Vizitator dany_leinad88 Postat Octombrie 12, 2010 Partajează Postat Octombrie 12, 2010 buna ziua, care ma poate ajuta cu o schema pentru reducerea tensiuni la becurile de la faruri?mai exact: vreau ca becul de la far, faza lunga, sa pot comanda tensiunea pe bec astfel incat sa pot reduce intensitatea becului.m-ar interesa ceva fara mare disipatie de caldura, banuiesc ca in momentul in care , dau un exemplu, vreau sa lumineze pe jumate ar trebuii sa am cam 7 V pe bec restul se numeste pierdere prin caldura.as vrea ceva cu un potentiometru si evental cu diac/tiristor/triac...multumesc!!! Link spre comentariu
ZAMFIR RAZVAN Postat Octombrie 12, 2010 Partajează Postat Octombrie 12, 2010 trebuie sa limitezi si curentul si tensiunea incearca cu o sursa reglabila si vezi cam cum ti-ar trebui sa se aprinda un singur bec (tensiune /curent) dupa care calculezi x cate becuri ai , scoti siguranta la faruri si intercalezi stabilizatorul pe care il vrei (care tia reiesit din consumul facut pe sursa si calculat de tinr) siguranta o pui pe montaj si ii pui un potentiometru cu intrerupator de amperaj mai sanatos minim 10 Ah iar cand dai la minim si inchizi se cupleaza siguranta pe direct inapoi si iti va functiona farurile normal Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 12, 2010 Partajează Postat Octombrie 12, 2010 m-ar interesa ceva fara mare disipatie de calduraImposibil pentru o sarccina de 50...100W. in momentul in care vreau sa lumineze pe jumate ar trebuii sa am cam 7VNu prea... Odata cu micsorarea tensiunii de alimentare, rezistenta filamentului scade. Ia un bec bilux cu doua filamente (de far) si alimenteaza-l intre bornele de faza mare si mica (fara a utiliza borna de masa). Se vor aprinde amindoua filamentele si cum puterile lor sint aproape egale, vei avea aproximativ jumate din tensiunea de alimentare pe fiecare filament (real, pe unul vei avea mai mult si pe celalalt mai putin de jumate din tensiunea de alimentare). Monteaza becul in far si spune cum mai vezi noaptea sa circuli! Si ard amindoua filamentele. Link spre comentariu
Vizitator dany_leinad88 Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 trebuie sa limitezi si curentul si tensiunea incearca cu o sursa reglabila si vezi cam cum ti-ar trebui sa se aprinda un singur bec (tensiune /curent) dupa care calculezi x cate becuri ai , scoti siguranta la faruri si intercalezi stabilizatorul pe care il vrei (care tia reiesit din consumul facut pe sursa si calculat de tinr) siguranta o pui pe montaj si ii pui un potentiometru cu intrerupator de amperaj mai sanatos minim 10 Ah iar cand dai la minim si inchizi se cupleaza siguranta pe direct inapoi si iti va functiona farurile normalm-am gandit si eu la o sursa reglabila, faza ii ca o sa se cam incalzeasca elementul serie, o sa incerc si revin cu ceva rezultate... Link spre comentariu
marinescug Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 Ai auzit tu ceva pe la vreum lup batran,legat de ajustarea intensitatii proiectoarelor de ceatza. Scaderea intensitatii proiectoarelor de ceatza, NU a luminilor de drum poate fi utila in situatii de ceatza densa sau ninsoare si numai atat. NU recomand nimanui sa faca astfel de modificari, pentru ca risa sa stea cu talonul suspendat pana la remedierea" defectiunilor". Inspira-te din linkul de jos http://technoblogin.blogspot.com/2009/0 ... light.html . Trebuie sa recablezi un pic sau sa ai din constructie becuri cu 2 fire, nu cu inel de masa si gata. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 Incearca sa modifici circuitul din poza pentru o putere mai mare. Dar, asa cum ti-a spus si remus68, mai intai subvolteaza (de proba) prin inseriere filamentele (sau monteaza, tot de proba, becuri de 24 V) si apoi scrie-ne ce mai vezi noaptea cand circuli cu asemenea "lumini" ! Link spre comentariu
ZAMFIR RAZVAN Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 ma fratilor faza lunga are circuit de faza lunga iar faza scurta de faza scurta chiar daca amundoua filamentele se leaga la un plus si o masa,(asa se leaga si contactii portere la masini),pozitia de pozitie etc.iar masa e adevarat ca e comuna Link spre comentariu
ZAMFIR RAZVAN Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 in legatura cu incalzirea elementului serie am avut eu facuta o sursa cu un LM317 si un 2n3055 normal ea avea mai multi in paralel cu primul iar la un bec auto de 21 NICI NU SE CALEA dar sa se incalzeasca Link spre comentariu
ZAMFIR RAZVAN Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 si ca sa fiu mai inteles ganditiva ce ar fi semnalizarea dreapta sa se aprinda odata cu cea din stanga precum avaria Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 si ca sa fiu mai inteles Opriti-l careva, ca a inceput sa posteze la foc automat !!!ZamfirRazvan, ai posibilitatea sa-ti editezi mesajul, cu ajutorul butonului MODIFICA situat in dreapta-jos, in dreptul postarii tale! Link spre comentariu
ZAMFIR RAZVAN Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 multumesc dev sfat am sa ma conformez de acuma Link spre comentariu
Vizitator dany_leinad88 Postat Octombrie 23, 2010 Partajează Postat Octombrie 23, 2010 am folosit schema pusa de "cristian_draghiescu" cu 555 si irl dar am pus 3 irl in paralel.se pare ca merge, inca cunt in faza de circuit in aer, nu l-am pus inca pe cablaj.revin cu ultimile detalii... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum