dsasorin Postat Septembrie 19, 2010 Partajează Postat Septembrie 19, 2010 Salut, stiu ca suna ciudat titlul postului meu, dar chiar asta vreau sa fac, in speranta ca primesc vreo idee buna de la voi.Mai precis vreau "vad" rotatia axului unui motor.Adica sa stiu/sa vad clipa cand axul a trecut prin fata unei referinte.Precizez ca am o placa de achizitie cu ajutorul careia pot monitoriza semnalele analogice (mA sau V) pe PC si bineinteles Labview.Mie mi se pare simplu sa folosesc o fotodioda sau un fototranzistor din cate am citit pe net, asa fugitiv. Adica sa am pe axul motorului o banda argintie, ce reflecta bine lumina, iar ca elemente fixe, fotodioda si sursa de lumina, cat mai apropiate una de alta.In clipa in care banda argintie trece pe langa fotodioda/fototranzistor, sa se genereze un semnal analogic , pe care sa il monitorizez, inregistrez.... Precizez ca nu e importanta amplitudinea semnalului, atata timp cat se evidentiaza clar de restul.Ce credeti, este o idee buna?Aveti alta parere ? Link spre comentariu
marinescug Postat Septembrie 19, 2010 Partajează Postat Septembrie 19, 2010 In principiu suna bine, dar pratcica ne omoara.In functie de diametrul axului, viteza, precizie, trebuie sa iei o decizie referitoare la dimensiunea partiireflectorizante si nu in ultimul rand la raza de excitatie. un pointer laser de 1 leu e suficient.Alta idee senzor hall. Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 19, 2010 Partajează Postat Septembrie 19, 2010 ce turatie maxima are motorul ? Link spre comentariu
dsasorin Postat Septembrie 19, 2010 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2010 in jur de 1500 rpm parca, iar diametrul axului rotoric in jur de 10 cm. motor foarte mare. Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 19, 2010 Partajează Postat Septembrie 19, 2010 nu merge cu reflexia. Am incercat eu, cu senzor optic.Merge cu senzor hall. Link spre comentariu
dsasorin Postat Septembrie 19, 2010 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2010 nu-mi dau seama cum ai facut cu senzor hall...teoria e clara. atat. Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 19, 2010 Partajează Postat Septembrie 19, 2010 Un magnet prins pe disc si un senzor. |Este de cumparat la adelaida parca cititor. Eu am citit senzorul cu un automat programabil cu high speed counter, dar sunt si solutii mai ieftine. Link spre comentariu
marinescug Postat Septembrie 22, 2010 Partajează Postat Septembrie 22, 2010 nu merge cu reflexia. Am incercat eu, cu senzor optic.Merge cu senzor hall.Daca nu merge cu reflexia , atunci cum functioneaza turometrul non contact pe care il am in doatre ? Masoaa perioada dintre impulsurile "curatzate", o mica medie alunecatoare sa nu zbarnaie ultim acifra si gata. Senzori Hall se pot lua de la capete video rotative, FDD-uri, etc.Coal reflectiva nu afeceaza in nici un fel echilibrul motorului. Link spre comentariu
dsasorin Postat Septembrie 22, 2010 Autor Partajează Postat Septembrie 22, 2010 senzor hall la FDD ??? unde ??? o sa descompun unul maine sa vad....Deocamdata ma chinui si cred ca reusesc, cu un releu reed si un magnet pus pe ax. Aplicatia nu mai e valabila pentru acel motor. Acum datele de intrare s-au schimbat oarecum. Cert este ca am o turatie de 400 rpm si diametru mai mare.Bag o tens de 5Vcc prin releu si cand se inchide contactul "vad" cu o placa de achizitie.... Link spre comentariu
wangine Postat Septembrie 22, 2010 Partajează Postat Septembrie 22, 2010 Releul reed are histerezisul mare Va merge doar pana la o anumita turatie.Tot hall este mai bun. Link spre comentariu
dsasorin Postat Septembrie 23, 2010 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2010 am depistat senzorii in FDD. sunt 3 la numar. au 4 pini mici de tot. problema este ca nu stiu care sunt pinii de alim si care sunt cei pt output. Am inteles ca o diagonala este output, iar alta alimentarea. dar care diagonale ?? apoi nu stiu cu cat sa alimentez, si nici cat iese nu stiu.....Cert este ca trebuie sa pun un AO. Link spre comentariu
marinescug Postat Septembrie 23, 2010 Partajează Postat Septembrie 23, 2010 REED in nici un caz. Viteza de reactie e cam mica, la un moment dat poate sa vibreze aiurea.Cel mai eficient e cu banda reflectorizanta, laser sau infrarosu (depinde de ambient), si daca se poate mai multe chestiuni reflectorizante decat una. Ai cu ce sa imparti si poti creste fiabilitatea.La unele masini este folosit un senzor magnetic care numara dintii de la o volanta. LA senzorul Hall trebuie sa vezi ce magneti utilizezi, cum ii lipesti, centrezi. E vorba aici si d eo distanta mimita senzor magnet control.In cazul cel mai simplu se efectueaza una bucat gaura intr-un disc si ai scapat de reflexie. Un fotoreceptor conditionat si lovesti cu el in AD. Link spre comentariu
Blind Postat Septembrie 23, 2010 Partajează Postat Septembrie 23, 2010 Daca axul motorului este maricel, ii poti pune o roata dintata cu un dinte lipsa si senzor (pe principiul pozitionarii axei cu came de la masini). Google te va ajuta cu siguranta Link spre comentariu
nana Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 Mai poti masura folosind metoda encoderelor optice. Se pume pe ax un disc cu o singura fanta pe el si de o parte pui un led si in cealalta o fotodioda astfel in momentu treceri fantei prin dreptul ledului si fotodiodei apare un semnal atfel stii momentul rotatiei masurand cu un timer timpu dintre astfel de 2 evenimente poti determina aproximativ turatia motorului. Sper ca ai inteles ! Este destul de usor de facut cu un microcontroler, prietenii stiu dc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum