Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema baterie ups


FlorinPTM

Postări Recomandate

Asta este adevarat daca iti place sa darami lucrurile (inclusiv acumulatorul) sau iti place sa te joci cu acidul de baterie, in functionare normala nu este periculos. Lasand gluma la o parte, acumulatorul auto nu este periculos in functionare atata timp in care ii gasesti un loc in care sa nu il poti darama accidental (aceeasi situatie este cu spargerea sau gaurirea, electrolitul este lichid si acela distruge covorul) sau un loc mai ferit de surse de caldura sau caderea de obiecte metalice pe borne (se pot pune capace peste borne). Singura precautie pe care trebuie sa o iei este la incarcarea acumulatorului, mai exact la atingerea tensiunii de 14.4V unde acumulatorul "fierbe", degajand hidrogen si oxigen, si implica aerisirea camerei (poti rezolva aceasta cu un aerator pentru pesti, montat intr-o cutie in care pui si bateria, la care furtunul sa il scoti afara prin aerisirea geamului sau printr-o gaura in rama, de exemplu).La incarcarea acelui acumulator auto montat pe UPS poti pune incarcatorul auto in paralel cu UPS-ul dar cu o conditie, la atingerea unei tensiuni de 14 - 14,4 V pe acumulator, incarcatorul auto trebuie deconectat, lasand electronica de incarcare din UPS sa continuie sa mentina starea acumulatorului. La o noua descarcare repeti operatiunea.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 55
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • FlorinPTM

    27

  • TESSLA

    13

  • Dr.L

    5

  • The Stressmaker

    3

Top autori în acest subiect

Nu trebuie neaparat scoaterea capacelor. Poti sa le desurubezi cat sa fie suficient de departate ca prin spatiul ramas la filet sa se faca aerisirea sau sa dai o gaura in capac cu un bold.

Link spre comentariu

Pai la bateriile auto capacele au deja gauri, gauri care sant de o constructie anume. Gen cum sant cele de la vasu de expansiune. Nu recomand sa dai tu alte gauri. Ca cei care le proiecteaza au luat in calcul si varianta degajarii de gaze, care se produce si in timp ce bateria e montata pe masina. Si iti spun eu ca gaura aia e mai mare decat ai face tu o gaura cu un bold. Si nu la toate bateriile capacele alea is filetate. La baterii gen Ciclon, Sonnenschein, chiar si Caranda parca, si probabil multe altele, dopurile alea se fixeaza prin presare.

Link spre comentariu

Dar mai bine sa nu scoata capacele,ca pericolul de varsare creste considerabil,apa se va evapora mai repede,va patrunde praful (si alte impuritati) in baterie etcCa si pe masina pe baterie sunt 14v...

Link spre comentariu

Bananele alea de pe traseul acumulatorului sunt cam nasoale,de ce nu ai facut legatura directa? Sau cu mufe calumea?N-as vrea sa stiu cum se comporta la 20A

Asta am avut la indemana :rade: poate pe viitor voi schimba... sa vad cum se comporta :pandaci
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări