mecaboy Postat Octombrie 7, 2010 Partajează Postat Octombrie 7, 2010 Buna seara.Trebuie sa fac o valva pilotata,preactic unui robinet trebuie sa-i atasez un motor pas cu pas pe care il voi comanda cu un atmega.Robinetul actionat va fi unul de dimensiuni mici,motorul ales este un bipolar (cred),datele inscrise sunt urmatoarele: 55SPM25DCJ 2 AX050062A 24V 28Ohm 4phase MALAYSIA 15JUL07MB(5fire) Profesorul mi-a recomandat ca pentru partea de putere sa folosesc mos fet-uri dar sincer sa va spun pana acum nu am mai lucrat cu steppere,am cunostintele minime despre ele. Schema urmatoare este ok pentru ceea ce am eu nevoie? http://www.kerrywong.com/2010/02/20/a-p ... omponents/ Va multumesc frumos si imi cer scuze daca am postat aiurea Link spre comentariu
sofian Postat Octombrie 7, 2010 Partajează Postat Octombrie 7, 2010 Schema este buna ptr motoare unipolare, ptr bipolare este mult mai complicata Link spre comentariu
mecaboy Postat Octombrie 8, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2010 Am inteles.Mai dispun de EPSON EM-257 9106046, ca si aspect este acesta http://www.flickr.com/photos/alx/3638154767/ .Profesorul mi-a recomandat primul motor avand un cuplu mai mare,robinetul nu va fi folosit intr-o instalatie cu apa ci intr-una de benzina,deci nu va fi afectat de calcar ca sa opuna rezistenta din ce in ce mai mare. Pe mine ma intereseaza sa aiba cuplul necesar,viteza nu ma intereseaza,acest robinet va egaliza presiunea intr-o rampa Link spre comentariu
joeoancea Postat Februarie 2, 2011 Partajează Postat Februarie 2, 2011 trebuie sa fol 2 punti H pentru comanda bipolara, incearca cu A3977, e un driver specializat pt motoare bipolare si e usor de comandat din atmel, doar pe 2 pini, unu de comanda si unu de directie. Dar ai grija cu cablajul ca e foarte dificil de realizat, iar la curenti mari.... iti pot aparea interferente pe comanda. o alta solutie ar fi sa fol un motor unipolar si sa il comanzi printr-un ULN, pt asta iti tre 4 fire pe care tre doar sa le "plimbi" prin 1, ceva de genu' 0001 0010 0100 1000, cu astea vii pe intrarea din uln iar pe iesire legi cate una din cele 4 bobine( in ordinea coresp datelor de catalog de la motor) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum