Vizitator Ford_V6 Postat Septembrie 22, 2005 Partajează Postat Septembrie 22, 2005 Iata aici un articol scris de mine despre tuningul auto. Mentionez ca ceea ce scrie in acest articol sunt lucruri experimentate de mine pe masinile mele . . .deci nu vorbesc vorbe :wink: Primul pas: RK-ul motorului cu tolerante speciale pentru motorsport. -Rodaj cu alimentarea de serie cel putin 2000 km in regimuri diferite . -Demontare si verificare . -Usurare volanta ( nu foarte mult , ganditi- va ce se intampla ce se intampla cu ouale pilotului cand se sparge o volanta la peste 7000 rpm in cazul in care ai un motor transversal si deci volanta intre picioare) - echilibrare la o turatie comparabila cu cea maxima la care vrei sa urci , usurare placa de presiune - echilibrare impreuna cu volanta si arborele cotit . -Montare de segmenti "total gapless" ; -Modificare pompa de ulei ( marire debit cu cel putin 30 %) - Obligatoriu ! -Adaptarea in baia de ulei a unui antival ; -Modificarea chiulasei , in special a traiectului de admisie in special corijarea razelor din zona portilor de supapa ; -Marirea raportului de comprimare , max 11:1 la valori mai mari va trebuiesc pistoane forjate ( cca. 600 Euro /set) altfel o sa gasiti pistonul de la cilindrul 1 in interiorul cilindrului 3 ( pe bucati) ; -O axa cu came de firma care sa va indice nivelul castigului de putere si plasarea benzii de putere impreuna cu arcurile de supapa modificate necesare (care sa permita o deschidere mai mare a supapei fara ca spirele sa vina in contact si fara sa apara rebond-ul supapelor ) -Un pinion reglabil al axei cu came pentru reglajul puterii pe diferite game de turatii ; -O aprindere electronica capacitiva cu energie > 100 mJ / scanteie -Fise si bujii de calitate acordate ca si valoare termica cu motorul. -Pentru alimentare nimic nu poate inlocui o pereche de carburatoare duble orizontale ( sunt lucruri profi - opere de arta - carb-urile WEBER de 55 sunt acoperite cu aur de 24 K ) -O pompa de benzina electrica de inalta presiune 5-6 bari, cu regulatorul de presiune aferent . -Daca doriti sa mergeti pe injectie se recomanda "throttle-bodies" controlate de o unitate electronica programabila (DTA, Megasquirt ). Un simplu chiptuning nu o sa va ofere niciodata mai mult de 5-6% putere si cuplu la un motor aspirat normal. -o evacuare de 50-52 cu o toba finala .... fara toba nu veti avea cuplu la turatii joase . De aici incolo va puteti juca cu serpisori ,filtre conice ( care trag praf ) si alte nari , capace de culbutori anodizate etc. etc. Nu uitati sa puneti un ulei adevarat in motor , neaparat un ulei racing 10W50 , 15W50 , 20W60 sau chiar un SAE 50 pe timp de vara ( isi pastreaza cel mai bine calitatile de ungere in timp ) Link spre comentariu
Electron Postat Septembrie 27, 2005 Partajează Postat Septembrie 27, 2005 Ia zi-mi daca tot te pricepi la tuning auto, cum as putea modifica eu un motor de Broasca ca sa-i maresc puterea de la 40 CP la cat se poate de mult, tinand cont si de faptul ca respectivul motor este "air cooled". Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Septembrie 27, 2005 Partajează Postat Septembrie 27, 2005 Bravo, functia copy/paste si Google functioneaza si la tine... 8) Link spre comentariu
Electron Postat Septembrie 28, 2005 Partajează Postat Septembrie 28, 2005 Complet dezamagit :( Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Septembrie 28, 2005 Partajează Postat Septembrie 28, 2005 Complet dezamagit :(*De ce dezamagit, da-i cu Google, e plin netul, motorul de broasca (1600...) se poate aduce (dupa ei...) pana la circa 240 CP, dar solutii miracol nu exista, trebuie piese speciale... Link spre comentariu
Electron Postat Septembrie 28, 2005 Partajează Postat Septembrie 28, 2005 Dezamagit de faptul ca omul nu stie nimic si doar se lauda. Esti sigur ca a dat copy/paste de pe net?Ce anume trebuie atat de special? Da cateva detalii. Link spre comentariu
Vizitator balogm Postat Octombrie 15, 2005 Partajează Postat Octombrie 15, 2005 Un motor de la 40CP la 240CP nu o sa ajunga niciondata. Astea sunt pur fantezi erotice. Link spre comentariu
Vizitator born_4_tuning Postat Octombrie 27, 2005 Partajează Postat Octombrie 27, 2005 mai...probabil k se poate dak alimentezi masina cu ceva mai puternic....mai puternic chiar si decat NOS....shi eu stiu si cam ce ar trebui......problema e k nu rezista motorul....numa dak ii faci racirea pe azot lichid :violent3: Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6 Postat Mai 28, 2006 Partajează Postat Mai 28, 2006 Un motor de broasca se poate urca in 240 de cai. Ideea este ca trebuie marita cilindreea la 1.6 si prin folosirea a doua turbocompresoare la presiune de 1 bar , si a unei aprinderi electronice programabile se poate obtine rezultataul scontat. ideea e ca ai nevoie de f f f multi bani. cine vrea sa se convinga sa puna jos 5000 de euro si o facem. Link spre comentariu
Vizitator costyn_man Postat Mai 29, 2006 Partajează Postat Mai 29, 2006 Un motor de broasca se poate urca in 240 de cai. Ideea este ca trebuie marita cilindreea la 1.6 si prin folosirea a doua turbocompresoare la presiune de 1 bar , si a unei aprinderi electronice programabile se poate obtine rezultataul scontat. ideea e ca ai nevoie de f f f multi bani. cine vrea sa se convinga sa puna jos 5000 de euro si o facem.Vise taica, vise.Ai macar idee ce modificari sint aduse motorului pentru ai pune un turbo?Pune un turbo pe un motor cu aspiratie normala si ai sa vezi ce se intimpla! Link spre comentariu
mariand Postat Iunie 8, 2006 Partajează Postat Iunie 8, 2006 Salut.Eu de pilda am un Renault 5GTX 1994 care are motor de 1400cm Turbo si dezvolta 116CP.Turbina se afla montata direct in galerie.Are calculator si catalizator si o gramada de senzori.Ce rost are sa te mai chinui sa faci modificari?Iti cumperi o masinuta cu cati CP vrei(dar sa ai si bani) si nici nu mai muncesti.Eu acum am dat jos motorul masinii si am montat pe ea un motor de 1100cm normal,fara turbo.Consum in oras 5-6 litri,am pastrat tot pe ea mai putin galeria cu turbina si merge perfect.Am fost la cineva si mi-a refacut reglajele cu un laptop pentru motor de 1100 si este OK.Motorul original il pastrez si la o adica oricand pot sa-l pun la loc.Si totul mi-am facut singur fara service sau nu stiu ce mecanici auto.Bafta la tuning,pe mine ma multumeste consumul nu ma incanta sa-mi consume 10L la suta in oras cu motorul original. Link spre comentariu
cristimm Postat Iunie 8, 2006 Partajează Postat Iunie 8, 2006 Salut.Eu de pilda am un Renault 5GTX 1994 care are motor de 1400cm Turbo si dezvolta 116CP.Turbina se afla montata direct in galerie.Are calculator si catalizator si o gramada de senzori.Ce rost are sa te mai chinui sa faci modificari?Iti cumperi o masinuta cu cati CP vrei(dar sa ai si bani) si nici nu mai muncesti.Eu acum am dat jos motorul masinii si am montat pe ea un motor de 1100cm normal,fara turbo.Consum in oras 5-6 litri,am pastrat tot pe ea mai putin galeria cu turbina si merge perfect.Am fost la cineva si mi-a refacut reglajele cu un laptop pentru motor de 1100 si este OK.Motorul original il pastrez si la o adica oricand pot sa-l pun la loc.Si totul mi-am facut singur fara service sau nu stiu ce mecanici auto.Bafta la tuning,pe mine ma multumeste consumul nu ma incanta sa-mi consume 10L la suta in oras cu motorul original.Da, masinuta e super dar eu zic ca nu trebuia sa dai motorul ala jos, practic acum ai un GTX (pe dinafara) cu un motor lesinat. Asa cum spui si tu "ce rost are sa te mai chinui sa faci modificari" mai bine luai una de la inceput cu motor de 1.1. :rolleyes:P.S. am vazut si cazuri mai grave: Peugeot 205 GTI dar care suna a diesel. :) Link spre comentariu
mariand Postat Iunie 8, 2006 Partajează Postat Iunie 8, 2006 Sa sti ca nu este deloc lesinat la 1100cm si am facut schimbarea pentru consum.Cand o sa vreau putere nu-mi ia decat 2 zile sa fac transferul de motor la loc.Mai mult imi ia ca timp schimbarile in acte la politie si la RAR.Birocratia te omoara in Romania :axe:Si mie personal imi ajung 55CP cat are acum.Cu motor de 1400 avea 75CP fara sa intre turbo in functiune(la masina intra turbo la 4000rpm).In plus mai are ABS,servofrana cu discuri racite,servodirectie electrica,servo-ambreiaj si Euro2 si este ideala pentru Bucuresti. Link spre comentariu
cristimm Postat Iunie 9, 2006 Partajează Postat Iunie 9, 2006 Da, te cred ca nu e chiar lesinat, eu ma refeream comparativ cu cel turbo. Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6 Postat Iunie 10, 2006 Partajează Postat Iunie 10, 2006 Vise taica, vise. Ai macar idee ce modificari sint aduse motorului pentru ai pune un turbo? Pune un turbo pe un motor cu aspiratie normala si ai sa vezi ce se intimpla!Inseamna ca nu ai vazut oltcit turbo fara nici o modificare adiacenta la motor :rolleyes: :rolleyes: vezi ca aici vb de motoare boxer :smt003 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum