Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

robot pornire auto


fwfw

Postări Recomandate

doresc sa fac un robot de pornire auto portabil ,nu din acela de se alimeteaza la 220v ,am vazut ca au in constuctie lor integrata o baterie de 12 v si 12 amperi ,mai departe nu stiu cum sa procedez ,am vazut ca ofera la iesire un curent de 400 de amperi cum?,poate sa scote din bateria aia de 12 si 12 amperi ,12v si 400 de amperi?eu ma gandisem la ceva de genul:baterie 12vsi 12 amperi ,un invertor de 200-300w si apoi 2 surse de calculator iar railul de 12 volti de la fiecare sursa legate in paralel ptr insuma curentul ajunge pe undeva pe la 40 de amperi de la 2 surse .problema este daca bateria poate sa tina invertorul si sursele sau daca inverorul si sursele de pc nu intra in protectie cand o sa dau la demaror .poate fi functionala ?,deorece cele enumerate mai sus le am pe acasa si stau degeaba.

Link spre comentariu

Stai linistit ,12A e de fapt 12Ah,capacitatea acumulatorului,nu puterea.E baterie de pornire sau una de backup?Daca e de backup e cu borne lamelare si e urmata de un invertor care ridica tensiunea la 16V si trebuie lasat o ora pe accu conservei,iar daca e cu bat de pornire este urmata de un invertor de 40A si 16V si se poate da cheie la ~1'.Amandoua tipurile sant prevazute cu circuit de reincarcare,de la 220.

Link spre comentariu

Nu ai nevoie de invertor de 40A-omori bateria cu curentul asta;bateriile de backup sant proiectate pt furnizarea unui curent de max 20%C.Deci la 12Ah=>~2,5A.Si 16V,ce vrei sa pornesti lasi la incarcat 1h .Dupa care pornesti si duci robotul in casa la incarcat.Nu e mai simplu sa tragi un relungitor?Circuitul de incarcare pt robot prevede un integrat,UC3906 despre care am publicat un doc si pe acest forum.Cu UC bagi bateria la incarcat si uiti de ea,CI o incarca si o mentine gata de utilizare.

Link spre comentariu

eu doream sa folosesc cam asa bateria de12v/12ah legata la invertor invertorul la cele de surse de pc apoi cele 2 surse legate la bateria descarcata ,ca apoi sa pornesc masina .ma refer za zicem ca la la iarna se descarca bateria si sunt undeva unde nu am curent ,dar am doar bateria asta de 12 v/12 amperi invertorul si cele 2 surse de pc :pot porni masina cu ele fara a fi necesara o incarcarea a bateriei de pe masina ? deci doresc sa fac un jump starter sau boost starter ,adica este descarcat bateria de pe masina, am pus 2 fire si am dat la cheie,nu doresc sa astept sa se mai incarce .

Link spre comentariu

Sti ca invertorul nu are randament 100% si nici sursele;ai energie limitata,nu-ti permiti sa o consumi pe invertor+sursa si oricum in sistemul asta trebuie sa umbli in surse,mai bine faci un invertor simplu,gasesti sch garla la topicul cu surse pt amplificatoare auto.Si cu un accu de genul ala nu poti face un jump,nu rezista accu decat 1...3 porniri.Si dai 30 lei /pornire?Asa ia taxi!

Link spre comentariu

am nevoie de o formula ptr a calcula puterea consumata la pornire din acumulator daca el are 12/12ah cat ar consuma din el un invertor care ar trebuie sa dea 15-16 v si 30-40 de amperi ptr un timp sa zicem 2-5 secunde.si de unde apare curentul acela de 400A la jump starterul din comert. practic cu ce formula calculez acest curent de 400A.

Link spre comentariu

Mai usor faci un robot de pronire dintr-un acumulator auto sanatos de 60-80Ah si un redresor pe masura (sa dea 6-10A ca sa incarce acumulatorul tau si pana la 20-30A cand il conectezi la masina. Daca acumulatorul masinii nu e prea descarcat,porneste din prima. Daca e mai descarcat,porneste dupa 10-15 min de stat conectat la aparat.Acumulatorii auto pe masina nu se incarca deloc cu 1/10C. Daca acumulatorul e descarcat (sa zicem la limita la care abea porneste masina),dupa ce porneste motorul,alternatorul ii da doar 1/10C de curent,sau baga cat poate la relanti?

Link spre comentariu

Un acumulator de 60Ah nu il manevrezi cu o mana,e greu=>trebuie sa faci manarii. :rade:

La pornire,pt actionarea demarorului e necesara o cantitate de energie.Electromotorului nu-i pasa ca energia provine din acumulatorul masinii sau de aiurea.

Daca bateria este slaba,tensiunea tinde spre 0 iar curentul creste atat cat e necesar pt a mentine produsul U*I constant.

Un electromotor de 1200W are nevoie la pornire de un curent de pana la 8x nominal daca porneste in sarcina.Dar angrenarea se face cand e pornit deja si nu necesita un curent asa mare,curent pe care bateria il simte ca si un curent de scurt.

Pe de alta parte ,bateriile de beckup(SLA),nu suporta curenti de scurt mari,deoarece se desprind(topesc) conexele interioare.

Produsele din comert,sant chinezesti,iar chinezu' are prostul obicei sa 'uite' sa puna virgula si sa dea de bune lucruri pe jumate adevarate. (reclama e sufletul comertului)

Bateriile de pornire au conexe groase si implicit inertie termica mare http://www.louis.de/_3049641a01bf167612 ... r=10036226

Intr-un timp am cochetat cu ideea folosirii unei baterii auxiliare pt pornirea motorului,dar am ajuns la concluzia ca inlocuirea accu original e mai benefica si la moto poti folosi direct batt LiPo de modelism.Dar ce spune fabricantul?2 ani TDBF?In al doilea an,bateria veche executa un zbor deasupra unui cuib de cuci.Si nu am probleme cu pornirea si nici nu raman pe unde intoarce uliul.

@Dr.L

Curent de incarcare cat cuprinde,in primele 10",dupa care curent normar;incarcarea de pe automobile e calculata in functie de tipul acumulatorului prescris si de consumatorii de bord.

Link spre comentariu

De acord cu tot ce ai spus pana acum! Robotul eventual sa fie pus pe un carut d-ala ca pentru naveteDar incarcarea acumulatorului nu prevede ca acesta sa fie descarcat aiurea in timpul stationarii (cel putin la alea vechi,ca la astea noi orice e posibil)

Link spre comentariu

Daca limitezi curentul dat de 12/12 la 1A=> 12h , asta cand bateria are capacitatea nominala si e incarcata a 100%.In configuratia actuala,din 1A ajung ~0,5A la acumulatorul masinii.Fara limitare de curent,12/12 nu porneste de multe ori motorul.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

salut,am desfacut un robot de pornire portabil ,are o parte de incarcare destul de rudimentara practic trebuie urmarita vizual incarcare si un acumulator de 12/12ah diferit (ca marime si borne)de cel cu gel de 12/12ah dar cred ca este tot cu gel ,numai ca este mai mare si mai greu si cred eu ca este capabil de acel curent de pornire de 400a deci robotul de este in magazin de vanzare nu are nici un invertor nici o electronica anume este un simplu acumulator de 12/12ah capabil sa dea varful acela de 400a ptr pornire.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări