Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

robot pornire auto


fwfw

Postări Recomandate

Nici nu vreau sa ma complic cu trafurile mele pentru ca 'este munca in folosu' comunitati', ies in pierdere.Sunt componentele lui, traf de 17V / 35A + 4 diode CFR.Sa risc lasand traful nemodificat (17V) in conditiile in care, in teorie, s-ar ajunge la 24Vcc (17Vca x 1.4=23.8Vcc) dar am o cadere de tensiune pe punte de 2V, as ajunge la 22V + caderea pe cabluri, sa zic inca 2V = 20V.Sau sa mai scot din spirele trafului?

Link spre comentariu

De unde sa ai cadere de 2V pe cabluri?Daca doar incarci bateria(dar nu cu traful cu tensiunea aia in secundar, e prea mare), nu se pune problema de 2V cadere.Poti sa incerci in prima faza cu traful asa cum este, fara sa mai scoti spire.Daca bateria mai da ceva din ea, poti incerca sa il pornesti cu bornele de la redresor(cabluri groase, neaparat) puse pe bornele de la baterie.Ce mai da bateria, cu ce da redresorul, ar merge.Stiu pe cineva care pornea Dacia cu doi condensatori de 1F pusi in paralel.La tractor ai cuplu mult mai mare, nu se poate.

Link spre comentariu

Electromotorul de U 650 , in secunda conectarii , depaseste 600A absorbiti din acumulator + redresor, iar tensiunea scade pe la 9V...Consumul din sursa se va imparti , acumulator - redresor si acesta din urma va fi obligat sa livreze , in jur de 150A - valoarea e relativa , depinde de multi parametrii, inclusiv de modelul de circuit magnetic al trafului- deci nu e cazul sa reduci tensiunea din secundar iar folosirea diodelor CFR este obligatorie! Inainte de pornire 1-2 minute redresorul tampon cu acumulatorul si apoi incercarea de start...Redresorul , cu valorile actuale din secundar , nu poate fi utilizat pt. incarcarea normala a acumulatorului , doar pt. start...

Link spre comentariu

Electromotorul de U 650 , in secunda conectarii , depaseste 600A absorbiti din acumulator + redresor, iar tensiunea scade pe la 9V

Serios ?!?!

600Amperi x 12V = 7200W ADICA 7.2KW ?!?!?

sau

600Amperi x 9V = 5400W ADICA 5.4KW ?!?!?

 

Daca vezi ca pe acumulator este marcat insemnul 600Ah ASTA INSEAMNA CA DACA CONECTEZI UN CONSUMATOR POATE SA CONSUME INTR-O ORA 600AMPERI!

Chiar ma crezi BUBUSMECHERU?????

Link spre comentariu

Nu am intentia sa va cred in nici un fel ...Eu am specificat clar - in secunda conectarii - dupa ce electromotorul incepe sa se roteasca acest curent scade la o valoare apropiata de capacitatea acumulatorului/ora...Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant ,faceti masuratori...Valorile au fost citite pe o instalatie de testare a electromotoarelor auto destinate pornirii ( demaroare ) cu tensiuni de lucru 12/24V si curent disponibil pana la 800A...

Link spre comentariu

Daca vezi ca pe acumulator este marcat insemnul 600Ah

Dar tu ai vazut vreodata un asemenea acumulator, de 600 de amperi-ora desigur stiind ca AH inseamna capacitate ? Eu am vazut...e drept ca stationar, nu auto...

 

Si, da, electromotorul in prima parte a rotirii, consuma spre 1000A daca invarte un motor diesel mare.

 

Posted Image

 

Posted Image

Link spre comentariu

Si eu cred ca demarorul tractorului, poate trage curent maxim de peste 600A. Stau la tara, am un vecin ce detine un U650. Cu prima ocazie cand trec pe la el, din curiozitate, o masor curentul de pornire.Daca n-am masurat la tractor, am masurat la o Dacie pe injectie, o Solenza, iar curentul initial sare de 200A. Si nu e Diesel, nici capacitate mare, are doar 1400cm cubi.

Link spre comentariu

Daca vezi ca pe acumulator este marcat insemnul 600Ah

"Dar tu ai vazut vreodata un asemenea acumulator, de 600 de amperi-ora desigur stiind ca AH inseamna capacitate ? Eu am vazut...e drept ca stationar, nu auto..."

 

Da colegu, am vazut vreo 20 de acumulatori stationari, se mai numesc si acumulatori de tractiune, intr-o statie CFR.

Mie greu sa cred ca acel electromotor consuma 7KW, asta e parerea mea.

Link spre comentariu

Mie greu sa cred ca acel electromotor consuma 7KW, asta e parerea mea.

Daca ti-e greu sa crezi, desi ti s-au adus argumente de bun simt, e treaba ta. Nu te impiedica nimeni sa-ti schimbi sau nu convingerea, masurand tu singur consumul electromotorului. Nici nu-ti trebuie un ampermetru cleste smecher, sau sunt de sute de amperi, doar un multimetru de doi lei. Masori caderea de tensiune pe cablul de la plus acumulator, la plusul electromotorului. Vei gasi de ex, la pornire, un volt. Dupa care, pe acelasi cablu, masori caderea de tensiune, cu becurile de la far aprinse. Stii puterea becurilor, daca stii legea lui Ohm, afli rezistenta cablului, apoi cu aceeasi lege, afli curentul de pornire. Sau sari peste fizica si folosesti regula de trei simpla. Daca la 100W, ai 100mV, la 1V vei avea un KW, consumat. Daca consuma doar un kw, doi, la pornire, si nu peste 4-5, eu mananc demarorul, cu tractor cu tot.
Link spre comentariu

Tot respectul , d-le miticamy ! Dar , utilizatorul cata82 se poate convinge de adevarul afirmatiilor noastre, facand masuratori concrete pe acumulatorul tractorului...Sigur,va ramane uimit de posibilitatile acestui 'banal' acumulator de 150Ah care echipeaza in mod obisnuit tractoarele U650 si de puterea de start ceruta de electromotor...O idee despre efectuarea masuratorilor a oferit , mai sus , colegul giongiu...

Link spre comentariu

Acea putere de 7kW sau aprox. apare doar la cuplarea tensiunii pe electromotor si este data de rezistenta sa f mica si turatie zero; imediat ce turatia creste, curentul scade semnificativ datorita tensiunii electromotoare care apare si care este de semn contrar fata de cea a bateriei. Curentul de pornire n-are o legatura directa cu puterea nominala a electromotorului ci determina doar cuplul de pornire care este direct proportional cu curentul absorbit initial. Regimul de pornire este un regim tranzitoriu, de scurta durata, si nu prea exista termenul de putere asociata cu acest regim ci se poate vorbi doar despre cuplu (cuplul de pornire - la turatie zero, marime care nu exista la nici un motor termic...).

Link spre comentariu

Rolul demarorului e sa invinga compresia motorului, care e principalul cuplu rezistent. Un inginer auto imi povestea ca in facultate au testat o metoda de a masura compresia, masurand puterea consumata de demaror. Se vede in filmulet, cum creste consumul, scade tensiunea/luminozitatea becului, de fiecare data cand trebuie invinsa compresia. Asa ca nu doar curentul initial e mare ci si in momentele cand compresia e maxima...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări