Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aspirator în comă


Vizitator Samurai Jack

Postări Recomandate

Vizitator Samurai Jack

Eu obisnuiesc sa fac curatenie in fiecare sambata si tocmai mi s-a stricat cel mai bun prieten: aspiratorul.

 

E un aspirator Samsung SC4030A de 1600W. Problema e ca la un moment dat am inceput sa simt miros de motor ars, asa ca l-am scos rapid din priza. L-am desfacut, si nu am vazut nimic suspect(chiar nu aveam ce sa vad, e construit foarte... modular sau cum sa zic). L-am bagat in priza inapoi si i-am dat drumul. Am tras o sperietura zdravana cand am vazut cate scantei face motorul(mai ales ca mi-e si frica la puterea aia si tensiunea de 220v sa ma curentez).

Nu prea stiu ce ar trebui sa fac :\. De desfacut motorul ala nu cred ca are rost, ca mai rau il stric probabil decat sa-l repar. Aveti vreo sugestie? Cam cat costa un motor ca asta si de unde se poate cumpara?

 

Atasez si 3 poze, desi nu stiu daca au rost dar meh... nu ma doare mana sa fac poze :P.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Spitfire

    4

  • gaby57

    2

  • miron1947

    1

  • blazeu

    1

Top autori în acest subiect

cand am vazut cate scantei face motorul

Daca face scatei mari, pot fi mai multe cauze, presiunea scazuta a carbunilor datorita uzurii lor avansate sau glisarea defectuoasa in suport, sau curent excesiv datorat unor spire in scurt.Puteti verifica prima oara(fara sa-l conectati la priza), daca carbunii se gliseaza usor in suport si cat de uzati sunt.[attachment=0]motaspir3.jpg[/attachment]
Link spre comentariu

daca ai verificat periile colectoare[carbunii] sa fie cu suprafetele de contact perfecte ,curata cu smirghel f. fin colectorul motorului si canalele dintre placutele colectorului si apoi fa o proba .bafta

Link spre comentariu
Vizitator Samurai Jack

Ok, am sa incerc sa vad daca pot desface motorul cumva..... Daca nu reusesc, fiindca totusi motorul se invarte inca daca il bag in priza, am sa-l folosesc pentru o eoliana pe viitor probabil :))

Link spre comentariu

Scanteierea intensa pe colector e 99,99% de la spire in scurtcircuit pe rotor (colectorul ars - inegrit - din poze pledeaza in acest sens!Iar pentru eoliana....Mai multa bafta la urmatorul aspirator!!

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator frankie

Cu permisiunea domniilor voastre, ma prezint cu urmatorul pacient, aproape im coma, mai macane ceva simptome :-)Electrolux, Wnominal 1800W, Wmax 2000W. Inafara de carcasa lui de plastic consista dintr-un motor similar cu cel @samurai Jack de mai sus si un modul electronic variator de putere cu triacul BTB16(de 16A).Simptoame: Inca de la inceputuri - nu stiu daca de la cumparare chiar - functiona destul de cald pentru gustul meu, adica aerul evacuat era destul de cald. Nu stiu daca e normal din cauza miniaturizarii. Si inca un simptom de pe vremea cand mergea - daca roteam potentiometrul mai mult decat pe minim, imi decupla siguranta automata de 16A; Ca tot romanu' am pus siguranta fuzibila de 20A si i-am dat bataie mai departe. Astea tineau, dar nu sunt sigur ca am dat potentiometrul vreodata chiar pana la puterea maxima.S-a defectat.- bagat in priza, motorul nu merge. Nu iese fum de niciunde, si nici nu a iesit fum in momentul defectarii. - l-am desfacut si arata similar cu cel de mai sus: infasurarile nu sunt carbonizate, iar colectorul de culoare oarecum mai inchisa unde calca periile- cand l-am alimentat, a pornit motorul, si isi modifica turatia in functie de potentiometru. Am fost fericit, am dat vina pe conectoare, l-am dat cu spray-contact.- la a doua alimentare, nu a mai pornit, dar s-a rotit putin. Si atunci am observat ca daca "il bag in priza de mai multe ori", dupa mai multe incercari in care motorul se invarte cate un pic, a n-a oara o ia din loc.- cand functioneaza motorul, nu sunt scantei extraordinar de mari, as spune ca sunt chiar scanteile minime care cred, sunt normale la marginea periilor. - triacul nu se incinge nici cand merge, nici cand nu vrea sa porneasca, fum de nicaieri.- cand am alimentat motorul pe direct - scrie pe el 220V, 50Hz, - mi-a dat afara siguranta fuzibila de 20A. Acum 2000W/220V=9A, hai sa zic ca spike-ul de pornire e dublu 18A(nu imi dau seam de fapt) dar siguranta a sarit instantaneu. Este normal sau trebuia sa porneasca?O fi totusi spira in scurt si cand nu vrea sa porneasca intra de fapt modulul electronic in protectie? Ce as mai putea masura?Multumesc!

Link spre comentariu

In locul variatorului cu triac, puneti o dioda redresoare de 16A/400V(in orice sens de conectare, nu conteaza...)si daca tot nu porneste/sare siguranta/arde dioda, e in scurt rotorul.

Link spre comentariu

Nu e motor de cc, dar asincronele acestea suporta multe...solutia cu dioda inseriata e folosita larg la bormasinile de 40 lei(...), probabil un variator ar fi scumpit productia bormasinii.Cu dioda inseriata ar trebui sa mearga la jumatate din putere, fara sa faca probleme.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări