maverik_ro Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 Fara intentia de a face reclama la 25 lei gasiti gata facut http://www.m.i.v.a.r.o.m.ro/catalog/pro ... ts_id=4474detalii pm.pai ...... ce rezolvi cu termometru asta ??? in afara faptului ca iti arata temperatura exterioara?? cum ii faci tu automatizarea sa porneasca AC si sa mentina o temperatura constant in autovehicul???raman la parerea lui avengers cu termostatul de ambient ..doar ca acolo se cere o mica modificare ...deoarece senzoruleste in multe termostate in interiorul acestuia .. el trebuie scos afara din termostat . dar din septembrie de cand s-a deschis acest topic , cred ca nu mai prezinta interes pentru cel care l-a deschis Link spre comentariu
bubulica Postat Ianuarie 20, 2011 Partajează Postat Ianuarie 20, 2011 M-ar interesa pe mine ideea si cred ca pe multi insa numai cand se gandesc cate implicatii are asa ceva te doare capul...Ok. Practic ce se vrea? Un "device" la care setezi o anumita temperatura (sa zicem 20 de grade..) si ala o mentine in orice chip. Ori pe cald, ori pe rece (aici cupland compresorul de AC). De acor?Ok . Sa zicem ca partea cu rece sa rezolvat. Insa cum rezolvi partea de cald? Ca acolo edoar un calorifer...trebuei sa ai un servo care sa deskida/inchida robinetul de aer cald/rece (sau voletul care distribuie de aerul cald / rece - partea cu voletul ar fi ceva mai simpla).Mie mi se pare EXTREM de complicat de implementat sistemul. sa zicem ca vara ar fi util (opreste doar AC-ul si il porneste cand simte ca se incalzeste peste valoarea X) dar iarna? Cum rezolvi problema incalzirii?Dupa cum am spus..sunt FOARTE interesat de problema asta insa trebuie discutat. Link spre comentariu
fratello Postat Ianuarie 20, 2011 Partajează Postat Ianuarie 20, 2011 Eu m-am gandit sa folosesc termostatul cu hysterezis reglabil pe care l-am facut in modul urmator :- vara - pornesc AC-ul si ventilatorul pe treapta I (din IV). Daca temperatura creste peste valoarea setata+hysterezis un releu actioneaza ventilatorul sa treaca in treapta III, marind debitul de aer rece (si NU comandand compresorul de AC, ar insemna alte complicatii, calculatorul de injectie nepermitand cuplarea acestuia cand motorul este in sarcina - de ex. in depasiri, ceea ce ar implica probleme suplimentare), pana cand temperatura coboara la cea dorita. In acel moment, releul decupleaza si ventilatorul revine pe treapta I.- iarna - folosesc o alta iesire a montajului, pentru comanda aceluiasi releu (ventilator trece din treapta I in III, iar cand s-a incalzit suficient, revine in I).In acest scop se poate implementa in soft optiunea de vara/iarna. Vara : releul anclanseaza cand temperatura citita > temperatura setata + hysterezis. Iarna : releul anclanseaza cand temperatura citita < temperatura setata - hysterezis.Orice alta interventie in sistemele mecanice ale climatizarii mi se pare dificila si , oarecum, inoportuna. Cel putin la masina mea (Logan) ventilatia, dupa montarea acestui "pseudo-climatronic" , comutatorul de reglaj al vitezei aerotermei raman perfect functional pe treptele II si IV fara modificari ! Eventuala defectare a modulului electronic al termostatului face inoperante treptele II si IV, dar asta se poate usor remedia prin refacerea traseelor initiale. Link spre comentariu
blue36 Postat Ianuarie 20, 2011 Partajează Postat Ianuarie 20, 2011 La climatronic cind este setat pe automat compresorul functioneaza continuu. Gradul de confort se realizeaza prin comanda clapetei de reglare a temperaturii, respectiv baga aer rece sau cald in functie de temperatura setata. NU se opreste compresorul de AC.Varianta cea mai buna mi-se pare o comanda a butonului de reglaj a temperaturii actionata de un motor, reglaj facut prin circuitul electronic actionat de senzorul de temperatura. Link spre comentariu
Vizitator iulianis Postat Februarie 4, 2011 Partajează Postat Februarie 4, 2011 Fratello daca acel termostat cu hysterezis reglabil ar inlocui potentiometrul de la un pwm si acesta l-am conecta direct la aeroterma nu ar fi mai bine?nu ar mai ramane decat sa stabilim temperatura pe care o dorim si am actiona numai butonul de cald si rece al masini,si vara am cupla ac-ul masini manual.am gasit doua montaje de pwm dar ne trebuie un specialist sa ne inlocuiasca acel potentiometru cu un montaj prin care sa prestabilim temperatura si sa ne spuna daca rezista acel monaj de pwm la amperajul aerotermei.http://www.epsicom.com/docdown/ep0152.pdf http:// www.epsicom.com/docdown/ep0153.pdf Link spre comentariu
fratello Postat Februarie 4, 2011 Partajează Postat Februarie 4, 2011 Folosirea PWM-ului este un pic mai ...complicata; apar oscilatii de IF care perturba receptia radio, trebuie montat un MOS-FET cu rds mic ca sa nu se incalzeasca, etc. Se poate implementa direct in microcontroler comanda cu PWM, dar, pentru scopul solicitarii din titlul acestui topic, varianta 'simpla' de comanda prin releu mi se pare mai buna (fiabila, simpla, s.a.m.d.). Link spre comentariu
Vizitator iulianis Postat Februarie 5, 2011 Partajează Postat Februarie 5, 2011 cred ca asa ceva ar fi bun http://www.germanelectronics.ro/conrad. ... pid=854714 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum