Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

scanteie auto cu tesla coil


cheluakame

Postări Recomandate

Salutare tuturor si bine v-am gasit.De curand am afla de Tesla Coil si imediat mi-a venit in mine o aplicatie pentru ea.Insa nu stiu daca functioneza sau nu. Poate s-a mai discutat subiectul asta, insa sunt foarte obosit si nu am stat sa caut.Ma gandeam asa, la aprinderea masinii mele sa adaug 4 bobine Tesla, cate una pentru fiecare bujie, iar alimentarea sa o fac direct de pe bobina de inductie. Nu stiu sigur daca pe acelasi principiu functioneaza si aprinderea cu plasma si de aceea am descis sa va intreb.Am pus o schema mai jos.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • radhoo

    4

  • adrian82

    2

  • cheluakame

    2

  • teslina

    1

Top autori în acest subiect

Scanteie mai puternica = uzura mai rapida a electrozilor bujiei. In plus, intr-un lant de transformatoare (bobina de inductie + traf tesla), randamentul va fi mai mic (se aduna pierderile). De ce sa complicam lucrurile? Bobina de inductie este suficienta.

Link spre comentariu

Salutare tuturor si bine v-am gasit.De curand am afla de Tesla Coil si imediat mi-a venit in mine o aplicatie pentru ea.Insa nu stiu daca functioneza sau nu. Poate s-a mai discutat subiectul asta, insa sunt foarte obosit si nu am stat sa caut.Ma gandeam asa, la aprinderea masinii mele sa adaug 4 bobine Tesla, cate una pentru fiecare bujie, iar alimentarea sa o fac direct de pe bobina de inductie. Nu stiu sigur daca pe acelasi principiu functioneaza si aprinderea cu plasma si de aceea am descis sa va intreb.Am pus o schema mai jos.

Nu functioneaza si oricum nu ar avea rost. "Aprindere cu plasma" e doar o denumire mai sofisticata si mai comerciala a unei aprinderi electronice multiscinteie. Toate aprinderile electronice fabricate de vreo 25 de ani in coace sunt multiscinteie deci, cum ar veni, "cu plasma". :ras: Mai mult de atit, toate masinile sunt dotate din fabrica cu asa ceva. Bineinteles, masinile de epoca, printre care si Dacia 1300 nu au aprindere electronica.
Link spre comentariu

LOL, aprindere cu plasma!

 

Asa ce ma enerveaza gaselnitele astea de terminologie de marketing. icon_axe

Nici nu stiam. Auzi, aprinderea multiscanteie e numita pentru fraieri aprindere cu plasma frate, nu oricum... icon_toilet

 

Pai... orice arc electric inseamna plasma, altfel nu ar mai trece curentul prin el. :bataie

 

Deci orice bujie electrica de la Adam si Eva incoace aprinde amestecul cu plasma, indiferent cate scantei da la o tura...

Link spre comentariu

LOL, aprindere cu plasma!

 

Asa ce ma enerveaza gaselnitele astea de terminologie de marketing. icon_axe

Nici nu stiam. Auzi, aprinderea multiscanteie e numita pentru fraieri aprindere cu plasma frate, nu oricum... icon_toilet

 

Pai... orice arc electric inseamna plasma, altfel nu ar mai trece curentul prin el. :bataie

 

Deci orice bujie electrica de la Adam si Eva incoace aprinde amestecul cu plasma, indiferent cate scantei da la o tura...

Ma rog, poate oi fi eu mai chior si oi vede diferenta de intensitate a scanteii intre asta pe care noi fraierii o numim cu plasma

 

 

si asta

 

 

sau asta ce are modul de aprindere electronica (nu va grabiti sa imi spuneti ca senzorul de aprindere nu inseamna aprindere electronica, stiu ca sunt 2 lucruri total diferite, daca nu am cunostinte cand vine vorba de bobine tesla, la electronica, mecanica si multe altele am)

 

 

Si am mai vazut un proiect pe net care oferea o scanteie foarte puternica, asemanator bobinelor tesla. De aceea am intrebat. Daca in cazul bobinelor tesla descarcarile de mare intensitate sunt numite plasma, am folosit aceasi exprimare si cand m-am referit la o aprindere ce ofera o scanteie de mare intensitate. Daca nu poti sa raspunzi intr-un mod manierat si fara sa jignesti, nu esti obligat sa o faci, pot trai si fara un raspuns din partea ta.

 

@radhoo Masina mea este un Renault 5 Alpine Turbo cu multe modificari (4 carburatoare de R1, turbo marit, intercooler) iar in camera de ardere ajunge mai mult amestec si deci am nevoie si de o scanteie mai puternica o ardere completa.

 

@teslina folosesc bujii reci cu 4 electrozi de masa si unul central banuiesc ca uzura ar fi asemanatoare cu normala (cu un singur electrod de masa si unul central) in cazul folosirii unui modul de aprindere electronica. Eu ma gandeam ca bobina de inductie sa tina locul transformatorului 220 - 10/15/20/etc kv si apoi bobina tesla sa ridice mai departe la 50-100 kv sau cat ridica o bobina tesla de mica putere

 

@misa masina are aprindere electronica chiar daca este din '84. Am inlocuit-o cu alta mai noua dar tot nu este satisfacatoare.

 

Later edit

 

P.S. Am gasit si schema de care vorbeam pana la urma

Link spre comentariu

nu trebuie sa te superi pentru raspunsul colegilor, ai amestecat tesla coilul cu autoturismele si a iesit omleta. dar cum in fiecare idee noua exista o anumita cantitate de potential pentru ceva bun, putem discuta despre sisteme de aprindere doar ca va fi offtopic, pentru ca nu cred ca vei ajunge sa folosesti un tesla coil.

 

cum zicea teslina, randamentul unei astfel de instalatii ar fi foarte mic. mai sunt si alte motive sa nu faci asta cum ar fi interferente electromagnetice care pot defecta microcipurile si alta electronica de mica putere ce ai in masina. alt motiv e ca pur si simplu nu ar functiona. Tesla coil produce o plasma putin densa (sau altfel spus, curenti de intensitate mica), care au temperatura pe masura. Poti vedea cum teslina tine mana intr-o ploaie de descarcari de la un tesla coil maricel intr-unul din filmele lui.

 

pentru a avea o scanteie mai fierbinte, e nevoie de o descarcare de amperaj mai mare. bobina de inductie da acea descarcare in forma de fire (scantei), dar poate da si mai mult de atat, o descarcare de intensitate mai mare, ca o flacara, unde si temperatura e mai mare. Uite un film in care regland driverul bobinei de inductie, trec de la una la alta: http://www.youtube.com/user/radumotisan ... QhK8B1UPIQ

Desigur nu tin cont de parametrii cum ar fi durata de viata a bobinei de inductie sau regimul de functionare. Bobina se incalzeste cam tare pentru ca primeste o cantitate mai mare de energie.

 

Pe de alta parte, tu ai nevoie ca descarcarea electrica sa fie rapida. Cred ca cea mai buna solutie ar fi sa folosesti niste condensatori de inalta tensiune si mica capacitate la iesirea bobinei. Astfel vei avea pulsuri scurte si intense.

Cam ca si aici:

http://www.youtube.com/user/radumotisan ... 7xUrn9x01g

Vezi diferenta cu/fara condensator (inceputul / sfarsitul filmului). O astfel de scanteie iti detoneaza cam orice amestec de caburant. Scanteia are si o mica unda de soc, care ajuta la viteza explozie, se poate auzi si pe film.

(Ca exemplu un condensator de capacitate mare si tensiune pe la 100V, poate fi folosit in loc de capsa de percutie pentru praful de pusca, etc.)

 

 

Sper ca ti-am dat cateva idei, dar ar fi o bine sa incepi un alt topic despre aprinderea electronica.

Link spre comentariu

cheluakame, te rog sa nu te superi. Ce am scris nu era legat de tine sau de ideea ta de a folosi bobine tesla la o aprindere auto. Eram doar surprins de ce scrisese misa, si anume ca aprinderea multiscanteie a fost botezata "aprindere cu plasma". M-a amuzat denumirea pompoasa, denumire inventata probabil in departamentele de vanzari.

 

Tot ce vroiam sa spun era ca orice bujie, cu orice fel de scanteie, mai mare, mai mica sau multiscanteie, tot cu plasma este. Scanteia, adica arcul electric dintre electrozi, este formata din plasma, indiferent cat de luminoasa sau palida ar fi. Deci bujiile de motor cu aprindere prin scanteie produc plasma indiferent ca e vorba de aprinderea electromecanica de la Dacia 1300, de aprinderea electronica multiscanteie de la ultimul tip de masina sport, sau de aprinderea cu bobine Tesla pe care o propuneai tu.

Link spre comentariu

Pe a mea de ce nu o laudati ba :d numai pe a lu gotronic :d eu am realizat-o primu si dupa aceea restu :d

http://www.youtube.com/watch?v=fGtzr6rULYk

http://www.youtube.com/watch?v=HwWR98TNXww

http://www.youtube.com/watch?v=UUSph1vUPhA

Si da scanteia daca nu e controlata si se mareste aiurea curentul de descarcare pe eletrodul central se poate distruge foarte rapid .

Era reglata la o frecventa pentru a fi preluata de aparatul foto cu care am filmat :P

Plasma e impropriu spus mai bine spus aparat de sudura :d

Uricum la frecventa mare lucreaza perecum un generator de plasma si mai nou se echipeaza masinile cu motoare pe benzen cu asa ceva fiindca arderea e aproape completa si noxele sunt foarte mici.

Eu cu asa ceva montat pe masina puteam sa stau cu nasul in evacuare si nu simteam noxe doar ceva curent de aer.

Link spre comentariu

Nu cred ca se folosesc motoare cu benzen, nu ca nu ar fi posibil de construit asa ceva, dar benzenul este o substanta prea periculoasa pentru a o elibera in aer impreuna cu noxele, chiar si in cantitati mici. Probabil ai vrut sa numesti o alta hidrocarbura. Acum inapoi la scantei. Nu e destul sa ai o scanteie energetica pentru o ardere completa. Amestecul exploziv trebuie bine proportionat, altfel iti va ramane carburant neconsumat .

Link spre comentariu

Nu te da rotund , se folosesc si din ce in ce mai mult vezi masinile nemtesti si cele italiene cele puternice. Nu e neaparat ca aprinderea sa fie multiscantee pentru a genera asemenea energie.Se pot face mult mai simplu cu o dioda si un condensator de acumulare a energiei in afara de cel de la bobina de inductie.Din cate aprinderi am realizat am doua foarte bune pentru pornirea motoarelor pe benzina indiferent cat de inecate ar fi cu sau fara avans eletronic prin citirea turatiei.Cand aveam vechea dacie 1310 si am montat ultima aprindere realizata de mine adica ce se vede in filmulete desi era insirata pentru probe , dupa ce am montat-o pe masina pot spune ca altfel se comporta un benzinar si anume motorul de la 1310 iar colegi de la servici au ramas crispati :d.Am renuntat la imbunatatiri ca am dat dacia ca deja cumparasem una straina si nu mai puteam sa tin 4 masini ca mai aveam o super nova.Pe super nova as aplica dar e un pic mai complicat si nu-mi mai bat capul desi cu siguranta as obtine rezultate notabile... dar numai prin procurarea de bobina de inductie realizata pentru asemenea aprindere fiind monolit cu diode di bobina incorporate int-run singur bloc.Vor apare cat de curand si pe piata la noi .

Link spre comentariu

benzenul e toxic. nu doar sa-l arzi in motor si sa evacuezi compusii de reactie, dar si sa-l manipulezi (sa pui in rezervor asa ceva si sa inhalezi vaporii). deci treaba asta nu o "negociem", ca nu e dupa tine sau mine, asa stau lucrurile, asa ca nu mai insista.intr-adevar scanteia se poate "intensifica" folosind un condensator, si e o abordare simpla:

Pe de alta parte, tu ai nevoie ca descarcarea electrica sa fie rapida. Cred ca cea mai buna solutie ar fi sa folosesti niste condensatori de inalta tensiune si mica capacitate la iesirea bobinei. Astfel vei avea pulsuri scurte si intense.Cam ca si aici:http://www.youtube.com/user/radumotisan ... 7xUrn9x01g

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Rhadoo are dreptate: noxele mici se obtin din buna dozare a amestecului (d-aia carburatorul a ajuns la muzeu!!!)Scanteia nu mai aduce nimic peste un anumit nivel de putere.Si eu m-am zbatut prin anii '70-'80 sa construiesc aprinderi electronice, si am si realizat ceva care a functionat vreo 10 ani. Din pacate, in regim de amator nu veti avea acces la materiale suficient de performante (nu mai vorbesc de utilajele pentru a realiza constructia si ma tem ca nici "baza teoretica", nici experienta tehnologica...)Distractie placuta cu jucariile "pentru oameni mari"!!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări