folosim ,sau tranzistoare ca sunt mosuri ,igbt-uri,bipolare ,pina la o putere de 1,5-2kw nu se pune problema de tranzistoare sau de controlăre,am vazut schema facuta cu uc 38.. si cu doau mosuri facuta de inginer roman pentru o firma germana producatoare de echipamente de telecomunicati care scoate 2,5 kv la 28 Vcc ,foarte fiabila cu randament foarte bun 92 %,dar nu sunt datele despre transformator ,care este facut din patru miezuri de tip E +E iar bobina de fazare este facuta pe o oala de ferita mare bobinata cu platbanda de cupru.Transformatorul este turnat in rasina epoxitica,i-am masurat inductanta undeva peste 8mH daca nu 12mH am notat undeva.Am pornit ceva si tot traful a fost problema din doua nici unul, luat dupa ceva scheme de pe la rusi,alta problema sunt diodele imi trebuie de tensiunii mai mari am gasit pe la polonezi la jumatate de pret fata de romania,cel mai mare inconvenient este faptul ca nu am timp acum sa vad la vara,testez ceva si atunci daca iese pun si datele aici pe forum cu schema cu poze cu indicati si tot ce trebuie,oricum vreau sa iau un edt 59 sa vad ce iese din el.Experienta am ceva in depanarea lor a celor de calculator ,cele din televizoare,dar nu am modificat doar una de calculator cum am scris mai sus si care a si reusit chiar cu rebobinarea transformatorului,dar cu diodele mur de 30A/45V nu poti sari de 20A din cauza virfurilor de tensiune nu am reusit mai mult de 13-13,5V apareau mizerii si se incalzeu tranzistoarele.Am o dioda de 60A100Vsi am sa o pun in lucru pe sursa pe care am pornit-o ramine sa termin trafu de bobinat in rest este cam facut si s-ar putea testa sa vad cind am timp.Tot vreua sa bag un robot de pornire intr-o carcasa de sursa de calculator nu ma las pina nu reusesc. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Nu stiu daca s-a mai discutat... Electromotorul merge alimentat si la o tensiune cu mult mai mare de 12V (la camioanele Steagul Rosu am inteles ca erau niste comutatoare care puneau bateriile in serie pentru o pornire mai usoara). Eu de multe ori am pornit pe timp rece Dacia cu redresorul pe baterie (dupa 15-20 minute de incarcat). Ea nu se supara pt. ca nu are calculator, dar ma gandesc ca o masina "desteapta" nu prea merge pornita asa. Intrebarea este : masinile cu calculator au stabilizatoare de tensiune pe partea de electronica ? Adica daca ai sa zic 16V din redresor (nu robot pentru ca eu inteleg prin robot un sistem autonom de pornire, fara bateria masinii), tensiunea asta poate afecta electronica masinii ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum