78ATI Postat August 24, 2010 Partajează Postat August 24, 2010 Buna ziua tuturor, De cateva saptamani am o problema cu hota montata in bucatarie. Nu cred ca trebuie sa mentionez numele sau fabricantul acesteia, insa simtomele problemei sunt: - hota are 6 regimuri de turatie/ comanda fiind facuta digital : la inceput carcasa din tabla de inox din cauza vibratiilor facea un zgomot enervant - l-am rezolvat acoperind toata carcasa cu o folie amortizoare fonica (o specie de folie bituminoasa) care a intarit suprafata tablei, zezultand disparitia acestor vibratii. - acum in schimb la niveluri inferioare de turatie, nu se aude zgomot facut de palele ventilatoarelor (are 2) ci un brum creeat de motoarele electrice: am oprit cu mana eliciile acestora si brumul persista. Este un zumzet cred de 50Hz al retelei. Am incercat sa modific prinderea batiurilor motoarelor pe caroserie, mai precis am interpus intre acestea si carcasa pufere din cauciuc. Zgomotul insa nu a disparut. Partea a doua a problemei, este insasi comanda electronica a hotei. Am sentimentul ca aceasta nu comanda corespunzator motoarele, in pozitiile inferioare acestea sunt subturate sau dau impresia ca se "ineaca". (iar turatia fluctueaza, existand o variatie suparatiare a acesteia) Am studiat putin posibilitatea reglarii turatiei motoarelor electrice de CA (au rotorul in scurt circuit - nebobinat), insa nu am gasit o solutie. Intrebare: Se poate face cumva comanda acestor motoare astfel incat turatiea sa poata fi modificata, insa cuplul acestora sa fie constant sau sa nu varieze foarte mult in momentul reducerii tensiunii. O alta intrebare, cum se poate elimina brumm-ul generat de retea sau de bobinele motoarelor electrice? (ma refer strict la brumm-ul perceput la nivelul auditiv, pe radio sau alte surse nu se regaseste). Va multumesc mult pentru orice idee sau sfat care poate ma va ajuta in rezolvarea cazului! Link spre comentariu
harman37arun Postat August 24, 2010 Partajează Postat August 24, 2010 Cunoasteti proverbul englezesc:Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine.dara pasul fiind facut va trebui sa schimbati motoarele care evident sunt china si sa adaptati si alta parte electronica .si sper sa nu uitati ca lucrurile Turcesti si China sunt folosibile daca inainte de intrebuintare sunt reparate. Link spre comentariu
lyka Postat August 24, 2010 Partajează Postat August 24, 2010 buna seara tuturor referitor la cele puse in discutie de 78 ati modificarea turatiei unui electromotor co rotorol in scurciuit se poate schimba prin schimbarea numarului de poli sau modificarea frecventei pastrind un raport frecventa tensiune rezultatul uncuplu nominal constant la diferite turatii in cchema lor include si filtru acel ,brum' este neadaptare intre variator electromotor Link spre comentariu
harman37arun Postat August 24, 2010 Partajează Postat August 24, 2010 D-le Lyca daca motoarele sunt de slaba calitate va munci de 2 ori ideea dv e buna...numai ca alea nu sunt motoare sunt niste facaturi!!! Link spre comentariu
78ATI Postat August 24, 2010 Autor Partajează Postat August 24, 2010 Din pacate cunosc proverbul...si tocmai de aceea sunt mai dezamagit de calitatea lucrului achizitionat, cu atat mai mult cu cat se spune ca este in segmentul de top, iar pretul a fost destul de piparat (~800 ron)!Fiind in garantie, am chemat pe cei de la service, mi-au schimbat blocul electronic...insa merge dupa 2 zile exact la fel de prost!Am desfacut electrononica...si comanda este realizata printr-un PIC 16F628 apoi 2 optocuploare spre 2 triace sau triristori.Am exclus aici partea de afisare a "nivelului selectat" plus aprinderea becurilor.Ma gandesc din ce in ce mai mult sa reconstruiesc partea electronica...iar in ultima instanta si partea electrica-mecanica. Aveti o schema foarte buna de comanda a motoarelor electrice de curent alternativ cu rotor in scurt circuit? Sau voi ajunge sa trec pe achizitionarea de motoare noi eventual de CC?Chiar nu inteleg de ce atatea probleme intr-un dispozitiv atat de banal!La servici avem cateva ventilatoare "office" mari albe made in china...sincer acum totul e facut pe acolo, indiferent sub ce brand se vad...insa nu fac zgomot, culmea elicea fiind de 10 ori mai mare!Va multumesc pentru viitoarele sugestii si informatii! Link spre comentariu
lorik199 Postat August 24, 2010 Partajează Postat August 24, 2010 motoarele iti bazaie la turatie mica pt ca controlul turatiei e facut cu triace cum ai spus, care taie din sinusoidadaca sunt motoare cu rotor bobinat si cu carbuni, le poti alimenta in CC cu o sursa reglabila, cu triac/tiristior si nu vor mai bazai garantat Link spre comentariu
harman37arun Postat August 25, 2010 Partajează Postat August 25, 2010 Lorik la toate motoarele care necesita reglaj de turatie se face cu triace ...ceea ce spui tu cu taierea sinusoidei e valabil la tiristoare.Oricat se incearca adaptari schimbarea partii elecrronice e necesara dar cu un montaj testat!!!Succes. Link spre comentariu
78ATI Postat August 25, 2010 Autor Partajează Postat August 25, 2010 Motoarele nu sunt cu rotor bobinat! sunt cu rotor in scurt circuit...Cunoasteti o schema de variator de turatie bun? Daca se poate un link ar fi superb!Multumesc! Link spre comentariu
lyka Postat August 25, 2010 Partajează Postat August 25, 2010 78 ati la 800lei cred ca trebuiasa mearga ''ceas''daca la turatii mari nu nu deranjeaza atunci variarorul este vinovat au dreptate si colegi ca cele cu tiristuri ''tae ''din alternante iar la motor ajung frinturidin alternante am vazut citeva scheme cre in principiuau un redresor un filtru si tranzistori deputere rezultind o sinusoida am sa caut o schema Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum