Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebare trifazata...


habarnam

Postări Recomandate

:P bravo cirip, rezultat corect, desi ai folosit o notatie cam incalcita.ideea este ca la sistemul celor 3 ecuatii ale tensiunilor de linie se ma tine cont si de faptul ca suma celor 3 tensiuni de faza este nula, si totul rezulta foarte simplu.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cirip

    7

  • habarnam

    5

  • tavix

    4

  • kai

    2

Top autori în acest subiect

desi ai folosit o notatie cam incalcita

Propune alta!

suma celor 3 tensiuni de faza este nula

'Zact! Da' mi-au trebuit 3 sticle de bere pana sa le anulez suma aia... Hic!Ciripone Trifazatu' ... de la cele 3 sticle pe care le-am anulat.
Link spre comentariu

scuze ca nu am raspuns mai repede, dar in ultia saptamana am avut un program destul de incarcat (de la 8 diineata la 12-1 noaptea). Mersi mult de rezolvarea problemei!!! raman dator cu o bere (de fapt cu 3 din cate am inteles). transformarea energiei se face in doua faze: de la alternativ la continuu si iar la alternativ. deci montajul contine 2 module identice (aproape identice) care sunt de fapt 2 convertoare cu sens dublu. adica pot sa transfrm si din alternativ in continuu si pot sa plimb energia si invers. pentru a ma face mai bine inteles, hai sa le zicem convertorul 1 (conectat intre retea si dc bus) si convertorul 2(conectat intre dc bus si motor).Si acuma hai sa luam cele 2 cazuri de functionare:1. Motorul trebuie sa functioneze in regim de motor (adica sa invarta axul):convertorul 1 se comporta ca un banal redresor(de fapt nu chiar, va dau detalii doar daca va intereseaza), transferand energie dinspre retea spre bus-ul de curent continuu. convertorul 2 este in regim de invertor, transformand curentul continuu in trifazic, pe care-l aplica motorului. Motorul se invarte. end of story.2. Motorul trebuie sa preia energia de la ax si sa o transfere in retea (regim generator).aici apar 2 mici probleme. prima este faptul ca un motor de curent alternativ trifazat nu intra in regim de generator daca nu este alimentat. Asta pentru ca nu are magneti permanenti, asa ca oricat l-ai invarti nu poate genera flux magnetic. asa ca trebuie convins sa produca energie. treaba e destul de simpla. se determina turatia axului, si se alimenteaza motorul (exact ca in modul 1 de functionare) cu o frecventa mai mica decat cea care i-ar trebui sa ajunga la turatia pe care o are. in cazul asta motorul incepe sa produca curent trifazic. Energia este transferata de convertorul 2 dinspre motor spre dc bus. in cazul asta convertorul 2 intra in regim de redresor. in felul asta scap de toate problemele de sincronizare. energia data de motor, de frecventa si tensiune oarecare, este pur si simplu pompata in bus-ul dc. in momentul asta, convertorul 1 sesizeaza ca mai este si altcineva in afara de el care transfera energie pe bus. Asa ca renunta la regimul de redresor si trece in regim de invertor sincron cu reteaua. la iesire va avea aprox 380V/50hz.... sau ma rog, tensiunea si frecventa retelei.daca nu v-am plictisit inca si mai vreti si alte detalii, sa-mi spuneti. vi le dau cu cea mai mare placere.

Link spre comentariu

Ce fel de masina folosesti (sincrona, asincrona, cc. sau speciala)? De ce ai nevoie de convertor? In principiu daca masina lucreaza la frecventa retelei (deci nu ai o aplicatie cu turatie variabila) nu mai ai nevoie de convertor. Trecerea din regim de motor in regim de generator depinde doar de sarcina.

Link spre comentariu

pai este vorba de asina asincrona. si tocmai la asta se refera proiectul. la controlul unei astfel de masini.standul pentru care fac eu electronica si embeded software-ul va fi livrat unui producator de masini electrice. Standul este destinat testarii motoarelor iesite de pe banda de productie, adica va avea inscris in soft un set de teste standard, utilizatorul va trebui doar sa instaleze motorul pe stand si sa apese butonul verde, iar testele se vor desfasura automat (aprox 2 min/motor) rezultatele fiind afisate pe display (ceva chestii de genul "Test x: Pass/Failed"). Totodata exista posibilitatea testarii "la sange" a unor noi modele sau a unor prototipuri. In cazul acesta se conecteaza un laptop la stand, si intr-o ora jumate vor fi afisate pe ecran toate caracteristicile motorului (electrice/magnetice/mecanice/termice), si se poate opta pentru imprimarea fisei tehnice determinate pe cale experimentala sau a diverselor grafice. In modul full test singura chestie pe care o cer de la utilizator este tensiunea de strapungere a izolatiei infasurarilor. restul le determin.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Daca mai ajuta la ceva ce spun acum(poate pe altii cu aceeasi problema si mai multa inclinatie catre practica, la un motor asincron,daca i-mi amintesc eu bine trecerea in regim de generator se face la o turatie putin superioara turatiei de sincronism,alimentat din retea,cu ridicarea turatiei peste cea de sincronism.Ca metoda de sincronizare se pot folosi becuri sau leduri legate intre faze astfel R generator cu R retea(la fel pe S si T ,dar atentie tensiunea e mare in opozitie de faza),ele se sting in momentul sincronismului intre generator si retea(se poate dezvolta si electronica capabila sa regleze turatia si sa cupleze contactorul in momentul sincronismului).Atentie cu lucrul la tensiuni mari - electrosecuritatea - .Succes.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări