Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sudura cu electrozi bazici/aluminiu/inox


lorik199

Postări Recomandate

si cromul de pe tevi, .

Oooooo , gard cromat ! :da O fi de bara de Volga ? :rade: Grig
omu care isi face gard a adunat tevile de unde a putut, astea fusesera tevi de apa la un bloc ( erau galvanizate , nichel nu cred ca era, cel mai probabil erau galvanizate cu crom sau cadmiu )
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 222
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mariusspuneceva

    45

  • em2006

    42

  • nickrvl

    17

  • Ion_Bumbu

    17

Sigur de galvan e vorba, da' a gresit la exprimare. Ferestrele le-am taiat de fiecare data, cu o dalta facuta special si ascutita asa fel, sa nu intre in miez. Manusi de piele in maini, ca se mai infig prin cate un deget, iar deasupra acoperit cu ceva, sa nu sara aiurea.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

petur jenti nu recomand sudura cu electrozi inveliti , e cea ma islaba posibil , e " de frumusete " ca sa spun asa , rezistenta la sudura in aluminiu se obtine cu MIG sau TIG/WIG. Sudura in aluminiu cu electrod ( si/sau autogen ) este foarte slaba ca rezistenta .

Aici ma refeream la sudura cu electrod invelit folosind convertizor electric ( triodina) si invertoare de 2 lei care, impreuna cu tiodina pentru a reusi sudarea aluminiului necesita preincalzirea materialului . Preincalzirea e necesara pentru anumite piese din aluminiu pentru detensionare dar nu la toate . Am constat acest lucru de curand cand am avut ocazia sa compar un invertor o triodina si filtrul prezentat de nelute ( care este prezent ca principiu dar diferit ca valori ale componentelor) in majoritatea aparatelor MIG - MAG .
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • 3 luni mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • 3 luni mai târziu...

cat de critica e recomandarea de pe cutia de bazici cu cele 2 ore la 200 grade celsius inaintea folosirii?Am lucrat azi cu niste bazici de 2,5 (7018 parca) nu am retinut firma, o cutie alb-albastra, cu invertorul meu Stern. Pachetul de electrozi era nou, eu l-am desfacut. Abia pe la 110A reuseam cat de cat, cu greu, sa initiez arc. Sub acel curent nici o sansa, numai lipiri/scurturi.Ce mi se parea ciudat e ca de multe ori se initia arcul si dura o secunda sa zicem dupa care se oprea singur. La rutilic din cate imi amintesc daca se initia arcul si dura mai mult decat un scurt, nu se mai oprea decat daca uitam sa avansez din mana cu electrodul.

Link spre comentariu

Invertorul tau e slab ( nu iti spun mai multe ca probabil o iei in nume de rau ) . Eu sudez Bazici de 2.5 mm , si cu 65 A fara probleme. Nu iti trebuie curent mare la sudare ci doar curent bine filtrat !

Link spre comentariu

tot ce se poate, e o scula stern nu ceva profi. Pot face ceva in acest sens? Ceva C-uri etc. Din cate stiu aceste invertoare nu au C-uri pe iesire, se vede prin fantele de aerisire ca are 2 toruri la iesire.Pe cutia de electrozi scrie CEMONT, E7018.

Link spre comentariu

toate invertoarele au condensatori pe iesire,numai ca sunt de valori mici(zeci de nano)aprinderea electrodului si apoi mentinerea arcului o face modulul de comanda al invertorului.te chinui degeaba cu tot felul de prostii pe iesire,tot nimic nu ar iesi.un invertor se vede ca face treaba buna atunci cand ii serviti bazic,cu supertit si un copil poate suda(sau topi electrozi).electrozii de care ai vorbit sunt vanduti de cei de la DUCTIL(ei vand firmele CEMONT,SAFFRO...)SI SUNT ELECTROZI DE CALITATE.pe un invertor de calitate veti suda cu acei bazici asa de frumos de o sa ziceti ca sunt supertit....

Link spre comentariu

Electrozii bazici sint higroscopici.Uscarea lor este esentiala.Daca a fost cutia noua dar ambalajul de plastic neetans au luat apa din atmosfera deci trebuie uscati.Din cauza asta poti avea probleme cu ei la sudura.Apoi nu te baza ca pe scala aia scrie 110A , la astea ietine trebuie sa masori curentul pentru a avea o idee de cit "mint".Daca nu ai cleste de curent iei un rutilic de 2,5mm si cu ala evaluezi cam unde e plajacorecta pentru el. Tot pe acolo e si pentru cel bazic de acelasi diametru. Sa nu uiti sa legi electrodul la + altfel o sa`l auzi ca "pocneste" cind sudezi cu el.Alta scama o au la reamorsarea arcului , primul arc e OK , are virful acoperit cu grafit dar daca te opresti apare alt fenomen, se acopera virful electrodului cu flux solidificat, izolant electric.Ca sa repornesti trebuie ori sa dai tare cu electrodul in piesa(nu`i recomandat, crapa invelisul ) ori sa ai la indemina o pila mare cu care sa dai pe virf pentru a reaprinde usor arcul.De asemenea e util sa ai o piesa metalica auxiliara pe care sa aprinzi arcul , nu direct pe materialul de sudat.In genere bazicul e pretentios la "mina" sudorului.Mai mult ca sigur ai probleme de manevrare a electrodului daca este uscat.Sa nu uiti ca arcul trebuie sa fie scurt la bazic , aproape "tirii" electrodul pe materialul de sudatIvertorul are si el rolul lui in comoditatea procesului de sudura insa totusi "mina" e de baza.Grig

Link spre comentariu

ieri am continuat lucrarea mea (bolta vita) si deja ma inarmasem cu cativa electrozi supertit fin saf-fro, am inceput tot cu bazicii. A mers foarte bine un timp, o juma de ora sa zic, dupa care a inceput iar sa lipeasca in draci, lucru ce nu mi-a sarit in ochi la prima folosire de bazici. nu-mi dau seama de ce. Am luat apoi supertitu si am inceput sa fac treaba ca cu supertit, adica proasta. Abia spre sfarsit am facut niste suduri cu miscare liniara a electrodului, usor apasat, si sudura arata excelent, ca la bazici, cum nu imi reusise inca o sudura cu supertit. Deci mai am inca de lucru la..."mana". Abia astept sa incep si azi lucrul, sa vad daca se confirma metoda.

Link spre comentariu

Electrozi bazici sant de foarte multe tipuri si au curentu de sudare diferit intre tipuri dar sigur mai mare fata de electrozi rutilici .Electrozi trebue sa fie uscati ,sa aiba pasta depusa centrat ,sa nu fie sarma electrodului cu pete de rugina .Clestele trebue pus la plus .Tine electrodul mai aproape de material .Ce sudezi nu trebue sa aiba rugina multa acolo unde sudezi .Prelungitoru trebue sa aiba firele destul de groase altfel cade tensiunea pe fire si iti mananca zilele .Electrozi bazici au o amorsare mai grea fata de cei rutilici indiferent de aparat .Aparatul este foarte bun dar trebue sa mai inveti sa sudezi ,chestia cu "si copii pot suda cu rutilici " nu este nici macar pelanga adevar .

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

Dupa parerea mea si tensiunea de amorsare ajuta enorm ca si eu am avut un EINHEL si am avut probleme la amorsare tensiune de cca50...55V, iar la aparatul achizitionat dupa el are tensiunea de 90V in gol si de multe ori deabia reusesc sa rup arcul, si pot suda aproape orice.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări