Mondan Postat Noiembrie 5, 2010 Partajează Postat Noiembrie 5, 2010 salut,am desfacut un robot de pornire portabil ,are o parte de incarcare destul de rudimentara practic trebuie urmarita vizual incarcare si un acumulator de 12/12ah diferit (ca marime si borne)de cel cu gel de 12/12ah dar cred ca este tot cu gel ,numai ca este mai mare si mai greu si cred eu ca este capabil de acel curent de pornire de 400a deci robotul de este in magazin de vanzare nu are nici un invertor nici o electronica anume este un simplu acumulator de 12/12ah capabil sa dea varful acela de 400a ptr pornire.Eu nu intelg ce treaba are invertorul aici.... dar ma rog, nu am citit cu atentie.Daca ai desfacut un asfel de robot de pornire pune aici poze cu ei. Cred ca vei fi ajutat sa identifici ce contine.Eu sunt curios asa: De ce preferi robotul si nu preferi o alta baterie pe care sa o incarci in casa ?Sa stii ca 12V la 12ah costa minim 50RON, iar o baterie auto costa minim 100RONIn plus mai este noie de fire foarte groase din Cu pentru ca masina sa pornesca.Sau robotul ala ce face ? Cum pornesti cu el?- ai pus crocodilii pe borne si ai dat cheiesau -iti incarca bateria si astepti un timp ? in cazul asta iti trebuie invertor dar nu 12V->220V si apoi sursa PC, ci 12V->14V, Eu is foarte curios sa vad pozele. De incarcat bateria poti sa o faci si cu o singura sursa PC, nu vad de ce ti-ar trebui doua . Link spre comentariu
fwfw Postat Noiembrie 5, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2010 e diferenta mare intr acumulatorul din robotul de pornire si un acumulator cu gel chiar daca au aceiasi amperi 12ah,cu acumulatorul din robotul de pornire am reusit sa pornesc un motor fara baterie ,cu cel de ups dar care are tot aceiasi amperi nu sa intamplat nimic ,deci cel din robotul de pornire este capabil sa de varful acela de 200-400a ptr a invarti electromotorul. deci diferenta intre un robot de pornire si un acumulator de ups nu este data de electronica care o are in robot ci de acumulatorul propiu zis ,nu am ce poze sa iti pun ,este un simplu sistem de incarcare al acumulatorului de pe robot si acumulatorul, in rest nimic care sa aiba legatura cu invertor sau altceva. Link spre comentariu
Mondan Postat Noiembrie 6, 2010 Partajează Postat Noiembrie 6, 2010 e diferenta mare intr acumulatorul din robotul de pornire si un acumulator cu gel chiar daca au aceiasi amperi 12ah,cu acumulatorul din robotul de pornire am reusit sa pornesc un motor fara baterieAsta e faza, chiar daca stii cum e construit lipsesc amanuntele care te duc la succes. Daca poate cineva sa detalieze care este diferenta intre acumulatori sa detalieze... Link spre comentariu
Relav Postat Noiembrie 6, 2010 Partajează Postat Noiembrie 6, 2010 Acumulatori cu gel sut facuti pentru aplicatii in electronica si electrotehnica. Sunt folositi ca surse tampon. Sunt incarcati permanent (cu curent controlat) si au rezistenta de scurtcircuit mult mai mare decat cei folositi in aplicatii auto. Link spre comentariu
boederyakumo Postat Noiembrie 6, 2010 Partajează Postat Noiembrie 6, 2010 Pentru amperaje foarte mari se folosesc baterii cu placi pozitive tubulare, placi negative pastate.In rest e abureala ca un acumulator de 12V/12 A normal, sa ofere pentru 2-3 secunde 12V/400A/4800W. Link spre comentariu
Mondan Postat Noiembrie 6, 2010 Partajează Postat Noiembrie 6, 2010 dati exemple cu link-uri/ preturi.Cum sa fie vrajeala ?! Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 6, 2010 Partajează Postat Noiembrie 6, 2010 Simplu,placile nu sunt suficient de groase,la fel cu legaturile interne si bornele,au rezistenta mult prea mare pt un asemena curent.Vezi diferenta dintre un acumulator pt motociclete si unul de ups,au aceeasi capacitate,dar cel moto are borne mult mai solide! Link spre comentariu
fwfw Postat Noiembrie 7, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2010 am vazut ca sunt pe piata unele accesori ptr masini ,care atunci cand ai bateria descarcata il bagi la bricheta unei masini cu bateria buna astepti 15-20 de minute si apoi pornesti masina care are bateria descarcata ,as dori sa confectionez unul din asta ,eu am scris pe priza de la bricheta masina 110w ,de aici am caculat ca nu am voie sa depasesc acest consum si mi-a iesit valoarea rezistentei de 1ohm/100w ptr a aveala la celalat capat 12 v/10 A si 1ohm/64W ptr 12v/8A si cred ca ar mai trebui si o dioda pusa in circuit ,daca stie cineva cum ar trebuie dioda pusa in circuit sau daca valoarea rezistentei este buna sau ma rog daca poate sa ma jute cu ceva detalkii sau idei . iar rezistenata daca va fi de 1ohm/100w nu va fi destul de mare ?bateria ptr perioada de 15-20 de min as vrea-o sa o incarc 8A am probat cu un redresor pe una descarcata si dupa 15 min am reusit sa pornesc masina ,redresorul scotea cam 8 A. Link spre comentariu
Mondan Postat Noiembrie 7, 2010 Partajează Postat Noiembrie 7, 2010 Eu consider ca electronica nu este mare chestie, important este ce acumulator folosesti si cat te costa ala ?Apoi ai 110W dar pentru cat timp ? Functionarea brichetei este limitata la un anumit timp.Apoi unele prize de briceta nu sunt legate la baterie daca nu roteste cheile in contact.Ce ideie in primul rand iti trebuie un ampermetru pentru curent. Se gasesc Strapuri de masura pentru curenti mari, deci masori tensiunea (mV) pe o bucata de conductor - asta poti sa o faci si tu si o calibrezi cu ceva cunoscut. ca relatia e directa: Tensiunea dubla pe acceasi bucata de onductor - curent dublu.La modul cel mai simplu eu sugerez asa: Ei 2 acumulator unul de 12V de pornire auto si unul de 6v de motocicleta. De preferat sa aiba capacitati apropiate.Le pui in serie si obtii 18V cu care poti incarca bateria. Poate mai trebuieste o rezistenta pentru limitatea curentului de incarcare. Eu nu am lucrat la curenti atat de mari pe care ii folosesti tu, dar pentru curenti mai mici faceam asa: luam o rezistenta de reseu de 2-3KW, o indoiam, rezultatul in indoiam din nou si tot asa.Pana se obtinea un manunchi gros. Apoi masori ce curent ai. Link spre comentariu
lorik199 Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 Am un aparat de sudura, da in secundar 48 Vca in gol, curent destul cat sa mearga de zbarnaie cu electrod de 3,25mm Cum masina are bateria cam moarta, cand is -15 grade afara, si in garaj -3 grade nu prea vrea sa porneasca Asa ca ma gandeam ca un robot de pornire ar fi ceva util Aparatul de sudura are si-o punte redresoare cu diode TU32 care duc vreo 350 A dupa catalog, deci numai tensiunea ce-o redreseaza ar fi problema Intrebarea e: care e tensiunea alternativa optima pt un astfel de aparat Pe diode vazusem p-undeva c-ar cadea mai mult decat clasicul 0,7 V, undeva la 1,2 V, dar asta cand ar fi incalzite tare, ori pt 2 min cat functioneaza ele n-am idee daca trebuie sa iau in calcul o cadere de tensiune mai mare Ma gandeam sa scot o priza pe la 14 Vca, dar n-am idee exact, astept idei Bateria trebuie neaparat schimbata, stiu,dar acum in pragul sarbatorilor chiar e greu de scos in jur de 300lei cat e un acumulator BUN Link spre comentariu
capabilu Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 SALUT Robotii de generatie mai veche 1985 aveau 2 moduri de incarcare LENT 14 V DC, RAPID 17 V DC .Se cupla tampon pe baterie la modul LENT cateva minute dupa care se comuta pe RAPID si actionai electromotorul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Scoate o priza la 15V,foloseste cabluri scurte si groase si mentine curate punctele de conexiune cu surub de pe borne. Link spre comentariu
lorik199 Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 SALUT Robotii de generatie mai veche 1985 aveau 2 moduri de incarcare LENT 14 V DC, RAPID 17 V DC .Se cupla tampon pe baterie la modul LENT cateva minute dupa care se comuta pe RAPID si actionai electromotorul.Eu am nevoie sa imi plece direct cu electromotorul, asa am un redresor sanator ce poate incarca bateria dar dureaza minim 10-15 minScoate o priza la 15V,foloseste cabluri scurte si groase si mentine curate punctele de conexiune cu surub de pe borne.15Vca (17Vcc)sa fie atunci, conexiunile vor fi cu surub, doar la baterie vor fi clesti Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Leaga-te la baterie prin papuci cu suruburi cel mai bine! Clestii sunt de 2 lei fata de papuci (sunt de tabla si suprafata de contact e f mica)Daca bateria e inghetata,s-ar putea sa explodeze la un curent asa mare! Link spre comentariu
TESSLA Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Crezi ca la vreo 140 de amperi, sau chiar mai mult, daca zici ca zbarnaie cu 3,25, crezi ca, conteaza daca sant 12 sau 14 volti?! Orcicum pe o baterie de varsta medie, la Dacie cel putin, cand actionezi electromotorul mai raman vreo 10 volti, sau poate mai putin. Poate sa scoata si 10 V redresoru, daca are amperaj suficient e foarte bun pentru pornire. Daca as fi in locul tau as scoate o priza ca sa am o tensiune inainte de redresare de vreo 10 V ca doar prin redresare mai creste un pic, si vorba colegului, poate nu iti explodeaza nici acumulatorul din cauza curentului de incarcare prea mare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum