Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vreau sa fac din 12V 14V?


Vizitator Gree

Postări Recomandate

Raspunsul de mai sus vine de la o intrebare pe mail, am cumparat un regulator de la alta motocicleta, pentru ca l-am gasit la un pret rezonabil. Este de la o Yamaha R1. Acest regulator are tot 5 fire, insa nu se leaga la + si ign sw, ci la + si -. Intrebam daca montajul ar trebui facut de la ign sw la sasiu.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 35
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • The Stressmaker

    4

  • Dr.L

    2

Nu se leaga la sasiu,ci la minusul bateriei;la ign sw se leaga firul 'monitor'(daca are),plusul se leaga la plusul bateriei prin siguranta de 30A.Trebuie verificate temeinic soclul sigurantelor(urme de incalzire,oxizi,flamare,apa,etc ideea e sa fie ca noi) si ulterior aplicata o pelicula de vaselina speciala(d'aia cu care se ung bornele acumulatorului)[email protected] de incarcare suportat de accu cu pb-acid pt auto(-vehicole,autoturismele sant o categorie speciala in cadrul autovehicolelor,autovehicole care se definesc prin:vehicolul care are mijloc de propulsie propriu),e de mai mare de 10%(C10) pt se reusi incarcarea bateriei in scurt timp.In acest sens,bateriile auto au bornele de conexiune supradimensionate relativ la curentul ce le strabate.In acest context se evidentiaza faptul ca bateriile SLA din statiile de alarma(de ex) nu sant adecvate pt auto-compara bornele.

Link spre comentariu

Bornele sunt mai mari (nu-s supradimensionate) din cauza curentului de pronire mare (sute de A). Curentul de incarcare maxim e o zecime din cel de pronireSi pe toate autovehiculele se folosesc acumulatori cu borne groase,inclusiv pe motorete. Sla nu-s lt potorete,din cauza bornelor destul de firave pt curentul de pornireAbsolut orice acumulator cu plumb are curentul de incarcare recomandat de 1/10C. D-aia redresoarele auto dau cativa A si nu cateva zeci!

Link spre comentariu

Am si o veste buna in tot topicul, gaurile de la radiatorul de R1 sunt fix pe gaurile de la mine, asa ca acuma pun 4 sarme si masa si vedem ce iese. Am verificat si unde se duce firul de minus de la baterie si se duce fix pe sasiu.

Link spre comentariu

Update: desi se potrivesc gaurile, nu incape. Si mai trist, l-am montat provizoriu si l-am probat si scoate 12.3V, un pic mai putin decat regulatorul meu stricat. O sa incerc sa gasesc o metoda sa verific daca piesa chiar e buna sau nu. Cred ca tocmai am revenit la varianta cu fabricarea unui regulator.

 

Manualul de R6 e aici http://www.r6messagenet.com/forums/r6-m ... anual.html

Manualul de R1 2007 e aici http://rapidshare.com/files/419794631/2 ... Manual.pdf

Ambele includ scheme electrice.

 

Intre timp am gasit si ce am cumparat, nu e de R1, ci l-am gasit pe R6 99 si pe TDM850.

Link spre comentariu

Ghinion,se pare ca si asta e defect.Tocmai ai cumparat o carcasa al naibi de scumpa...O idee,asa am aranjat piesele.Costuri:piese-3punti 25A ,15lei,3*tyn640rg-32lei,frezat carcasa 2 beri-4,3lei...si munca mea.Sch ai,PCB nu e nevoie(fire,iar partea de comanda pe Eurocard(placuta d'aia gaurita ,pt test)).Reglezi tensiunea de incarcare la 14,2,faci teste de drum si dupa aceea torni in rasina montajul.[attachment=0]Graphic1.jpg[/attachment]

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări