Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

robot pornire auto


fwfw

Postări Recomandate

Vizitator pisica matache

Domle, nu mai zapaci lumea pe aici cu minunile dumneata. Ca sa sudezi cu 3.25 ai nevoie de cel putin 130 A, cum a zis si Dr. L ( cate 40 de amperi per milimetru patrat de electrod). Si mai e ceva....bateria mai are si e ceva intensitate de scurt....deloc neglijabila!!! Si cand le pui in paralel ( traful si bateria) o sa se invarta motorul de il ia naiba. Cum am mai spus, am avut si eu probleme cu bateria care invartea de doua trei ori si gata. Si lasam un redresor, cu intensitatea de scurt de 10 amperi doar, vreo 15 minute pe baterie si pe urma porneam, cu redresor cu tot pe baterie, si pornea motorul. Si inca ceva....daca erati mai atent la lectiile de Fizica ati fi stiut ca pentru un randament maxim al transferului de putere intre consumator si sursa, conditia necesara si suficienta este ca rezistenta interna a sursei si cea a consumatorului sa fie egale.

Am inteles ca traful duce 130A,dar la ce tensiune asigura acest curent,avand in vedere ca in gol scoate 48V ?Raspunde-mi te rog..
Link spre comentariu

Pai iti spun, dupa ce se formeaza arcul electric, care intre noi fie vorba e un scurtcircuit mai raman cel putin 15 V. Pentru a suda cu electrod de 3.25 ai nevoie de un traf de el putin 2kW ( sigranta de 220 e de 16 A). Asa ca fa si tu calcul, la o intensitate de 130-140 A cati volti corespund!

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Pai iti spun, dupa ce se formeaza arcul electric, care intre noi fie vorba e un scurtcircuit mai raman cel putin 15 V. Pentru a suda cu electrod de 3.25 ai nevoie de un traf de el putin 2kW ( sigranta de 220 e de 16 A). Asa ca fa si tu calcul, la o intensitate de 130-140 A cati volti corespund!

Daca de la 48v,in gol,... in sarcina,la 130A,tensiunea scade la 15V,hai nu 15, 20 chiar...(20v,la 130A da 2,6KW),la acelasi consum de curent (130A ) al demarorului tensiunea de la 12V,in gol ar scadea la ...5VAjutorul bateriei nu prea se pune,omul spune undeva ca vrea sa porneasca masina,dimineata,fara sa stea cu redresorul pe baterie..Poate ca totusi eu ma insel,
Link spre comentariu

Adica de ce nu "prea se pune ajutorul bateriei"? Explica-ne si noua de ce nu se pune? Chiar si descarcata, o baterie poate sa iti dea foc lejer la masina daca faci un scurt pe undeva.Una la mana. Doi, daca eu reuseam cu un amarat de redresor, dupa un sfert de ora ( mare lucru, cat putea oare sa se incarce intr-un sfert de ora?!!!) reuseam sa pornesc masina dapai cu ditamai monstrul care poate debita lejer 130 A? Ai vazut vreodata cu ce fel de conductor e bobinat un apart de sudura ca cel in discutie? Conductor de cel putin 12 mm patrati!!! Ba unele au secundarul din platband de cupru! Dar cum arata spirele dintr-un electromotor de berlina? Daca ai fi vazut, acuma nu mai purtam discutia asta. Daca aparatul de sudura reuseste sa mentina un 15 V sau mai mult atunci cand in secundar are un SCURT ( nu un motor) nu inteleg ce nu este clar!

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Adica de ce nu "prea se pune ajutorul bateriei"? Explica-ne si noua de ce nu se pune? Chiar si descarcata, o baterie poate sa iti dea foc lejer la masina daca faci un scurt pe undeva.Una la mana. Doi, daca eu reuseam cu un amarat de redresor, dupa un sfert de ora ( mare lucru, cat putea oare sa se incarce intr-un sfert de ora?!!!) reuseam sa pornesc masina dapai cu ditamai monstrul care poate debita lejer 130 A? Ai vazut vreodata cu ce fel de conductor e bobinat un apart de sudura ca cel in discutie? Conductor de cel putin 12 mm patrati!!! Ba unele au secundarul din platband de cupru! Dar cum arata spirele dintr-un electromotor de berlina? Daca ai fi vazut, acuma nu mai purtam discutia asta. Daca aparatul de sudura reuseste sa mentina un 15 V sau mai mult atunci cand in secundar are un SCURT ( nu un motor) nu inteleg ce nu este clar!

Fara suparare,nu poti sti ce am vazut,sau nu am vazut eu..am bobinat aparate de sudura,am testat varianta cu robotul,deci stiu ce vorbesc....mi-am exprimat o parere si-am incercat s-o sustin cu argumente..(un curent,indiferent de valoarea lui e dependent de o tensiune si de o rezistenta..) Acum fiecare crede ce doreste...chiar nu vreau sa discut in contradictoriu tot timpul..,O seara buna iti doresc!
Link spre comentariu

Eu nici atat nu imi doresc sa discut in contradictoriu! Unei baterii nu ii scade asimptotic curentul de scurtcircuit, chiar daca e descarcata. Poate nu mai reuseste " sa dea peste cap" motorul dar nici mult nu ii mai trebuie. Am relatat si experienta mea, cand bateria pornea cu mult mai putin ajutor....ce nu e clar?!. Cum sa scada tensiunea pana la 5 V, cand am si bateria ( despre care autorul spune ca " nu prea vrea sa porneasca", nu ca e moarta de tot) si traful in paralel?!. Si ce fel de traf! Si apropo de bobinaje...eu am facut niste presupuneri bazate pe niste deductii logice. La fel ca dumneavoastra am exprimat doar pareri, in nici un caz certitudini in legatura cu ceea ce ati vazut sau nu! Numai bine!

Link spre comentariu

Va salut! Urmaresc aceasta discutie despre robotul de pornire precum si alte discutii de acest gen inca de la inceputul lor. Deoarece sunt prea multe necunoscute (la fel cum precizau si ceilalti colegi) nu putem sti cu exactitate de ce acel aparat de sudura nu poate sa invarta electromotorul si sa porneasca masina. Ar fi binevenite niste poze pentru a vedea exact despre ce este vorba si masuratorile de riguare... tensiunea in gol si in sarcina pe iesire, tensiunea in gol si in sarcina pe intrarea de 230v, sectiunea transformatorului, diametrul si tipul bobinajelor din primar si secundar, felul in care a fost bobinat transformatorul si infasurarile sale (tip "galeti" sau altele), tipul de tole si forma lor. Sa nu uitam ca un transformator de sudura este un dispozitiv a carui caracteristica este abrupt cazatoare, deci trebuie tinut cont de acest lucru. Astept aceste minime detalii si masuratori pentru a putea discuta cu date reale, nu presupuneri sau dat cu parerea...

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Sper sa fi postat unde trebuie...Am intrat in posesia unor diode de 400A si unele de 600A....si m-am gandit sa-mi construiesc un robot pornire pentru autoturisme(ma refer la ceva care sa tina chiar locul bateriei in timpul pornirii...)Daca a mai facut vreun coleg, asa ceva, m-ar interesa daca merge sa fac o iesire dintr-u transformator de sudura, dar model vechi, construit pe tole dintr-un stator de motor...diametru ~50cm(cu tot cu spire), inaltime ~30cmmultumesc

Link spre comentariu

Depinde de puterea transformatorului de sudura, deci de curentul maxim de la iesirea lui. Daca e vorba de un transformator de sudura artizanal care se chinuie sa sudeze cu electrozi de 3,25 nu prea ai sanse, eventual sa utilizezi redresorul in varianta de mai jos. Bateria ar fi necesara in circuit - se comporta ca un capacitor de filtraj de mare capacitate.

Link spre comentariu
Vizitator smilex

@susanu_pisu: Cam orice aparat de sudura te ajuta sa pornesti cu o simpla dioda inseriata pe secundar. Personal am facut asta pe Dacia si tractor, dar daca masina vizata are multa electronica, abandoneaza ideea daca nu te afli intr-o relatie speciala cu Divinitatea. Mai bine astepti pana se incarca bateria, e mult mai sigur. Daca totusi vrei sa modifici un traf de sudura pt. un auto. cu calculator de bord (de exemplu) ai grija sa nu depasesti cu varful alternantei 15V. In cazul asta, schema de mai sus e buna, iar bornele ar trebui montate numai direct pe baterie. Transformatorul ar avea 2x(11-11,5)Vca iar cuplajul dintre bobine ar trebui sa fie foarte bun, eventual prin sectiuni de primar-secundar intretesute.

Link spre comentariu

Am 4 diode, le-am folosit in punte Whestone(sau cum so scrie), aceea in romb...transformatorul este f mare, merge cu electrozi de 5, spirele din secundar au diametrul 1,4cm...diodele sunt montate pe radiatoare, sunt apropae cat un pumn una...as vrea sa folosesc schema dlui Remus, dar nu stiu cat sa am pe infasurari....probabil vreo 7,5V...Mentinez ca am facut o iesire de 15V, cu puntea pe care am specificat-o, si nu prea da randament, chiar si cu bateria conectata...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări