Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator cu GU81


maxxim33

Postări Recomandate

Eu am desfacut un traf de ups ..mai mult pt tole. Bobinajul secundar venea primul si primarul ...peste el. As fii vrut sa scot doar secundarul si sa pun altul. Acum va trebui sa refac totul. Apropo ca sa duca 11A ce sirma trebuie sa aiba primarul ???Ps: Stie cineva exact metoda de formatare?Eu stiu ca se lasa 2 ore la un sfert de tensiune, 4 ore la jumatate si restul pima la 22 ore la maxim. E corect asa?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 446
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • maxxim33

    102

  • Terry34

    95

  • SirRoger

    87

  • RoadRunner941

    7

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Eu am desfacut un traf de ups ..mai mult pt tole. Bobinajul secundar venea primul si primarul ...peste el. As fii vrut sa scot doar secundarul si sa pun altul. Acum va trebui sa refac totul. Apropo ca sa duca 11A ce sirma trebuie sa aiba primarul ???Ps: Stie cineva exact metoda de formatare?Eu stiu ca se lasa 2 ore la un sfert de tensiune, 4 ore la jumatate si restul pima la 22 ore la maxim. E corect asa?

Eu am avut noroc, secundarul este deasupra. Nici nu am desfacut tolele..... :rade: La un calcul rapid, cu sarma de 2.5mm diametru ar trebui sa rezolvi problema acolo. Sunt convins ca metoda ta de formatare e super ok.
Link spre comentariu

Metodele de formatare difera de la om la om, eu folosesc o mixtura de ceea ce am gasit pe net. Ideea de baza a formatarii este ca ghetter-ul sa se incalzeasca pentru a putea absorbi gazele reziduale dintuburile neutilizate o perioada llunga de timp (sau niciodata), evitand astfel aparitia arcului in interior. De aceea eu favorizez filamentele, nu anodica. Lasa 24 de ore tubul numai cu filamentul la tensiunea nominala, pentru a incalzi getter-ul si a degaza tubul, apoi, dupa cele 24 de ore pun 1/4 din anodica timp de 1 ora, 1/2 din anodica 2 ore si anodica completa 2 ore, apoi inca 2 ore numai cu bias, fara semnal. De cand aplic aceasta metoda nu am mai avut nici un arc (inainte am bulit cateva 6P36S si un GU-50). Am mai scris despre formare la rubrica de audio, dar aia au ras de mine, in viziunea lor tuburile nu trebuie formate... eu ma incapatanez sa o fac totusi, cand dau 2,5 KV in anod paraca nu imi place sa aud "floricele de porumb" printr-un tub de jumatate de milion de lei...SirRoger, ce asmai putea sa iti ofer pt soclu ar fi o "baza" de portelan de la GU13, ii scoti pinii si modifici un pic gaurile sa "puste" cu pinii de la GU81. Ce zici, ar merge?

Link spre comentariu

SirRoger, ce asmai putea sa iti ofer pt soclu ar fi o "baza" de portelan de la GU13, ii scoti pinii si modifici un pic gaurile sa "puste" cu pinii de la GU81. Ce zici, ar merge?

Cred ca ar merge. Merci de intentie! Se pare insa ca am gasit ceva teflon (sunt inca in tratative....). Tinem legatura.
Link spre comentariu

Eu cred ca cel mai bun lucru este sa previi.La tuburile de emisie nu e ca la cele de tv. In fabrica le formatau pe cele audio si de tv fiindca erau uzuale si se cerea o anumita gama.Dar din cite am inteles e o formatare mai rapida :) si de acea nu sfaraiau cind bagau pl500 in tv. Dar la emisie e mai sigur sa o faci cum trebuie.Hai sa va zic o chestie ...eu si la becuri aplic o metoda de genul asta si de 9 ani nu am schimbat mai mult de 3 becuri. Si fac asa : Pun becul si il aprind 30 sec,sting las 30 sec,dupa care aprind 1 minut ,sting si asa am uitat cum se schimba becurile. Se pare ca materialele au o memorie a lor. La resoul electric e cam la fel. "Formatezi" nichelina si tine mai mult.---La bobinajul din secundar sirma de 2,5 e super buna ,problema e in primar ...cit ar trebuii sa fie de groasa?---Si ar mai fii ceva ,voi da-ti jos fusta de pe lampa? Fiindca atunci se vor modifica anumite capacitati constructive ale ei.

Link spre comentariu

Eu nu sunt cu gu81, am GK71 cu care intentionez sa fac liniarul. Nu umblu la tub, rusii ziceau ca nu e nevoie sa-i scot aluminiul.... Nu m-am apucat inca de liniar ca ma lupt deocamdata cu Sommerkam-ul, nu stiu ce are ca nivelul de atac al PA-ului e extrem de mic, nu obtin nimic la iesire.

Link spre comentariu

Eu cred ca cel mai bun lucru este sa previi.La tuburile de emisie nu e ca la cele de tv. In fabrica le formatau pe cele audio si de tv fiindca erau uzuale si se cerea o anumita gama.Dar din cite am inteles e o formatare mai rapida :) si de acea nu sfaraiau cind bagau pl500 in tv. Dar la emisie e mai sigur sa o faci cum trebuie.Hai sa va zic o chestie ...eu si la becuri aplic o metoda de genul asta si de 9 ani nu am schimbat mai mult de 3 becuri. Si fac asa : Pun becul si il aprind 30 sec,sting las 30 sec,dupa care aprind 1 minut ,sting si asa am uitat cum se schimba becurile. Se pare ca materialele au o memorie a lor. La resoul electric e cam la fel. "Formatezi" nichelina si tine mai mult.---La bobinajul din secundar sirma de 2,5 e super buna ,problema e in primar ...cit ar trebuii sa fie de groasa?---Si ar mai fii ceva ,voi da-ti jos fusta de pe lampa? Fiindca atunci se vor modifica anumite capacitati constructive ale ei.

Sincer n-am stiut chestia cu formatarea becurilor.....Cat priveste sarma din primar daca alimentezi din traf numai un filament de GU81 la un consum de max. 150W curentul in primar ar fi undeva la 0,7A iar cu 0.6-0.7mm diametru ar trebui sa-ti faci treaba acolo.Da, eu vreau sa dau jos fusta si cornitele la tub tocmai pentru micsorarea capacitatilor. Se pare ca merge si in banda de10m asa. Oricum, o sa ma apuc de masurat capacitatile astea cand o veni timpul......
Link spre comentariu

Usor off topic Diametrul sarmei necesare se calculeaza tanand seama de cat de mult vrei sa incarci, adica sa incalzesti sarma respectiva.Pt o durata mare de functionare se considera ca 1mm2 (adica o suprafata conductoare de un milimetru patrat) duce in mod normal -si mult timp -2A.Nu uitati ca suprafata sarmei S se calculeaza dupa formula S=(PI)*R2, adica PI inmultit cu raza sarmei la patrat. Evident ca Raza ® este jumatate din diametru, iar PI= 3.1415.Deci 3.14*(D/2)2=(3.14*D2/4).Pt o sonerie de la usa care vi se pare normal ca va functiona in reprize, adica cineva suna doar cateva secunde, apoi ia degetul si asteapta dar mult mai multe secunde,-in timpul asta, cat nu trece curent, sarma se raceste,- apoi iar suna, samd, se pate folosi si o incarcare de pana ala 3.5A/mm2.La o statia mea de emisie eu as supradimensiona si as pune (doar) 1.8mm/A. Evident ca va iesii mai mare dar va lucra mai rece..Curentul prin primar se afla tot cu PUI-ul ala de formula. Adica P=U*I . Daca traful debiteaza in secundar 1.5KW, normal ca in primar va consuma ceva mai mult. Asa ca pun sa zice, 1.8KW. Deci 1800W=230V*x(A)=> x= atitia Amperi..Asa daca pt 2 A am nevoie de 1mm2, (pt sa) zicem 10 A am nevoie de cati mm2 rezulta din regula de 3 simpla. Si aici rotunjesc in sus, adica pun sarma mai groasa..MARE ATENTIE.Prin diametru inteleg metalul prin care trece curent. Pt ca pot avea un cablu de plastic cu diametru de 5mm in care sa fie bagata o sarma de 0.1mm. Cine rade nu a vazut turcismele, hi, hi...Asa ca dezizolati de email cablul si apoi il masurati...Daca puneti sarma mai subtire prima data nu o sa va tina in sarcina si tensiunea, decis si puterea o sa va cada cand emiteti. Iar ansamblu se va incalzii in timp...

Link spre comentariu

Usor off topic Diametrul sarmei necesare se calculeaza tanand seama de cat de mult vrei sa incarci, adica sa incalzesti sarma respectiva.Pt o durata mare de functionare se considera ca 1mm2 (adica o suprafata conductoare de un milimetru patrat) duce in mod normal -si mult timp -2A.Nu uitati ca suprafata sarmei S se calculeaza dupa formula S=(PI)*R2, adica PI inmultit cu raza sarmei la patrat. Evident ca Raza ® este jumatate din diametru, iar PI= 3.1415.Deci 3.14*(D/2)2=(3.14*D2/4).Pt o sonerie de la usa care vi se pare normal ca va functiona in reprize, adica cineva suna doar cateva secunde, apoi ia degetul si asteapta dar mult mai multe secunde,-in timpul asta, cat nu trece curent, sarma se raceste,- apoi iar suna, samd, se pate folosi si o incarcare de pana ala 3.5A/mm2.La o statia mea de emisie eu as supradimensiona si as pune (doar) 1.8mm/A. Evident ca va iesii mai mare dar va lucra mai rece..Curentul prin primar se afla tot cu PUI-ul ala de formula. Adica P=U*I . Daca traful debiteaza in secundar 1.5KW, normal ca in primar va consuma ceva mai mult. Asa ca pun sa zice, 1.8KW. Deci 1800W=230V*x(A)=> x= atitia Amperi..Asa daca pt 2 A am nevoie de 1mm2, (pt sa) zicem 10 A am nevoie de cati mm2 rezulta din regula de 3 simpla. Si aici rotunjesc in sus, adica pun sarma mai groasa..MARE ATENTIE.Prin diametru inteleg metalul prin care trece curent. Pt ca pot avea un cablu de plastic cu diametru de 5mm in care sa fie bagata o sarma de 0.1mm. Cine rade nu a vazut turcismele, hi, hi...Asa ca dezizolati de email cablul si apoi il masurati...Daca puneti sarma mai subtire prima data nu o sa va tina in sarcina si tensiunea, decis si puterea o sa va cada cand emiteti. Iar ansamblu se va incalzii in timp...

Foarte corect! Daca transpui teoria in practica ( e vorba de un traf de filament nu de anodica...) o sa dea rezultatele postate de mine mai sus. Am o intrebare pentru cine a experimentat: avand in vedere consumul destul de mare de curent in timpul functionarii, ma gandeam sa alimentez cu 6,3V filamentul pe receptie iar pe emisie cu 12,6V . Credeti ca ar vreo problema? Cineva spunea ca ar fi ceva probleme la comutarea cu releu de la 6,3 la 12,6V ( cica ar apare un camp magnetic pe-acolo, nu ma pricep prea bine la lampi...) mai bine ar fi sa comut o rezistenta in primarul trafului ( ma gandesc ca trebuie o rezistenta de putere destul de mare...)
Link spre comentariu

Am revenit si am rezolvat primaru cu 0,8mm dar apare o problema am spatiul in secundar limitat. Vrau sa iese cam 1250v in secundar.Stiti cumva sirmulita cit de subtire se poate baga acolo?(In secundar).

Link spre comentariu

Eu as rezolva altfel problema alimentarii filamentelor... regulator in comutatie cu tiristor sau triac, fie pe filamente fie, mai simplu, in primarul trafului de filament, releul de comutatie emisie/receptie comutand de fapt doar o rezistenta de 0,25w care determina factorul de umplere al regulatorului. In felul acesta evit si risipa de curent si necesitatea unor rezistori sau relee care sa suporte curenti mari. Schema e simpla, cu 2 tranzistori, un tiristor si o punte redresoare. Daca se fol. triac, nu mai e nevoie de punte.

Link spre comentariu

Am revenit si am rezolvat primaru cu 0,8mm dar apare o problema am spatiul in secundar limitat. Vrau sa iese cam 1250v in secundar.Stiti cumva sirmulita cit de subtire se poate baga acolo?(In secundar).

2.2mm diametru minim minimorum........
Link spre comentariu

Eu as rezolva altfel problema alimentarii filamentelor... regulator in comutatie cu tiristor sau triac, fie pe filamente fie, mai simplu, in primarul trafului de filament, releul de comutatie emisie/receptie comutand de fapt doar o rezistenta de 0,25w care determina factorul de umplere al regulatorului. In felul acesta evit si risipa de curent si necesitatea unor rezistori sau relee care sa suporte curenti mari. Schema e simpla, cu 2 tranzistori, un tiristor si o punte redresoare. Daca se fol. triac, nu mai e nevoie de punte.

E buna ideea. O schema ai avea pe undeva? Sau ne apucam de proiectat? :freaza:
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări