Vizitator run4fun Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 Am si eu o problema. La un motor de 220v care pana acum a functionat perfect la o pompa acum nu mai porneste singur decat ajutat cu mana. Axul se invarte usor fara probleme. Condensatorul de pe el l-am masurat si are 16u exact cat scrie pe el. Iar firele care vin pe condensator le-am masurat si au 9 ohmi. Are cineva idee cam ce ar putea sa aiba? Multumesc! Link spre comentariu
marinescug Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 Banuiesc ca e vorba de un motor fara perii. Incearca sa observi toate lipiturile intre capetele sarmelor bobinajelor si regleta de conexiuni. Daca sunt imbinari, verifica-le, misca si iar verifica. Se poate o poza cu motorul ? Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 Uzual, un motor monofazat (la 220) are o infasurare (faza) principala si o a doua auxiliara, alimentata prin condensator. Aceasta alimentare produce un decalaj care contribuie la formarea unui cuplu de rotire si contribuie si la pornirea motorului (odata pornit, acesta se poate roti si fara faza auxiliara, dar de obicei nu poate porni)Simptomul descris corespunde nefunctionarii fazei auxiliare. Daca condensatorul e bun si faza auxiliara nu e inrerupta (masurand la bornele condensatorului cu stecherul pentru retea scos din priza, ar trebui sa gasiti cele 2 infasurari inseriate), mai ramane posibilitatea unui scurtcircuit in bobinaj - mai ales in faza auxiliara. Functie de cate spire sunt scurtcircuitate, chiar invartindu-se, motorul ar trebui sa absoarba un curent marit, eventual sa aiba cuplul redus si sa se incalzeasca excesiv. Daca aceste simptome apar, va asteapta o rebobinare...Succes!PS Eu am avut un motor de 1,9kW/220 monofazat care se invartea, dar lua 17 amperi (!) si se incingea invartindu-se in gol.... Dupa rebobinare, curentul in gol a scazut la 1-2 amperi... Link spre comentariu
Vizitator run4fun Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 Am revenit cu niste poze cu "minunea". Partea proasta e ca nu am reusit inca sa il desfac sa vad ce e acolo din cauza ca nu am putut da elicea aia jos.P.S. cu condensatorul dat jos masurat pe firele alea 2 am 9 ohmi si ceva. (firele care vin pe condensator) Link spre comentariu
icet Postat Octombrie 1, 2010 Partajează Postat Octombrie 1, 2010 Incearca si schimba condensatorul(costa in jur de 10 lei) si daca nu vrea sa porneasca dupa,atunci poate sa fie e la motor. Link spre comentariu
Vizitator run4fun Postat Octombrie 1, 2010 Partajează Postat Octombrie 1, 2010 Masurat are 16u in cap. Exact cat scrie pe el. Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 2, 2010 Partajează Postat Octombrie 2, 2010 Masurat are 16u in capDaca demontezi statorul motorului si nu observi spire innegrite/scurtcircuitate, schimba condensatorul. Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Cei care te sfatuiesc sa schimbi condensatorul o fac in ideea ca acesta strapunge doar la tensiune mare, indicand "bun" la testerul care foloseste 2 volti. Totusi, acest gen de condensator nu prea "face" asemenea defect.Eu cred ca tot bobinajul are ceva...Ai masurat curentul, dupa ce il lansezi? "Duce" sarcina? Cu ce curent? L-ai lasat sa se invarta in gol 10-20 min si ai supravegheat temperatura ? (Nu ar trebui sa se simta cald la mana in gol)...Spor! Link spre comentariu
amisdaniel Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Va salut !Mai puteti verifica condensatorul si daca alimentati un bec de 100-150w/220 VAC inseriat cu acest condensator.Asa veti sti sigur ca transferul este bun daca becul se aprinde la intensitate normala.Toate cele bune ! Link spre comentariu
Vizitator run4fun Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Multumesc tuturor de raspunsuri. Se poate inchide. Dupa 2 minute de functionare s-a incalzit pana a iesit fum. Deci se repara prin schimbare! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum