Vizitator Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Acum serios vorbind, daca vrei sa faci un calcul pentru o instalatie proprie pe care vrei sa o dimensionezi cat mai bine e super ok si merita efortul.La noi in in tara astfel de instalatii artizanale se fac cu materiale de prin curte sau apropiere,deci sa fie ieftine si daca se poate gratis,caz in care dimensionarea corecta cade pe ultimul loc.Din practica pot afirma ca si un sistem bine dimensionat poate sa dea rezultate dezamagitoare din cauza ca utilizatorul asculta 99%din cazuri de sfaturile unui vecin care "stie el cum e mai bine" sau "lemnul trebuie sa fie umed ca sa arda mult"in loc sa consulte manualul de utilizator(nici nu are cum;doar cu credeti ca o aprins prima data focul in centrala???.Dar cel mai bine si mai sigur este sa faci practic niste experimente,chiar daca pe moment vei pierde probabil niste materiale,deci bani,experienta practica pe care o vei capata este nepretuita si pe viitor te va scuti de multe neplaceri. Link spre comentariu
mester strica Postat Februarie 25, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 25, 2011 Ai multa dreptate cu experienta practica,dar ar fi mult mai usor,mai confortabil si mai ales mai ieftin,daca ai copia ceva ce functioneaza la parametrii ce te intereseaza.In ultimele luni am citit cam tot ce am gasit pe domeniu(si har Domnului,exista destula informatie)dar trebuie bine "filtrata".Am citit prea de multe ori..."am facut o soba cu serpentina(sau o soba cu schimbator de caldura din tevi...)si nu incalzeste caloriferele doar pina la jumatate(sau ultimele calorifere nu se incalzesc)Sau ceva de genul...cu soba mea cu serpentina incalzesc 4 camere,un hol o baie...etc.Non coment!!De aceea eu inca sunt "in ceata"Cred ca ai dreptate,va trebui "sa pun mina"sa fac ceva si pe urma sa trag propriile-mi concluzii!Sa aveti numai succese. Link spre comentariu
Vizitator ionutz75 Postat Februarie 26, 2011 Partajează Postat Februarie 26, 2011 Asa este domnilor, doresc sa fac o "chestie" pe care sa o introduc in soba si ma gandesc sa pornesc de la ceva care are cat de cat sanse teoretice(poate mici, dar are)sa incalzeasca cei 15 kw ai mei (calorifere) Am postat fisierul pentru am incerca sa fiu corectat daca se poate si astfel sa reusim cu totii sa invatam ceva...Am si un Excel in care daca schimbi variabilele gen temperatura fum , valoare K, temperatura tur, retur etc se tot obtine alta suprafata necesara. Poate ca ideea este sa facem o suprafata a schimbatorului cat mai mare in condiitiile limita in care incape in soba. Link spre comentariu
mester strica Postat Februarie 27, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 27, 2011 Pai "piatra de incercare"este schimbatorul de caldura,o sa dezbatem tema asta mai pe larg mai incolo. Link spre comentariu
Vizitator ionutz75 Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Ai dreptate, mestere .Din aceasta cauza tot urmaresc si citesc forumurile care trateaza subiectul.Problema cred eu este ca majoritatea intai instaleaza "dispozitivul" si abia dupa aceea constata ca acesta nu face fataAseara ma gandeam ca as putea obtine un randament daca leg in serie centrala (pe gaz) si schimbatorul din soba.Ma gandesc sa-l montez pe retur astfel incat acesta sa aduca aport de apa calda la intrarea in centrala.In acest scop decuplez termostatul de camera(adica unesc firele) si printr-o setare a temperaturii apei bine aleasa(de pe panoul centralei), pompa de apa va merge incontinuu si gazul nu va porni decat cateodata.Daca nu este foc in soba centrala va functiona normal, dar fara termostat de ambient.Putem instala un al doi-lea vas de expansiune linga soba(primul se afla in centrala).Cu ceva automatizari(gen senzor de flacara etc) cuplarea si decuplare termostatului se va face automat.Dar usor de zis si greu de facut...Ma poate ajuta cineva cu idei de automatizare a ceea ce am descris? Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Inteleg ca ai combustibili gaz si lemne. Pentru un sfat de a obtine un randament bun trebuie sa stiu daca pretul lemnelor este mai mare sau mai mic decat al gazelor (ma refer la echivalent caloric). Eu cred ca te complici; cand ramai fara gaz foloseste soba (cu schimbator) pe aceleasi calorifere. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Ai dreptate, mestere .Din aceasta cauza tot urmaresc si citesc forumurile care trateaza subiectul.Problema cred eu este ca majoritatea intai instaleaza "dispozitivul" si abia dupa aceea constata ca acesta nu face fataAseara ma gandeam ca as putea obtine un randament daca leg in serie centrala (pe gaz) si schimbatorul din soba.Ma gandesc sa-l montez pe retur astfel incat acesta sa aduca aport de apa calda la intrarea in centrala.In acest scop decuplez termostatul de camera(adica unesc firele) si printr-o setare a temperaturii apei bine aleasa(de pe panoul centralei), pompa de apa va merge incontinuu si gazul nu va porni decat cateodata.Daca nu este foc in soba centrala va functiona normal, dar fara termostat de ambient.Putem instala un al doi-lea vas de expansiune linga soba(primul se afla in centrala).Cu ceva automatizari(gen senzor de flacara etc) cuplarea si decuplare termostatului se va face automat.Dar usor de zis si greu de facut...Ma poate ajuta cineva cu idei de automatizare a ceea ce am descris?Eu m-am gandit altfel:soba cu serpentina din interior sa o leg la instalatia de calorifere la fel cum se leaga un calorifer normal(deci in paralel).In locul unde voi monta soba tai turul si returul unde montez doua t-uri care vor fi legate la serpentina din soba.Pe turul serpentinei voi monta un termostat cu capilar care va comanda pompa de recirculare din centrala cu gaz(deci se foloseste pompa de recirculare din centrala existenta)in acest fel nu am nevoie de doua pompe iar restul instalatiei ramane cum este fara sa anulez termostatul de ambianta.Mie mi se pare cea buna solutie...alte pareri? Link spre comentariu
Vizitator ionutz75 Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 La fel am gandit si eu.Cred ca daca nu reusim sa facem un dispozitiv de putere mare (pentru a-l aseza intro soba)cu care sa incalzim cu succes toate caloriferele noastre, putem sa preincalzim agentul termic de la intrarea intr-o centrala clasica si astfel sa reducem costurile de incalzire.Una este ca sa incalzim apa de la 15 grade la 65 si alta este sa o incalzim de la 45 la 65 grade(ca aport de caldura).Am pus iesirea (turul) serpentinei din soba la intrarea in centrala pt ca daca alegem o temperatura de lucru al agentului termic de 40-50 grade , gazul nu va mai porni si astfel vom prelua caldura din serpentina in calorifere.Cand temperatura scade sub cea setata va declansa vana de gaz.M gandesc ca daca pun serpentina pe turul centralei(deci dupa senzorul de temperatura) gazul va porni mai des dar vom avea o temperatura mai mare la intrarea in calorifere .Nu stiu cum este mai bine.Toate acestea le tot "cercetez" pentru ca doresc sa reduc cumva cheltuielile de incalzire.Cat despre lemne preturile sunt de 150-180 lei metru ster de fag.Deasemenea lucrez pe santier si pot procura ceva deseuri rezultate din constructii.De cativa ani folosesc aceste deseuri la incalzire si chiar daca sunt de brad pot spune ca fiind uscate dau caldura, dar nu se compara cu lemnul de esenta tare. Locuiesc la curte(casa) dar nu am loc sa construiesc o anexa pentru centrala pe lemne.Am o curte minuscula pe care o impart cu vecina si casa cu parter si mansarda (de lemn).Nu am unde amplasa o centrala pe lemne, cu paffer, boiler pt apa calda menajera etc.Revenind la cantrala, am termostat de ambient.As dori cumva, in momentul in care fac focul, sa decuplez acest termostat(sa unesc firele).Ma gandesc cumva(nu ma pricep la automatizari) ca sa plasez un senzor optic la nivelul focarului(un fel de fotodioda care nu se distruge la caldura, exista?) care sa actioneza asupra unui releu(poate de 12 volti-auto).Releul va uni firele termostatului, deasemenea va deschide electrovalvele de separare a serpentinei.Daca nu este foc fotodioda va "izola" serpentina, si centrala va merge in sistem clasic cu termostat.Astfel pornirea pompei se va face la momentul aparitiei focului in soba, sau la momentul dictat de termostat ambient (in functie de starea fotodiodei) Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Oricum ar fi solutia adoptata trebuie folosita si o sursa de neintreruptibila pentru alimentarea pompei sau a pompelor atunci cand lipseste alimentarea de la reteaua electrica,in caz contrar neplacerile vor fi destul de mari. Link spre comentariu
mester strica Postat Februarie 28, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2011 Asa cum am mai zis,inca nu am experienta pe domeniu,dar in loc sa te complici cu senzor optic rezistent la temperatura,releu si ce mai e nevoie,ma gindesc daca n-ar merge un termostat pe cosul de fum,scade temperatura sub o anumita limita(deci focul s-a stins),termostatul "da liber"la centrala pe gaze. Link spre comentariu
mester strica Postat Februarie 28, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2011 Acum,in ce priveste schimbatorul de caldura:In primul rind fiecare trebuie exact sa stie ce vrea: -Soba de gatit cu plita,care sa faca a.c.m.si sa duca si 1-2 calorifere(aici functionarea incalzirii depinde de cit de mult utilizezi bucataria)-Soba de teracota pt.incalzirea camerei respective si a inca 2-3 camere cu acelasi foc.(aici incalzirea se face functie de camera unde e soba de teracota.(la un moment dat se incinge prea tare camera respectiva si trebuie incetat alimentarea teracotei-in camera respectiva soba de teracota va tine cald multe ore,dar celelalte camere?)-Soba gen "centrala"numai pt incalzire cu calorifere si a.c.m.Aici am punctat cazurile mai uzuale intilnite in regim home-made,dar si la aceste instalatii de incalzit,eficienta este data tot de randamentul schimbatorului de caldura.Dupa mine sint 3 parametri importanti.1)Suprafata schimbatorului ce vine in contact cu caldura2)Volumul de apa din schimbatorul de caldura(volumul de apa din schimbator/volumul total de apa din inst.de incalzire/suprafata schimbatorului-nu este"cum se nimereste",sau "atit mi-a permis focarul sobei sa fac serpentina",sau"asa mi-a spus vecinul,instalatorul,etc"3)Pozitia schimbatorului fata de sursa de caldura(in flacara,in fumuri,combinat,etc.)Deocamdata atit mai "vorbim". Link spre comentariu
dorul3t Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 pentru calculul necesarului de incalzire... pentru dimensionarea circuitelor... si practic un proiect intreg de incalzire... va stau la dispozitie...lucrez ca proiectant de instalatii.... Link spre comentariu
mester strica Postat Februarie 28, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2011 @dorul3tDaca eu cochetez cu ideea de a-mi realiza singur instalatia de incalzire(in ce priveste manopera),la capitolul proiectare chiar ma gindeam sa cer ajutorul unui specialist.Daca cu calculul necesarului de incalzire functie de volmul de aer si puterea caloriferelor sa zicem ca am oarecare idee,la fel si cu diametrele conductelor,in schimb la configurarea traseelor acolo am "festelit-o"rau de tot.Multumesc pt. oferta o sa fac proiectul locuintei si pe urma o sa apelez.Adresa mea de E-maill:[email protected] ai o zi buna! Link spre comentariu
Vizitator ionutz75 Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 Oricum ar fi solutia adoptata trebuie folosita si o sursa de neintreruptibila pentru alimentarea pompei sau a pompelor atunci cand lipseste alimentarea de la reteaua electrica,in caz contrar neplacerile vor fi destul de mari.Trebuie folosit un UPS combinat cu un acumulator auto.M-am uitat pe pompa din centrala si pe treapta mare consuma 70 W. Intrebare :cat de mare trebuie sa fie bateria auto pentru a rezista sa zicem 6 ore? Nu stiu si nu mai tin minte dar acel "Ah" reprezinta furnizarea de curent de 1A timp de o ora.Daca este adevarat inseamna ca acumulatorul de 44 Ah tine 44 ore la 1A? cred ca nu este bine ceva...Eu daca am 80 W voi avea un curent de aprox 0.4A Lumunati-ma. Este posibil sa funct UPS + centrala 80-90 ore?Probabil ca am gresit la 1Ah= 1 ora? Link spre comentariu
bac Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 Oricum ar fi solutia adoptata trebuie folosita si o sursa de neintreruptibila pentru alimentarea pompei sau a pompelor atunci cand lipseste alimentarea de la reteaua electrica,in caz contrar neplacerile vor fi destul de mari.Trebuie folosit un UPS combinat cu un acumulator auto.M-am uitat pe pompa din centrala si pe treapta mare consuma 70 W. Intrebare :cat de mare trebuie sa fie bateria auto pentru a rezista sa zicem 6 ore? Nu stiu si nu mai tin minte dar acel "Ah" reprezinta furnizarea de curent de 1A timp de o ora.Daca este adevarat inseamna ca acumulatorul de 44 Ah tine 44 ore la 1A? cred ca nu este bine ceva...Eu daca am 80 W voi avea un curent de aprox 0.4A Lumunati-ma. Este posibil sa funct UPS + centrala 80-90 ore?Probabil ca am gresit la 1Ah= 1 ora?nu sunt in masura sa-ti raspund dar gandeste-te ca un electromotor de masina consuma 800w, cat rezista o baterie auto daca ii dai la automat fara sa porneasca motorul?inmulteste cu 10 daca zici ca pompa e de 8ow Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum