Vizitator tyc Postat August 17, 2010 Partajează Postat August 17, 2010 Vreau sa fac o incarcare eficienta a accu si de aceea am adoptat o sursa in comutatie care sa faca asta.Generatorul e un magnetou trifazat de 455W care are plaja de turatii pana la 7800rpm,bateria e de 8Ah,SLA.Problema e ca la1500rpm U=18V ,la 2500 e 23V ,la 3000 s-a ars becul...la7800 banuiesc ca ajunge la 100;astazi masor U cu un bec de 110V/150W .Tensiunea G/S e ,la majoritatea MOSFETilor de 20V,iar aici ajung la 100?M-am gandit,pt inceput ,la un stabilizator in comutatie cu LM2575 si BD250;e pe vine un LM2676(cu randament mai mare) si 2 IRF de 40A/buc.Am gasit pana la 8A...insuficient,pot sa maresc curentul,dar e cu 2575 si cam stufos si nu rezista la 100.Mai caut,aveti ceva solutii?(consider ca si discutiile sant constructive). Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 17, 2010 Partajează Postat August 17, 2010 Am masurat tensiunea maxima si e de 120V cu sarcina de 150W.Solutia e o sursa flayback care sa acepte tensiune de intrare intre 15 si 120V.Eu nu sti sa o concep,dar ma gandesc deja la comanda cu IR... . Link spre comentariu
Mondan Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 As putea sa "ma bag" sa ajut, dar spune mai clar ce trebuie sa faca sursa.As putea sa spun doar ce particularitati trebuie sa aiba fata de sursele care s-au sicutat "mai ss" la topicul de SMPS.sa scoata o tensiune variabila 14- 150V la 700W ?asta din 220V ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 Sursa stabilizeaza tensiunea de pe un generator,iar tensiunea astfel obtinuta incarca un acumulator SLA de 12V.Tensiunea de intrare e cuprinsa intre 15V si 120V, tensiunea de iesire e de 14,2V.Curentul maxim e de 40A(5secunde,in rest va fi ~8A). Link spre comentariu
gica70 Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 Sursa stabilizeaza tensiunea de pe un generator,iar tensiunea astfel obtinuta incarca un acumulator SLA de 12V.Tensiunea de intrare e cuprinsa intre 15V si 120V, tensiunea de iesire e de 14,2V.Curentul maxim e de 40A(5secunde,in rest va fi ~8A).Ceva nu e in regula; mai intai acel generator trebuie sa aiba un reglaj al tensiunii prin comanda excitatiei, apoi acel acu are nevoie de cc 0,8A curent de incarcare. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 Nu are reglaje(excitatie cu magnet permanent),ulterior se poate insera o scc la 0,8A,iar consumatorii sa primeasca restul. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 Dar aia 40A pt ce sunt? Nu ii poate sustine acumulatorul? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 Ba da,dar accu e la 12V,tensiunea de incarcare e 14,2...problema asta e ca rezolvata,o R intre baterie si iesirea circuitului de incarcare(10...50mohm/5W sau un fir de nichelina intr-un tub varnish termorezistent). Link spre comentariu
Dr.L Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 Dar nu cred ca mai e nevoie de rezistenta,la masini nu e nici o limitare de curent. Adica ar fi problematic daca ar cadea prea mult tensiunea in sarcina Link spre comentariu
dorel_81 Postat August 19, 2010 Partajează Postat August 19, 2010 Va salut! Nu am inteles exact pe ce vreti sa montati aceasta sursa in comutatie. Daca vreti sa o montati pe motocicleta va trebui sa tineti cont de foarte multi factori, unul dintre ei asa cum ati mentionat fiind voltajul la iesirea din magnetou intre 15v si 120v poate si mai mult atunci cand bateria este complet incarcata si nu sunt consumatori ceea ce poate duce la distrugerea sursei. Trebuie analizate toate conditiile de lucru a sursei, trebuie tinut cont de cati magneti are generatorul, acest lucru ducand la stabilirea frecventei de lucru in functie de turatie. Nu e chiar usor de facut aceasta sursa in comutatie... dar nici imposibil. Link spre comentariu
gica70 Postat August 20, 2010 Partajează Postat August 20, 2010 Da, ai dreptate, ai scris magnetou si nu am observat. Cred ca problema e puterea mare pe care o da generatorul fata de ce ai tu nevoie. Incearca, daca ai acces la legaturile de la capatul bobinelor (ar fi bine sa pui si o schema) sa folosesti numai o faza.Nu inteleg de ce insisti cu acea sursa costisitoare pt. ce trebuie sa faca. Mi-am amintit si o alta metoda acum; foloseste pe post de rezistenta becuri; ai sa gasesti pana la urma solutia. Interesant este faptul ca tu produci mai multa energie decat ai nevoie si nu sti cum sa scapi de surplus!. Baga-i niste rezistente babane (cu care sa incalzest apa, de ex.) si i-ati o priza (pe rzistenta) de unde ai nevoie! Link spre comentariu
bolek Postat August 20, 2010 Partajează Postat August 20, 2010 1.nu stiu cum sa incalzeasca el apa, pe o motoreta...poate pe o cisterna mai merge. 2. un convertor Buck mi se pare ca te-ar ajuta mult mai mult. si iese si destul de mic. ceva de genul http://visforvoltage.org/blog/nasukaren/4422 asta e primul care mi-a iesit in cale cu Gogu... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 20, 2010 Partajează Postat August 20, 2010 Motoreta e ceva cu motor de 50cmc...asta are 650.Motoreta are un magnetou de~60W comparativ cu cei 455W.Motorul e racit cu apa,deci nu e loc de inca un radiator/rezervor/pompa.Momentan folosesc un buck,intimplator cu 2576(un fel de Dacia 1300 in "epoca de aur"-bun si ieftin) si in scurt baga si 7A fara sa se supraincalzeasca,dar si modelul hv merge numai pana la 60V/3A.Cu amperajul se rezolva cu un mos,2.Cu tensiunea e o problema.Figura cu o faza e o idee buna,pt echilibrul in timp trebuie rotite fazele folosite,minim 2(e magnetou in stea comun ).Cu o punte semicomandata,cu [email protected] au baterii mai mari de 8Ah. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 22, 2010 Partajează Postat August 22, 2010 Dupa ce am probat LM2676HV si nu am obtinut rezultate bune(la un moment dat se ambaleaza termic necontrolat=>creste tensiunea&curentul=>se incalzeste si mai are=>mai creste U&I=>controller ars),am adoptat modelul cu diode+MOS: http://www.shindengen.com/resources/Pro ... 20Data.pdf. Din simulare,e necesar un control on-off,fara calare pe faza.Ceva nu mi se pare in regula cu simularea,poate ar trebui unul cu zero crossing,sa pornesc MOSurile la U=0V(P=0W),deorece in functionare o sa oscileze cu hz(rpm), Un C intre G/D scade U G/S sub 20V.Asta e prima modalitate simpla care am 'puscat-o' azi de dimineata.Stiti ceva IC/sch cu componente pt 0 crossing care sa lucre la 125C? Link spre comentariu
dorel_81 Postat August 22, 2010 Partajează Postat August 22, 2010 Releul de incarcare original al motocicletei mai functioneaza sau este ars? Majoritatea releelor de incarcare sunt cu tiristori, iar cele de ultima generatie sunt cu mosfeturi. Pana faceti rost de o schema cu mosfet, puteti rezolva problema facand un releu de incarcare cu tiristori care este cel mai des intalnit pe motociclete. Am sa pun un link cu acest tip de regulatoare http://motorcyclephilippines.com/forums ... p?t=139779 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum