vfp_marius Postat Septembrie 4, 2010 Partajează Postat Septembrie 4, 2010 Aoleu...ce de vorbe...motor cu excitatie serie...bun se poate schimba sensul....si am facut un samsung sa sufle bine aerul si merge la zugravit!spor la tr!oricum lai fi facut doar prin schimbarea sensului de rotatzie al motorului nu mai are acelasi randament nici la jumate Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 5, 2010 Partajează Postat Septembrie 5, 2010 O turbina presupune mai multe pale pe acelasi ax. Am lucrat candva la o turbina de abur si stiu ce vorbesc si aproape toti stim cum arata o turbina de avion. Deasemenea am lucrat la o instalatie de aer comprimat care avea turbine. Mai e un tip de turbina (e montata intr-un ventilator la serviciu), arata ca o cusca de veverita, adica palele sunt orizontale de-alungul celor 2 circumferinte pe care se sprijina. Intr-adevar aici nu conteaza sensul de rotatie pt. ca principiul de functionare este ca aeru-i refulat prin centrifugare dar eficienta este maxima numai pentru un singur sens. Am vazut si o pala de aspirator; asta poate aspira si refula aerul in doua sensuri dupa cum este sensul de rotatie dar, la fel, are o mai mare eficienta pt. un anumit sens de rotatie. Deci, sa nu confundam termenii. Link spre comentariu
susanu_pisu Postat Septembrie 5, 2010 Partajează Postat Septembrie 5, 2010 La turatia pe care o are un aspirator nici nu-ti trebuie jumatate din randament pentru a sufla aerul...si ca sa intorci paleta de la turbina e un pic complicat intrucat ce am avut eu avea filet doar la un cap, la un cap era acoperit cu plastic... Si om fi auzit si noi macar de turbine...nu traim chiar pe sub pamant...si om sti si cum arata Si oricum cred ca toate aspiratoarele au acelasi gen de turbina doar ca nu le poti intoarce paleta aceea...loveste in motor, in carcasa...e greu de modificat....dar vorbind in termen electrici se poate modifica sensul de turatie al motorului aspiratorului Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 5, 2010 Partajează Postat Septembrie 5, 2010 La turatia pe care o are un aspirator nici nu-ti trebuie jumatate din randament pentru a sufla aerul...si ca sa intorci paleta de la turbina e un pic complicat intrucat ce am avut eu avea filet doar la un cap, la un cap era acoperit cu plastic... Si om fi auzit si noi macar de turbine...nu traim chiar pe sub pamant...si om sti si cum arata Si oricum cred ca toate aspiratoarele au acelasi gen de turbina doar ca nu le poti intoarce paleta aceea...loveste in motor, in carcasa...e greu de modificat....dar vorbind in termen electrici se poate modifica sensul de turatie al motorului aspiratorului Stiu eu la cine m-am referit ; nu la tine pisule!Vreau sa fac o mica erata in postul propriu anterior; in loc de "mai multe pale pe acelasi ax" se va citi "mai multe randuri de pale pe acelasi ax".(popular, unui rand de pale spunem ventola). Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 5, 2010 Partajează Postat Septembrie 5, 2010 La turatia pe care o are un aspirator nici nu-ti trebuie jumatate din randament pentru a sufla aerul dar vorbind in termen electrici se poate modifica sensul de turatie al motorului aspiratorului 1 o mare parte din puterea motorului e folosita pentru racire , aerul sub presiune e necasar sa treaca prin motor pentru al raci , am mai spus asta si numi place sa ma repet , 2 mai citeste fraza pe care ai scriso , ce e ala sens de turatie ? al naibii eu nu stiu , poate vrei sa zici ROTATIE 3 Am sa revin cu ceva poze cu o turbina de aspirator desfacuta sa o studiem mai bine si sa nu ne dam cu ea de cap , 4 domnule gica ,eu nu zic ca nu ai lucrat cu turbine dar sa stii ca cele de avion sau alea de la centralele electrico-termice nu sunt centrifugale , le mai zice multi-bladess in stilul morilor de vant americane . primul aspirator cred ca lam desfacut pe la 12 ani prin spatele blocului sa vad pe unde intra aerul (eram foarte curios , acum nu mai sunt la fel , am dus la reparat in garantzie un aspirator electrolux 1600w , chiar la iasi undeva pe pacurari dupa blocurile turn , trebuie sa stiti domnule gica pe unde e, se defectase cam la 2 luni de functzionare , motorul cand porneste ca toate motoarele imprima un soc antirotatie si sa scos din locasul de unde era tinut cu ceva din cauciuc , sa scos un papuc (daca stiam ca e doar asta nu mai mergeam la service , ma costat 80 ron deplasarea ) baiatul simplu lo lipit cu cositor , nu la mult timp sa defectat iar , si am zis ca nu mai dau iar bani pe motorina , il desfac si vad ce treaba de kaka o facut ala la service , lam reparat lam prins bine de carcasa din plastic si merge si acu la mai bine de 2 ani dupa ce lam facut , asa ca nu mai merg la service , si nu e singurul aparat electrocasnic cu probleme la service , o drujba einhell la alfa serv prin spate pe la tudor , miau facuto era un furtun spart la ungere o mers o luna si so stricat iar , cand am desfacuto ala imi intorsese si pompa in interior ,si alt furtun nou spart , am scimbat furtunele cu altele din alte materiale ,sincer eu nu mai merg la service de multa vreme cu orice problema asi avea ) Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 5, 2010 Partajează Postat Septembrie 5, 2010 am revenit azi cu poze , haideti sa le discutam omeneste 1 aici avem motor complet cu turbina 2turbina fara capac( nu din aluminiu cum sa zis ci din fier-zinc aer ceva rugina pe el , aluminiu nu rugineste )3turbina desfacuta , partea mobila care e actionata de motor e cea din stanga , cea din aluminiu (acu e aluminiu ) nu cea neagra , partea neagra e din plastic si e fixa 4 aici se vede foarte bine sensul de rotatie , si inclinarea palaleor din interior , iar daca se schimba sensul de rotatie nu se schimba si sensul fluxului de aer , :limb:5 aici e partea fixa a turbinei aerul e impins din interior spre extrior centrifugal si seduce dedesupt , in urmatoarea imagine aveti faza verso a parti fixe 6 Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 5, 2010 Partajează Postat Septembrie 5, 2010 6 fatza verso turbina parte fixa7 motor cu rtor nebobinat , din lipsa de sarma ( chiar din iasi de unde asi putea cumpara sarma de bobinaj stie cineva un magazin , inafara de petra)si acum ca tot am trminat cu pozele sami zica cineva daca se va schimba sensul de "misculatie " al motorului se schimba si sencul curgerii aerului , cei care nu sunt de aceeasi parere , am zis mai anterior ca mio tai so dau la ratze :sparge:lipseste din amsamblu un plastic alb ce etansa peretele exterior si motor ca aerul sa nu treca printre ele ,si sa treaca chiar printre stator si rotor , se poate observa dupa urma de praf din interior , poate il gasesc si il atasez . :cry: Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 Dupa atatea argumente, se pare, ca ai dreptate Marius! Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 am gasit azi dupa ceva cautari plasticul ala alb de care ziceam mai sus ca etanseaza oarecum circuitul de aer Link spre comentariu
sorinpavel Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 Pentru etansare mai cauta Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 Pentru etansare mai cautace sa caut astea sunt toate componentele motor plus inca un manson ce venea pe partea exterioara a turbinei pe care nu il mai am , sau cine naiba stie pe unde o fi , oricum nu asta era subiectul dezbatut "etansarea " Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 promit sa caut si acel cauciuc negru , si daca il pozez crezi tu ca el va schimba sensul curgerii aerului in sistem ? Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 uite sorinele ca lam gasit mai repede de atat nu am putut , si totusi ia zii tu cum schimbi tu sensul aerului la turbina unui aspirator obisnuit. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 nu am incercat ,pentru ca nu urmaresc acest lucru eu doar incerc sa zic ca daca se inverseaza sensul de rotatzie(ceea ce se poate prin schimbarea firelor la carburi ) nu se schimba si sensul curgerii aerului in aspirator , sau e prea greu de intzeles hai ca am comentat destul acest subiect ma plictiseste ,va las pe voi sa mai mesteriti si sa vedeti ce si cum. Link spre comentariu
sorinpavel Postat Septembrie 6, 2010 Partajează Postat Septembrie 6, 2010 Raspunsul a fost dat demult.Sufla fara probleme Link spre comentariu
Postări Recomandate