Vizitator bengescu Postat Septembrie 27, 2005 Partajează Postat Septembrie 27, 2005 Salut,Scuze daca nu trebuia sa postez aici (subiectul nu e legat de radio-tv), insa este "coltul depanatorului" pana la urma.Ce problema am: macaraua unui geam actionat electric de la un volkswagen golf III este defecta. Simptome: cand merge, cand nu merge (mai mult nu merge). Investigand, am descoperit ca este de vina partea electronica a macaralei (am atasat o poza). Macaraua este marca Brose, firma arhicunoscuta. Problema e ca o macara noua costa multe milioane, nu se justifica. Am incercat sa depanez acest montaj destul de simplu, insa nu am reusit. Iata cu ce m-ati putea ajuta:1) parerea mea este ca integratul e "dus". Pe integrat scrie "brose 10701B2". De unde as putea face rost de el? Am cautat cu google si am gasit numai site-uri penale din China, sau pt tranzactii en-gros.2) e posibil sa nu fie de la integrat? Am masurat rezistente si alte piese si sunt in regula aparent.Repet ca singura solutie acceptabila este repararea macaralei, in caz contrar nejustificandu-se suma de bani investita. Ma puteti ajuta? Link spre comentariu
Vizitator bengescu Postat Septembrie 28, 2005 Partajează Postat Septembrie 28, 2005 Chiar nimeni nu se inghesuie? Nici macar o parere, acolo? Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 28, 2005 Partajează Postat Septembrie 28, 2005 Pana sa ajungi la integrat verifica atent mufele si lipiturile , sa nu fie un contact prost ( oxidat). Link spre comentariu
Vizitator 79 vir Postat Septembrie 29, 2005 Partajează Postat Septembrie 29, 2005 Ai masurat pe mufa de la motoras ce se intampla dispare tensiunea de alimentare in momentul cand se opreste geamul?Sa nu fie motorasul de vina. Link spre comentariu
Vizitator bengescu Postat Octombrie 4, 2005 Partajează Postat Octombrie 4, 2005 Motorul nu este de vina - am verificat. Contactele sunt in regula. Am inlocuit ce puteam, adica 2 condensatori, insa nici o schimbare. Restul pieselor (rezistente, tranzistori) par in regula. Datorita faptului ca "acum merge, acum nu merge", inclin sa cred ca este integratul de vina. Intrebare: stie cineva de unde as putea procura in Romania un astfel de integrat greu de gasit (BROSE 10701B2)? Am gasit pe internet in China cu sutele reselleri (sau ce-or fi), insa comanda minima 100$... prea mult in conditiile in care un singur integrat era intre 1 si 5$. Multumesc anticipat. Link spre comentariu
Vizitator muresandorel Postat Octombrie 5, 2005 Partajează Postat Octombrie 5, 2005 nu cred ca este integratul,daca merge cateodata.cel mai des se duc periile de la motoras,si atunci se explica faptul ca merge cateodata.e mai greu de desfacut dar cu rabdare se poate,si nici nu costa mult. Link spre comentariu
Vizitator bengescu Postat Octombrie 5, 2005 Partajează Postat Octombrie 5, 2005 nu cred ca este integratul,daca merge cateodata . cel mai des se duc periile de la motoras,si atunci se explica faptul ca merge cateodata. e mai greu de desfacut dar cu rabdare se poate,si nici nu costa mult. dorel, Sigur nu este motorul, l-am desfacut, masurat, controlat. Pe conectorii care duc la motor, ansamblul electronic nu trimite curent tot timpul, de aceea cred ca este integratul. Repet intrebarea: unde as putea comanda in Romania un astfel de integrat "rar"? Link spre comentariu
Vizitator muresandorel Postat Octombrie 5, 2005 Partajează Postat Octombrie 5, 2005 unde gasesti integrat nu stiu,dar revin ,acel montaj comanda motorasuliar cat timp acesta ia un curent normal,are comanda.in momentul cand ajunge la capat (adica complect inchis sau deschis),motorul ia un curent mult mai mare,montajul simte acest lucru si intrerupe comanda la motoras.deci cred ca defectul este mecanic adica merge greu mecanismul sau agata undeva,creste curentul luat de motoras si i se intrerupe comanda.ai desfacut motorasul si are perii bune?eu cred in continuare ca nu e dus integratul,dar poti incerca la dezmembrari auto sa gasesti un mecanismmai ieftin. Link spre comentariu
MirceaM Postat Octombrie 5, 2005 Partajează Postat Octombrie 5, 2005 Ar mai fi o solutie, daca o consideri acceptabila. Este vorba de inlocuire cu altceva. Sa ne gandim la o situatie pe care o denumim MINIMALA, e vorba de cel mai saracacios sistem de geamuri electrice. Avem cele 2 fire ale motorului din interiorul usii si butonul. Motorul trebuie alimentat cu anumita polaritate pentru ca geamul sa se deplaseze in sus si trebuie alimentat invers pentru deplasare in jos. Exista instalatie ce contine doar motorul, un buton simplu si fire - deci nimic electronic. Geamul se deplaseaza cat timp butonul este mentinut apasat, asta este tot ce poate sa faca. Tot curentul trece prin buton, chiar si dupa ce geamul a ajuns la capat de cursa si curentul creste destul de mult, aproape ca se dubleaza. Exista pericolul ca butonul sa se incalzeasca sau distruge, depinzand si de calitatea lui. Sigur ca sunt putine masinile care au geamurile electrice cu acest sistem cam amarat (desi am auzit de curand ca si un Peugeot 206, masina de stul de buna, tot asa are). Multe masini au un modul electronic care se ocupa de geamuri geamuri electrice. Ceea ce iti propun eu aici se deosebeste putin. Este vorba de un sistem "descentralizat" in sensul ca fiecare buton are modulul lui, care este destul de mic si bine ascuns. Posibila solutie consta in utilizarea butoanelor de Logan. Acestea au montajul electronic situat inauntrul butonului si asigura functionarea zisa "cu impuls", astfel: - daca se apasa si se tine apasat peste o anumita durata (de circa 1 secunda) atunci geamul se va comporta ca si in situatia MINIMALA, anume se va deplasa pana la eliberarea butonului. Exista o deosebire in sensul ca atunci cand geamul ajunge la capatul cursei butonul de Logan, avand "stiinta limitarii de curent", sesizeaza situatia si "declanseaza". - daca se apasa "scurt", in sensul ca butonul este eliberat repede atunci geamul incepe sa se deplaseze (in sensul sagetii de pe buton pe care s-a apasat) cu scopul sa-si efectueze intreaga cursa. Deci executa intrega cursa, daca este lasat in pace si stie ce sa faca la capatul de cursa. Pe durata unei asemenea deplasari a geamului (care poate fi de cateva secunde) daca intervine o apasare de buton atunci aceasta este "consumata" doar pentru oprirea geamului in pozitia in care a ajuns. Daca aceasta solutie iti este utila, gasim un PDF care arata pinii acestui buton si modul de conectare. Link spre comentariu
Vizitator bengescu Postat Octombrie 5, 2005 Partajează Postat Octombrie 5, 2005 dorel: am desfacut montajul de motoras, pe mufele de la motoras am pus un consumator apoi am masurat si cu aparatul. Cu mufa din usa conectata la montaj, acesta nu dadea curent la motoras in nici unul din cele 2 cazuri - decat cum am mai spus, "din cand in cand" (cand era becul conectat si mergea, ii dadea curent doar o fractiune de secunda - detecta cumva ca nu avea acelasi consum, sau ceva de genul...). Deci nu forta pe nicaieri, fiindca partea mecanica era desprinsa de montaj. Tot crezi ca e posibil sa fie de la motor? Mircea: ca solutie de ultima instanta si eu m-am gandit sa pun mecanismul "pe direct", trecand peste partea electronica. M-ar interesa ce zici tu, o schema de buton de logan, etc. Am incercat si la dezmembrari, cum zice dorel, insa se arunca prea mult la pret (nu sunt dispus sa dau cateva milioane cand pot rezolva aproape gratis). Cu riscul de a deveni insistent, repet intrebarea: stie cineva in Romania o firma/persoana care sa aduca integrate mai deosebite? Acel cineva ar trebui sa aiba un partener solid pe-afara, etc. Link spre comentariu
MirceaM Postat Octombrie 5, 2005 Partajează Postat Octombrie 5, 2005 Eu nu m-am gandit la a pune mecanismul "pe direct". Am descris aceasta situatie doar pt a avea o referinta la care sa ne raportam. Astept sa spui daca te aranjeaza ce am descris despre butonul de Logan, cum anume functiona Golf 3 (inainte de defectiune), ce apasari de butoane, apasare scurta - detalii cum am dat eu pentru butonul de Logan.Intre timp caut PDF-ul. Link spre comentariu
Vizitator bengescu Postat Octombrie 5, 2005 Partajează Postat Octombrie 5, 2005 Ok, uite cum functiona Golful - e putin complicat, de aceea si electronica este complexa (integratul de care vorbesc are 18 pini!): 1) cu contactul pus, geamul dreapta fata (despre el este vorba) se actioneaza in mod similar de la 2 butoane, unul la sofer, altul la pasager: daca apesi in jos si tii mai mult de 1 sec, apoi dai drumul, geamul se deschide complet - se poate anula cu orice click (sus sau jos). Daca apesi jos si tii foarte putin, geamul se deschide cat e butonul apasat. In sus geamul nu merge decat atat cat e butonul apasat. 2) dupa ce a fost pus contactul, apoi se scoate si nu se deschide usa la sofer, geamurile mai functioneaza aprox 2 minute, insa cu diferenta ca o apasare cat de lunga in jos nu mai deschide complet geamul, ci il deschide doar cat e butonul apasat. 3) dupa ce au trecut cele 2 minute, geamurile sunt "moarte" fara contact pus, insa daca este deschisa usa de la sofer, merg conform punctului 2) 4) mai este o chichitza: ca la toate masinile mai noi ale grupului VW, daca atunci cand vrei sa te sui in masina bagi cheia in broasca la sofer, invarti stanga 45 grade ca sa deschizi si mentzii cheia in aceasta pozitie aprox 2 secunde, toate geamurile masinii se deschid!. Invers, cand inchizi, daca tii 2 secunde cheia, toate geamurile se inchid - nu e de la alarma, asa e gandita masina. E destul de destept sistemul, eu ma minunez si acum ca le-a dat prin cap sa il faca atat de complex la vremea aia - sa nu uitam ca Golf III a aparut in 1992. Multe masini nu il au de nivelul asta nici la ora actuala. Si mai este si practic - din cauza asta am incercat sa depanez macaraua, puteam sa o pun din prima "pe direct" (nu chiar pe direct, ca sa il citez pe Mircea). Ce am scris mai sus e mai mult pentru setea de cunoastere, nu imi rezolva problema. Revenind la subiect: As putea separa geamul dreapta fata de restul geamurilor (sunt cumva interconectate, nu stiu cum, nu am facut rost de schema, daca aveti careva spuneti-mi va rog). Pasul urmator: folosesc de la un buton de Logan (daca are dreptate Mircea) partea electronica pentru a actiona individual geamul. Ma intereseaza si aspectul, asa ca o sa pastrez butonul vechi, iar in spatele fetei de usa o sa fac cumva legaturile astfel incat sa mearga. Credeti ca e posibil? P.S.: intrebarea mea apropos de integratele "rare" mai e inca valabila - de unde fac rost in Romania??? Link spre comentariu
MirceaM Postat Octombrie 6, 2005 Partajează Postat Octombrie 6, 2005 Avem aici schema de conectare a butonului de Logan. (Bengescu, nu se poate vedea JPG-ul tau din primul post - s-ar putea sa trebuiasca pus din nou, o fi in legatura cu schimbarile ce se fac la forum). Link spre comentariu
Vizitator bengescu Postat Octombrie 7, 2005 Partajează Postat Octombrie 7, 2005 Uite jpeg-ul - schema e destul de complexa pt un geam electric (parerea mea).Mircea - multumesc pt schema, cred ca o sa aleg aceasta metoda. Link spre comentariu
Vizitator bengescu Postat Octombrie 31, 2005 Partajează Postat Octombrie 31, 2005 Iata ca a trecut o luna si o saptamana de cand am inceput thread-ul, si am ajuns intr-un final la un rezultat. Nu am putut sa depanez montajul original, integratul era mai mult ca sigur cauza, si nu l-am gasit. Am facut altceva: am folosit sugestia lui Mircea (multumesc pe aceasta cale), cu butonul de Logan. Conectat la bornele motorului, functiona excelent. Insa nu puteam sa il pun la vedere, arata taranesc. Asa ca am vrut sa folosesc in continuare butonul original. Butonul original ce facea: cand apasam "sus", imi trimitea pe un fir (gata tras in usa) +, iar cand apasam "jos", imi trimitea - (masa). Ca sa convertesc aceasta alternanta in actionarea geamului, am folosit 2 relee, unul activat imi inchidea contactul "in sus" de pe butonul de Logan, celalalt contactul "in jos". Folosind o schema "complexa" (http://www.hi-end.ro/discutii/viewtopic.php?p=64496#64496), am inlocuit electronica originala a macaralei de geam cu un buton de Logan, 2 relee, 2 tranzistori, si cateva diode si rezistente. Adica in loc de 300 EURO, toata treaba m-a costat aproximativ 250.000 lei vechi. E ceva, nu? Observatie: in legatura cu butonul de Logan - m-am dus initial la vreo 5 magazine de piese auto de Dacie, nu l-am gasit. Am fost la Adras, nu mai aveau, costase 600.000 + TVA. M-au trimis la Meridian. La Meridian, ghiciti cat costa butonul... 2 MILIOANE!!! Le-am spus ca e imposibil, sa mai verifice o data. Atata costa. Nu l-am luat. M-am dus in Vitan, la targ. La prima ghereta intreb, aveau - 250.000, cu impuls. Fericit, il cumpar, mai merg 2 tarabe, il gasesc cu 150.000 lei!!! Mai cumpar unul (pe primul i l-am dat unui prieten care are Logan). Concluzie: halal preturi in Romania! Observatie 2 (pt toti posesorii de Logan): Pt ca ziceam ca primul buton l-am dat unuia care are Logan... respectivul are varianta de baza, cu geamuri electrice fara impuls. Am zis noi sa incercam sa schimbam, sa punem un buton d-asta, ca deh, are impuls, nu? Surpriza: chiar FUNCTIONEAZA. Deci puteti fara grija sa inlocuiti butoanele simple cu cele cu impuls, nu e nici o problema, si costa si doar 300.000 lei. Va veti simti ca in varianta de top, 1.6 de 8.700 euro! Ca boierii, ce 'reaku (lol). Mai mult inca, butoanele merg chiar pe Renault Clio Simbol - am incercat la alt prieten, insa aici nu se potrivesc ca design. Destul de ciudat. Cam asta e tot... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum