fwfw Postat Octombrie 21, 2010 Partajează Postat Octombrie 21, 2010 salut,vreau sa fac un robot de pornire auto ,ptr cazuri cand acesta se va descarca la iarna,am vazut prin magazine dar sunt cam scumpe ,am vazut ca folosesc acumulatori de 12 v si 12ah problema este ca eu am vre-o 2 bucatii dar nu stiu cum sa pun in practica ,am vazut ca pe robotul din magazine scrie ca poate furniza 400 de amperi din ce furnizeaza aceste curent ,ca doar acumulatorul are 12amperi ,sau cum pot folosi eu bateria pe care o am eu de 12v si 12 amperi ptr a face un astfel de robot de pornire. Link spre comentariu
djdansmart Postat Octombrie 21, 2010 Partajează Postat Octombrie 21, 2010 Cu 12A aia nu o sa faci nici un robot,cel mult o sa aprinzi un bec! Robotul de pornire se si alimenteaza la 220V..trebuie sa asigure curenti foarte mari...nu 12A! Link spre comentariu
marinescug Postat Octombrie 21, 2010 Partajează Postat Octombrie 21, 2010 Cu alea de 12V/X Ah se face un incarcator ad-hoc cu un step-up convertor sau dupa gust cu unul in jos. Piese, curenti marisori, scump. Mai punem timp pana se incarca cel al masinii. Dar cat se incarca ? Cu mai putin decat suma enrgiei din cei 2 furnizori. Produsele industriale folosesc alt tip de acumulatori, capabili de curenti extremi, dar de capacitate redusa.Direct pe bateria moarta si dat la cheie = kaboom. La fel ca si cei care pun direct borna pe borna un acumulator incarcat peste "mort". SAre acid si e destul de urat. Am vazut de la distanta un vecin facand grozavia ( cu acumulatorul explodat) dupa ce i-am spus ca nu e bine ce face. M-a luat la misto, omul avand ani de covrig profesionist cat mine de viata, dar ce conteaza. Link spre comentariu
fwfw Postat Octombrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2010 pe robotul de pornire care este portabil scrie ca are acumulator integrat de 12 v si 12amperi ,deci cum functioneaza sau cum poate sa porneasca masina cu acumulatorul acesta.ca doar nu trebuie sa-l leg robotul la stalpul de inalta tensiune sau sa=l alimentez robotul la 22ov daca el este portabil NU, daca sunt cu masina in camp si vreau sa o pornesc .deci cum converteste el din 12 v si 12 amperi la 12 v si varful acela de 400 de amperi. Link spre comentariu
alfabit Postat Octombrie 22, 2010 Partajează Postat Octombrie 22, 2010 Acumulator 12V, capacitate data in Ah, 12Ah inseamna ca acumulatorul poate furniza 12A timp de 1 ora ( asta inseamna capacitate ), te uiti la curentul maxim ce poate fi furnizat de acel acumulator.Daca te uiti pe un acumulator obisnuit de Dacie de ex., vei vedea tensiunea 12V, capacitatea de ex 45Ah, curentul maxim ~ pe undeva la 400A. Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 22, 2010 Partajează Postat Octombrie 22, 2010 Bine ca nu deschizi aceelasi subiect in toate sectiunile,cine stie,poate primesti de 2 ori aceelasi sfat Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 23, 2010 Partajează Postat Octombrie 23, 2010 Cautam date despre o alarma si uite de ce dau?Cred ca nu mai am timp pt asta ,sant destui care sa-l indrume. Link spre comentariu
radusa Postat Octombrie 24, 2010 Partajează Postat Octombrie 24, 2010 pe robotul de pornire care este portabil scrie ca are acumulator integrat de 12 v si 12amperi ,deci cum functioneaza sau cum poate sa porneasca masina cu acumulatorul acesta.ca doar nu trebuie sa-l leg robotul la stalpul de inalta tensiune sau sa=l alimentez robotul la 22ov daca el este portabil NU, daca sunt cu masina in camp si vreau sa o pornesc .deci cum converteste el din 12 v si 12 amperi la 12 v si varful acela de 400 de amperi.Exista roboti mici, fara acumulator, dar care au un trafo solid care sunt capabili de curent de scurtcircuit foarte mare, zeci de amperi (si chiar mai mult). Si roboti profesionali de service care au si acumulator incorporat (de multe ori 2 bucati de vreo 10-15A) care sunt si ei legati in paralel pe iesirea aceluiasi trafo solid (sau chiar mai solid). Totii robotii au si posibilitatea de a incarca acumulatorul in regim normal sau boost (rapid).Comutarile de regimuri, incarcare normala, incarcare rapida, start se fac pe primarul transformatorului, prin comutarea tensiunii de 220V pe diverse prize ale primarului. In felul asta se evita de a avea orice fel de contacte pe secundar unde avem, mai ales la pornire, zeci sau sute de amperi. Atasez schema de principiu a unui incarcator cu start dar fara acumulator incorporat, de la Telwin, Leader 220. Link spre comentariu
c_anicai Postat Iulie 1, 2021 Partajează Postat Iulie 1, 2021 poate pe langa acumulatorul mic acel robot de pornire are si cativa supercondensatori si astfel da amperaj mare in reprize de cateva secunde cu pauza de reincarcare a lor. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 1, 2021 Partajează Postat Iulie 1, 2021 ,,Roboţii de pornire,, pe care i-am făcut sau cei industriali pe care i-am văzut nu aveau niciun supercondensator, se bazau fie pe un transformator de putere mare, capabil să dea un curent mare timp scurt, fie pe acumulatori adiţionali de 10-20Ah legaţi în paralel cu cel al maşinii.Mai nou se pot folosi numai supercondensatori, care legaţi în paralel cu cel al maşinii, măresc capacitatea şi scad rezistenţa internă al celui existent în momentul pornirii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum