Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

robot pornire auto


fwfw

Postări Recomandate

O sa porneasca la sfert, da s-ar putea sa se transforme in vapori instantaneu bateria daca operatia de conectare/deconectare a robotului nu se face cat mai repede. Mai ales ca se precizeaza ca bateria " nu prea vrea sa porneasca", deci nu e chiar moarta. Si decat sa risc, ca doar nu cred ca concureaza in cursa de la "Le Mans" si se da start " in fuga", mai bine dau cateva chei in plus. Da oricum nu e cazul de asa ceva, chei in plus, ca sant 140 A de la robot ( cel putin ), mai are ceva si bateria, si cum sant puse in paralel merge treaba struna. Am avut si eu probleme asemanatoare ( invartea de doua trei ori si gata ) si dispuneam de un redresor cu intensitatea de scurt de vreo 8 amperi. Il puneam pe baterie, fumam doua tigari, convertit in timp- aproape 15 min, sik pe urma dadeam la cheie, cu redresor cu tot. Si o vreme am pornit asa masina. Pana la urma a trebuit sa schimb bateria.

Link spre comentariu

Am spus 15V pt ca pe punte apare o cadere de tensiune,pe cabluri alta,pe contacte inca una.Ma refeream la suruburile de 6(alea care-s in spatele bornei de Pb sau inlocuiesti suruburile de strangere cu unele mai lungi) de pe conectorii de la bornele acumulatorului.Pt eliminarea problemei gen explodat bateria,sincronizeaza robotul cu comanda demarorul,robotul are destula putere sa invarta motorul-afirmatia asta nu e valabila in cazul in care vrei sa pornesti o locomotiva :rade:

Link spre comentariu

Pai daca folosesti cabluri suficient de groase, ceea ce e indicat daca nu vrei sa le dai foc (cablurilor) sau poate chiar si masinii, nu ai o cadere semnificativa de tensiune pe cabluri. Eu zic ca o sa se compenseze caderea de tensiune pe diode cu redresare. Una peste alta, mi se pare riscant. Mai ales ca nu se justifica folosirea unei tensiuni peste 10-11 volti. Profita de amperajul generos al trafului si ai scapat de " stresul " deconectarii bateriei cat mai repede.Poate motorul nu isi tine relanti-ul si n-ai facut nimica daca tre sa de dai jos repede din masina. Sau eu stiu, poate o pornesti asa: o baterie, un robot si doua persoane.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Cu ceva ani in urma,am incercat solutia asta...folosirea unui traf de sudura,ca robot de pornire..Atunci m-am lovit de o problema...reteaua de 220V,nu suporta consumul de curent..Asa ca o tensiune in gol la iesirea redresorului,de ex 12 v,la punerea in sarcina,poate scadea si la jumatate..functie de lungimea si diametrul cablului de 220V.Sa nu uitam ,ca la pornire ,demarorul poate suge 2-3KW,poate si mai mult,functie de motor,de temperatura,etc..la puterea aceasta tensiunea la intrarea trafului,sigur va scadea..Poate mai simpla ramane totusi incarcarea bateriei pe redresor,inaintea fiecarei porniri...

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

La 2-3kW tensiunea nu scade cu mai mult de 20v intr-o instalatie cat de cat de doamne-ajuta. Si cum demarorul are tensiunea nominala de 11v,invarte bine si la 10v... (si sa nu uitam de multiplicarea cu 1,4 dupa redresare si conectarea acumulatorului)

Problema desi pare simpla,eu cred ca nu e,fiind multe necunoscute..Depre transformator nu stim decat ca sudeaza de zbarnaie cu electrod de 3,25..,dar nu orice transformator care sudeaza bine are suficienta putere pt a invarti demarorul..Era bine de stiut macar sectiunea miezului,cu ce sarma e bobinat primarul,dar mai ales secundarul..La pornire ,tensiunea transformatorului va fi influentata hotarator de rezistena secundarului,care trebuie sa fie mult mai mica decat rezistena demarorului ..iar secundarul in cazul de fata n-a fost calculat pentru 12V,ci pentru 40-60V,iar de pe aceasta infasurare de 40V,se scoate o priza pt 12VCorect ar fi fost ca secundarul sa fi fost special bobinat pt 12 volti,cu un conductor mai gros.. In conditiile astea,cred ca e greu de recomandat o tensiune in gol,ca in sarcina sa ramana 12V,cat are nevoie demarorul,presupunand ca traful ar putea asigura puterea necesara..
Link spre comentariu

Electrod de 3 -> curentul e de 120A...deci secundarul tine 120A!Ca sa nu zic ca e vorba de un demaror de <2kW. Si nici bateria nu e degeaba acolo...Intr-adevar problema poate fi pusa mai simplu sau mai complicat,prezentand toate variantele fiecare alege ce i se potriveste

Link spre comentariu

Domle, nu mai zapaci lumea pe aici cu minunile dumneata. Ca sa sudezi cu 3.25 ai nevoie de cel putin 130 A, cum a zis si Dr. L ( cate 40 de amperi per milimetru patrat de electrod). Si mai e ceva....bateria mai are si e ceva intensitate de scurt....deloc neglijabila!!! Si cand le pui in paralel ( traful si bateria) o sa se invarta motorul de il ia naiba. Cum am mai spus, am avut si eu probleme cu bateria care invartea de doua trei ori si gata. Si lasam un redresor, cu intensitatea de scurt de 10 amperi doar, vreo 15 minute pe baterie si pe urma porneam, cu redresor cu tot pe baterie, si pornea motorul. Si inca ceva....daca erati mai atent la lectiile de Fizica ati fi stiut ca pentru un randament maxim al transferului de putere intre consumator si sursa, conditia necesara si suficienta este ca rezistenta interna a sursei si cea a consumatorului sa fie egale.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări