petru_f Postat Decembrie 31, 2010 Partajează Postat Decembrie 31, 2010 NU e vorba de temp .ambiant,ca se dezghetase si nu a mai pornit.Are protectie. Link spre comentariu
dragon82 Postat Ianuarie 10, 2011 Partajează Postat Ianuarie 10, 2011 Salutare.Am un Beko DEN 477 No Frost.Are reglaj al temperaturii din congelator intre -18 si -25 ce se regleaza de pe panoul cu displayul ce indica temperaturile.In interior are reglajul din butonul ce se invarte...Am observat ca atunci cand scad mai tare temperatura in congelator,scade si in frigiderul propriu zis,dar nu si invers(oricum nu se poate schimba singura temperatura in congelator si nu arata decat valentele fixe ce le arata).Apoi,cum e mai indicat:vara sa scad mai tare temperatura in congelator(adica sa dau maxim -25),respectiv frigider si iarna sa o mai micsorez la minim(-18?).Cum e mai indicat...ca schimbarile astea in temperaturi vara si iarna fac motorul sa functioneze mai mult sau mai putin.Iarna temperatura medie e de 21 grade in bucatarie...vara,cine stie....mare...26-30 poate...Deci cum sunt mai indicate reglajele,mai scazute vara sau iarna,mai mari vara sau mai mari iarna(mari adica spre +)? Link spre comentariu
petru_f Postat Martie 4, 2011 Partajează Postat Martie 4, 2011 Arcticul ca frigider are temp minima cam 4--5grade cu plusin interior,pai de ce sa mai porneasca daca mediul ambiant are acea temp sau mai mica este o chestie foarte normala.Ei nu zau, cu plus??cred ca nu sti la ce grad ingheata apa.Atunci de ce era congelatorul bocna cand s-aoprit? Link spre comentariu
Vizitator cri-cri Postat Aprilie 15, 2011 Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Trebuie sa recunosc ca m-am distrat copios ca frigotehnist citind topicul asta si celelalte.Instalatii care tin uleiul compresorului cald(ca la avioanele militare in caz de razboi unde consumul nu mai contraza )etc. Circulind liber prin instalatia frigorifica uleiul frigorific nu ingheata nici la -50C,altfel ar face dop in teva blocind functionarea.In concluzia topicului tineti frigiderul vara si iarna la racoare,umbra si curent de aer.Amplasati frigiderul departe de aragaz,sobe si curatati periodic condensatorul din spate de praf (serpentina),sa mai respire si el saracu fara sa bagati pe acolo obiecte ascutite etc. in procesul de curatire.Dati cu o maturica usor luind doar praful nu si vopseaua si firele de pe dedesupt.Cind transportati un frigider in masina poate sa stea si orizontal la transport daca stiti partea pe care sa-l culcati.Daca termostaul este reglat sub temperatura care se inregistreaza acolo unde este amplasat este normal ca nu porneste.Decit sa dati un termostat la maxim mai bine va trageti un glont in cap,iesiti mai ieftin. Trebuie sa se mai racesca si motorul electric,nu ? Daca nu poti tine mina pe compresor inseamna ca este jale.Doar compresoarele tropicalizate pot functiona la temperaturi la care se poate prajii un ou pe el.Chestie de proiectare si nu de noroc.Si pretul la ele este pe masura. De la ce se incalzeste acolo atit de tare ca doar nu aveti forja in casa ?Daca frigiderul are un singur compresor este normal sa fie influentata in acelsi timp si temperatura din congelator si frigider.Cine are cu doua compresoare,chestie de fite,si de portofel.Plateste de doua ori.Daca este cald acolo unde tii frigiderul tot degeaba sa le ai cu compresor separat,ba mai si introduc in procesul de functionare o caldura suplimentara in incapere.Nimic nu se pierde,totul se transforma. Link spre comentariu
Ashky Postat Aprilie 15, 2011 Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Trebuie sa recunosc ca m-am distrat copios ca frigotehnist citind topicul asta si celelalte.Instalatii care tin uleiul compresorului cald(ca la avioanele militare in caz de razboi unde consumul nu mai contraza )etc.. Daca ai citi macar niste documentatii nu ai mai rade, am vazut zeci de instalatii care tin uleiul cald cand compresorul este oprit (a scris un coleg mai sus 2 variante e incalzire).Unele mai pretentioase nici macar nu pornesc pana nu se incalzeste uleiul, dar nu e cazul aici.Eu zic ca nu uleiul e problema la aceste aparate, ci faptul ca o temperatura ambianta prea mica, (nu mai intru in toate amanuntele) duce la o presiune prea mica a freonului pe aspiratia compresorului ceea ce duce la o scadere drastica a randamentului.Schimbatoarele sunt calculate pe o plaja de temperaturi, nu exista o masina termica universala.Parerea mea. Link spre comentariu
Vizitator cri-cri Postat Aprilie 18, 2011 Partajează Postat Aprilie 18, 2011 Trebuie sa recunosc ca m-am distrat copios ca frigotehnist citind topicul asta si celelalte.Instalatii care tin uleiul compresorului cald(ca la avioanele militare in caz de razboi unde consumul nu mai contraza )etc.. Daca ai citi macar niste documentatii nu ai mai rade, am vazut zeci de instalatii care tin uleiul cald cand compresorul este oprit (a scris un coleg mai sus 2 variante e incalzire).Unele mai pretentioase nici macar nu pornesc pana nu se incalzeste uleiul, dar nu e cazul aici.Eu zic ca nu uleiul e problema la aceste aparate, ci faptul ca o temperatura ambianta prea mica, (nu mai intru in toate amanuntele) duce la o presiune prea mica a freonului pe aspiratia compresorului ceea ce duce la o scadere drastica a randamentului.Schimbatoarele sunt calculate pe o plaja de temperaturi, nu exista o masina termica universala.Parerea mea.Aici este vorba despre un frigider casnic nu de instalatii industriale. Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 19, 2011 Partajează Postat Aprilie 19, 2011 "Decit sa dati un termostat la maxim mai bine va trageti un glont in cap,iesiti mai ieftin" zice un greieras. Cred ca are dreptate dar sa ne spuna de ce proiectantul a facut cursa asa de mare termostatului?. Nu cred ca toata lumea stie despre freoane si alte alea.. Link spre comentariu
Vizitator Moş Crăciun Postat Aprilie 19, 2011 Partajează Postat Aprilie 19, 2011 Citiţi părerea mea şi spuneţi-mi unde greşesc:Un frigider cu congelator are de obicei un singur motor (agregat frigorific).Motorul este comandat de un termostat.Termostatul menţine în frigider o temperatură de aproximativ 5 grade Celsius.Deci când temperatura creşte peste 5 grade porneşte motorul. Când scade temperatura motorul se opreşte. (Bineînţeles cu un mic ,,histerezis".)Atenţie acum: Dacă frigiderul este într-o cameră cu temperatura de 4 grade motorul nu o să pornească niciodată!În acest caz cum mai funcţionează congelatorul?În congelator ar trebui să fie -18 grade.Presupun că sunt 2 termostate, în frigider şi în congelator, şi nişte valve care dirijează agentul frigorific spre frigider sau congelator, după caz.Un frigotehnist ar trebui să ştie mai bine decât mine cum vine asta. Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 19, 2011 Partajează Postat Aprilie 19, 2011 "Trebuie sa recunosc ca m-am distrat copios ca frigotehnist citind topicul asta si celelalte". Ia, sa te vad, ce mai zici acum? Raspunde-i mosului.. Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 19, 2011 Partajează Postat Aprilie 19, 2011 Mai Moshu: (de alt mosh); Combinele cu congelator si racitor (denumirea mai precisa a acelei sectiuni) sunt construite mai simplu decat aveti tentatia sa credeti domniile voastre: Dupa comprimare si racire in radiatorul din spate, agentul termic este destins si raceste intai congelatorul, apoi si racitorul. Reglajul termostatic va produce variatii si la nivelul temperaturii din congelator, insa acestea sunt mai reduse, deoarece:1 Congelatorul e un spatiu unde este de asteptat ca se umbla mai rar2 Instalatia e dimensionata astfel incat chiar cu termostatul reglat aproape de minim, in congelator se asigura cel putin minus 15-16 grade Celsius3 Chiar la reglarea termostatului la "mare", temperatura in congelator va scade, insa nu chiar dramatic, deoarece diferenta intre temperaturile agentului si a incintei congelatorului scade la o valoare relativ mica, iar pierderile termice ale congelatorului cresc odata cu cresterea diferentei de temperatura.Chiar daca exista uleiuri care nu "ingheata" la minus 50 de grade, eu NU cred ca veti gasi asa ceva intr-un frigider de uz casnic (parca sublinia cineva ca nu vorbim de instalatii militare si nici macar industriale!). Un jeg de termostat care sa opreasca agregatul la o temperatura ambianta sub 10 grade cred ca e MUULT mai ieftin decat un super-ulei. Combina Dv. cu termostatul la 5 grade si ambiantul la 4 NU va mai functiona deloc, si congelatorul se va dezgheta, asa cum s-a plans deja ca a patit colegul nostru!Despre combinele cu agregate separate s-a mai discutat, si orice vanzator va va explica ca sunt mai scumpe, consuma mai multa energie si "merita" doar daca aveti in vedere utilizarea combinei cu o singura functie (fie congelator, fie racitor) pentru perioade extinse de timp (luni). Nu stiu daca asemenea solutii constructive asigura functionarea congelatorului la temperaturi joase (un spatiu de locuit cu temperatura sub 15-18 grade nu e un spatiu in care traieste cineva care-si poate permite un frigider!!!)Spor! Link spre comentariu
Vizitator cri-cri Postat Aprilie 20, 2011 Partajează Postat Aprilie 20, 2011 "Trebuie sa recunosc ca m-am distrat copios ca frigotehnist citind topicul asta si celelalte". Ia, sa te vad, ce mai zici acum? Raspunde-i mosului.. Nici o problema,mosul este un amator mai documentat,dar ii lipseste exprimarea unui calificat in domeniu,stie el ceva,dar nu stie destul.Termostatele nu sint electronice cu sensor care sa decupleze precis la temperatura,ele sint mecanice si au o plaja de reglaj mai mare s-au mai mica in functie de bascula care cupleaza si decupleaza contactul electric in functie de presiunea din burduf,care este legata de temperatura.Find un mecanism mecanic si nu electronic apar aceste plaje de reglaj,care pentru unii sint de neinteles.Daca vreti sa modificati plaja de reglaj in limite strinse mai puteti jongla cu lungimea capilarului de la termostat (teava de 2 mm)care vine in contact cu serpentina frigorifica.Orice ulei frigorific respecta normativul,este stiut ca R 134a are temperatura de fierbere la -34C si R404a la -48C,uleiul antrenat de agentul frigorific circula liber prin instalatie,in cazul in care am folosii un ulei auto de exemplu acesta ar ingheta beton la aceste temperaturi blocind circuitul frigorific in citeva minute de la pornirea instalatiei.Afirmatia ca,frigiderele casnice folosec un alt tip de ulei chipurile mai ieftin dovedeste lipsa de experienta practica in domeniu.Si instalatile industriale folosesc acelas tip de ulei. Link spre comentariu
Golem Postat Aprilie 20, 2011 Partajează Postat Aprilie 20, 2011 Am cateva intrebari pt. meseriasii frigotehnisti(sa nu mai deschid un topic):-am un frigider vechi si ponosit, dar functional si unul nou, dar mort(a pierdut freonul).Intrebare:-se poate face transfuzie de freon de la cel vechi la cel nou, in ideea sa functioneze ambele-nu ma intereseaza randamentul, deoarece vor fi folosite pt. un proiect de racire a unei piscine, practic le scufund in piscina, minus radiatoarele de pe spate, care vor fi amplasate in gradina si vor sufla ventilatoare puternice peste ele. Scopul e de a transforma piscina in patinoar pt. scurt timp(ore).-Se poate suplini lipsa de freon de la ambele frigidere cu altceva(de ex. gaz de butelie aragaz), sau cu orice altceva procurabil(freon inteleg ca nu se mai comercializeaza).Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Moş Crăciun Postat Aprilie 20, 2011 Partajează Postat Aprilie 20, 2011 Mai Moshu: (de alt mosh); Combina Dv. cu termostatul la 5 grade si ambiantul la 4 NU va mai functiona delocSpor!Mulţumesc domnule Blazeu că m-aţi lămurit.Dacă aţi început cu explicaţiile, vă rog să continuaţi:Câteodată frigiderul meu Arctic fâsâie tare, pentru scurt timp. Prima dată am crezut că s-a spart vreo ţeavă.Apoi am crezut că este vreo valvă, sau un by-pass care face ca agentul frigorific să ocolească congelatorul când nu are nevoie de răcire.Aşa mi-a venit ideea cu 2 termostate.Întrebare: Ce-i cu acel fâsâit? Link spre comentariu
Vizitator cri-cri Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Am cateva intrebari pt. meseriasii frigotehnisti(sa nu mai deschid un topic):-am un frigider vechi si ponosit, dar functional si unul nou, dar mort(a pierdut freonul).Intrebare:-se poate face transfuzie de freon de la cel vechi la cel nou, in ideea sa functioneze ambele-nu ma intereseaza randamentul, deoarece vor fi folosite pt. un proiect de racire a unei piscine, practic le scufund in piscina, minus radiatoarele de pe spate, care vor fi amplasate in gradina si vor sufla ventilatoare puternice peste ele. Scopul e de a transforma piscina in patinoar pt. scurt timp(ore).-Se poate suplini lipsa de freon de la ambele frigidere cu altceva(de ex. gaz de butelie aragaz), sau cu orice altceva procurabil(freon inteleg ca nu se mai comercializeaza).Multumesc.Banuiesc ca ne iei la misto,dar fie, sa ingheti o piscina cu frigidere casnice trebuie sa contractezi productia uzinei Arctic pe vreo 2 ani pentru a realiza temperatura,si nici asa nu o sa incapa toate cuvele in bazin. Link spre comentariu
Vizitator cri-cri Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Mai Moshu: (de alt mosh); Combina Dv. cu termostatul la 5 grade si ambiantul la 4 NU va mai functiona delocSpor!Mulţumesc domnule Blazeu că m-aţi lămurit.Dacă aţi început cu explicaţiile, vă rog să continuaţi:Câteodată frigiderul meu Arctic fâsâie tare, pentru scurt timp. Prima dată am crezut că s-a spart vreo ţeavă.Apoi am crezut că este vreo valvă, sau un by-pass care face ca agentul frigorific să ocolească congelatorul când nu are nevoie de răcire.Aşa mi-a venit ideea cu 2 termostate.Întrebare: Ce-i cu acel fâsâit?Fisiitul se datoreaza circulatiei agentului frigorific in instalatie,daca este fisit,vezi sa nu fie vreo vibratie a compresorului pe suport(suruburi slabite ).Daca frigiderul are un singur compresor atunci are un singur termostat,doar cele care au doua compresoare au nevoie de comanda separata pentru fiecare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum