Vizitator Postat August 28, 2010 Partajează Postat August 28, 2010 Azi am vrut sa dau 2 gauri de 10 mm diametru intr-un perete de beton gros de 5 cm, in balcon. Incercam sa strapung peretele dar dupa numai 2-3 cm adancime burghiul nu mai intra nici mort. Cand l-am scos, deja avea varful rotunjit. Am incercat a doua gaura cu un burghiu de 8, ca de 10 nu mai aveam. De data asta am facut pauze mai des si tot scufundam burghiul intr-o cana cu apa ca sa-l racesc. Degeaba, s-a dus varful imediat. Bormasina era pusa pe percutie iar la a 2-a gaura am incercat sa ii dau turatie mai mica. Burghiele erau Vidia, asa scrie pe ambalaj. Sunt luate din Carrefour la set de 5 buc, de la 4 la 10 mm, in chilotei de plastic pe care scrie SANTO, foarte ieftine. Bormasina, tot ieftina, marca 1 de la acelasi magazin. Are percutie si turatie reglabila, totul sub 50 lei. Stiu ca sunt ieftine dar sa nu pot da nici macar o gaura? Poate nu stiu eu sa le folosesc. Cum se da o gaura in beton? Ce turatie sa folosesc? Ce burghiu? Apas cat pot sau las sa inainteze burghiul aproape singur? Alte sfaturi? Poate pun maine, pe lumina, niste poze cu peretele si sculele, sa se vada ce a iesit. Link spre comentariu
Spitfire Postat August 28, 2010 Partajează Postat August 28, 2010 Spiralele alea sunt niste jafuri, am luat doua spirale acum vreo 4 ani de la firma de pe Str.Stejarului, cu 50 de bani bucata, Made in USA, cel cu care am dat gaura in placa de eternit(azbociment-foarte dur) arata ca NOU! Si intra precum un cutit in unt, nu-mi venea sa cred ca un jaf de bormasina la 40 lei poate sa gaureasca in halul asta, fara percutie!Santo, HSS, Mac Tools, sunt niste gunoaie din fier mort, precum surubelnitele luate din piata cu 2 lei/buc, ce se sfichuiesc dupa cateva zile... Burghiele erau Vidia, asa scrie pe ambalaj.Widia pe naiba!!! Wie Dia-mant inseamna carbura de wolfram, costa de rupe, si nu merge cu percutie, fiindca e casanta. Link spre comentariu
q_acdc Postat August 29, 2010 Partajează Postat August 29, 2010 Masina de gaurit?De preferat spirale sds si masina adecvata.Daca ai ramas fara pastile la spiral cred ca ai nimerit in fierul beton.Pt percutie nu recomand mandrina obisnuita,(intra praf si se blocheaza) Link spre comentariu
Vizitator Postat August 29, 2010 Partajează Postat August 29, 2010 Exista multe experiente in domeniu. Vezi una dintre ele la http://www.elforum.info/viewtopic.php?p=519392#p519392 Motivul - cel mai adesea este o piatra de dimensiuni mai mari aflata in calea burghiului. Daca ar fi vorba de otelul beton, atunci intr-adevar scula ar inainta greu, dar nu s-ar toci. Incearca produsele Bosch. Link spre comentariu
q_acdc Postat August 29, 2010 Partajează Postat August 29, 2010 Spiralul de beton(sds) nu are cum sa gaureasca fierul(armatura) beton(zboara pastila si incepe sa se topeasca) Am la activ multe gauri date in beton si foarte multe spirale Bosch distruse .Masina de gaurit pe care o foloseste George,sistemul de percutie este foarte prost. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 29, 2010 Partajează Postat August 29, 2010 Spiralul de beton(sds) nu are cum sa gaureasca fierul(armatura) beton(zboara pastila si incepe sa se topeasca)...Nici nu il gaureste. Simptomele sunt exact cele pe care le-ai mentionat. Insa dislocarea pastilei nu este tot-una cu uzura ei pronuntata. Atunci cand este vorba despre uzura pronuntata, ea se datoreaza regimului de aschiere neadecvat. Aceasta este cauza cea mai probabila - o piatra (cremene) in calea pastilei. Burghiele Bosch sunt prevazute cu pastile din carburi metalice special concepute pentru strapungerea acestor pietre, in timp ce marea majoritate a celorlalte sunt "facaturi" bune doar pentru strapungerea liantului beton (ciment + nisip). In plus o unealta cu percutie Bosch are studiat regimul de aschiere al pastilei din carburi metalice special pentru cazul intalnirii acesteia cu o astfel de piatra. Cu un burghiu (si cu bormasina) Bosch fi 15 lung de 500 mm, am strapuns plafonul unei intreprinderi industriale cu spatii de productie supra-etajate, dupa ce am distrus mai multe alte "facaturi".Cum se da o gaura in beton? Ce turatie sa folosesc? Ce burghiu? Apas cat pot sau las sa inainteze burghiul aproape singur? Alte sfaturi?Se foloseste de cele mai multe ori unica turatie a masinii, insa aceasta este special prevazuta de proiectant pentru strapungerea betonului. Atunci cand se intalneste o piatra din cremene se apasa mai mult ca de obicei, in rest burghiul patrunde foarte "natural". In ceea ce priveste scula, incearca intotdeauna un burghiu de marca. S-ar putea altminteri sa te coste mai mult, chiar si cu scule ieftine. Link spre comentariu
philipo4you Postat August 29, 2010 Partajează Postat August 29, 2010 Daca imi permiti un sfat. Da o fuga la Dedeman si cumparati un ciocan de gaurit pe care il au ei la promotie, Panzer se numeste! Este o copie a ciocanului de gaurit Bosch GHB2-26. Vei primi in cutie si niste burghie pe care ar fi bine sa le arunci din prima! Fara gluma! Si mai cumparati un burghiu de calitate cu prindere SDS+, la diametrul de care ai nevoie. Este o masina ieftina, in jur de 150 de lei, dar este o solutie foarte buna pentru gauri in beton, daca vrei sa ai o scula in casa cu care sa dai din cind in cind cite o gaura si sa nu apelezi la vecini sau binevoitori. Masinile de gaurit cu percutie mecanica sunt pentru gauri de diametre mici in beton (5-6mm) sau pentru caramida-BCA. Ele sunt destinate gauririi in lemn metal si ocazional in beton. Iar SANTO este o gluma de masina ! Si partea trista este ca este o gluma proasta! Spor la treaba ! Link spre comentariu
Vizitator Postat August 29, 2010 Partajează Postat August 29, 2010 Ce am patit ieri arata cam asa: Burghiu Vidia tocit si gaura neterminata Burghiu Vidia tocit langa o gaura mai veche Perete cu gauri balcon Bormasina cu percutie si burghie proaste Detaliu varfuri tocite Vidia ----------------------------------------------------------------------------------- Azi am rascolit internetul toata ziua citind despre burghie si betoane si bormasini si alte tehnici de gaurire. Mai aveam putin si imi dadeam doctoratul in gauri. Foarte interesante lecturi, am aflat pana si cum se face o gaura patrata cu un burghiu, fara CNC sau gauriri multiple! Puteam sa jur ca asa ceva nu se poate! Revenind la betoane am aflat ca: 1. Spre deosebire de alte materiale, la care gaurirea se face prin aschiere, la beton si zidarie gaurirea cu burghiu se face de fapt prin spargere, pe principiul daltii. Burghiul pentru beton este de fapt o dalta care la fiecare lovitura se roteste putin. Conteaza foarte mult materialul din care e facut varful, restul spiralei folosind in special la scoaterea materialului spart din gaura. Principiul de functionare se vede foarte clar aici 17Qfq1S0roU Dupa ce m-am luminat cu treaba asta deja imi era clar raspunsul la multe intrebari pe care le-am pus la inceput. Q: Ce turatie sa folosesc? A: Turatia la zidarie este de obicei mai mica decat la alte materiale, mai important este numarul de lovituri pe minut si energia fiecarei lovituri, decat turatia burghiului. De exemplu pe unele burghie pentru zidarie scrie clar, max. 2000 RPM. Q: Apas cat pot sau las sa inainteze burghiul aproape singur? A: Nu se apasa prea tare pentru ca se strica burghiul. Apasarea exagerata incinge varful prin frecare de fundul gaurii. Temperatura ridicata mareste mult uzura burghiului sau chiar il poate distruge. La zidarie percutia este elementul cheie, nu forta de apasare. 2. Pana la urma, gaura o da burghiul. Am renuntat la pocnitori de 5 lei setul si m-am indreptat catre un burghiu cat mai bun, indiferent de pret. Aruncand o privire in raftul pentru beton si zidarie un lucru era clar, toate burghiele serioase erau tip SDS. 3. Ce e SDS? Un alt fel de coada la burghiu? Pai... SDS este un tip de prindere a burghiului specific rotopercutoarelor, nu bormasinilor cu percutie. 4. Si care e diferenta intre un rotopercutor si o bormasina cu percutie? Exista doua metode diferite de a realiza percutia: cu cama sau cu piston. La modelul cu cama eu ii ziceam bormasina cu percutie, despre modelul cu piston credeam ca e o ciudatenie specifica Machita, habar nu aveam ca de fapt este un alt tip de unealta numita rotopercutor si e produsa de toti, nu numai de Machita. Deci, 'bormasina cu percutie' si 'rotopercutorul' sunt 2 unelte cu functionalitate si constructie diferita desi pe dinafara arata asemanator. Cam asa functioneaza un rotopercutor IUa_6foh2fc la nevoie poate fi doar percutor, lucru pe care bormasina cu percutie nu il poate face. ----------------------------------------------------------------------------------- Dupa ce am aflat toate astea am recitit topicul si v-am urmat sfaturile: - am cumparat un burghiu bun de diametrul necesar (SDS Plus, Bosch, special pentru beton, tip S4L, 8x200 mm utili, fabricat in Germania, nu in China - 17 lei) - am cumparat un rotopercutor cat mai bun dar pe care sa mi-l pot permite (Einhell BT-RH 920E, SDS plus, 920 W, turatie reglabila intre 0-980 RPM, percutii pe minut intre 0-5185 BPM, reversibil, 3 functii: doar percutie, doar rotatie, rotatie cu percutie, diam. maxim pentru beton 26 mm, 3.5 Kg, vine in cutie de plastic cu 3 burghie 1 dalta si 1 bolt - 300 lei) - am dat gaurile cu percutie si rotatie dar fara sa apas prea tare - din cand in cand mai scoteam burghiul ca sa golesc gaura si sa vad daca nu s-a incins - nu am folosit apa sau alte metode de racire fortata, am facut pauze dese si burghiul a ramas aproape rece - am gaurit fara graba. Cand am simtit ca nu mai avanseaza si miros de incins m-am oprit si am dat o alta gaura mai jos. Dadusem peste o armatura dar am avut noroc si burghiul a scapat. ----------------------------------------------------------------------------------- Ce greseli facusem ieri, la prima incercare de gaurire? Toate pe care le puteam face: - folosisem un burghiu de calitate foarte slaba - unealta care il actiona nu era dedicata pentru gauri in beton - folosisem viteza maxima a bormasinii cu percutie, viteza mult prea mare - vazand ca nu prea gaureste apasasem prea tare - nu am folosit un detector de metale si la prima gaura am nimerit o armatura (la a doua nu a fost armatura dar tot degeaba) - incercasem sa largesc gaura inclinand burghiul in ideea de a freza peretii laterali ----------------------------------------------------------------------------------- Cu sculele potrivite cele 3 gauri au fost gata in cateva minute iar burghiul e ca nou. Multumesc celor care m-au invatat cum sa fac. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 30, 2010 Partajează Postat August 30, 2010 Cele mai sincere felicitari stimate coleg Ultima ta postare este un exemplu de documentare tehnica numai bun de urmat pentru oricine. Cateva observatii am totusi de facut acestei excelente mini-dizertatii despre cum se da o gaura in beton. Chiar daca nu pare - la prima vedere - burghiul combina loviturile de micro-sfaramare a componentelor betonului cu un proces de aschiere. Acest proces de aschiere este absolut necesar, altminteri gaurile ar iesi diforme si mult mai mari decat diametrul fizic al burghiului. Tocmai in acest scop burghiul prezinta toate elementele caracteristice ale unui burghiu de gaurit metale. El se poate reascuti periodic si chiar este indicat sa se faca acest lucru. Dovada ca este asa precum spun o poti avea inlocuind roto percutanta cu o simpla masina de gaurit si sa incerci sa dai o gaura in gresie, faianta, portelan, etc. Vei constata ca se pot da gauri in aceste materiale de o forma rotunda , deosebit de precisa si fara a afecta suprafata de intrare. La iesire exista mici probleme, de aceea atunci cand obiectul de gaurit este mobil, este bine sa il punem peste o alta piesa din material asemanator, astfel incat iesirea sa nu se faca brusc. Reascutirea placutelor din carburi metalice nu este chiar un lucru simplu. Pentru aceasta este nevoie de un disc diamantat si de o unealta cu turatia cat mai ridicata. Un polizor de colt cu turatia de cel putin 11.000...12.000 rpm, este potrivit. Pentru operatia de ascutire el trebuie fixat intr-un dispozitiv special, iar ochelarii de protectie sunt indispensabili. Orice graunte de carbura metalica sau de diamant desprins la aceasta operatie patrunde in cornee precum glontul.Cam asta este. Felicitari si spor la traba.Cu Respect! Link spre comentariu
philipo4you Postat August 30, 2010 Partajează Postat August 30, 2010 "Chiar daca nu pare - la prima vedere - burghiul combina loviturile de micro-sfaramare a componentelor betonului cu un proces de aschiere. Acest proces de aschiere este absolut necesar, altminteri gaurile ar iesi diforme si mult mai mari decat diametrul fizic al burghiului. Tocmai in acest scop burghiul prezinta toate elementele caracteristice ale unui burghiu de gaurit metale. El se poate reascuti periodic si chiar este indicat sa se faca acest lucru. Dovada ca este asa precum spun o poti avea inlocuind roto percutanta cu o simpla masina de gaurit si sa incerci sa dai o gaura in gresie, faianta, portelan, etc. Vei constata ca se pot da gauri in aceste materiale de o forma rotunda , deosebit de precisa si fara a afecta suprafata de intrare"Trebuie sa va contrazic !!Burghiile SDS+ sau max nu se pot ascuti !! Gaurirea gresiei sau faiantei se face cu burghie speciale multimaterial sau multiconstruct careau pastilele widia foarte bine ascutite si se folosesc fara sistemul de percutie ! Gresia, faianta, se mai pot gauri si cu burghie special, cilindrice care au depuse pe circumferinta carburi si se folosesc la turatii mici ! Nici acestea nu se pot reascuti ! Al dvs cu respect Link spre comentariu
q_acdc Postat August 31, 2010 Partajează Postat August 31, 2010 Degeaba ascuti un spiral SDS,dupa ascutire gaura va avea un diametru mai mic. Link spre comentariu
Dan57 Postat August 31, 2010 Partajează Postat August 31, 2010 Trebuie sa va contrazic !!Burghiile SDS+ sau max nu se pot ascuti !! Gresia, faianta, se mai pot gauri si cu burghie special, cilindrice care au depuse pe circumferinta carburi si se folosesc la turatii mici ! Nici acestea nu se pot reascuti ! Al dvs cu respectEu sunt cam neinitiat in domeniu, din ce spuneti dumneavoastra trebuie sa inteleg ca burghiele SDS+ si chiar si cele cu depuneri de carburi sunt mai dure ca diamantul? Link spre comentariu
Spitfire Postat August 31, 2010 Partajează Postat August 31, 2010 M-ati facut curiosi, si am masurat puterea reala la o bormasina de "500W" cumparata cu 40 lei-am pus un ampermetru de curent alternativ in serie cu ea, si stupoare!-inmultind 0,91A cu 230V, imi da 210W(asta considerand cos fi al motorului=1, ceea ce e mai putin probabil, deci are si mai putin...).Cele doua turatii se obtin la astfel de panarame de bormasini cu o dioda redresoare in serie cu motorul, pt. turatia maxima dioda redresoare este strapata, iar pt. turatia medie e inseriata in circuit.Am impresia ca tehnic nu-i tocmai corect, astfel, odata cu turatia, se reduce si puterea motorului, poate chiar mai mult de jumatate???Sau ma insel?! Link spre comentariu
Vizitator Postat August 31, 2010 Partajează Postat August 31, 2010 Ai masurat curentul la mers in gol sau cu bormasina in sarcina?Puterea absorbita de la retea este proportionala cu sarcina mecanica a motorului. Probabil 500W consuma cand motorul este incarcat la maxim, cei 210W masurati fiind pentru o incarcare mai mica decat cea maxima suportata.Nu inteleg, ce anume din toata discutia de mai sus ti-a starnit curiozitatea sa masori puterea? De ce tocmai puterea? Link spre comentariu
Spitfire Postat August 31, 2010 Partajează Postat August 31, 2010 In gol masurarea, asa e , un motor asincron "papa' mai mult in sarcina...mersi de lamurire...oricum nu puterea furnizata de bormasina era cauza insuccesului, ci calitatea burghiului. Legat de aceasta ma intreb, nu cumva producatorul acestor spirale de marca proasta(Santo, Mac Toole, Masonry)a "uitat' sa le caleasca?! S-ar imbunatati cu ceva daca le-am incalzi la portocaliu si scufunda apoi in apa sau ulei??? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum