Vizitator Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 Salut,Am si eu o rugaminte la voi, am un pick-up Unitra Fonica GS-431 si are o fluctuatie la viteza platanului... nu stiu de unde sa incep cu reparatiunea... am verificat cu multimetrul si tensiunea de alimentare a motorului face nazuri... deci este exclus curea, etc.Ma bate gandul sa schimb toate componentele din el cu unele de calitate... se justifica?Multumesc anticipat! Link spre comentariu
marinescug Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 Pana la inlocuiri de componente (altceva decat electrolitici uscati /imfloritzi) incearca un sters de praf pe partea optica a controlului vitezei, vezi de lipituri reci.Face la fel si pe 33 si pe 45 ? Controlul vitezei functioneaza ? Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 Depinde şi cum se manifestă acea fluctuaţie, la pornire, în sarcină... eu aş schimba toţi cond electrolitici de valori pînă la 10uF din montaj cu unii nepolarizaţi tip mpp, mkt, mks. Aş mai verifica şi dacă controlul optic la axul motorului e în regulă, discul cu fante, fotorezistenţa şi becul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 face la fel si pe 33 si pe 45, controlul vitezei merge, viteza e fluctuanta in limite restranse dar destul de enervant la sunet... il face de nefolosit... e cumva asa: 2-3 secunde merge bine, o secunda scade... si tot asa...e fluctuanta si in sarcina si in gol... am verificat in gol cu multimetrul tensiunea de pe motor.becul merge, nu am verificat(nu mi s-a parut sa fie) praful... fotorezistenta nu stiu daca e in regula... cum pot sa-mi dau seama? o pot inlocui? cu ce model, tip, valoare?P.S. Se vede cu ochiul liber fluctuatie a intensitatii luminii a becului de la discul perforat!!! Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 Schimbă becul, sau verifică alimentarea lui, contacte, condensatorii de filtraj, suportul siguranţei, etc. Fotorezistenţa merge schimbată cu cea de la capăt de cursă a braţului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 multumesc mult de raspunsuri, ma ocup putin de el si va dau de veste... Link spre comentariu
radu ionel Postat Septembrie 26, 2010 Partajează Postat Septembrie 26, 2010 eu propun schimbarea motorului,fiindca la vechimea lui colectorul rotorului este uzat si lamelele(periile) sint lejere pe colector,scade foctorul de putere(sau are o spira intrerupta) si de aici pe sarcina, turatia fructuiaza. Link spre comentariu
lorik199 Postat Septembrie 26, 2010 Partajează Postat Septembrie 26, 2010 n-am vazut nici un motor de pick-up cu rotor bobinat, si am desfacut vreo 6-7 bucati de diferite firme, chiar 2 unitratoate aveau rotor in scurt-circuit Link spre comentariu
remus68 Postat Septembrie 26, 2010 Partajează Postat Septembrie 26, 2010 n-am vazut nici un motor de pick-up cu rotor bobinat Erau motoare de Vca sau de Vcc? Link spre comentariu
electrolivius Postat Septembrie 26, 2010 Partajează Postat Septembrie 26, 2010 Am si eu aceeasi problema la pickp-ul meu (vechi de 25 ani) si defect este motorulNu te mai chinui sa verifici alte componente ,incearca sa ti usor axul motorului cu mana si vezi daca are tendinta sa se blocheze. Pentru mine din fericire mai am un pick-up de rezerva la care motorul este bun .Oricum atentie la raspunsurile date ,deoarece invariabil acestea se refera la condensatoare desi anumite defecte n-au nici-olegatura cu acestea Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 27, 2010 Partajează Postat Septembrie 27, 2010 Totuşi acest pick-up are un motor de casetofon controlat optic. N-am auzit pînă acum să se fi uzat vreunul, e un defect foarte rar.Alte pick-up-uri au alte modele de motor: direct, 2 poli indus, 32 poli indus, cu variaţia turaţiei prin pensetă pe ax, etc. Defectele sînt variate şi depind în primul rînd de construcţia motorului. Link spre comentariu
lorik199 Postat Septembrie 27, 2010 Partajează Postat Septembrie 27, 2010 n-am vazut nici un motor de pick-up cu rotor bobinat Erau motoare de Vca sau de Vcc?Vca, alimentate de la retea Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 pick-up-ul este in stare foarte buna(nu se pune problema de uzura) si intr-adevar are motor de tip "casetofon", alimentat in curent continuu, etc. ... axul se misca foarte usor... problema e undeva la stabilizatorul optic de turatie, fie bec, fie fotorezistenta... am miscat pozitia becului in raport cu fotorezistenta si are "locuri" in care nu se mai intampla fluctuatia... ciudat este ca odata cu fluctuatia, se schimba intensitatea becului... nu stiu acum daca "o sarcina" trage mult curent din alimentare, sau e ceva cu alimentarea, sau ce dracu' se intampla, pt. ca becul ala se alimenteaza direct din sursa de alimentare... cand am timp dau poze si niste masuratori... Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 sau ce dracu' se intampla, pt. ca becul ala se alimenteaza direct din sursa de alimentarePoate condensatorul de filtraj al sursei, este in agonie. Link spre comentariu
doru77 Postat Aprilie 15, 2011 Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Va salut! Am aceeasi problema la acelasi tip de pick-up. Este al doi-lea pe care il schimb din cauza aceleias probleme, manifestate de noi. Acum nu mai regleaza deloc turatia. As dori sa stiu cum ati rezolvat problema. Daca e cineva din pitesti care il poate rezolva. Poate cineva sa imi explice cum functioneaza schema si cum il pot repara? Eventual daca aveti o schema pe care o pot realiza si inlocui modulul original. Multumesc anticipat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum