Kinetix Postat Noiembrie 25, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 fklco, am inteles in mare ce ai facut acolo. Insa problema se pune astfel: motorul tau poate actiona o bicicleta? cristi_ro, schita facuta de tine este interesanta. Insa nu inteleg principiul de functionare. Ai o singura bobina centrata pe axul rotii? Cati magneti sunt si cum sunt orientati? Ce fel de impulsuri bagi in bobina aia? Cum se inchide circuitul magnetic? Multumesc mult pentru interes. Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 Are niste detectoare de camp (Hall). Are randament prost motorul ala. Link spre comentariu
cristi_ro Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 cristi_ro, schita facuta de tine este interesanta. Insa nu inteleg principiul de functionare. Ai o singura bobina centrata pe axul rotii? Cati magneti sunt si cum sunt orientati? Ce fel de impulsuri bagi in bobina aia? Cum se inchide circuitul magnetic? Multumesc mult pentru interes. principiul de functionare este asemanator cu cel de la un motoras de la masinile de jucarie de exemplu, nu este o singura bobina, sunt puse in caneluri sau cum se numesc, paralele cu axul, la un motoras din masina de jucarie sau casetofon are 3 contacte pe care fac contact 2 perii + si - impartite pe bobine, dar nu am stiut cum sa desenez ca e mai complicat si nici cum se leaga acel tip de bobinaj pe colector nu stiu.un rotor ca cel de jos din link http://www.eurotubes-uk.com/page/products/26/ magneti sunt doi asezati de o parte si de alta a tevii respective. ca impulsuri se poate face un oscilator cu nivelul de umplere variabil dintr-un 555 ca cel din link http://www.niqro.3x.ro/PWM/PWM.htm circuitul magnetic se inchide normal ca la orice motor de cc cu magneti permanenti sau se poate pune si electro magnet dar va fi consumul mai mare. se poate folosi si un motor gata facut care sa intre in furca, axul sa aiba iesire in ambele parti din carcasa si se face o modificare la perii pentru ca statorul devine rotor. pentru mai multe detalii reveniti cu intrebari si o sa incerc sa fiu mai explicit si sa fac schite mai clare cu mana si sa le scanez. numai bine. Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 "Are niste detectoare de camp (Hall). Are randament prost motorul ala."Cred totusi ca sunt relee reed (numai contactele actionate de magneti). Link spre comentariu
Vizitator fklco Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 fklco, am inteles in mare ce ai facut acolo. Insa problema se pune astfel: motorul tau poate actiona o bicicleta? Era doar pentru inspiratie, pentru 500W trebuie sa pui niste magneti babani si destul de desi, bobinajul va fi pentru amperaj mare. Principiul de functionare va fi acelasi, senzori hall sunt foarte precisi dar mai greu de implementat in schema, releele reed sunt foarte simplu de folosit dar au precizie jalnica in prezenta magnetilor foarte puternici. Eu as' folosi in locul tau in alternator auto la care sa ii fac o distributie cu niste senzori hall si o parte de forta pentru comanda (destul de dificil de realizat). Link spre comentariu
Vizitator fklco Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 "Are niste detectoare de camp (Hall). Are randament prost motorul ala."Cred totusi ca sunt relee reed (numai contactele actionate de magneti).Daca aici se discuta despre motorul meu, imi permit sa raspund, Senzori sunt de fapt relee reed care comanda niste relee solid state, cit despre randament, are atit randament cit a trebuit pentru scopul pentru care a fost construit (dar nici foarte mic, este um motor foarte economic). Link spre comentariu
verde Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 salut, am doua motoare la 110v cc 900 w de la locomotiva electrica, actionau compresor de tractor pt.ridicare pantograf. vreau sa modific unul adica sa montez doi magneti puternici 250Kg atrage unul, pe stator in locul bobinelor si sa il alimentez direct la perii care sint 2 la numar si sint in serie cu statorul .am legat in paralel statorul cu rotorul si nu merge bine consum mare si prca se frineaza,as vrea sa stiu solutia cu magnetii este buna ? ar trebui sa ii creasca puterea si consumul sa scada deoarece statorul nu mai consuma iar la perii va fi nevoie de tensiune mai mica .ca si constructie este foarte robust si greu, la vedere exterior a-i crede ca are cam 6kw.ce ziceti va merge? Link spre comentariu
Kinetix Postat Aprilie 15, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Salutare. Cautarea dupa un motor potrivit pentru bicicleta continua. Ma gandesc sa rebobinez un alternator auto pentru a functiona pe 24 sau 36V si sa-i modific rotorul cu magneti permanenti. Tinand cont de faptul ca bobinajul statoric este trifazat, oare va merge sa folosesc un variator de turatie de la motorasele BLDC outrunner pentru modelism? Orice detalii sunt binevenite. Multumesc mult. Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 15, 2011 Partajează Postat Aprilie 15, 2011 S-a mai discutat despre asta si teoretic merge. Nu stiu daca s-a si testat practic Link spre comentariu
gsmgsa Postat Mai 9, 2013 Partajează Postat Mai 9, 2013 Mda.. se pare ca nu-s singurul care se gandeste sa se plimbe gratis.. Eu m-am gandit la un electromotor auto de 24V sau 36V daca este de 36.. Modelele mai noi au magneti permanenti inauntru, insa au si un reductor 5:1. Fara reductor ating 1500rpm, ceea ce e ok pentru o motocicleta sau un scooter, insa se pare ca nu prea au putere fara reductorul respectiv... Exista modele de electromotoare de 36V? 24V trebuie sa fie pe camioane. Altfel, ma gandesc sa modific bobina unuia de vreo 1,5kW la 12V. Vreo sugestie? Link spre comentariu
eugeniusro Postat Mai 9, 2013 Partajează Postat Mai 9, 2013 Electromotoarele de pornire nu sunt proiectate pentru functionare continua, merg 1 min si se incalzesc foarte tare, plus ca nivelul de curent este asa de mare ca sigur ai probleme cu bateria rapid de tot. Link spre comentariu
gsmgsa Postat Mai 9, 2013 Partajează Postat Mai 9, 2013 Electromotoarele de pornire nu sunt proiectate pentru functionare continua, merg 1 min si se incalzesc foarte tare, plus ca nivelul de curent este asa de mare ca sigur ai probleme cu bateria rapid de tot. Daca in motorul termic se poate controla explozia, cu atat mai mult se poate controla un curent. Rebobinat pentru 36V curentul se reduce de 3 ori fata de cand era alimentat la 12V, iar la 12V este pe undeva la 100A, ceea ce duce pe undeva pe la 33A in cazul alimentarii cu 36V; un curent de altfel controlabil, zic eu.. in plus, eventuala caldura rezultata poate fi disipata in diferite feluri dupa cum e disipata caldura exploziilor la motorul termic... O baterie de vreo 40Ah nu e chiar asa greu de facut/procurat (10 x baterie LiIon laptop ca ex, de aprox. 14V la 4Ah), chiar de ar tine doar o ora, intr-o ora poti ajunge destul de departe... E drept ca electromotoarele se incalzesc in cateva minute in regimul lor normal de functionare auto, dar acolo cupleaza in sarcina maxima, lucru ce nu este neaparat necesar in cazul unei motociclete de ex., iar un simplu controler PWM ar rezolva problema comenzii electromotorului. Bineinteles, in cazul bateriilor LiIon trebuie tinut cont de faptul ca necesita incarcator special, iar pentru varfurile de curent in pante eu as opta pentru o sursa hibrid din celule LiIon si supercondensatoare, insa inca sunt destul de scumpe. Astept idei mai optimiste. Numai bine! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum