Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

EL34(6CA7)-SE


Vizitator

Postări Recomandate

Se poate bobina secundarul cu o priza, astfel calculata incat la folosirea rusoaicei se reflecte 3k5 - 3k7 in anod. Deasemenea Rcatod, se poate face din 2 bucati, scurtcircuitand la nevoie una din rezistentele componente in functie de negativarea necesara in cele 2 cazuri.

Solutia cu priza in secundar trafo-out oferita de wwilly(pt 6P3S-SE) este foarte buna (spun acest lucru pentru ca pastreaza "designul" infasurarilor primare neschimbat=lucru foarte important,fuga fazei raminind in principiu aceasi asadar si prezenta NFB va genera in principiu aceasi manifestare).Se va intimpla urmatorul fenomen in aceasta situatie -raspunsul la joase in cazul 6P3S in raport cu EL34 va pleca de la o frecventa minima usor superioara(din doua motive primul Ra mai mare pe acelasi numar spire primar si cistigul mai mic 6P3S practic NFB mai redusa).
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 53
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adrian_pic

    4

  • mișa

    3

  • carageae

    3

  • cibserg

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Poate nu am fost eu clar, repet: am deja trafurile, sunt bobinate, deci impedanta de 2,5K ramane. Asa cum spune d-l valderama stiu ca nu se obtine puterea maxima pe 2K5, vreau doar sa fac comparatia pe acelasi traf, nu ma deranjeaza daca ies doar 4W. Ce nu am bobinat inca si cu ce pot jongla e alimentarea. Si curentul de aprox. 60mA e convenabil, asa cum am spus am niste trafuri de max. 10W out cu curentul de bias maxim de 70mA. Hammond 125DSE. Asta pana o sa am bani de chestii mai serioase sau o masina de bobinat.Asa si voiam sa fac cu R catod, acum daca stiu curentul o pot ajusta, am un reostat de vreo 50W la 750 ohmi cu care testez pana iese ce vreau eu...Deci ar fi ideea de comutator pe Rk, comutator pe Ua - practic pe prizele din traf. Nu ma ajuta daca pun o anodica mai mica pentru 6P3 la impedanta de 2,5K? Nu am curbele in fata dar logic daca se pastreaza anodica de la EL34 pe 3K5 nu ar trebui sa fie mai mica pe 2,5K? Repet, e doar un experiment, puterea maxima nu ma intereseaza, iar daca sunetul pana la 4W imi place poate trec pe EL34.Eu oricum ascult muzica la puteri mici, rar ajung la 4W.

Link spre comentariu

Da carageae , dar sa nu emiti pretentii..., cred ca stii foarte bine ce este cu acel Hammond 125DSE(orice traf chiar de 7-8cmp-sectiume il spulbera ,daca il bobinam pe genuchi cu un "design" infasurari simplu=primar fragmentat in doua infasuirari cu sens schimbat de bobinare secundar o infasurare plasat intre sectiunile primare.Transformatorul Hammond 125DSE distorsioneaza puternic frecventele joase de 40-50Hz...).

Acest Hammond 125DSEeste bun pentru teste asa sa vedem daca functioneaza montajul sau ca piesa de schimb(trafo-out)pentru radioreceptoare cel mult poate fi comparat cu un trafo-out de radioreceptor Capri...

Link spre comentariu

...

daca tot este pusa schema ,dati si datele trafului de iesire

 

sestiune miez =

spire primar =

diametru sirma primar =

spire secundar =

diametru sirma secundar=

eventual sens de bobinare

...

O schema la fel de simpla de trafo_out(EL34/6CA7-SE download/file.php?id=51869&mode=view ) dar sa nu credeti ca nu face "traba" :rade: in ciuda simplitati o face chiar bine (sint 5mm intre cele doua sectiuni primar si sensul schimbat al sectiunilor primarului isi spune si el cuvintul..., una peste alta 20-30.000Hz)...
Link spre comentariu

Da, sunt perfect constient, initial au fost cumparate pentru niste amplificatoare de chitara de studiu, care nu s-au mai finalizat. Nu am facut masuratori, dar nu suna chiar asa de rau cum pare din teorie...intr-adevar se limiteaza un pic basul sub 100 Hz, dar nu dispare brusc sau distorsioneaza rau, doar e de intensitate mai mica decat astept. Fiind destinate unei puteri maxime de 10W nu au facut nazuri la aprox. 5W cat le-am dat eu. Probabil ca la putere mai mare apar limitari severe. Chiar si pentru chitara (clasica, nu electrica) m-am lovit de limitarea basului, se voiau niste amplificatoare care doar sa dubleze sau sa tripleze puterea chitarei la rece, pentru a putea canta cu orchestra sau cvartet de coarde.Si oricum mai intereseaza in primul rand ideea unui test comparativ, in conditiile scrise mai sus. O sa fac si niste masuratori, mai mult de curiozitate, cam stiu la ce sa ma astept. Am si trafuri de Capri pentru comparatie... :rade:

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Aveti cumva si datele şocului ? Sau se poate folosii un drosel ?Montajul l-aţi executat in "aer" sau pe cablaj ? Distorsiuni, oscilograme eventual o poză cu montajul realizat, dacă nu cer prea mult. Cred că merită mai multă atentie această schemă, dealtfel mă apuc să-l construiesc :freaza:

Link spre comentariu

Hmmm. De ce spun unii, de exemplu Ilustrul Lazaroiu, ca aceasta lampa e REGINA?

:ras: Poate conduce vreun regat , si este de sex feminin , ca sa isi bage //// in ea !Prefer de 1000 de ori mai mult o rusoaica gen 6P3S !!!Sper ca stiti de gluma...... :jytuiyu
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Hmmm. De ce spun unii, de exemplu Ilustrul Lazaroiu, ca aceasta lampa e REGINA?

EL34 este regina pentru ca are panta mult mai mare decit 6p3cdepinde in ce aplicatie este folosita cine doreste muzicalitate sa foloseasca 6p3ccine vrea COAIE sa foloseasca el34astea sunt parerile mele obtinute prin practica si auditii ale amplificatoarelor hi fi si de chitaramai "regina "decit el34 sunt cele din seria KT raspunsul este si pentru Victor
Link spre comentariu

viobio pe mine mai bagat in ceata cu ce ai scris in ultimul topic. Traducerea ar fi: 6P3C pentru putere mai mica dar sunet mai cald si EL34 pentru putere mai mare dar sunet mai ..... aspru? Care din lampile astea reda cat mai fidel pana la urma (care reda cat mai aproape de realitate)?

Care ar fi diferenta in afara de putere intre EL34 si KT88? (ma refer la modul cum se aude)

Poti defini te rog ce inseamna pentru tine muzicalitate la 6P3C? Ce lampa ar fi mai muzicala decat 6P3C (dupa tine bineinteles)?

 

P.S. Eu am scris la modul serios si un raspuns serios mi-ar fi de folos.

Link spre comentariu

6P3S sta mai prost din punct de vedere armonic decit EL34(personal mi_a placut intotdeuana mai mult EL34 in situatia SE si nu numai SE...,din punctul meu de vedere EL34 este net superioara 6P3S ca sunet si putere utila , bine_inteles daca ambelor tuburi li se da ce "trebuie" ,desigur se vor gasi mai multi "fani" 6P3S fiind mai raspindita si mai acesibila decit EL34 ,in plus EL34 se preteaza la CFB sau UL fara nici cea mai mica problema-nici nu merita facut altceva in cazul SE cu EL34 pentru cine se respecta=in prima schema postata pentru UL nu trebuie decit scoasa priza primar la 43% fata de +Ub si g2 EL34 cuplat la acea priza).

Link spre comentariu

Traducerea ar fi: 6P3C pentru putere mai mica dar sunet mai cald si EL34 pentru putere mai mare dar sunet mai ..... aspru? Care din lampile astea reda cat mai fidel pana la urma (care reda cat mai aproape de realitate)?

Stii cum este vorba: "unora le place... jazzul"...

Pentru unii (categorie in care ma includ), 6P3S are sunet mai placut, mai aproape de sunetele naturale, de cele ale instrumentului si vocii umane.

Altora le place EL34 si, de asemenea, KT-urile, pe care altii le considera fortoase si atat...

 

Nicio lampa nu reda "aproape de realitate"; ce-i aceea "realitate" pentru un amplificator? ... eventual "realitatea" studioului de inregistrare sau a acuratetii sursei, sau a disponibilitatilor, sensibilitatii si calitatii incintelor acustice (ca sa nu mai pomenim de ... cabluri!).

Un amplificator bine facut reda exact ceea ce "bagi" in el: gunoi bagi, gunoi scoti!

... totul este clar (explicatia teoretica convinge intodeauna).

... iar explicatia teoretica nu convinge aproape niciodata! Pana nu te convingi personal (si uneori nici atunci!), explicatia teoretica este cel mult informativa.

... ca trebuie sa luam in considerare schema, "implementarea" (notiune foarte placuta audiofililor), calitatea pieselor, sursa (deoarece un amplificator face parte integranta dintr-un sistem) si incintele acustice... toate astea sunt de la sine intelese.

Tot dac-am fi pe un forum audiofil, repede s-ar gasi cineva sa intrebe in ce context, in ce setup si in ce conditii tehnice am facut comparatia, ca sa aiba relevanta.

 

Ei bine... singura relevanta este gustul si placerea fiecaruia! Daca pe un forum cineva decreteaza ca "lampa X" suna mai bine decat "lampa Y", trebuie inteles numai faptul ca este pararea sa personala, la care poti adera sau nu; altfel, apare imediat flame-ul si deturnarea subiectului.

 

Iata, de exemplu, ce spune Rod Elliot despre amplificatoare cu lampi (SET): "Cred ca proprietarilor de SET trebuie sa li se dea acces la informatie serioasa, care nu prea este favorabila amplificatorului ales de ei. As descrie un amplificator SET mai mult ca o "unitate de efecte", decat ca amplificator hi-fi, deoarece nu reuseste sa atinga, in niciun aspect, nici cele mai generoase definitii ale hi-fi. Aceasta este o descriere rezonabila si exacta. Bineinteles, daca oamenii doresc sa foloseasca o "unitate de efecte" depinde numai de ei si, daca le si place, este perfect. Insa ceea ce *nu* trebuie sa faca, este sa incerce sa ma convinga pe mine sau pe ceilalti ca au un setup hi-fi, deoarece n-au".

Poti sa-i dai in cap, sa-i minimalizezi experienta si calitatile autorului pentru aceasta parere personala?

O iei ca atare si-ti vezi de treaba...

Link spre comentariu

Eu personalsunt multumit cind pentru o situatie practica mise ofera si ceva informatii teoretice. Daca mi s-a spus:

6P3S sta mai prost din punct de vedere armonic decit EL34

pentru mine personal este indeajuns. Daca am sa ascult EL34 pe 10 amplificatoare diferite si 6P3S tot pe 10 amplificatoare la fel in configuratii diferite sunt sigur ca niciun amplificator cu EL34 nu va suna la fel ca unul cu 6P3S. Am sa decid care din cele doua lampi imiplace dar am sa stiu de ce EL34 si 6P3S suna diferit

6P3S sta mai prost din punct de vedere armonic decit EL34

Deci preferinta pentru una din ele tine de gustul meu dar pe suflet ma va mangaia ca stiu diferenta dintr-o explicatie teoretica. Trebuie sa recunoastem toti ca ne simtim mult mai bine cand stim nu numai ca cele doua lampi suna diferit dar si de ce suna diferit. Teoria pentru mine este cea care "intareste" practica. Numai ca multi nu au harul de a vedea teoria in orice lucru practic si apar cu prostii de genul: teoria difera fata de practica. Da, multi se oftica cand nu vad teoria in practica dar asta nu inseamna ca nu o cauta totusi.
Link spre comentariu

Hmmm. De ce spun unii, de exemplu Ilustrul Lazaroiu, ca aceasta lampa e REGINA?

Poate pentru el personal este valabila afirmatia .

Repet ce am mai spus si alta data : nu e bun ce spun ceilalti , e bun ce-mi place mie !

Asa ca discutia apropo de lampi finale este profund subiectiva .

De exemplu mie nu-mi plac triodele ca finale , oricare ar fi trioda aia !

Numai pentode , dar din nou spun : e doar parerea mea .

( De exemplu 6P3S pentru mine este regina .)

Semnatura mea de pe diy audio este urmatorea :

" There are not better tube than 6P3S and 6N2P for my ears ! "

Cred ca asta spune totul .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări