Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema baterie ups


FlorinPTM

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 55
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • FlorinPTM

    27

  • TESSLA

    13

  • Dr.L

    5

  • The Stressmaker

    3

Top autori în acest subiect

Am terminat montaju,dar nu merge :cry: .Il conectez la 220 se parinde led-u ,apoi conectez bateria si cind apas pe buton (push puton) nu se intimpla nimik,adica nu intra curent in baterie 0A.In gol fara baterie scoate 13v si cind apas pe buton se stinge led-u si are 14v...

Link spre comentariu

Am lasato balta ca n-am scos-o la capat... :cry: Tot la vechea tehnica o sa ramin :rade: traf+punte=baterieAm o nelamurile...De ce creste asa mult tensiunea cind conectez redresoru la baterie??Trafu are 12,30v~ si continuu 10,53v.Cind conectez bateria creste peste 15v> :speriat e normal?Cum as putea limita tensiunea la 14v??

Link spre comentariu

Creste tensiunea pt ca redresorul da tensiune pulsatorie. Bateria se comporta ca un condensator de capacitate mare. Daca vrei sa mai reduci tensiunea inseriaza 1-2 diode pe firul de + . Diodele sa fie de 10-20 A.

Link spre comentariu

10v nefiltrat, si filtrat 16v... cind conectez bateria creste la 15v si fierbe...Am pus ampermetru in serie si trage 1,50A e bine?Trafu are 2 infasurari de 1,1mm=2,2mm bobina.Citi A o avea trafu?

Link spre comentariu

Pai calculeaza si tu, daca iei in considerare o densitate de curent de 3-4 A/mmp....asta pentru un regim normal de functionare, in cazul unui scurtcircuit, intensitatea e mult mai mare. Deci, traful e bun. In momentul cand bateria degaja gaze in toate celulele e incarcata ,nu tre sa astepti sa scada amperajul aproape de zero pentru ca nu o sa scada prea curand. Daca bateria are o tensiune de 14.4 V, fara redresor pe ea, e incarcata.

Link spre comentariu

Domle, eu asa stiam, ca pentru o baterie incarcata, tensiunea per element poate ajunge pana la 2.4 V. Am citit asta in mai multe locuri, Tehnium, si alte carti, nu mai retin titlurile acuma. Si releul regulator de la masina se regleaza tot in plaja 13.8-14.4 V. Daca dumneata stii altfel...nici nu ma deranjeaza , nici nu ma supar.

Link spre comentariu

Nu vreau sa fac pe arbitrul dar are dreptate Dr.L In carti si in practica cand bateria este incarcata ajunge la 14,4 V ( cu redresorul in paralel pe ea). Dupa deconectarea redresorului bateria incarcata are in jurul lui 13V.

Link spre comentariu

Lucrul acesta l-am verificat si practic,pe masina dupa ce am oprit motorul si pe multi acumulatori (SLA de 7Ah,din upsuri si acumulatori auto,atat noi cat si uzati),avand aceleasi rezultate. Ca la unii tensiunea a scazut sub 13v,se poate datora uzurii

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări