The Stressmaker Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Asta este adevarat daca iti place sa darami lucrurile (inclusiv acumulatorul) sau iti place sa te joci cu acidul de baterie, in functionare normala nu este periculos. Lasand gluma la o parte, acumulatorul auto nu este periculos in functionare atata timp in care ii gasesti un loc in care sa nu il poti darama accidental (aceeasi situatie este cu spargerea sau gaurirea, electrolitul este lichid si acela distruge covorul) sau un loc mai ferit de surse de caldura sau caderea de obiecte metalice pe borne (se pot pune capace peste borne). Singura precautie pe care trebuie sa o iei este la incarcarea acumulatorului, mai exact la atingerea tensiunii de 14.4V unde acumulatorul "fierbe", degajand hidrogen si oxigen, si implica aerisirea camerei (poti rezolva aceasta cu un aerator pentru pesti, montat intr-o cutie in care pui si bateria, la care furtunul sa il scoti afara prin aerisirea geamului sau printr-o gaura in rama, de exemplu).La incarcarea acelui acumulator auto montat pe UPS poti pune incarcatorul auto in paralel cu UPS-ul dar cu o conditie, la atingerea unei tensiuni de 14 - 14,4 V pe acumulator, incarcatorul auto trebuie deconectat, lasand electronica de incarcare din UPS sa continuie sa mentina starea acumulatorului. La o noua descarcare repeti operatiunea. Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Decembrie 24, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2010 aha...msEu las sa incarce doar ups limitat la 13v-700mA...Este nevoie de scoaterea capacelor? Link spre comentariu
TESSLA Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Da, pentru siguranta scoate capacele. Si verifica si de apa distilata. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Nu trebuie neaparat scoaterea capacelor. Poti sa le desurubezi cat sa fie suficient de departate ca prin spatiul ramas la filet sa se faca aerisirea sau sa dai o gaura in capac cu un bold. Link spre comentariu
TESSLA Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Pai la bateriile auto capacele au deja gauri, gauri care sant de o constructie anume. Gen cum sant cele de la vasu de expansiune. Nu recomand sa dai tu alte gauri. Ca cei care le proiecteaza au luat in calcul si varianta degajarii de gaze, care se produce si in timp ce bateria e montata pe masina. Si iti spun eu ca gaura aia e mai mare decat ai face tu o gaura cu un bold. Si nu la toate bateriile capacele alea is filetate. La baterii gen Ciclon, Sonnenschein, chiar si Caranda parca, si probabil multe altele, dopurile alea se fixeaza prin presare. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Dar mai bine sa nu scoata capacele,ca pericolul de varsare creste considerabil,apa se va evapora mai repede,va patrunde praful (si alte impuritati) in baterie etcCa si pe masina pe baterie sunt 14v... Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Decembrie 26, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 26, 2010 Eee,oricum nu o tin in drum, o pun bine si desfac papacele din cind in cind , toata treaba e sa o incarce... vedem pe miine Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Decembrie 27, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Uitati bateria despre care este vorba Acum urmeaza sa o pun pe ups Are ceva daca o tin in camera? Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Decembrie 27, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Gata am pus bateria pe UPS si o incarca lent cu 400mA Am un traf toroidal de 100-150w de 2x12,5v alternativ si as vrea sa fac un redresor sa il pun in paralel cu ups atunci cind se descarca bateria,am gasit o schema care este ff oke(zic uni) voi ce ziceti? http://www.aaroncake.net/circuits/charger1.asp Link spre comentariu
TESSLA Postat Decembrie 27, 2010 Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Daca ai rabdare, e foate ok incarcarea asta lenta pentru ca are loc si o desulfatare a bateriei. Daca nu te grabesti las-o asa. Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Decembrie 27, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2010 O las, am desfacut foarte putin dopurile.Emana gaze ceva? ca am bateria in camera Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 27, 2010 Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Emana gaze ceva? Bineinteles! Nu este bine sa tii acumulatorul in camera in care iti desfasori activitatea si dormi! Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Decembrie 27, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Ok ms moolt!!!!! atunci il opresc si ii dau drumu miine dimi.O seara buna. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 27, 2010 Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Bananele alea de pe traseul acumulatorului sunt cam nasoale,de ce nu ai facut legatura directa? Sau cu mufe calumea?N-as vrea sa stiu cum se comporta la 20A Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Decembrie 27, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Bananele alea de pe traseul acumulatorului sunt cam nasoale,de ce nu ai facut legatura directa? Sau cu mufe calumea?N-as vrea sa stiu cum se comporta la 20AAsta am avut la indemana poate pe viitor voi schimba... sa vad cum se comporta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum