lederp Postat Septembrie 30, 2013 Partajează Postat Septembrie 30, 2013 deschid masina si pun cheia in soclu, acest soclu va avea pe el cititorul cipului si un mic intrerupator pe lateral care va pune prima pozitie a contactului(radio,geamuri el,etc) si va inchide circuitul spre butonaici apare problema, doresc ca la prima apasare a butonului sa se puna contactul si intr-un interval de 3-4sec de la punerea contactului sa porneasca motorul. Ma gandeam sa fac un montaj pentru contact cu un condensator si un releu cand apas pe buton se incarca condensatorul si tine contactul pus cam 10 secunde dupa care cu o mica intarziere de vreo 3-4 secunde sa porneasca si motorul. cand motorul porneste si apare semnal pe firul de la alternator al 2lea releu cel de la demarator va ramane cuplat iar acest circuit(de pornire) ar trebuii sa fie deschis pentru ca la urmatoarea apasare butonul sa poata oprii motorul si sa inchida iarasi primul circuit pentru ca pornirea sa se poata realizapartea asta cu intarzierea de 3-4 secunde am mai folosit-o la o statie as putea imprumuta de acolo schema doar sa folosesc un releu de Amperaj mai maretoata chestia asta o voi lega pe firele de la contact, cum am mai spus noua cheie va avea in interior lama care o voi putea scoate in caz de ceva sa pot porni masina cartela va ramane in soclu pentru ca cipul sa poata fi citit si cu lama o sa pornesc masina, asta doar in caz ca apar problemele Link spre comentariu
MaxSteel Postat Octombrie 1, 2013 Partajează Postat Octombrie 1, 2013 -tot nu ne-ai spus ce masina detii, ca sa te putem ajuta mai bine -ai vazut cheia/brelocul de la renault megane? ce parere ai de asa ceva? -masina ta iti poate citi cipul daca il tii in buzunar? ar fi mai interesant asa -arunca o privire si aici: http://dx.com/s/start%2bbutton?category=748 Link spre comentariu
lederp Postat Octombrie 1, 2013 Partajează Postat Octombrie 1, 2013 da am vazut cheia de la renault meganemasina mea este un e46 318i si nu poate citii cipul doar daca il pun langa cititor, am mai vazut ceva chestie cu keyles-go care citeste cipul cand te apropii de masina dar nu ma tenteaza asa tare plus ca pretul pleaca de la 100 euro in suscam asa arata butonul ca si cel din linkul postat de tine Link spre comentariu
lederp Postat Octombrie 2, 2013 Partajează Postat Octombrie 2, 2013 Am desenat astazi o schema care cred eu ca va functiona:Releul 4, cand motorul e oprit este deschis, cand se apasa butonul de start condensatorul de 10000uf se incarca si va tine cuplat releul 3 circa 10 secunde. In acest interval contactul va fi pus si cu ajutorul semireglabilului de 100k voi regla ca releul 2 sa se inchida undeva la 4 secunde de la punerea contactului. Cand releul 2 se inchide motorul ar trebuii sa porneasca iar in momentul cand a pornit si apare curent pe firul de la alternator releul 1 va decupla releul 2.Cand motorul este pornit releul 4 va deschide circuitul de pornire si il va inchide pe cel de oprire astfel incat la o a 2-a apasare a butonului motorul sa se opreasca. Condensatorul de 5000uf este pus in paralel cu releul 5 pentru al tine inchis undeva la 5 secunde timp in care motorul se poate opriiPot folosii firul de la alternator ca semnal ca motorul a pornit si pentru a decupla demaroul? daca nu de unde iau 12v doar atunci cand motorul porneste?Ce fel de diode sa folosesc si cam ce valori sa pun la releee? mai mari de 60A sau este destul 60A?Butonul de start/stop este fara retinere Link spre comentariu
criss Postat Octombrie 2, 2013 Partajează Postat Octombrie 2, 2013 deci referitor la schema as avea cateva obiectii.1. extrem de multe relee, sunt complet ametit ...2. releul 1 respectiv releul 2 nu-i vad rostul in schema, din ce vad releul 2 este in serie cu releul 1, la ce sa te complici cu 2 relee de putere.3. cum ai calculat timpul de actionare a releului 3? ai grija ce vb de o bobina/e care la intreruperea alimentarii mai are ceva de spus. 4. de unde sti ca motorul este pornit? - la ce turatie ajunge demaroul la pornire? - la ce turatie porneste motorul(la rece si la cald)? - de unde sti ca ai tensiune pe iesirea de la alternator si motorul este pornit? turatia demaroului nu poate sa produca tensiune suficienta? - ce iesiri ai pt martorul de incarcare baterie din alternator? nu ai cumva comunicatie pe vreo magistrala de date? 5. daca ai bateria descarcata dar mai poti porni(daca reusesti din prima) cine iti garanteaza ca circuitul tau va functiona corect si nu ca in urma actionarii demarolui se 'reseteaza'?6. chiar daca ti-ar functiona schema ai foarte mari sanse ca data sa-ti mearga o data nu.Per total schema pusa mi se pare rudimentara si ai sanse mari sa dea rateu.Pune o schema cu partea de pornire (demarou, contact pt auxiliare si contactul principal) si partea de incarcare a bateriei ca sa vedem ce se poate face.In mare ti-ar trebui 2 relee de putere, unul simplu pt contactul primar si unul dublu pt contact auxiliare(inseriat cu unul simplu de putere medie care va actiona iesirea celui de putere care merge spre auxiliare) respectiv demarou (cand dai la demarou se intrerupe alimentarea circuitelor auxiliare). relee pot fi actionate de un microcontroler sau cateva circuite/grupuri porti logice+un timer.Daca ti se pare mult un keyles-go atunci la cat estimezi acest proiect? material + strungar + teste + nervi la pamant + timp pierdut?ps. un E46 nu este o masina usor de trait ..... inspecial de modificat partea electrica .. Link spre comentariu
lederp Postat Octombrie 2, 2013 Partajează Postat Octombrie 2, 2013 Bun! sa vedem de unde sa incep....In primul rand multumesc de ajutorCum am mai spus si mai sus contactul efectiv cel cu care pornesc acum masina nu o sa il desfintez o sa ramana acolo doar o sa ii scot componentele care blocheaza volanul si o sa iau de pe el bobina care citeste cipul si o sa o pun pe soclul pe care o sa il fac pentru noua cheieIn legatura cu costul pieselor si manopera toate o sa fie facute de mine, am acasa toate uneltele necesare si piesele necasare doar noua cheie ma va costa ceva dar si aia o sa o fac eu o sa mut butoanele si cipul.la contact am asa: prima pozitie-accesoriile, a2a contactul si a 3-a demaroul care dupa ce porneste motorul si las cheia din mana revine pe pozitita contactde aceea am folosit releul 1 si 2, releul 2 va cupla la intervalul reglat de mine si atunci va porni demaroul, asa m-am gandit eu in momentul cand motorul porneste trebuie sa am 12 v undeva(alternator) masina porneste la sfert cum vine vorba si in momentul cand motorul a atins deja 800rpm alternatorul va produce mai mult de 12v undeva la 13,7v am masurat, releul 1 are functia de a decupla releul 2, daca nu ar decupla sar produce acel "carait" car ar duce la uzura NU?Treaba cu releul 3 este testata de mine datorita acelui condensator releul sta inchis fix 10 secundeIar cand motorul porneste acel releu 4 are rolul de a deschide circuitul de pornire si de al inchide pe cel de oprire atunci cand apas pe buton releul 5 va deschide si tot asa datorita acelui condensator va sta deschis cam 5 secunde, daca ar deschide scurt si ar inchide repede la loc motorul nu sar oprii?Am citit si am cautat si partea cu un mic controler dar aici apare problema pentru ca nu am studiat in domeniul asta de programare, iar un keyles-go pe langa acei bani nu ma atrage pentru ca sunt exact ca si alarmele astea aftermarket de 2 lei. Asa daca reusesc sa imi fac eu un montaj de asta (si cu recomandarile voastre) daca se va strica stiu ce am de facut.Astept si alte recomandari, scheme si eventual corectii la schema mea daca este bunaMultumesc! Link spre comentariu
criss Postat Octombrie 3, 2013 Partajează Postat Octombrie 3, 2013 Cu un microcontroler cred ca ai putea proceda in felul urmator, poate si cu circuitele logice(aici trebuia studiat temeinic aceste circuite).1. Pui telecomanda in locas(actioneaza un microintrerupator) accesoriile sunt pornite (la scoaterea telecomenzii se taie contactul si accesoriile)2. Prin apasarea butonului de pornire(demarou), in prima faza se pune contactul iar daca motorul este oprit da la automat, daca motorul este pornit taie contactul(start/stop). In acest caz nu ai nevoie de temporizare si timpul de actionare a demaroului tu o hotaresti(nu va avea un sistem autostart) dar totusi din acelasi buton opresti motorul....Cum te-am mai rugat pune schema electrica a masini, in special sunt interesat de partea de contact/demarou respectiv alternator. Doar asa putem discuta ceva constructiv si nu doar aruncam vorbe in vant Link spre comentariu
lederp Postat Octombrie 3, 2013 Partajează Postat Octombrie 3, 2013 Ce schema sa pun? pentru ce? Contactul are 4 fire din cate imi aduc aminte un plus continu, accesoriile, contactul si demaroul. cand dau la demarou si motorul porneste cheia revine la pozitia contact in momentul cand demaroul invarte accesoriile se opresc.Ma repet inca odata nu o sa modific nimic din partea electrica originala a masinii eu vreau sa fac doar un montaj pe care sa il aplic pe firele de dupa contact si acest montaj sa execute toata manevra asta de oprire si pornire a motorului doar la apasarea unui buton.Temporizatorul acela pe care l-am pus in schema are rolul de a actiona demaroul dupa o perioada de cateva secundede de la punerea contactului, pentru ca martorii din bord sa apuce sa se stinga.In afara de firul de la alternator as putea lua de alt undeva semnal care sa opreasca actionarea demaroului atunnci cand motorul a pornit? daca demaroul nu ar fi decuplat in momentul cand motorul porneste atunci ar aparea acel carait care ar duce la uzura?De ce schema desenata de mine nu ar functiona? In prima instanta m-am gandit la alta schema dar nu imi place si anume: in acel soclu sa pun 2 mici intrerupatoare unul dupa celalat cand introduc cheia de jumate sa fie actionate accesoriile si cand o inping de tot sa se puna contactul, iar cu un buton fara retinere care suporta amperaj mare pe contacte sa actionez demaroul. Iar pentru oprire doar retrag partial cheia din soclu. Link spre comentariu
DarkAngel_Bv Postat Ianuarie 21, 2014 Partajează Postat Ianuarie 21, 2014 Nu este mai simplu sa cumperi ceva gata facut care arata si bine? http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Green-L ... 3f2ed66090 In ro se gasesc pe la 90 de lei. Am cumparat cate ceva de la seller-ul asta si are lucruri destul de bune pentru pretul platit. Sa nu uiti sa mai pui verificare si daca ai ambreiajul calcat si frana de mana trasa, sau macar ambreiajul. Si sa renunte daca a trecut mai mult de X secunde de la actionare, pentru a preveni omorarea bateriei sau a electromotorului aiurea. Link spre comentariu
criss Postat Ianuarie 21, 2014 Partajează Postat Ianuarie 21, 2014 nu stiu daca ai fost atent la ce s-a discutat, dar treaba sta un pic mai complicat .... nu doar comanda demaroului vrea sa-l modifice ci intreg contactul! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum