Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modul electronic ce transforma AC/ventilatie in CLIMA


Vizitator mariusatm

Postări Recomandate

Vizitator mariusatm

SalutSunt nou posesor al unui opel combo ce e echipat cu aer conditionat manual (trepte de ventilatie 1 2 3 4). Din experienta proprie, in momentul cand se activeaza aerul conditionat sau cand e racoare, si se merge doar cu ventilatia pe cald, devine deranjant cand tot trebuie sa reglezi ventilatia (fiind prea rece sau prea cald).Din aceste considerente m-am gandit ca acest confort ca ar putea fi mult sporit daca s-ar adauga un modul electronic ce poate automatiza sistemul de aer conditionat convential si ventilatia fara compresor pornit (daca nu e nevoie de aport de aer rece, anotimpul rece), astfel incat sa ajunga la o temperatura dorita de sofer, dupa care sa o mentina constanta. Desigur acest modul ar trebui sa fie independent electronicii (ECU) masinii, deci sa aduca modificari fizice minime cat si de aspect, dar cu toate astea sa-si faca treaba. Mi-as dori ca acest modul sa fie activat la dorinta mea, si ori sa functioneze el ori sa fuctioneze sistemul standard pe masina.M-am gandit ca acest sistem electronic ar trebui sa contina si un modul de afisare (lcd, led) deci sa se apropie cat mai mult de sistemul de climatizare original, si niste elemente de reglare. Desigur acest modul nu va putea sa controleze cursorul ce va directiona pe unde va da aerul (picioare, parbriz, fata, combinatie) si nici cursorul ce combina aerul rece cu cel cald de la motor, sau cel putin ar fi mai scump si mai greu. In schimb ar fi interesant daca modulul electronic poate atentiona soferul de acesti factori intrucat nu-si poate atinge temperatura predefinita.Ce parere aveti de aceasta idee? Vi se pare util?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • avolocaru

    6

  • fratello

    3

  • gcom61

    2

  • Dr.L

    1

Top autori în acest subiect

Iti recomand un modul electronic Dixell XR 20 cu alimentare pe 12V. Vezi ca se gasesc poze suficiente pe net. Nu este foarte scump undeva pe la 300 -400 RON, cred. In Bucuresti il gasesti pe toate drumurile. Aparatul are un meniu destul de sofisticat in sensul ca poti sa reglezi tot felul de parametri. Varianta XR 20 este cea mai simpla, dar sunt si variante mai complexe cu care se poate comanda si ventilatorul si etc etc. La cumparare solicita un senzor NTC, au capsula metalica si sunt mai buni decat cei PTC. Teoretic sa gaseste si cu afisajul pe albastru, dar nu cred ca sunt pe stoc.Montajul este foarte simplu, pt XR20, iti gasesti un loc potrivit pt amplasare, conectezi senzorul la aparat, il pozitionezi in grila de evacuare (sau acolo unde vrei) si alimentezi aparatul la 12V. Bobina releului de la AC-ul masinii trebuie inseriat su contactele "NO" de pe releul lui XR20. Programezi aparatul, cartea tehnica este suficient de clara. Astfel cand temperatura din grila de evacuare depaseste o anumita valoare se inchid contactele "NO" => pornirea AC daca celelalte conditii din schema autoturismului sunt indeplinite.Succes

Link spre comentariu

nu e un banal termostat... timpul mort e destul de problematic in regulatoarele de clima. cu un simplu termostat iti nenorocesti sanatatea deoarece te supune la oscilatii de temperatura prea mari. in primul rand controlul ar trebuie sa fie in trepte si cu histereza "inteligenta"

Link spre comentariu

Omu' a cerut o alternativa simpla. Daca vrei poti sa-ti cumperi un Dixell mai avansat, sau desigur sa cauti direct un modul din dotarea masinii, daca s-au fabricat pt modelul respectiv. Una peste alta in final tot la un sistem ON/Off ajungi. AC al autoturismelor este un sistem cu inertie mica si nu este chiar atat de simplu sa obtii temperaturi variabile.

Link spre comentariu

In mod clar "simplu" inseamna sa cauti un modul de fabrica care a echipat diverse variante ale masinii. Acum nu stiu daca un climatronic se poate cumpara cu cateva milioane, dar sigur acel Dixell se poate adapta destul de elegat masinii si iti permite reglarea a tot felul de parametri. Trebuie doar sa-ti bati capul!

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator mariusatm

Daca cumpar un dixell ce intr-adevar poate face treaba unui modul climatronic original , nu se mai justifica investitia si efortul, mai bine aleg partea normala de a schimba la reprezentanta(daca e cazul)

Link spre comentariu

Mai oameni buni, un Dixell este cateva milioane, un climatronic la reprezentanta costa mult mai mult, nici climatronicul sh nu cred ca se vinde mai ieftin decat un Dixell. Apoi mai este problema sarmelor. Daca masina nu este cablata pentru climatronic, tot ai bataie de cap. Avantajul unui climatronic original este ca se potriveste perfect pe masina, are afisajul dedicat unui sistem de clima auto si mai are si cateva functii specifice.Dixell-ul este o varianta ieftina si eficienta.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

oare cu un banal termostat de centrala termica nu merge???? Ganditi-va ca are partea de masurare a temperaturii si un releu. Ma gandesc ca daca legi contactele de la butonul on/off al aerului conditionat la releul termostatului s-ar putea sa mearga??? Voi ce spuneti?

Link spre comentariu

Merge foarte bine, sun modele auto echipate cu termostat. Este vorba de afisaj, care la un Dixell se gaseste si in varianta albastra adica la moda, si desigur controlerul are si functii suplimentare, in functie de complexitatea modelului cumparat. Se pot citi mai multe temperaturi, se pot automatiza mai multe dispozitive, etc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări