Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

robot pornire auto


fwfw

Postări Recomandate

salut,vreau sa fac un robot de pornire auto ,ptr cazuri cand acesta se va descarca la iarna,am vazut prin magazine dar sunt cam scumpe ,am vazut ca folosesc acumulatori de 12 v si 12ah problema este ca eu am vre-o 2 bucatii dar nu stiu cum sa pun in practica ,am vazut ca pe robotul din magazine scrie ca poate furniza 400 de amperi din ce furnizeaza aceste curent ,ca doar acumulatorul are 12amperi ,sau cum pot folosi eu bateria pe care o am eu de 12v si 12 amperi ptr a face un astfel de robot de pornire.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • fwfw

    2

  • djdansmart

    1

  • marinescug

    1

  • alfabit

    1

Top autori în acest subiect

Cu alea de 12V/X Ah se face un incarcator ad-hoc cu un step-up convertor sau dupa gust cu unul in jos. Piese, curenti marisori, scump. Mai punem timp pana se incarca cel al masinii. Dar cat se incarca ? Cu mai putin decat suma enrgiei din cei 2 furnizori. Produsele industriale folosesc alt tip de acumulatori, capabili de curenti extremi, dar de capacitate redusa.Direct pe bateria moarta si dat la cheie = kaboom. La fel ca si cei care pun direct borna pe borna un acumulator incarcat peste "mort". SAre acid si e destul de urat. Am vazut de la distanta un vecin facand grozavia ( cu acumulatorul explodat) dupa ce i-am spus ca nu e bine ce face. M-a luat la misto, omul avand ani de covrig profesionist cat mine de viata, dar ce conteaza.

Link spre comentariu

pe robotul de pornire care este portabil scrie ca are acumulator integrat de 12 v si 12amperi ,deci cum functioneaza sau cum poate sa porneasca masina cu acumulatorul acesta.ca doar nu trebuie sa-l leg robotul la stalpul de inalta tensiune sau sa=l alimentez robotul la 22ov daca el este portabil NU, daca sunt cu masina in camp si vreau sa o pornesc .deci cum converteste el din 12 v si 12 amperi la 12 v si varful acela de 400 de amperi.

Link spre comentariu

Acumulator 12V, capacitate data in Ah, 12Ah inseamna ca acumulatorul poate furniza 12A timp de 1 ora ( asta inseamna capacitate ), te uiti la curentul maxim ce poate fi furnizat de acel acumulator.Daca te uiti pe un acumulator obisnuit de Dacie de ex., vei vedea tensiunea 12V, capacitatea de ex 45Ah, curentul maxim ~ pe undeva la 400A.

Link spre comentariu

pe robotul de pornire care este portabil scrie ca are acumulator integrat de 12 v si 12amperi ,deci cum functioneaza sau cum poate sa porneasca masina cu acumulatorul acesta.ca doar nu trebuie sa-l leg robotul la stalpul de inalta tensiune sau sa=l alimentez robotul la 22ov daca el este portabil NU, daca sunt cu masina in camp si vreau sa o pornesc .deci cum converteste el din 12 v si 12 amperi la 12 v si varful acela de 400 de amperi.

Exista roboti mici, fara acumulator, dar care au un trafo solid care sunt capabili de curent de scurtcircuit foarte mare, zeci de amperi (si chiar mai mult). Si roboti profesionali de service care au si acumulator incorporat (de multe ori 2 bucati de vreo 10-15A) care sunt si ei legati in paralel pe iesirea aceluiasi trafo solid (sau chiar mai solid). Totii robotii au si posibilitatea de a incarca acumulatorul in regim normal sau boost (rapid).Comutarile de regimuri, incarcare normala, incarcare rapida, start se fac pe primarul transformatorului, prin comutarea tensiunii de 220V pe diverse prize ale primarului. In felul asta se evita de a avea orice fel de contacte pe secundar unde avem, mai ales la pornire, zeci sau sute de amperi. Atasez schema de principiu a unui incarcator cu start dar fara acumulator incorporat, de la Telwin, Leader 220.
Link spre comentariu
  • 10 ani mai târziu...

poate pe langa acumulatorul mic acel robot de pornire are si cativa supercondensatori si astfel da amperaj mare in reprize de cateva secunde cu pauza de reincarcare a lor.

Link spre comentariu

,,Roboţii de pornire,, pe care i-am făcut sau cei industriali pe care i-am văzut nu aveau niciun supercondensator, se bazau fie pe un transformator de putere mare, capabil să dea un curent mare timp scurt, fie pe acumulatori adiţionali de 10-20Ah legaţi în paralel cu cel al maşinii.Mai nou se pot folosi numai supercondensatori, care legaţi în paralel cu cel al maşinii, măresc capacitatea şi scad rezistenţa internă al celui existent în momentul pornirii.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări