vfp_marius Postat Noiembrie 29, 2010 Partajează Postat Noiembrie 29, 2010 Serpentinele vor fi din teava de Cu de 15mm,cu o lungime totala(S1+S2)de aprox.40metri.La iesirea din cazan,cele doua serpentine se leaga in paralel,pe tur si retur si se trece la o teava cu dimensiunea mai mare,diametrul de 22mm.Deocamdata atit,astept sugestii..pina atunci,sa auzim de bine.foarte buna idea mai ales cu acea deschidere ,inderesant imi place , totusi remarc faptul ca vrei sa pui in paralel serpentinele ceea ce e total gresit , si iti explic de ce , referitor la grosime si lungime sunt destul de lungi dar ar fi mai bune daca ar fi din 18mm ,suprafatza colectoare creste vuia a gandit astfel sistemul , gazele arse sa aiba la evacuare o temperatura cat mai scazuta ,chiar cat mai aproape de apa rezultata ca agent termic el sa gandit ca apa rece de pe retur sa intre in zona rece pe capatul cosului si sa se apropie de mijlocul focarului pentu a capta energie maxima pe final , apa cu cat e mai rece la intrare cu atat gazele arse vor fi mai reci caldura nu va fi pierduta din sistem , daca tu vei introduce in serpentina AB (adica cea din spate ) e foarte bine ,si nu invers apa rece direct in prima camera de langa focar , sper ca ma intelegi ce vreau sa zic . Link spre comentariu
mester strica Postat Noiembrie 29, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 29, 2010 Stii ce imi place la tine,ai niste idei"brici"si intotdeauna pertinente.Deci sa recapitulam: 1).Serpentinele le voi mari la 18mm,fara discutie,pastrind lungimea initiala si le voi lega in serie. 2).Voi monta si turbina,si voi face schema automatizarii cu variatorul de lumina de care mi-ai zis,ideea mi se pare grozava,acum sa vad cum o realizez.Nu ca ar fi o problema dar e ceva de munca.(iti pun aici pozele turbinei,iar de maine ma ocup de "sapa"pt.automatizare.) Daca mai ai idei de acest fel,da-i drumul,sint ok. Sa ai o seara buna. PS. Daca te uiti la partea dreptunghiulara de iesire a aerului se vede pe doua colturi,este putin afumata a atins-o flacara sau mai bine zis caldura,asami-am dat seama de la ce este "instalatia". Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 30, 2010 Partajează Postat Noiembrie 30, 2010 Se pare ca va iesi ceva..va tin pumnii sransi..poate va voi.. ..adica sigur . Mi se par excelente ideile voastre. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 30, 2010 Partajează Postat Noiembrie 30, 2010 mester strica , aeroterma , a fost umblat la ea , dupa cat obser din poze , elicea e intoarsa in interior , sensul de rotatie poate e bun dar forma palelor e intoarsa cu 180 , am sa atasez o poza mai jos sa te clarifici ma duc la masa am o foameeee Link spre comentariu
mester strica Postat Noiembrie 30, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2010 Salut la toti,sa stii vfp_marius,ca turbina este ok!in poza e doar o iluzie optica(am verificat)dar problema mare este cu servomotorul care trebuie sa o actioneze.Exista asa ceva in magazine,de la firma ESBE-Suedia,dar...573 de lei.La asta se mai adauga si variatorul de tensiune Si cred ca mai are nevoie si de un montaj electronic care sa transforme temperatura sesizata de senzor,in impulsuri electrice.Deci cred ca treaba s-ar ridica cam pe la 8-900 lei.Inacceptabil.Bine,se poate rezolva si alfel. 1) Cu un termostat,(pe iesirea la cosul de fum)cind temperatura gazelor arse depaseste o anumita temperatura,termostatul decupleaza alimentarea turbinei,iar cind temperatura scade sub o anumita valoare,cupleaza alimentarea turbinei.Sau poate mai bine s-ar pune termostatul pe conducta de tur,la iesirea din cazan. 2)Avind in vedere ca sint radioamator-constructor si am atelierul bine garnisit cu diverse componente electronice si A.M.C.-uri,nu mi-e straina nici clorura ferica,pistolul de lipit,etc....ai prins ideea? Cam asta ar fi pe aceasta tema,data viitoare am sa fac un calcul estimativ al "traznaii"pe care vreau sa o construiesc si sint convins ca nu vor fi prea multi care sa doresca sa ma imite !!! Sa auzim de bine. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 30, 2010 Partajează Postat Noiembrie 30, 2010 o fi iluzie opica , te rog fa o poza sau mai multe dar de mai aproape sa vad cum sunt palele in turbina , din pozele puse eu tot zic ca e invers, referitor la clorura ferica e foarte bine ca stii, poti face atunci cu o termorezistenta o schema care sati regleze curentul pe turbina , poate si un tiristor pe acolo , insist sa pui niste poze ,palele si sensul de rotatie ar trebui sa fie ca in poza pe care am facuto eu si nu invers.spor la treaba Link spre comentariu
gcom61 Postat Decembrie 1, 2010 Partajează Postat Decembrie 1, 2010 Am intalnit si eu pale ''puse invers''la ventilatoare industriale la mine la serviciu.Pentru aceeasi marime a carcasei si a turbinei,la cel cu pale inverse puterea motorului era la jumatate fata de cel cu turbina normala,cu aceeasi turatie la motor.La capitolul presiune de refulare cel cu turbina normala avea 650mm col apa(680mc/h-debit)iar cel cu turbina intoarsa 350mm col apa (640mc/h-debit). Link spre comentariu
mester strica Postat Decembrie 2, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 2, 2010 In ce priveste turbina de aer m-ati "bagat in ceatza",la o privire mai atenta la desenul tau,cu scuze,dar eu zic ca nu ai dreptate,eu cred ca desenul meu este corect(ma duce gindul la turbinele hidraulice-daca in loc de iesirea jetului de aer,ar intra un jet de apa ca sa obtinem rotirea turbinei,care ar fi pozitia corecta a palelor?) In fine asa cum am mai spus nu asta ar fi problema. Tot in aceasta Sectiune in topicul"Instalatie incalzire centrala termica HOME MADE",deschis de"alex23",cineva a construit un sistem de incalzire in soba cu o serpentina de Cu 15mm,lunga de 5m.Ne avind randamentul scontat,a mai adaugat in serie,inca o serpentina de 9m,cu acelasi diametru.Situatia s-a imbunatatit simtitor,dar tot nu era multumit de rezultat.Un specialist i-a recomandat,sa nu mearga cu serpentinele in serie,ci sa le lege in paralel,in afara sobei pt. a mari volumul de apa incalzita obtinind un randament mai bun.(Eu cind mi-am proiectat instalatia,desenele anterioare,eu de aici m-am inspirat.) Acum,iarasi"sint in ceatza".Citisem undeva ca cel mai bun randament se obtine atunci cind avem incalzita o cantitate de apa cit mai mica la o suprafata de schimb cit mai mare(probabil de aceea mi-ai spus sa leg cele doua serpentine(din proiectul meu)in serie. deci sint nu mai intelg nimic! In alta ordine de idei:Iarasi am citit, ca o teva cu diametrul de 22mm,duce max.6 calorifere!Eu m-am gindit sa ies din cazan(tur si retur)cu teva de 28mm.Bun,deci intrarea in serpentina(retur)avem 28mm,urmeaza serpentina 15mm,apoi la iesire(tur)iarasi 28mm.Avind in vedere ca pompa are debit constant,inseamna ca viteza apei in serpentina este mai mare ca pe restul circuitului.O fi bine?...O fi rau?... Chiar ca sint "in mare ceatza". Link spre comentariu
gcom61 Postat Decembrie 2, 2010 Partajează Postat Decembrie 2, 2010 Am spus sa le legi in serie din alt punct de vedere;In drumul de gaze temperatura gazelor este diferita in sensul micsorarii acesteia pe masura ce se indeparteaza de flacara.In acest context,apa care vine de pe retur cu o temperatura mai redusa va intalni in prima faza temperatura mai redusa a gazelor si in acest fel nu se produce un [soc] termic.Acest [soc] termic,in zona in care se produce duce la depuneri masive de carbonati(piatra)pe interiorul tevii cu consecinte de cele mai diferite(scaderea randamentului de schimb,incalziri locale ale tevii cu desprinderea pietrei formate anterior si infundarea unor trasee,s.a.)Chiar in cazul apei asa zise distilata,din comertul lu' papura am constatat ca am depuneri de piatra. Afirmatia ca este indicat sa se incalzeasca o cantitate cat mai mica de apa( circuitul de calorifere sa aiba cat mai putina apa)este foarte adevarata in sensul ca ,caloriferele se vor incalzi foarte repede. Suprafata de schimbde caldura intre agentul de incalzire(flacara+gaze ardere) si apa trebuie cat mai mare posibil pt a avea un randament foarte bun. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Decembrie 2, 2010 Partajează Postat Decembrie 2, 2010 mester strica sau REPARA din poza facuta de tine , constat cu GROAZA ca palele sunt pe dos , deci se adevereste ce ziceam eu mai sus , mai uitate prin aspiratoare sau uscatoare de par mai vechi si vei ajunge la vb mele . rog pe cei in masura sa comenteze acest aspect si alta treaba de care ziceai chiar tu mai sus ,acele pete de arsura sau negre pe turbina e chiar din cauza formei palelor o parte din aerul cald din cazan(sau foc chiar) intra in turbina si o supraincalzeste. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 2, 2010 Partajează Postat Decembrie 2, 2010 mester strica sau REPARA din poza facuta de tine , constat cu GROAZA ca palele sunt pe dos , deci se adevereste ce ziceam eu mai sus , mai uitate prin aspiratoare sau uscatoare de par mai vechi si vei ajunge la vb mele . rog pe cei in masura sa comenteze acest aspect M-am uitat si eu mai atent la o astfel de turbina(extractor de fum) si se pare ca are dreptate mester strica;chiar azi am desfacut una sa vad(Ariston),parca trebuie puse invers palele, dar era originala montata de fabrica...nu stiu ce sa zic Link spre comentariu
vfp_marius Postat Decembrie 2, 2010 Partajează Postat Decembrie 2, 2010 salut extractorul e putin diferit de compresor , la centrale aerul e comprimat in interior , ele functioneaza pe acelasi principiu dar sunt putzin diferite , ma refer la condutele de admisie si evacuare ,la centrale se utilizeaza aerul admis si pentru racirea motorului ventilatorului , daca ar avea un feon tip vechi din ala care se intoarce manerul (e in forma literei U) ar vedea exact sensul rotatiei si forma palelor ,sau pompe de apa centirfugale . oricum palele trebuie sa mearga cu BURTA in fatza si nu invers asta e cert si foarte clar pentru mine . :daaristor sau bosch sau mai sus , tot de oameni sunt montate , PE VAPOR dean pu....a , se apuca unu de le monteaza si daca se invart totul e bine , eu zic sa va mai documentati . Link spre comentariu
vfp_marius Postat Decembrie 2, 2010 Partajează Postat Decembrie 2, 2010 domnilor eu zic so luati babeste , uitativa la aripa de avion , ea creaza o diferenta de presiune datorita formei sale curbate , si pe partea de deasupra presiunea e mai mica iar pe dedesupt e mai mare ,astfel se creaza portantza , referitor la turbina ,pala daca e cu burta in sus ca in prima figura atasata mai jos va crea presiune in interiorul turbinei , si nu in exteriorul ei asa cum ar fi trebuit , dar daca e asazata ca in figura 2 ea va crea presiune in exterior si nu in interior . atasez mai jos pozele Link spre comentariu
mester strica Postat Decembrie 2, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 2, 2010 Eu ma bucur ca ma ajutati,sint convins ca singur nu as reusi!,in ce priveste turbina de aer,nu stiu,dar o sa invat!!!Dar nu vreau acum sa ma poticnesc in acest amanunt.Acum sa trecem pt.moment mai departe.(la turbina voi reveni dupa ce ma voi documenta temeinic.) Cele doua "fumuri"(conform desenelor atasate anterior)am zis ca le fac din caramida refractara,pt.cosuri de fum.Dimensiuni:300mmX300mmX160mm(h),Greutate 6 Kg.Diametru interior 210mm.Cazanul il fac din caramida "clasica"plina, iar focarul il captusesc cu caramida refractara/230X114X32mm,care rezista pina la 1350 grade.Focarul va avea forma conica(ingustat spre partea de jos,care vine la gratarul de la cenusar)Forma usor conica usureaza alunecarea lemnelor spre gratar pe unde vor veni si cele doua circuite de aer.(Clapeta reglare ardere cu deschidere variabila,cu lantisor -ca la cazanele industriale si celalalt circuit,de la turbina care va avea canale prin caramida,cu iesre laterala - de-o parte si de alta a cenusarului.)Voi atasa desene. Inaltimea "cazanului"va fi data de caramizile pt.cos de fum,7 bucati+mortarul dintre ele=aprox.120centimetri.Deci doua fumuri=14 caramizi.Ma opresc aici maine voi atasa desene,si pe urma astept OK-ul pt. a continua proiectarea.Sa auzim de bine.[attachment=0]offer_1881_0_mare.jpg[/attachment] Link spre comentariu
mester strica Postat Decembrie 5, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 5, 2010 S-a cam "stins lumina"pe aici chiar acum cind am mai multa nevoie de "a fi iluminat",fac haz de necaz dar chiar am nevoie de ajutor.M-am apucat de "mesterit"servomotorul si sistemul de actionare al "clapetei de avarie"compus din:motoras de la stergatoarele de parbriz "DACIA 1300'cuplaj elastic,reductor melc-roata-melcata,micro contacte,delimitarea cursei clapetei si partea electronica(ca tot sintem pe Forumul electronistilor),trafo. de alimentare+redresare,artificiu cu relee pt.schimmbarea polaritatii la capat de cursa,actionare manual si automat(functie de temperatura). Ei,aici la ultima problema,m-am blocat.Vreau actionarea sa fie facuta de un termostat cu contact ,tipBRC 20-90 IMIT,dar nu prea stiu cum "functioneste".(De ex.la pompa de circulatie,cind apa atinge 70 grade(sa zicem),prin contactul N.D.al releului termostatului,care trece in pozitiaN.I.porneste pompa.Cind temperatura,depaseste 90 grade,contactul se deschide si pompa se opreste?Oare asa o fi?Deci nu pot sa-mi "gindesc"electronica pina nu stiu exact ce face termostatul.Aveti mai jos "automatizarea",desenul l-am gresit putin,dar principul,sper ca e clar. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum