Terry34 Postat Mai 25, 2011 Partajează Postat Mai 25, 2011 exista si alte solutii pentru alimentare anod cu tensiune fara riplu, stabilizata in afara de cele mentionate? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 25, 2011 Partajează Postat Mai 25, 2011 Tensiunea de alimentare a etajelor de putere nu se stabilizeaza.Eventual se face o limitare de curent. Riplul nu are o importantaatat de mare, capacitati de filtrare de ordinul 50-80 uF / 3000 V fiind suficiente.Mai important este ca socul anodic sa aiba o inductanta suficienta si safie bine decuplat pentru a impiedica curentii de RF sa ajunga la celula de filtraj. Link spre comentariu
Terry34 Postat Mai 25, 2011 Partajează Postat Mai 25, 2011 cum putem verifica socul anodic simplu si eficient? Eu ma gandeam sa aflam solutii ingenioase de a alimenta anodic tubul fara a ingreuna fizic constructia si eventual fara traf-uri, nu stiu...zice-ti si voi... Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 25, 2011 Partajează Postat Mai 25, 2011 Terry, ai ajuns deja la socul anodic? Pe teflon sau ceramica? Eu l-am verificat (ma refer aici la ampliful 4Xgu-50) cu un simplu grid-dip-metru facut cu un ochi magic (EM80) sa nu aiba frecventa proprie de oscilatie in benzile de radioamatori. Citeste calumea site-ul lui PA0FRI, acolo scrie tot. Spre surpriza mea, mi-a iesit ok din prima.... Link spre comentariu
Terry34 Postat Mai 25, 2011 Partajează Postat Mai 25, 2011 Da socul e facut, vreau si eu sa imi dai schema la grip-dip-metrul cu EM80, tot ma pasioneaza lampile...se poate face home-made? By pixuletz at 2011-03-15 By pixuletz at 2011-03-15 By pixuletz at 2011-03-15 mai am doar sursa de HV, toroidal nu incape, inca mai caut o solutie in regim liniar, nu ma grabesc, ma servesc momentan de un push-pull facut de mine de 175W, astept sa mai apara si alti useri doritori care sa faca si ei un astfel de amplificator cu aceasta lampa pentru care am tot respectul, este adevarat..o poti strica numai daca o spargi Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 25, 2011 Partajează Postat Mai 25, 2011 Sincer eu nu inteleg de ce te chinui atata cu anodica aia. Eu am fost si in week-end-ul asta la fiare vechi, am mai recuperat 3 cuptoare cu microunde. Chestia interesanta e ca trafurile sunt relativ standard, 2100V in secundar, deci secundarele pot fi puse in paralel fara mari probleme iar primarele in serie. In felul acest scoti de fapt in secundar doar 1100V la care faci dublare, dar scapi de incalzirea exagerata a primarelor. In plus in majoritatea cuproarelor gaseasti si ventilatoare cu motor asincron, deci foarte silentioase, care pot fi folosite pentru racirea liniarului. mai gasesti in unele si relee de putere... etc. In plus, sa stii ca nimeni nu m-a privit "ciudat" cand le-am zis ca vreau sa caut cuptoare penteru piese... Povestile cu izolatia nu prea tin. Daca ar fi probleme de izolatie ar descarca la masa si in cuptor. In plus, daca vrei sa fii 100 % sigur, nu montezi traful direct pe sasiul amplifului ci pe o bucata groasa de textolit sau teflon (dintr-un "fund de lemn" de bucatarie din Teflon, se gaseste din diferite culori pe la magazinele de menaj.) Evident ca inceputul secundarului trebuie dezlipit de pe tole, dar acesta se face destul de usor, lipitura fiind foarte usor vizibila. Toata lumea radioamatoriceasca vorbeste si foloseste actualmente aceste trafuri (chiar ieri seara se discuta intr-un qso local aici in Fr despre aceasta varianta, cu oameni care utilizeaza in mod curent astfel de trafuri), doar la noi persista "spiritul caracteristic - eu stiu mai bine, desi nu am experimentat niciodata, am imaginatia bogata". Scuze, la mine asta nu tine. Experiment or die!PS. Singura chestie de care trebuie sa tii cont este sa fie trafuri de aceeasi puterem nu poti imperechea un traf de 800W cu unul de 2Kw De fapt, sincer sa fiu, eu cred ca voi merge pe varianta cu un singur traf de anodica alimentat doar la emisie cu releu de intarziere de 1 sec, iese ampliful mult mai usor si mai "portabil".Inceea ce priveste grid-dip-ul, schema a fost publicata intr-o carte romaneasaca, dar nu mai stiu unde nici sa ma tai. Am gasit ceva foarte asemanator pe net, sunt sigur ca alti useri cu memoria mai "fresh" decat a mea o vor recunoaste si iti vor spune exact unde a fost publicata (cred ca si intr-un tehnium de prin anii '70)[attachment=0]FAS magic eye dipper.pdf[/attachment] Link spre comentariu
SirRoger Postat Mai 25, 2011 Partajează Postat Mai 25, 2011 In ceea ce priveste trafurile de microunde, dyogenes ai alimentat un traf din asta la 220V cu un ampermetru in serie cu infasurarea primara? Bineinteles, cu secundarul in gol. Cat indica? Te rog fa testul acesta si posteaza aici rezultatul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 26, 2011 Partajează Postat Mai 26, 2011 ... Povestile cu izolatia nu prea tin. Daca ar fi probleme de izolatie ar descarca la masa si in cuptor. In plus, daca vrei sa fii 100 % sigur, nu montezi traful direct pe sasiul amplifului ci pe o bucata groasa de textolit sau teflon (dintr-un "fund de lemn" de bucatarie din Teflon, se gaseste din diferite culori pe la magazinele de menaj.) Evident ca inceputul secundarului trebuie dezlipit de pe tole, dar acesta se face destul de usor, lipitura fiind foarte usor vizibila. Toata lumea radioamatoriceasca vorbeste si foloseste actualmente aceste trafuri (chiar ieri seara se discuta intr-un qso local aici in Fr despre aceasta varianta, cu oameni care utilizeaza in mod curent astfel de trafuri), doar la noi persista "spiritul caracteristic - eu stiu mai bine, desi nu am experimentat niciodata, am imaginatia bogata". Scuze, la mine asta nu tine. Experiment or die!... Calitatea izolatiei depinde de fiecare model de transformator. Ideea conform careia ar fi descarcat si in cuptor daca izolatia nu ar fi fost corespunzatoare, este pe jumatate gresita.Pe jumatate pentru ca in cuptor primul strat al secundarului, cel situat imediat pe carcasa si deci cel mai aproape de miez, este practic la masa, pe cand in redresorul bialternanta este la potential inalt. Cealalta "jumatate" tine de acel "experiment or die", dupa cum se poate vedea in testul de izolatie pe care l-am facut aici http://www.hawk.ro/tr/MOT/test%20izolatie%2010kV.jpg , izolatia secundarului a rezistat la 10 kV (60 uA curenti de scurgere, incluzand si efectele Corona) http://www.hawk.ro/tr/MOT/SNV34124.jpg . Ideea cu montatul lor izolat fata de masa ar putea ajuta dpdv electric, insa in acel moment nu mai stii niciodata sigur daca miezul este la masa sau la... 3 kV Si atunci cand este atins, e mai bine sa nu afli ca miezul nu mai e la masa sau ca nu mai este izolat! Atunci cand miezul este conectat la masa, in cazul unei probleme de izolatie, cel putin sunt mari sanse sa se arda siguranta din primar. In afara de incalzire, o alta problema o constituie rezistenta mare a secundarului, este mult mai mare decat la transformatoarele obisnuite de aceeasi putere si tensiune. In ceea ce priveste trafurile de microunde, dyogenes ai alimentat un traf din asta la 220V cu un ampermetru in serie cu infasurarea primara? Bineinteles, cu secundarul in gol. Cat indica? Te rog fa testul acesta si posteaza aici rezultatul. La cele doua exemplare (model identic) masurate de mine, cu sunturile magnetice scoase, curentul de mers in gol era de 0,2A pentru 90V in primar http://www.hawk.ro/tr/MOT/curent%20mers ... %2090V.jpg si respectiv 1,7...1,8A pentru 220V in primar http://www.hawk.ro/tr/MOT/curent%20mers%20in%20gol2.jpg In mod sigur depinde si de tipul de transformator, de "zgarcenia" cu care a fost construit fiecare. Se incalzeste destul de repede, a rezistat timp de peste jumatate de ora la 1kW consum in regim continuu dar incalzindu-se foarte de tare, http://www.hawk.ro/tr/MOT/test%201KW%202.jpg Alte imagini la http://www.hawk.ro/tr/MOT/ Ca si comparatie, transformatorul de la R118, la 2 kW sarcina continua, se incalzeste mai putin si are rezistenta secundarului muuuult mai mica. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 26, 2011 Partajează Postat Mai 26, 2011 Traian B, ca de obicei, jos palaria! O sa fac si eu niste poze, nu vor aduce nimic nou, vor confirma doar ceea ce ai aratat tu deja. Din pacate test de izolatie eu nu am posibilitatea sa fac. Daca chiar vrem sa fim siguri ca miezul nu ajunge la 3 Kv, se poate pune un eclator (starter de neon de ex.) intre miezul trafului izolat pe teflon si masa. Cand depaseste 160V aprox, starterul se amorseaza si pune miesul direct la masa, provocand arderea sigurantei... asta daca chiar ne dorim sa atingem miezul in mers, eu unul nu fac asta NICIODATA.Am spus-o si o repet, varianta cu un singur traf care sa mearga in continuu si la receptie NU ESTE FEZABILA din motive de incalzire si consum de energie. Ori 2 trafuri cu primarele in serie, care merg continuu, ori un singur traf alimentat numai in emisie. Link spre comentariu
Flor Postat Mai 30, 2011 Partajează Postat Mai 30, 2011 Ca de obicei, hi, hi, voi fi partial off topic. Dar cum incerc sa ajut.. ...In ceea ce priveste grid-dip-ul, ... Am gasit ceva foarte asemanator pe net, ...Eu am BM-ul fizic in cutia originale si boMbinele din doatare..Un coleg l-a testat si spunea ca (mai) mergea super, in ciuda vechimii..Acuma n-am stiut niciodata ceha sau slovaca, dar la o adica nici nu prea e nevoie daca intelegi schema. Si pt cine chiar doreste, exista si Gogu traducatoru'.. Link spre comentariu
Terry34 Postat Iunie 5, 2011 Partajează Postat Iunie 5, 2011 By pixuletz at 2011-03-15 By pixuletz at 2011-03-15 By pixuletz at 2011-03-15 Vrea cineva proiectul meu sa il continue, eu chiar o sa-l vand , din motive personale nu mai pot continua constructia amplificatorului. :cry:Relatii pe PM Link spre comentariu
Terry34 Postat Iunie 23, 2011 Partajează Postat Iunie 23, 2011 daca ma redresez financiar cu un giob bun nu o sa-l mai dau... dar de unde in Buc...stie cineva unde ca ma duc acusica Link spre comentariu
Terry34 Postat Iunie 24, 2011 Partajează Postat Iunie 24, 2011 daca ma redresez financiar cu un giob bun nu o sa-l mai dau... dar de unde in Buc...stie cineva unde ca ma duc acusica ?! Nu vrea nimeni sa continue proiectul meu? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 5, 2012 Partajează Postat Ianuarie 5, 2012 Bun,Am tot rumegat zilele astea ce si cum ar fi mai bine... Ma tem ca GU-81 in grounded grid are nevoie de atac mai mare de 100W... asa ca voi merge pe varianta catod comun, atac in G1. Teoretic in varianta asta cu atac de 30-40W, iesirea ar trebui sa se apropie de 1KW daca tubul are suficienta "mancare". Pentru tensiunea de polarizare a G1, nu e o problema, insa probleme mai mari pune tensiunea grilei ecran. Nu inteleg de ce rusii propun stabilizator cu tub (6P45 = EL509) si nu cu tranzistor...Pe mine ma bate gandul sa fac un stab simplu cu 2SC5570 si 4 zenner-e de 200V in baza. Tubul dupa stiinta me ia cam 100mA in G2 la 800V. Oare ar tine? Link spre comentariu
maxxim33 Postat August 15, 2012 Autor Partajează Postat August 15, 2012 Hai sa revin la topic fiindca aceasta lampa merita exploatata la maxim si de aceea cred ca trebuie sa ii acordam mai multa atentie pe viitor. Spuneam ca nu am avut mai mult de 1600V curent continuu deoarece atat imi permitea fereastra transformatorului iar cei aproximativ 550w imi erau suficienti.la un atac de 30-40w. Am incercat si cu 80w atac dar sincer nu cred ca este relevant in cele ce urmeaza. Asadar amfolosit acesta lampa ca si o trioda ....cu grilele la masa iar schema o voi posta mai jos. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum