Vizitator calin_c Postat Octombrie 15, 2010 Partajează Postat Octombrie 15, 2010 Am primit de curand un modul care aprinde automat farurile cand lumina de afara este insuficienta, pe baza unui senzor.Problema e ca daca e noapte/seara, modulul aprinde luminile instant in momentul in care pun contactul - deci pornirea motorului se face cu luminile aprinse deja (se aprind cu 1 sec mai repede).Ce-as putea face ca sa intarzii declansarea cu cateva secunde? 2-3 sec ar fi arhisuficient. Va rog sa excludeti varianta unui buton/intrerupator, pentru ca atunci s-ar anula total automatismul creat de modul.As vrea sa intrerup curentul de alimentare sau sa intarzii efectul senzorului. Practic, vreau sa mearga doar cand motorul functioneaza. Link spre comentariu
boboBOBO Postat Octombrie 15, 2010 Partajează Postat Octombrie 15, 2010 Pentru a intarzia aprindelea farurilor potin incerca schema asta : http://www.electronicecircuits.com/elec ... off-delay/ in serie cu circuitul tau ! Astfel cand pornesti masina , circuitul cumpleaza releul dupa 2 secunde , si atunci se vor aprinde si luminile ! E doar o parere... Link spre comentariu
Vizitator calin_c Postat Octombrie 15, 2010 Partajează Postat Octombrie 15, 2010 Ceva mai simplu nu se poate ? Ar dura 1 saptamana pana sa fac rost de piesele de montaj si nici nu ma pricep prea grozav...singurele montaje pe care le-am facut sunt niste filtre audio .Atasez cateva poze....[attachment=4]modul2.jpg[/attachment][attachment=3]DSC_0182.JPG[/attachment][attachment=2]DSC_0183.JPG[/attachment][attachment=1]DSC_0186.JPG[/attachment][attachment=0]DSC_0189.JPG[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator calin_c Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Cred ca renunt la ideea initiala pentru ca am o alta idee. Borna + de la stergatoare face ca modulul sa porneasca dupa 30 secunde. Ce modificari credeti ca trebuie aduse componentelor sale pentru a scurta acest timp la ~3-5 secunde ? Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Sa micsorezi valoarea unui condensator. Link spre comentariu
Vizitator calin_c Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 care dintre ei ? Cei 2 sunt de 220uF iar cel mare de 470uF. Cu ce valoare crezi ca ar trebui inlocuit(i) ? Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Unul din ei ar trebui sa fie in circuitul de temporizare (baza de timp). Ce componente active sint pe placa respectivului circuit. Posteaza ce scrie pe integratele sau tranzistoarele de acolo. Link spre comentariu
Vizitator calin_c Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Cam astea ar fi : Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Primul e un releu, al doilea e tranzistor, al treilea (ala mare si albastru ) e un semireglabil iar al patrulea un integrat comparator dual - componenta activa e doar tranzistorul si integratul... Ma, rog, sa trecem la ale noastre...Daca ai un condensator de 220uF si il conectezi in paralel (atentie la polaritate !), pe rind pe cite un condensator din cele precizate de tine, impreuna cu unul va trebui sa aibe un timp de cuplare mai lung. Acela este condensatorul care trebuie inlocuit cu unul mai mic. Poti incerca si altfel, utilizind un condensator de vreo 50uF care il vei monta pe rind in locul cite unui condensator din cei precizati de tine. Atunci cind timpul de cuplare s-a redus, acela este condensatorul caruia i se va tatona valoarea pentru timpul mentionat de tine. Atentie la polaritatea condensatoarelor si la tensiunea de lucru (sa fie minim 25V).S-ar putea eventual regla si din semireglabil, dar nu cunosc topologia schemei. Link spre comentariu
Vizitator calin_c Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Am inteles pana aici...sa vedem la dimineata ce iese Multumesc ! Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Atentie mare! Nu lucra cu montajul sub tensiune si evita sa faci scurtcircuite cind dezlipesti/lipesti componente (sa nu se scurga fludorul). Nu tensiona mecanic componentele atunci cind scoti piesa dupa cablaj si evita sa indoi accidental terminalele altor componente - cind vei incerca sa le indrepti se pot rupe. Link spre comentariu
Vizitator calin_c Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Multumesc de sfaturi. Cred ca ma descurc...am si o pompa de fludor pt aspirat. Nici n-as indrazni sa lucrez sub tensiune, sa`mi ia foc masina ! Noroc ca ploua afara si ar arde incet. Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 ...pina vin pompierii din Manastiur arde tot Someseniul! Link spre comentariu
Vizitator calin_c Postat Octombrie 17, 2010 Partajează Postat Octombrie 17, 2010 Pentru a simula "o zi fara sfarsit" am unit bornele senzorului de lumina (e o dioda care arata valorile 640 / 680 = lumina/intuneric sau invers....ca nu mai retin precis)....ca sa nu declanseze aprinderea farurilor chiar daca e noapte.Treaba asta am lasat`o in grija firului ce se leaga la stergatoare - care standard da drumul la faruri dupa 30 sec.Drept urmare: Constat ca cel de 470uF "lungeste" timpul , deci pun 100, 10, 0.47uF si nu scade sub 15sec. Il las pe cel de 0.47.Schimb al doilea cu 100uf.Schimb al 3-lea (cel din colt) cu 0.47uF => porneste instant, apoi pun 10uF = 4 secunde. Perfect!Montez totul la loc si cand sa-i dau cheie....se aprinde instant (sa zicem 0.5 sec, deci <1sec). Borna de stergatoare e lipita pe borna de contact (sa primeasca deodata "aprobare"). Inainte cand faceam proba, dupa ce puneam contactul, atingeam capatul "pt stergatoare" pe borna de "contact" si in fix 4 sec se aprindeau luminile. Acum, daca sunt impreuna din start, nu mai merge decat aproape instant, mai putin de 1 sec. Initial am crezut ca e din cauza semireglabilului - am tot invartit de surub ca sa vad ce se intampla. Acum e undeva la jumatate din cursa totala (cam 10 din 22-25 rotatii). Am scos toti 3 condensatorii si merge la fel - se aprind luminile in mai putin de 1 sec. I-am pus si pe cei "originali" la loc si tot asa.....Ce-ar trebui sa mai fac ? Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 17, 2010 Partajează Postat Octombrie 17, 2010 Trebuia sa faci cite o modificare si sa vezi cum se comporta, totul pe rind, fara graba... Cind ai actionat semireglabilul trebuia sa o faci cu atentie, numarind rotatiile efectuate pentru a sti sa-l pui la loc. Atita vreme cit nu se stie schema este imposibil de precizat ce trebuie facut. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum