Vizitator bugtuner Postat August 15, 2010 Partajează Postat August 15, 2010 Am conectat-o la 220V conform schemei. I-am pus o rezistenta de 10k in serie. Culmea becul de control nu se aprindea deloc Dar in rest merge bine. La condesator am 270V, lampa se aprinde. Am conectat-o la carligul inductiv, si declaseaza si de acolo.Acum are un cablu de veioza care iese din lampa, si carligul inductiv. Merge ca o lampa normala doar ca in loc sa alimentez la 12 V acum alimentez la 220V. Am testat pe masina dar am tras cu prelungitorul curent pentru lampa.Daca intorc stecherul in priza, si in loc de nul am faza si in loc de faza am nul, va functiona? Se va strica?Daca scot din priza, ma curenteaza stecherul din cauza condensatorului incarcat?Si ce schimb sa mearga normal pe 12 V? Ce transformator trebuie sa caut?Mersi mult de ajutor pana acum. Acum sunt fericit ca macar o pot folosi la urgente. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 15, 2010 Partajează Postat August 15, 2010 Si ce schimb sa mearga normal pe 12 V? Ce transformator trebuie sa caut?Daca aveti noroc si infasurarea defecta este la exterior, incercati rebobinarea cu sarma noua.O alta solutie pentru obtinerea tensiunii necesare amorsarii, aveti aici. http://tacashi.tripod.com/elctrncs/inve ... verter.htm Link spre comentariu
em2006 Postat August 15, 2010 Partajează Postat August 15, 2010 Chiar daca o folosesti la urgente, nu e bine ce faci, e periculos sa mergi la masina cu 220v in felul asta. Eu am postat schema doar pt probe in casa si am atras atentia asupra pericolului, daca stiam ce o sa faci, nu o postam.Pana rezolvi cu convertorul, uite ce zic eu sa faci, daca nu mai ai rabdare:-Renunta la veioza, nu mai este necesara, daca ai mai pus in serie 10K (poti pune si mai putin, ca sa creasca cei 270V).-Fa rost de un traf de retea 220V/220V, nu e putere prea mare, si alimenteaza prin el, nu va mai fi pericol de electrocutare.-Daca nu gasesti un astfel de traf, ia 2 trafuri identice de 220V cu orice tensiune secundare (dar sa fie aceasi tens), de exemplu 20/24, 220/12v, etc, si leaga secundarele impreuna, primarul unui traf il bagi in priza, iar primarul celuilalt il duci la masina, vei avea dubla izolare galvanica si nu va mai fi pericol (un traf coboara tensiunea, iar celalalt o ridica la loc).Da jos de pe placa originala traful si tranzistorul si refa montajul dupa sch de test nr 1 pe o alta placa, pana-l pui la punct, pune toate piesele noi. Daca nu reusesti, va trebui sa-ti faci alt traf, pe un miez similar sau mai mare, de cumparat gata facut e greu sa gasesti.Nu e atat de complicat, traful merge facut si fara miez, doar ca va avea spire mai multe si va va fi mai voluminos, insa oricum nu iese tiganie mai mare decat e acum.Nu ignora pericolul, daca-ti scapa faza retelei la sasiul masinii (sau orice alt fir din interiorul stroboscopului, toate punctele sunt la potentialul retelei), ALA ESTI!Gandeste-te ca insusi aparatul complet n-a fost facut sa-l folosesti la retea, ci la baterie, chiar si clestele cu traductorul e un pericol potential. Link spre comentariu
Vizitator bugtuner Postat August 15, 2010 Partajează Postat August 15, 2010 Mersi de sfaturi, si de ganduri buneChiar nu m-am gandit deloc la 220V ca o solutie permanenta. Nu in sensul asta am gandit-o . si nu o zic acum ca as vrea sa bravez. Firul de veioza l-am pus pt ca ala l-am gasit primul si e doar firul de la o veioza, nimic cu veioza, becuri etc . Sunt constient ca nu trebuie sa o folosesc asa cum e acum. Am montat-o doar sa vad daca functioneaza si cu implusurile de la bujii, nu doar cu intrerupatorul ala de test. I-am facut o proba si gata iar in cadrul probei am rezolvat urgenta. Acum caut sa o repar pe 12 voltii cum era initial. Nu o mai folosesc acum si nici nu o voi folosi pana nu e remediata. Nu ma grabesc, in sensul ca pana fac rost de traf 220/220 sau de doua trafuri, mai bine imi pierd timpul si refac traful original de pe placa.Am crezut ca si trafurile se gasesc pe cod ca diodele, tranzistoarele etc.Intrebarea daca merge si bagata invers in priza era ca sa imi verific cunostintele, ca eu banuiesc ca ar merge, ca diodele D2-D3 permit numai un sens al curentului.Uite poza cu jucaria, si firul de veioza.Infasurarile le pot scoate simplu de pe miez. O sa incerc sa le rebobinez.Dar ca sa mai invet si eu ceva, ca nu pricep exact cum funtioneaza tranzistorul ala in schema, si ce face sa oscileze montajul, are lagatura cu C1? Si de ce e legata iesirea 3 a trafului la baza tranzistorului? Link spre comentariu
miron1947 Postat August 15, 2010 Partajează Postat August 15, 2010 nu pricep exact cum funtioneaza tranzistorul ala in schema, si ce face sa oscileze montajul, are lagatura cu C1? Si de ce e legata iesirea 3 a trafului la baza tranzistorului?Pentru a amorsa o oscilatie, este nevoie de o reactie pozitiva, aceasta este obtinuta prin infasurarea care se conecteaza la baza. Cand il desfaceti, numarati si spirele. Link spre comentariu
em2006 Postat August 15, 2010 Partajează Postat August 15, 2010 ...Intrebarea daca merge si bagata invers in priza era ca sa imi verific cunostintele, ca eu banuiesc ca ar merge, ca diodele D2-D3 permit numai un sens al curentului.Cu stroboscopul alimentat la 220v, un fir vine la diode, iar celalalt la MASA.Cand ai facut proba, ai nimerit faza la diode si nulul la masa. Daca inversai steckerul in priza, FAZA venea la MASA! Daca mergi cu chestia asta la masina si legi masa la sasiul masinii, iti dai seama ce se poate intampla. De mers merge, dar daca atingi masina e ca si cum ai baga un cui in priza si te-ai tine vartos de el.Indiferent cum l-ai baga in priza, toate punctele din montaj sunt PERICULOASE, fata de pamant !!!Deci nu ai ce cauta sa atingi nici o piesa cata vreme esti cu picioarele pe pamant.In functionare normala, pe bateria masinii de 12V, masa montajului vine legata la masa masinii, fiind ambele la borna minus a bateriei.PSAcum m-am uitat la poza, si vad ca nu ai legat masa masinii la masa montajului, cum era normal, ma mir ca a mers asa, flotant (adica intr-o ureche), dar e mai bine asa, dpv al protectiei, tehnic insa nu e corect.Chiar daca te satisface cum merge in aceasta versiune, pericolul potential exita in continuare si e localizat la traductor si cablul aferent. Beleaua se poate intampla la deteriorarea sau strapungerea accidentala a cablului traductorului. Link spre comentariu
Vizitator bugtuner Postat August 15, 2010 Partajează Postat August 15, 2010 Acum serios, chiar daca asa pare, nu am de gand sa o folosesc la 220V. O sa repar traful ala si pana atunci nu o folosesc.In nici un caz nu am legat nulul sau faza la caroserie si inteleg pericolul de a scapa faza pe firul traductorului sau pericolul dat de minunatul intrerupator de la pistol, care numai pentru 220V nu a fost gandit.Am fost atent la stecher unde e faza si unde e nulul inainte de a il conecta. Logica mea spunea ca ar fi trebuit sa mearga oricum. dar o singura data cand l-am conectat, am fost atent sa fie faza unde trebuie.Dar nu inteleg cum de traductorul are numai un fir. Eu cred ca in sine e o bobina, ma asteptam sa aibe doua fire, la ambele capete ale bobinei. Un capat la masa si celalalt la intrarea la condensator.Si in varianta pe 12V tot un fir vine la traductor (fara logica pentru mine, ca dupa slabele mele cunostinte nu vad cum sa functioneze), deci am conectat la fel si in montajul alimentat la 220 din prost noroc.Cum de functioneaza semnalul din traductor eu nu inteleg nici la 12V nici la 220V. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Eu cred ca in sine e o bobina, ma asteptam sa aibe doua fire, la ambele capete ale bobinei. Un capat la masa si celalalt la intrarea la condensator.Este un transformator(miezul de ferita este in cleste), primarul este fisa de bujie, si "bobina" secundarul. Daca de la cleste, semnalul vine prin cablu ecranat, sunt doua fire, cel central si masa. Link spre comentariu
Vizitator bugtuner Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Totusi, bobina "secundarul" nu are doua capete (nu vorbesc deloc de ecranare, nu are), Unul capat vine la lampa si celalalt capat? Unde merge? Si cum de functioneaza, ca acea bobina, secundarul nu are circuit inchis nicaieri. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Totusi, bobina "secundarul" nu are doua capete (nu vorbesc deloc de ecranare, nu are),Faceti o poza cu cablul, eu cred ca este ecranat, pana acum, n-am vazut cu un singur fir(am si eu un pistol, pentru avans), daca am dreptate si este ecranat, ecranul este la masa si asa se inchide circuitul.[attachment=2]Stroboscop 001.jpg[/attachment][attachment=1]Stroboscop 002.jpg[/attachment]Cum se vede si la conector sunt patru conexiuni, alimentare si doua de la cleste.[attachment=0]Stroboscop 003.jpg[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator bugtuner Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Sigur vine un singur fir de la traductor la circuit, fara nici un fel de ecranare. Firul acela l-am lipit pe circuit, si a trebuit sa il dezilozez un pic,pentru lipitura. E un fir normal, litat de cupru.Nu spun ca e ideal, dar totusi functioneaza. Dupa ce repar traful o sa ii pun si fir cu ecranare.Dar la tine ce rol ar avea cele 4 fire?. 2 la bobina si unul ecranul, si al patrulea?Sau e traductorul mai smecher si are si el ceva circuite in el ce necesita alimentare? Link spre comentariu
miron1947 Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Dar la tine ce rol ar avea cele 4 fire?. 2 la bobina si unul ecranul, si al patrulea?Sau e traductorul mai smecher si are si el ceva circuite in el ce necesita alimentare?Doua la bobina, unul fiind ecran(la masa) si unul firul central, iar celelalte doua, sunt alimentarea, + si - de la baterie(krokodili, cel rosu si cel negru)Sau e traductorul mai smecher si are si el ceva circuite in el ce necesita alimentare?Nu are nimic in plus, doar bobina si miezul, alimentarea este pentru montajul din pistol.P.S.Pistolul Dvs. este fix, nu este cu unghi reglabil? Link spre comentariu
Vizitator bugtuner Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Da, este cu unghi fix. E ceva model fara pretenti made in China.Ca sa rebobinez traful, cum pot sa aflu numarul de spire pe traf ? . Numarand spira cu spira stiu, dar este si alta metoda? Link spre comentariu
miron1947 Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Numarand spira cu spiraDa. Link spre comentariu
em2006 Postat August 16, 2010 Partajează Postat August 16, 2010 Am intrat si eu acum pe forum si am citit discutia. Din cele spuse eu inclin sa cred ca traductorul lui bugtuner e capacitiv, e posibil ca in clestele ala sa nu fie nici o bobina ci o bucata de tabla. Se formeaza o capacitate, ce-i drept foarte mica, intre respectiva tabla si firul bujiei, dielectricul fiind izolatia cablului-fisa. Semnalul e luat fata de masa, care e luata direct de la caroserie sau minusul bateriei, prin firul respectiv al stroboscopului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum