Dr.L Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 D-aia ar trebui stabilizare...Toate elementele participa la caderea de tensiune: conzii de filtrare (primar + secundar), condul inseriat cu traful, caderile de tensiune pe fire (primar + secundar), cat mai scade si tensiunea de la retea...Nu cred ca poti obtine <15V fara sarcina si >9V in sarcina maxima, fara stabilizare. Parerea mea.Daca cineva a facut un asemenea redresor, sigur nu l-a prezentat aici (poate ca nici nu stie de acest forum). Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Traful pare intr-adevar cam mic : (155V*16µs)/(540 mmp * 11spire ) = 0,42T deci usor peste limita . Dar @Dr.L are dreptate TOATE contribuie cate putin - daca ai reusi sa masori ... desi e cam greu in timpul ala scurt. Link spre comentariu
giongiu Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Am ales varianta de sursa nestabilizata, din cateva motive. Umplerea find maxima, indiferent ce s-ar intampla, tensiunea de pe iesire nu va depasi cei 12,5V deci nu risc sa ard calculatorul masinii. In al doilea rand, am disponibile diode MBR7030 si MBR6045. Daca fac o sursa stabilizata, impulsurile in traf secundar vor depasi 45V, deci ar trebui alte diode. Chiar si asa, exista varfuri de tensiune de peste 30V. Cand pomeneam de traf, intrebam daca nu cuplajul primar/secundar e vinovat, fiind prea slab. Primarul are cca 1mH, iar inductanta de scapari, masurata cu un secundar in scurt, e de cca 15 microH. Am ceva masuratori facute, pun un filmulet cu modificarea tensiunii pe iesire, versus comanda mosfet. La sfarsit se observa intrarea in functiune a limitarii curentului de iesire. Curentul din primar traf forta e monitorizat cu traf curent, care actioneaza pinul SD al IR2110. Poate cineva cu mai multa experienta poate spune motivul scaderii tensiunii in sarcina. Chiar la o sursa nestabilizata, caderea de la 12V, la 6V mi se pare prea mare. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Eu zic ca nu e prea mare caderea, drept dovada ca se poate. Nu ca as avea alte exemple acum, dar...tensiunea in gol poate fi maare.La curentul asta, eu as face o redresare sincrona, cu mos-feti.Aplici exact varianta de drivere TC cu traf separator. Doar ca traful va fi chiar cel de putere In legatura cu supratensiunea, eu as face o protectie tip crowbar cu sig pe iesire si tiristori de sute de A.Asa, si daca pornesti masina fara acumulator, alternatorul ii da niste supratensiuni nesimtite, ca nu mai are acumulatorul care functioneaza ca buffer. Dar p-asta ai facut-o .Pt teste, se poate face o sarcina artificiala (o sarma) racita intr-o galeata cu apa. Link spre comentariu
giongiu Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 M-am gandit si eu la redresarea sincrona, dar nu cred ca e simplu de implementat la 300A, avand si un acumulator pe iesire in paralel. Daca comanda mosilor e imprecisa, curentul poate circula de la acumulator prin mosfeti. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 Intr-adevar.Mi-a mai venit o alta idee (poate buna): pfc activ!Mentii tensiunea pe conzii din primar la 400V!Si astfel sursa propriu-zisa poate fi fara reactie, iar tensiunea va varia destul de putin. Si poti ramane la redresarea cu diode.Practic muti stabilizarea in primar, la tensiune mare si curent mai mic Link spre comentariu
giongiu Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 Ideea e foarte buna, insa complica putin schema. Trebuie ca PFC-ul sa duca vreo 3kw. Pana la urma, daca nu merge fara stabilizare, pun alte diode si stabilizez tensiunea de iesire. Pana atunci refac traful, pentru inductanta de scapari mult mai mica. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 Eu zic ca mai degraba i-ai pune sarma mai groasa. Si miez mai mare.Inductnata de scapari se cam ocupa (si de) cresterea tensiunii in gol. Dar de limitarea curentului, cred ca e mult mai mica, ca inductanta de pe iesire.Nu uita ca toate traseele ar trebui dimensionate pt 5A/mm^2, la 250A, ca sa nu ai cine stie ce pierderi de tensiune!Presonal as folosi un acumulator + o sursa mult mai mica, care sa-l tina incarcat. Si scapi si de problema alternatorului fara acumulator (decloc neglijabila!).PFCul e simplut: un buck. Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 Sigur, stabilizarea e ideala , dar nu cred ca e neaparat necesara. Verifica fiecare sursa de cadere de tensiune : de exemplu 10A*8ms/3300µF = 24V!, mai departe pe 4µF mai cad vreo 10 V , samd. Umbla la toate cate putin si vei reusi probabil un 9-10V . Am masurat pe acumulatoare de masina ( nu des , de doua-trei ori ) si cade oricum la 8-10V la pornire.PS La trafo , intr-adevar , e cam mare inductanta de scapari . La traf bobinate manual si nu foarte ingrijit ( e drept ca la puteri mult mai mici ) am obtinut 1-2% din Lp la flyback . La un forward facut recent ( si nefinalizat ) am masurat 10µH la 4mH in primar iar la un ATX pe EE28 am masurat 10µH la 5,5mH in primar. Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 @UDAR, ai dreptate cam in toate cele afirmate. Am masurat cu acumulatorul, curentul consumat de demaror si caderea de tensiune. Initial am masurat cca 200A, apoi scade la cca 150A, tensiunea pe acumulator, la acesti curenti cca 10V. Ai dreptate, fiecare cadere de tensiune conteaza, inclusiv timpul mort al semnalului comanda.La IR2153 acesta e fix, indiferent de frecventa si e 1micros.De aceea , pentru o umplere cat mai mare, am ales doar 30khz. Dar raman la parerea ca inductanta de scapari e prea mare. Am bobinat secundarele cu platbanda, si am obtinut cca 2 microH, mult mai putin fata de cei 16 micro de acum. Am renuntat la platbanda, din cauza dificultatilor de conectare in montaj. N-am putut lipi platbanda, iar cu suruburi era prea complicat. Acum sunt nevoit sa ma intorc la platbanda, nu am alta solutie. Daca obtin la 200-250A o tensiune de cca 10V pe iesire, cred ca problema e rezolvata.Si nu in ultimul rand, un An Nou Fericit, tuturor!Am mai gasit o incercare de a construi o sursa similara, aici pe forum. Din pacate, putine detalii....viewtopic.php?f=210&t=101198 Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 Inca o problema: In momentul in care e alimentat, demarorul consuma si mai mult, pt ~1ms (sau ceva de genul).E pe undeva pe forum o poza cu graficul consumului unui demaror, in functie de timp Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 3, 2014 Partajează Postat Ianuarie 3, 2014 Dupa ce am redus inductanta de scapari si am modificat raportul de transformare, caderea de tensiune in sarcina s-a micsorat. Am obtinut cca 9V/240A. N-am testat inca pe masina, doar pe sarcina artificiala.. Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 3, 2014 Partajează Postat Ianuarie 3, 2014 Frumoasa lucrare ! Sincere felicitari ... in alta ordine de idei , am avut mai de mult la reparat un incarcator de acumulatori , in comutatie . Era si robot de pornire , o chestie italieneasca . Mergea si pe 12 V , si pe 24 . Am scapat ieftin , un modul de diode de la redresare cu o dioda in scurt ... ceva cabluri si papuci topiti in interior . Foarte complex ca si constructie , panou cu o multime de setari ... mi-am petrecut ceva timp butonandu-l ... fara schema , si fara macar manual de utilizare . Tot ce am retinut e ca avea protectie la scurtcircuit , si cai separate 12 - 24 V , cu masa comuna . Ambele iesiri erau protejate si cu varistori mari ca dimensiune , paralelipipedici . Sper sa mai am ceva foto ... desi sant ceva ani de atunci si n - am mai intalnit asa ceva , posibil sa le fi sters la " curatenie " .P.S . - cu scuze pentru eventual off - topic , rog moderatorul sa stearga postarea daca considera necesar ! Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 3, 2014 Partajează Postat Ianuarie 3, 2014 ... Sper sa mai am ceva foto ... Fa un efort, te rog si pune-le aici sa le vedem si noi. Cum de te-ai indurat sa-l dai din mana fara sa-i tragi niste scheme cat de cat? Eu nu l-as fi iertat. Macar asa, in linii mari....PSSi eu ma bucur sincer pentru realizarile userului @giongiu, si-mi creste inima sa vad si pe site-urile romanesti preocupari pt electronica de putere, si mai ales realizari remarcabile ale unor meseriasi care merita toata stima, asa cum e si acest coleg. Nu e vorba numai de lucrarea asta, ci si de celelalte, de pe acest forum si de pe altele. Bravo! Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 3, 2014 Partajează Postat Ianuarie 3, 2014 Sper sa le gasesc , d-le em2006 ... Din pacate sant mai dezordonat cu documentatia , iar cu foto mai ales ... le fac mai mult pentru clienti , multi nu sant prezenti la " disectia " aparatului , si incerc sa previn cat pot discutii neprincipiale . Ca idee , aparatul era fff . complex , cel putin pentru nivelul meu . Partea logica avea 3 microcontrolere , format patrat cu pini pe toate laturile . Unul avea polizata capsula , n -am mai putut citi nimic pe el . Aparatul era trifazat , sistem chopper ... nu inverter . Setarile m - au dus pana la 300 A , se putea regla curentul si in regim de robot . In fine , cam asta - mi amintesc ... o cam bagasem pe maneca , cum se spune ... m - am temut de ceva din partea logica , pe care nu cred ca am descifrat - o integral ca si comenzi si setari ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum