Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

modificare driver lantena


ghostbuster

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ghostbuster

    3

  • cristian2009

    3

  • pavy

    3

  • Cristiano

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator tyc

Te rog, dezvolta putin ideea ta.

Din practica am observa ca:-la realizare unui PCB-ului aiurea ,randamentul era de numai 75% si in 2h intra in protectie termica(mai tarziu am atasat un radiator de PCB-numai creste timpul);-la realizarea PCB-ului indicat de producatorul IC-ului ,randamentul a crescut la 90%,iar daca am folosit piesele recomandate(aceeleasi valori,dar producator recomandat) am obtinut 94%; cei 4% nu justifica bataia de cap,dar forma PCB-ului se justifica din plin.IC - LM4301. De asemenea ,producatorul spune ca alegerea MOS-ului si a diodei e vitala pt randament.
Link spre comentariu

Pana la urma n-am inteles ce integrat ai. Pune un datasheet (sau da-i numele, ca-l gasesc eu) si vedem exact ce componente iti trebuie si cum trebuie facuta schema si cablajul.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Scuze,de fapt era 3401 http://www.national.com/ds/LM/LM3401.pdf .

Componentele recomandate sant hyperscumpe( 8lei un cond smd?), cablajul nu te costa nimic sa-l faci cum trebuie - e indicat in datasheet IC-ului sau cauti datasheetul unui evboard si copiezi PCB.

Piese am folosit si smduri chinezesti luate de la chinez,si merge.In schimb rezistentele de la TME ,nu.Am pus chinezesti si da;am schimba inapoi cu cele de la TME si a murit,le-am inlocuit iar cu aceeleasi chinezari si..."fiat lux"(cum predica popa).

Cu bobina de 10u@1,63A are randament bun pana la 0,8A dupa care cade in cap.

Cu bobina de 15u@2,2A randamentul se pastreaza in limite rezonabile.

Cu 1N4007 nu merge,cu UF4007...hm!,cu mbr deja e bine,iar cu cele indicate e ok. Depinde tipul diodei ,Uf si If.

Sch de utilizare e numai una,iar componentele se aleg in functie de aplicatie. Condensatorul de iesire poate lipsi ,dar in cazul curentilor mici vezi palpairea ledului.Intrarea Dim e negata,trebuie sa-i dai masa sa stinga ledul.

Link spre comentariu

Poate-mi scapa ceva, aveam impresia din primele postari ca e nevoie de un regulator boost (care ridica tensiunea) si nu de unul buck (care coboara tensiunea), pentru a alimenta un led alb (2.8 - 3.7V aproximativ) de la o baterie (1.5V cand e noua, 0.9V cand e descarcata). LM3401 e buck.

Componentele recomandate sant hyperscumpe( 8lei un cond smd?)

Nu e nevoie sa pui exact componentele recomandate (ma refer la marca), insa parametrii tehnici trebuie sa fie la fel. Acesti parametri se calculeaza in general dupa indicatiile din foaia de catalog (datasheet) ori notele de aplicatii (application notes).

cablajul nu te costa nimic sa-l faci cum trebuie - e indicat in datasheet IC-ului sau cauti datasheetul unui evboard si copiezi PCB.

Da, e un punct de start foarte bun pentru un cablaj reusit. Daca producatorul nu da nici un model de cablaj, sunt cateva reguli de baza care trebuiesc urmarite:

http://www.national.com/an/AN/AN-1149.pdf

http://www.national.com/an/AN/AN-1229.pdf

http://focus.ti.com/lit/ml/slup230/slup230.pdf

si inca una, la modul general: http://www.alternatezone.com/electronic ... alRevA.pdf

Piese am folosit si smduri chinezesti luate de la chinez,si merge.In schimb rezistentele de la TME ,nu.Am pus chinezesti si da;am schimba inapoi cu cele de la TME si a murit,le-am inlocuit iar cu aceeleasi chinezari si..."fiat lux"(cum predica popa).

Aici nu comentez, pornim de la premisa ca piesele sunt bune (conforme cu specificatiile). Imi dau seama ca in Romania exista un risc mai mare de a da peste componente falsificate ori de proasta calitate, cade in raspunderea fiecaruia sa gaseasca componente bune.

Cu bobina de 10u@1,63A are randament bun pana la 0,8A dupa care cade in cap.

Cu bobina de 15u@2,2A randamentul se pastreaza in limite rezonabile.

Aici trebuie niste calcule pe schema. Bobinele au 2 curenti limitatori: unul dat de rezistenta spirelor si unul dat de saturatia miezului. Curentul in timpul lucrului trebuie sa fie mai mic decat ambii curenti limitatori. Curentul maxim de regula este curentul prin leduri plus jumatate din riplul pe bobina (daca regulatorul lucreaza in in mod continuu). Nu stiu frecventa de lucru a circuitului tau si nici modul de lucru, dar din experienta stiu ca 10µH e o valoare destul de mica si e posibil ca riplul sa fie mai mare, ori regulatorul sa lucreze in mod discontinuu, ceea ce face posibil ca prin bobina curentul maxim sa depaseasca cei 1,63A atunci cand curentul prin led e de 0,8A si bobina sa intre in saturatie.

Cu 1N4007 nu merge,cu UF4007...hm!,cu mbr deja e bine,iar cu cele indicate e ok. Depinde tipul diodei ,Uf si If.

In general, diodele folosite in regulatoarele in comutatie trebuie sa fie de tip Schottky (in principal deoarece au un timp de reverse recovery foarte mic, pe urma si din cauza Uf ceva mai mic). 1N4007 e dioda de tip redresor si nu e deloc potrivita pentru un regulator in comutatie (capacitate parazita f. mare, tradusa printr-un timp de reverse recovery foarte mare). UF4007 banuiesc ca vine de la Ultra Fast, insa tot nu se poate compara su o dioda Schottky. Folositi doar Schottky-uri (de altfel si in schema din datasheet e desenat un Schottky si nu o dioda obisnuita).

Sch de utilizare e numai una,iar componentele se aleg in functie de aplicatie. Condensatorul de iesire poate lipsi ,dar in cazul curentilor mici vezi palpairea ledului.Intrarea Dim e negata,trebuie sa-i dai masa sa stinga ledul.

De acord, in general schemele din datasheet sunt minimalizate astfel incat sa se vada esentialul. Pentru un circuit complet mai trebuie de ex. o protectie la alimentare inversata, o siguranta, etc.

parametrii componentelor trebuiesc calculati in functie de parametrii de intrare si iesire (tensiune si curent intrare, tensiune si curent iesire), frecventa de lucru, etc. Si ar fi recomandat un osciloscop, pentru verificarea functionarii coreecte a regulatorului.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

LM3401 e dat de exemplu aici.Cum spui,santem in RO si majoritatea componenelor nu respecta foaia de catalog; daca folosesti componente cumparate in alte tari,ai sansa sa fie originale si sa fie cu toti parametri din catalog.La evaluatione board se da si cablajul,atat ca-l ciobanesti(nu ai nevoie si de test point-uri); linkurile sant f bune si trebuie avute in vedere la proiectarea a tot ce misca in comutatie.Chestia cu diodele sant pt cei care striga ajutor pe forum si te sucesc ~2 saptamani pana sa zica ca au folosit 1N.Regulatoarele bazate pe LM lucreaza cu frecvente de la cateva sute de kHz pana la 1MHz.Pt obtinerea unui booster de curent constant,trebuie ca amplificatorul de eroare sa primeasca o informatie despre curent,nu despre tensiune..De obicei AE e un comparator care compara tensiunea de iesire cu o tensiune interna,de referinta.,rezulta ca se poate culege tensiunea de comparat de la bornele unei rezistente inseriate cu ledul.Ieftin isi cu MC34063,gasesti si calculatoare online pt montaj,dar nu stabilizeaza curentul f bine, ledul nu poate fi folosit decat la max.80% (cifra e valabila pt toate stabilizatoarele de genul acesta).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări