danciusergiu84 Postat August 8, 2010 Partajează Postat August 8, 2010 vreau sa-mi montez o sonda (manometru) presiune ulei (cea pentru motorul clasic de dacia) pe masina (nova gti), am vazut ca am gaura in blocul motor unde se monteaza sonda, in prezent e astupata cu un surub, problema mea e ca nu am unde sa montez prin bord ceasul indicator aferent sondei si astfel voi monta un mic voltmetru in consola centrala langa bricheta, dar nu am idee cum sa calibrez acel indicator, adica nu stiu ce tensiune imi va da acel manometru la 1,2,3,4... bari si nici nu am cum sa aflu deoarece nu detin vre-un ceas indicator, achizitionarea unuia doar ca sa masor tensiunile nu mi se pare utila din aceasta cauza apelez din nou la dumneavoastra poate aveti vreo documentatie tehnica in care se sprecifica acest lucru sau poate va e la indemana sa masurati pe masina cum sta treaba Link spre comentariu
remus68 Postat August 8, 2010 Partajează Postat August 8, 2010 Nu poti monta traductorul de presiune (sonda de ulei) impreuna cu voltmetrul. Traductorul este de fapt o rezistenta variabila si variatia rezistentei nu este chiar liniara. Instrumentul indicator (ceasul) are trei borne - plus, masa si contactul spre traductor - el este etalonat astfel incit functioneaza bine impreuna. Nu va functiona nici macar daca in locul ceasului de presiune ulei vei folosi unul pentru temperatura apei sau nivelul combustibilului - fiecare este pereche cu traductorul sau. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat August 9, 2010 Autor Partajează Postat August 9, 2010 inteleg ca sunt pereche (sonda si ceasul) dar totusi am ceva nelamuriri:1 - de ce nu este liniara variatia rezistentei sondei in functie de presiune?2 - pana la urma si indicatorul ceasului e tot un voltmetru nu? in acest caz ramane doar sa descopar schema interna pentru ca are neaparat nevoie de un montaj care sa transforme variatia tensiunii in variatie liniara in functie de presiune deoarece voltmetru indicator are variatia liniara Link spre comentariu
nelu F Postat August 9, 2010 Partajează Postat August 9, 2010 La dacie traductorul nu este cu rezistenta variabila, este cu bimetal. La fel si ceasul indicator. Cele doua sunt inseriate din punct de vedere electric.Membrana traductorului este un pol al unui contact, celalalt pol este fixat pe un bimetal ce are infasurata pe el o rezistenta care prin incalzire duce la deformarea bimetalului si se intrerupe circuitul electric. Functie de presiunea uleiului vom avea in circuit un fel de PWM, ceea ce face ca rezistenta infasurata pe bimetalul din ceasul traductor sa se-ncalzeasca proportional cu presiunea, deformarea acestuia (deci si indicatia ceasului) fiind astfel proportionala cu presiunea.Este un sistem orientativ, avand o precizie mica si o mare instabilitate in timp. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat August 9, 2010 Autor Partajează Postat August 9, 2010 complicat sistemul cu bimetale, inca n-am reusit sa-l inteleg oare as putea sa caut la dezmembrari alt model de sonda impreuna, mai usor de utilizat si mai exact decat cel de dacia, care sa se potriveasca la filet? Link spre comentariu
gcom61 Postat August 9, 2010 Partajează Postat August 9, 2010 La dacie traductorul nu este cu rezistenta variabila, este cu bimetal. La fel si ceasul indicator. Cele doua sunt inseriate din punct de vedere electric.Membrana traductorului este un pol al unui contact, celalalt pol este fixat pe un bimetal ce are infasurata pe el o rezistenta care prin incalzire duce la deformarea bimetalului si se intrerupe circuitul electric. Functie de presiunea uleiului vom avea in circuit un fel de PWM, ceea ce face ca rezistenta infasurata pe bimetalul din ceasul traductor sa se-ncalzeasca proportional cu presiunea, deformarea acestuia (deci si indicatia ceasului) fiind astfel proportionala cu presiunea.Este un sistem orientativ, avand o precizie mica si o mare instabilitate in timp.Nu faceti afirmatii neverificate!Scoateti papucul de la un traductor de presiune montat deja pe un auto si masurati cu un ohmetru >>nu este nici un pwm ci doar rezistiv;deci... Link spre comentariu
nelu F Postat August 9, 2010 Partajează Postat August 9, 2010 Nu este complicat sistemul. Iti atasez schema, e f simplu.gcom61, pt tine este . La tupeul multora din Romania nu este de mirare, chiar trebuia sa folosesti asa ceva? Crezi ca tot ce se poate masura cu un ohmetru este si rezistor? Dupa logica ta, daca e sa masori cu ohmetru bobina unui releu tragi concluzia ca in interior este pur si simplu un rezistor? Asa iti verifici tu afirmatiile?Mai multa grija te rog pe viitor. Nici cand suntem siguri de ceva nu trebuie sa ne comportam neadecvat fata de ceilalti. Link spre comentariu
caesar07000 Postat August 9, 2010 Partajează Postat August 9, 2010 La dacie traductorul nu este cu rezistenta variabila, este cu bimetal. La fel si ceasul indicator. Cele doua sunt inseriate din punct de vedere electric. Membrana traductorului este un pol al unui contact, celalalt pol este fixat pe un bimetal ce are infasurata pe el o rezistenta care prin incalzire duce la deformarea bimetalului si se intrerupe circuitul electric. Functie de presiunea uleiului vom avea in circuit un fel de PWM, ceea ce face ca rezistenta infasurata pe bimetalul din ceasul traductor sa se-ncalzeasca proportional cu presiunea, deformarea acestuia (deci si indicatia ceasului) fiind astfel proportionala cu presiunea. Este un sistem orientativ, avand o precizie mica si o mare instabilitate in timp. singurul ceas de la dacie care e cu bimetal este cel care masoara tensiunea de incarcare a bateriei. alte poze mai explicite nu am gasit, sunt de pe okazii.rrrooo dar se vede clar ca cele de apa, ulei si benzina sunt facute din 2 bobine intercalate intr-un unghi de aprox 120 de grade, in campul carora se misca acul indicator. intr-adevar nu masoara deloc liniar niciunul dintre ele, asa ca nu cred sa fie de vreun folos un voltmetru...... Link spre comentariu
remus68 Postat August 9, 2010 Partajează Postat August 9, 2010 Acest model cu bimetal nu se mai monteaza pe autovehicule inca din anii 70' ! Au fost citeva serii de Dacia 1100 care aveau asa ceva si primele modele R12 asamblate la Pitesti, dar dupa 1972 au inceput sa se monteze traductori cu rezistenta variabila. Pe nici un model de Dacia produs dupa 1980 nu se va gasi vreun traductor cu bimetal. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat August 9, 2010 Autor Partajează Postat August 9, 2010 multumesc pentru raspunsuri, se pare ca nu prea am ce face cu un voltmetru liniar decat daca ii modific scala (gen exponetial sau logaritmic) etalonandu-l cu un alt manometru Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat August 12, 2010 Partajează Postat August 12, 2010 pe rand ceasul se poate monta intre suportul de casetofon si comenzile de la climatizare sonda de bec martor al lipsei presiunii de ulei este un intrerupator,nicidecum bimetal,si functioneaza doar cu bec! sonda de presiune este cum spune cineva mai sus o rezistenta variabila,va arat in poza una desfacuta neliniaritatea se datoreaza felului in care este bobinata rezistenta...plecand de la spire distantante si ajungand la fire concentrate ;) un amarat de ceas de dacie care sa mearga cu sonda costa 10-15 lei...deci nu o avere si atunci nu vad rostul "adaptarii" unui voltmetru care trebuie apoi calibrat etc... Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Septembrie 20, 2010 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2010 m-am gandit la voltmetru deoarece la magazin piese dacia am vazut de vanzare o consola mica cu ceas presiune ulei si temperatura apa (cred) la 80 ron ceea ce mi se parea prea mult, bine mai exista si dezmembrari... dar si eu ma gandeam ca loc de montare al ceasului intre player si comenzi climatizare in dreptul scrumierei, dar acolo nu incape un ceas clasic dacia si de aceea ma gandeam la voltmetru plus ca am pe acasa cateva destul de draguteam fost ocupat pana acum ca am fost in concediu si m-am ocupat de masina ca sa treaca la itp, azi cred ca se rezolva si urmeaza sa merg pe la dezmembrari ca oricum imi trebuie ceva de acolo si am sa-mi iau o sonda si un ceas daca nu e scump (nu vreau sa mai dau banii pe masina fiindca nu cred ca o mai pot tine mai mult de 2 ani cat tine verificarea - inspectorii de acolo au impresia ca toti avem masini straine sau noi ... in fine... sper sa am si timp sa ma ocup de problema) Link spre comentariu
elm Postat Septembrie 22, 2010 Partajează Postat Septembrie 22, 2010 Nu este complicat sistemul. Iti atasez schema, e f simplu.gcom61, pt tine este . La tupeul multora din Romania nu este de mirare, chiar trebuia sa folosesti asa ceva? Crezi ca tot ce se poate masura cu un ohmetru este si rezistor? Dupa logica ta, daca e sa masori cu ohmetru bobina unui releu tragi concluzia ca in interior este pur si simplu un rezistor? Asa iti verifici tu afirmatiile?Mai multa grija te rog pe viitor. Nici cand suntem siguri de ceva nu trebuie sa ne comportam neadecvat fata de ceilalti.Aici gcom61 are dreptate, o afirmatie gresita poate induce in eroare un incepator si cu greu il mai aduci pe drumul cel bun. E putina responsabilitate si aici.Schemele electrice din manualele tehnice Dacia mai mult induc in eroare la ce simboluri de pe luna utilizeaza...Cum s-a mai zis, la nova singurul aparat indicator cu bimetal este voltmetrul de indicare a incarcarii bateriei (si acolo acul indica prin simpla deformare a lamelei, nicidecum prin vre-o intrerupere de circuit, PWM-uri sau mai stiu eu ce)Celelalte traductoare sunt rezistente variabile functie de marimea care se masoara, iar aparatele indicatoare din bord sint aparate electromagnetice care masoara curentul care trece prin acele rezistente.Indirect astfel, se masoara presiunea uleiului: rezistenta traductorului depinde de presiune > curentul prin traductor depinde de rezistenta acestuia > indicatia aparatului depinde de curentul care parcurge bobina inseriata cu traductorul. Link spre comentariu
Mihai Epure Postat Martie 1, 2012 Partajează Postat Martie 1, 2012 Salutare! Are cineva idee daca o sonda de presiune ulei dacia are vreo problema in cazul in care e folosita pentru a indica presiunea apei si nu a uleiului? M-ar interesa sa montez o astfel de sonda pe refularea unei electropompe de gradina pentru a o proteja in cazul in care ajunge sa functioneze cu ambele vane de pe refulare inchise (in cazul meu, refularea are 2 ramuri, fiecare cu vana ei). S-a intamplat ca in trecut sa functioneze cu ambele vane inchise pe refulare si s-a dus simeringul de etansare dintre pompa si motor (in loc sa opreasca electrompompa de la buton, cineva a inchis vana si a plecat). Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 1, 2012 Partajează Postat Martie 1, 2012 Eu am pus sonda pe un circuit de benzina si mi s-a defectat destul de repede,in sensul ca s-a pierdut etansarea si picura benzina In locul tau as pune mai repede manocontactul pentru becul de ulei,dar depinde si ce presiune este in circuitul de apa,fiindca la dacie cred ca deschide pe la 0.6bari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum