Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Interfata CAN to RS232


Vizitator alex_tircovnicu

Postări Recomandate

Vizitator alex_tircovnicu

Salutare,

 

S-a mai jucat cineva cu asa ceva - interfata CAN ptr RS232?

Am gasit pe net CAN232 si CANUSB dar preturile producatorului porneau de la 80 respectiv 100 de euro, ceea ce inseamna ca pe la noi sunt cel putin 500 RON - putin cam mult prea piperat pentru buzunarul meu.

Are cineva vreo schema pentru asa ceva?

 

Un exemplu foarte practic de folosire a unei astfel de interfete: http://www.vassfamily.net/ToyotaPrius/CAN/cindex.html

 

 

Multumesc anticipat,

alex

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dorofteius

    2

  • ghitab

    1

  • florinnn22

    1

Top autori în acest subiect

Canbus este doar o interfata rs485,sau mai exact un protocol de comunicare pe rs485(cauta adaptor rs232-rs485). Problema mai grava e cu soaftele. De aia costa 80 - 100 de E(ceea ce e inca ieftin, sa vezi cat costa un kts500).Interfetele de vanzare includ si dongle-ul pt soft.

Link spre comentariu
Vizitator alex_tircovnicu

Pe site ul celor care vand can232 este o aplicatie in Delphi care citeste si scrie pe CAN.

Folosind RS-485 (am mai lucrat cu un astfel de adaptor dar pe ModBus) teoretic ar trebui sa pot folosi applicatia de la CAN232 ?

Un RS-485 ajunge tot pe la 80E dar am gasit urmatoarea schema:

Posted Image

 

Tare sunt curios daca merge. Asta inseamna sa imi fac 2 adaptoare din astea pentru a putea testa intai intre 2 PC-uri (Parca nu as incerca direct pe masina )

Sunt un pic sceptic pentru ca este o diferenta de pret mult prea mare. Toate piesele din schema nu cred ca depasesc 10E.

Link spre comentariu

problema nu este can-ul sau softul ci iti trebuie dumpul de memorie, ca sa mearga cu un soft de diagnoza, orice interfata obd are uneeprom care se scrie ceva in el sa identifice softu sau ceva in genu, degeaba ai softul daca nu ai fisierul respectiv.ptr multe marci de masiniinterfetele sunt relative ieftine si poti intra pe toate modulele masinii spre exemplu opel, adica chiar daca masina e full can cum e la opel modele noi toate modulelesunt dotate si cu obd 2 ptr diagnoza diferenta fiind ca alegi din soft pe ce pinii de la mufa obd te legi, interfata avand un multiplexor incorporat, o astfel de interfatacosta intre 150ron si 200ron gasesti si schema sa o construiesti daca vrei, dar asta este dedicata opel, iar daca vrei sa citesti doar erori motor poti sa o faci cu orice interfataobd 2 care functioneaza cu softuri care nu sunt dedicate ptr o marca anume.

Link spre comentariu
Vizitator alex_tircovnicu

@florinn22Multumesc ptr timpul si interesul acordat.Totusi, cred ca nu m-am facut bine inteles. Nu ma intereseaza o interfata ptr softuri de diagnoza existente.In link ul din primul meu post se poate vedea utilizarea unui can232.CAN ul a fost standardizat, aceleasi mufe, acelasi protocol pe toate tipurile de autovehicule.Ideea e ca pe CAN se trimit mesaje(ID+DATA) care sunt interpretate de controller ul vizat. Ceea ce difera de la un producator la altul este pachetul de date.Totusi,un mesaj citit se poate replica- aste este ceea ce vreau eu sa fac.Ptr testele initiale am nevoie de un hardware care sa imi "traduca" din semnal CAN in semnal rs232. Ptr proiectul final cred ca un CAN->SPI mi-ar fi util.Regards,alex

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări