Dan57 Postat Septembrie 7, 2010 Partajează Postat Septembrie 7, 2010 Caracteristicile acestui strung sunt descrise la:http://www.isc-gmbh.info/download/prod/ ... _01028.pdf Cu blestematia aia de surub cu care am facut primele probe am avut smucituri violente. Ghidajele au primit joc, le-am reglat, iar au primit joc, ba o data mi s-a ciobit un cutit si ghidajul longitudinal s-a inaltat putin din locul lui. Le-am fixat la loc si le-am reglat din nou. Nu par sa fie probleme, dar sunt ingrijorat.Acum lucrez cu multa frica. Deocamdata renunt sa mai lucrez cu materiale asa tari si folosesc un cutit ingust. Problema nu este la tipul material ci in alta parte, atentie la inaltimea cutitului si cu cat de mult ataci piesa de prelucrat, adica cu cat intri in material in timpul strunjirii. Daca linia varfului de atac este mai jos decat axa piesei de prelucrat, cutitul se poate infige in piesa si face tot felul de minuni. Link spre comentariu
Vizitator ViorelX Postat Septembrie 7, 2010 Partajează Postat Septembrie 7, 2010 Totusi n-am strunjit cu cutitul sub axa piesei. Mi-am dat si eu seama cat de periculos poate fi si, inainte sa ma apuc de lucru, am citit si in prospect ca varful cutitului trebuie orientat spre axa. Dealtfel cele mai multe cutite din setul pe care l-am cumparat vin cu varful chiar deasupra axei, incat trebuie sa le pun la spate o saiba ca sa le inclin in jos sa vina cu varful la centru.Primele probe le-am facut cu un cutit lat de 10mm. Ma apropiam f incet, cu turatie f mica, nu strunjea aproape deloc, mai avansam putin si deodata se agata cutitul undeva si smulgea piesa din bacuri. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 7, 2010 Partajează Postat Septembrie 7, 2010 Nu am strunjit niciodata dar tocmai am urmarit lectiile video de aici:viewtopic.php?f=197&t=66682episodul 8, 9 si 10 sunt despre lucrul la strung (din pacate explicatiile sunt doar in engleza dar pentru mine au fost aur curat, le recomand oricui)Acolo spune ca daca ansamblul cu piesa nu e suficient de rigid atunci piesa tinde sa se rostogoleasca peste cutit si se intampla ce ati patit. E suficient sa flambeze putin si cutitul se infige.Nu contest celelate pareri pentru ca nu am experienta, se poate sa fi fost dor un surub prea dur. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 7, 2010 Partajează Postat Septembrie 7, 2010 Totusi n-am strunjit cu cutitul sub axa piesei. Mi-am dat si eu seama cat de periculos poate fi si, inainte sa ma apuc de lucru, am citit si in prospect ca varful cutitului trebuie orientat spre axa. Dealtfel cele mai multe cutite din setul pe care l-am cumparat vin cu varful chiar deasupra axei, incat trebuie sa le pun la spate o saiba ca sa le inclin in jos sa vina cu varful la centru. Primele probe le-am facut cu un cutit lat de 10mm. Ma apropiam f incet, cu turatie f mica, nu strunjea aproape deloc, mai avansam putin si deodata se agata cutitul undeva si smulgea piesa din bacuri. Este o mare greseala sa introduci saibe sub unul din capete si sa inclini cutitul. Foarte probabil chiar din aceasta cauza nu ai putut strunji surubul. Cutitul trebuie sa aiba fata de asezare cat mai bine aplatisata, sa stea pe aceasta in intregime si sa fie - pe cat posibil - strans cu toate cele trei suruburi de fixare ale port-cutitului. 1 - Daca cutitul asezat pe fata de asezare este mai inalt decat centrul piesei, atunci se frezeaza aceasta fata fie pe o freza, fie chiar pe strung. In topicul Strung ai un exemplu de strunjire frontala (frezare) pentru piese paralelipipedice. 2 - Daca cutitul asezat pe fata de asezare este mai jos decat centrul piesei, atunci se aseaza sub el unul sau mai multe "bailagare" confectionate din tabla de diferite grosimi, pana cand varful se situeaza in dreptul centrului. 3 - Cutitele trebuiesc de asa maniera fixate in port-cutit incat sa nu le permita absolut nici-un grad de libertate, inafara reglajului din vernierul saniei. 4 - Penele (riglele de reglaj) saniei trebuiesc raglate astfel incat sa nu permita inclinari ale saniei in timpul prelucrarii. Ca concluzie generala, orice joc nelalocul sau al vreunui organ care participa la reglajul sculei ascietoare se va elimina inainte de prelucrare Link spre comentariu
Drakulya Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 Va rog sa acceptati si umila mea pareremPentru prietenul viitor strungar. Te rog sa ai in vedere geometria cutitului de prelucrat. Vad ca acest lucru desi este foarte important, s-a omisPune mana pe tehnologia prelucrarii prin aschiere si studiaza configuratia unchiurilor unei scule aschietoare.Un cutit de strung are mai multe unghiuri ( de asezare, de degajare ,etc ). Trebuie sa ai in vedere ca la un material moale ( ex aluminiu ) se ascute intr-un fel, la un otel dur se ascute in alt fel.Deci trebuie sa ti cont de configuratia sculei schietoare, de viteza de lucru si de avans pentru duritati diferite ale materialului de prelucrat. Toate acestea le vei invata si le vei simtii in timpScuze pentru interventie. Link spre comentariu
fenobarbital Postat Noiembrie 2, 2010 Partajează Postat Noiembrie 2, 2010 Bine ai venit in club... sau cum se spune.BT-ML 300 este minunat pentru ca incape intr-un balcon inchis de la bloc, in cazul meu. Cu el poti sa face piese care sa-ti serveasca la ce vrei tu. Ca alternativa este foarte greu sa "impresionezi" si sa pui la treaba "mesterii" strungari (o specie pe cale de disparitie) cu o bucsa, o roata dintata, niste distantiere sau mai stiu io ce si daca se lasa urniti, valoarea manoperei/ora ajunge sa o depaseasca pe cea a unei dame de companie din cateroria de lux (imi cer scuze pentru comparatie dar nu ma pot abtine). Cred ca merita cumparat, personal sint foarte satul de invidiosii care miriie ca-i chinezesc si ca e bun de dus la fier vechi, si-ti recomanda cu incredere masini de mii de euro pe care n-au lucrat in viata lor dar sint convinsi ca "merita toti banii". Proma mi se pare cam scump si cele low level seamana izbitor cu Einhell; iar scirba de dealer de la mine din oras nici pina azi nu m-a mai sunat pentru ce ne-am inteles; Optimum este doua trei clase minimum peste Einhell (am avut ocazia sa vad) dar iti ia cam mult sa pui atitia bani de-oparte pentru hobby... Si ar mai fi de ex. un TOS-sh.. se gaseste foarte greu si.... multa poveste Am ramas surprins placut sa descoper ca acel control al turatiei motorului realizat electronic este destul de elaborat, ca sa nu scada puterea motorului la turatii mici (ca si la masinile de gaurit). Controlul avansului longitudinal si transversal (deplasarea cutitului) este execrabil si foarte greu de lucrat cu asemenea abateri (nu imposibil) si imi aduce aminte de utilajele pe care faceam practica la liceu in '94. Probabil si la tine o sa fie principala cauza a ruperii cutitelor. Cutitele de cumparat (210lei, vre-o 12 parca) sint foarte scumpe (dar si eu le-am cumparat). Iti recomand sa cauti bare din otel rapid de 10x10x150 sau cit o fii si sa iti faci din ele cutite. Deasemenea gasesti de cumparat de ex. de la rocast seria cu 10x10 sectiune 90 lungime carbura p25/p30 incepind de la 3 euro bucata; sau faci ca mine: iei bara de 10x10la metru, o debitezi ii faci canal si aplici pastila de carbura cu lipire tare (alama). Procedeul este destul de laborios si mai trebuie investit intr-un aparat de sudura cu oxigen si propan+butan. Dupa lipire urmeaza ascutirea si rectificarea pastilei unde ai nevoie neaparat de un disc cu pulbere de diamant (nu merge cu un simplu polizor). Desi suna pompos, daca pe cineva intereseaza detaliez, si va asigur ca procedeul nu este scump. Stiu ca exista si cutite de strung indexabile (cu virf interchimbabil dupa uzarea pastilei), insa sint cam scumpe. Ca sa revenim la strung, eu dupa mai multe incapatinari m-am decis sa ma limitez la piese din alama, plastic si aliaje usor prelucrabile. Nu spun ca nu se poate lucra otel, insa timpul prelucrarii este atit de mare incit ma face sa evit acest lucru. Sa nu uitam totusi ca strungul are motor de 300W si intregul lui lant cinematic se bazeaza pe roti dintate din material plastic. E pina la urma un strung mic. Ce ma mai enerveaza este universalul de 80 cu 4 bacuri la accesorii; in magazin; care costa scandalos de mult ~450 RON. O sa imi iau unul de pe ebay ca tare am nevoie (cred eu). Tot la capitolul accesorii are si platou, asta este destul de ieftin, (il poti atasa de flansa pe care se prinde universalul de 80 dupa demontarea acestuia) cu care poti prinde piese neregulate sau chiar un universal mai mare. Lineta sau luneta inca nu mi-am luat, dar cu ea poti evita efectul de incovoiere a pieselor mai lungi supuse prelucrarii. Ca sa dai gauri mai usor; e bine sa ai si o mandrina cu adaptor conic cu prindere mk2.in final niste poze Link spre comentariu
hene Postat Noiembrie 3, 2010 Partajează Postat Noiembrie 3, 2010 Intervin si eu cu un link foarte potrivit topicului, chiar daca in engleza. Trateaza subiectul "strungar incepator" precum si strungul din discutie. Link spre comentariu
Dan57 Postat Noiembrie 3, 2010 Partajează Postat Noiembrie 3, 2010 Intervin si eu cu un link foarte potrivit topicului, chiar daca in engleza. Trateaza subiectul "strungar incepator" precum si strungul din discutie.Si unde este "linku"? Link spre comentariu
hene Postat Noiembrie 3, 2010 Partajează Postat Noiembrie 3, 2010 http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Re ... x12_p1.htm Obosit rau astazi... Link spre comentariu
radu cnc Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 Salut,Dau si eu un sfat si anume cutitul pentru strunjit sa se scoata cat mai putin din portcutit pentru a se evita vibratiile cu atat mai mult cu cat se folosesc cutite cu sectiuni mici.Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 ...cutitul pentru strunjit sa se scoata cat mai putin din portcutit pentru a se evita vibratiile...Partea in consola a cutitului, la cele de exterior trebuie sa fie de cel mult 2 grosimi ale cutitului. Link spre comentariu
radu cnc Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 Salut,OK, la 10mm x 2lungimi=20mm, foarte bine!Strungarii incepatori totdeuna din cate am vazut eu au tendinta de a monta cutitul in portcutit cat mai inafara sa vada ei bine cum aschiaza..., metoda ce duce la aparitia vibratiilor chiar si la masini mai robuste!Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 ...OK, la 10mm x 2lungimi=20mm, foarte bine!...Nu va fi chiar 20 mm, deoarece se considera ca partea in consola incepe de la surubul de strangere cel mai apropiat de axa al port-cutitului. Link spre comentariu
Vizitator psyhedelic Postat Aprilie 19, 2011 Partajează Postat Aprilie 19, 2011 pana la urma se merita sau nu sa cumperi strungul?e de unica folosinta?e mai bine de asteptat si strans un ban in plus pt unul mai serios sau se poate cumpara fara teama ca ai dat banii degeaba si nu poti face mare lucru cu el?vreau o parere sincera daca se poate... Link spre comentariu
fenobarbital Postat Aprilie 19, 2011 Partajează Postat Aprilie 19, 2011 Pai merita daca nu ai bani sa iti iei un Optimum de exemplu; http://www.masiniunelte-optimum.ro/prod ... index.html la mine asta era alternativa, costa 870 euro fara tva, dar cred ca daca o alegeam, inca mai stringeam bani pentru strung si freza; alta alternativa ar fi fost un TOS obosit de cel putin 40 de ani, cu diverse accesorii lipsa, si modificari facute ochiometric (inlocuire motor). Daca cineva se gindeste sa-l cumpere, totusi trebuie socotit ca e un strung nou, dintre cele mai ieftine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum