Vizitator tyc Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Doresc sa alimentez o baterie de acumulatoare dintr-un generator de ca trifazat cu magnet,generatorul are tensiune variabila,frecventa variabila,tensiunea find stabilizata prin crowbar.Teoria spune ca 'la trecerea prin zero a tensiunii,tiristorul se stinge'...in simulare nu e asa,iar practic practic radiatorul tiristoarelor depaseste 100C si circuitul de comanda intra in protectie termica.Generatorul nu e in casa si osciloscopul nu pot sa-l folosesc,nu am cu ce sa-l alimentez(se poate rezolva),e greu de transportat si are toane(e sovietic si ba merge,ba nu).Am schimbat puntea redresoare deoarece diodele folosite aveu Uf=1,7V si generau caldura din start,tiristoarele folosite sant ok.Problema persista pt orice configuratie(comanda prin optocuplor,push-pull,in impul,continuu,etc).O noua idee e binevenita. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Fiind trifazic,nu trece niciodata prin zero,d-aia nu se stinge tiristorul. Foloseste un tranzistor puternic Link spre comentariu
miron1947 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 O noua idee e binevenita.O rezistenta de cca.500- 680ohmi intre fiecare poarta si masa. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Am incercat,si tot asa se comporta. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Cate o dioda in serie cu rezistentele de comanda(R3,R4,R5 330ohmi)?[attachment=0]Reg. moto.JPG[/attachment] Link spre comentariu
em2006 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Il ai montat pe motocicleta, sau e o chestie separata? Ce consumatori ai in tampon? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 @miron1947Am pus diode,numai incretesc partea de sus a semisinusoidei.Am pur rezistentele de pull down pe poarta de 33 ohmi,asta e o valoare eficienta, dar trebuie sa calculez cat curent suge din poarta,daca o descarca prea tare e o problema...trebuie sa folosesc 27ohmi,cu alea oprirea e la 1ms.La moto,consumator inductiv('termocupla') si rezistivi(cred ca bobinele releelor nu se pun). Link spre comentariu
miron1947 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Am pus diode,numai incretesc partea de sus a semisinusoidei.Acum ramane de vazut rezultatul practic, daca se mai incinge. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Schema finala arata asa:Urmeaza proba practica,sper ca asta sa tina(mai mult de 10Km). Link spre comentariu
cirip Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Va salut,Eu nu cred ca schema este functionala, ceea ce inteleg ca ati observat si din simulare.Tiristorul se stinge, intr-adevar, la trecerea prin zero a tensiunii, cu doua conditii: sarcina sa fie rezitiva, ca sa nu ramana curentul in urma si cu conditia sa aiba curent zero pe poarta.Prima poate ca e indeplinita, desi, atentie, tiristorul se stinge la trecerea prin zero a curentului, nu a tensiunii. Cele doua sunt simultan adevarate numai la sarcina rezistiva.Conditia de curent zero in poarta nu cred ca e indeplinita in cazul montajului postat. Tranzistorul Q1 impinge permanent curent in porti, daca tens pe baterie e mai mica decat pragul stabilit. In conditiile astea se poate gasi cel putin o cale prin care infasurarea generatorului este in scurt circuit. De ex, sa presupunem ca + pe R si - pe S. O bucla de scurt circuit ar fi R->T4->masa->D12->S. In conditiile astea nu e de mirare ca tiristoarele se incalzesc.Ptr a functiona corect, comanda in faza se face cu impulsuri sincronizate cu trecerea prin zero a tensiunii generatorului. La trifazic acest lucru e mai dificil. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Tranzistorul Q1 impinge permanent curent in porti, daca tens pe baterie e mai mica decat pragul stabilit.Poate invers?Ptr a functiona corect, comanda in faza se face cu impulsuri sincronizate cu trecerea prin zero a tensiunii generatorului. La trifazic acest lucru e mai dificil.Nu este comanda in faza, lucreaza deschis/inchis.O schema cu doar un tiristor, pe acelasi principiu[attachment=1]malaguti.JPG[/attachment] si una tot fara sincronizare, dar cu deschiderea tiristoarelor, la tensiune mai mica decat cea de referinta.[attachment=0]Regulator.jpg[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Ceva energie e generata oricum,pe semiperioada care nu e controlata de SCR si e transformata in caldura.Ideea care sta la baza acestui regulator e urmatoarea: scaderea tensiunii generate sub tensiunea la bornele bateriei deorece nu se poate incarca un acumulator cu o tensiune mai mica decat al lui.Acest tip de regulator se incalzeste in functionare,in mod normal.Se folosesc tiristoare pt ca si generatorul sa supravietuiasca,ca daca nu, de mult se facea cu IRL ...desi nu e imposibil,numai sa le inseriezi cu diode si atunci e necesara o comanda cu calare pe faza.@ miron1947Am intilnit sch de regulatoare de acest tip numai cu comanda on-off. Care au MTBF pe la 15 ani,numai in echiparea anumitor modele,cu greseli de proiectare(gen regulator pozitionat deasupra tobe de esapament),au viata scurta. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 8, 2010 Partajează Postat August 8, 2010 Am intilnit sch de regulatoare de acest tip numai cu comanda on-off.Pai schema realizata de Dvs. nu-i tot asa? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 8, 2010 Partajează Postat August 8, 2010 Ba da,m-am inspirat dupa sch originale,numai ca a trebuit sa fac un regulator cu curent de repaos mic.Motivul pt asta a fost ca e necesar un regulator cu consum mic in repaos,am facut unul cu tranzistoare (principiul oglinzi de curent) dar acela consuma mult in repaos(75mA) si a doua zi nu mai pot porni-acumulatorul fiind de 8Ah/12V si electromotorul de 0.5KW cu reductor axial(banuiesc ca functionare cu sateliti) -;pt pornire ,motorul necesita 600rpm=>daca bateria e slab incarcata......si cu bateria full,motorul cald(oprit de 15')tot de 2 rotati are nevoie pt a porni.Verificat pe mai multe motoare. Pt repaos,am facut un mic artificiu,cu conditie de pornire a regulatorului atunci cand generatorul functioneaza,dar porneste si cand dau la automat ceea ce ingreuneaza pornirea. De la inceputul anilor '80 nu se mai fabrica modele cu pedala de pornire decat la modelele de competitie(motoarele moderne au compresie mare,iar pt pornirea 'manuala' s-a adoptat decompresorul-personal stiu numai teoretic sa-l folosesc).Am auzit de o metoda de pornire,fara decompresor,in care unul se balanseaza pe pedala de pornire iar a doua persoana ii sare in spate ,la momentul oportun . Link spre comentariu
Dr.L Postat August 8, 2010 Partajează Postat August 8, 2010 Dar regulatorul nu ar trebui alimentat prin contact,ca sa nu consume in repaus? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum